• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy hipermarket przy obwodnicy na ukończeniu

Patryk Szczerba
19 października 2023, godz. 07:00 
Opinie (278)
Najnowszy artykuł na ten temat Karwinianie doczekali się otwarcia supermarketu

Hipermarket Kaufland ma zostać otwarty przed Świętami

Dobiega końca budowa nowego marketu sieci Kaufland przy ul. NowowiczlińskiejMapka na Karwinach. W najbliższych tygodniach obiekt ma zostać otwarty, ale oficjalnej daty jeszcze nie ma.



Czy czekasz na otwarcie nowego hipermarketu na Karwinach?

Przypomnijmy:


Prace dobiegają już końca. Trwa wzmacnianie skarpy przy budynku i wykańczanie wnętrz. Na fasadzie obiektu są zamontowane już szyldy sieci Kaufland.

Wiadomo także, że wjazd do obiektu będzie odbywał się od strony ul. Nowowiczlińskiej.



- Powierzchnia hali sprzedaży w nowo powstającym sklepie Kaufland przy ul. Nowowiczlińskiej w Gdyni będzie wynosić 2,8 tys. m kw., ponadto w obiekcie przewidziano ok. 500 m kw. powierzchni handlowo-usługowej dla najemców pasażu - informują przedstawiciele firmy Kaufland.
Zmotoryzowani klienci marketu będą mieć do dyspozycji ok. 200 miejsc parkingowych.

Oficjalna data, kiedy sklep zostanie otwarty, nie jest jeszcze znana.

- Otwarcie nowego sklepu Kaufland w Gdyni planowane jest pod koniec bieżącego lub na początku przyszłego roku - mówią przedstawiciele sieci.

Cztery lata temu uchwalono nowy plan miejscowy



Przypomnijmy, że w 2019 r. radni Gdyni uchwalili nowy plan miejscowy dla tej okolicy, niezbędny do budowy Trasy Kaszubskiej. Dokument ten zezwolił na powstanie w tym miejscu obiektu handlowo-usługowego o powierzchni sprzedaży powyżej 2 tys. m kw.



Projekt uzyskał akceptację m.in. GDDKiA i ZDiZ w Gdyni.

Urzędnicy z biura planowania przestrzennego na spotkaniu z mieszkańcami tłumaczyli, że powodem przystąpienia do prac nad planem były wnioski właściciela terenu - jednego z trójmiejskich deweloperów.

Budowa Kauflandu. Film z marca 2023



Początkowo planowano zabudowę mieszkaniową



- Początkowo deweloper zapowiadał zabudowę mieszkaniowo-wielorodzinną. Teren nie był jednak przystosowany do takiej zabudowy. Właściciel terenu zmienił koncepcję, wnioskując o wielkopowierzchniowe usługi - tłumaczyli w 2019 r. planiści z Biura Planowania Przestrzennego w Gdyni.
Po kilku tygodniach plan trafił pod obrady Rady Miasta i został uchwalony. Do projektu planu miejscowego zostało wniesionych 67 uwag: 66 zostało odrzuconych, a 1 uwagę uwzględniono w części.

Sporo uwag od mieszkańców



W zgłoszonych uwagach mieszkańcy pisali przede wszystkim o nadmiernej ingerencji w zieleń.

Planiści jeszcze na etapie procedowania wskazywali, że teren nie jest w całości leśny. Tam, gdzie ma powstać obiekt, to teren zadrzewiony i prywatny, a parametry inwestycji z powodu rozbudowy dróg i tak musiały zostać okrojone.

Tesco zniknęło z Cisowej



Dodajmy, że cieszyć mogą się robiący zakupy mieszkańcy Karwin, ale zawiedzeni od jakiegoś czasu są z okolic Chyloni i Pustek Cisowskich. Pod koniec października rozpocznie się rozbiórka obiektów, w których znajdował się sklep Tesco przy ul. KcyńskiejMapka.

Prace potrwają ok. 3 miesięcy. W miejsce sklepu powstanie osiedle mieszkaniowe. W pierwszym etapie zostaną zbudowane 2 budynki, w których znajdzie się 89 mieszkań oraz 2 lokale usługowe.

Rusza rozbiórka dawnego Tesco w Gdyni. Zamiast sklepu powstanie osiedle Rusza rozbiórka dawnego Tesco w Gdyni. Zamiast sklepu powstanie osiedle

Quiz Współczesna architektura Trójmiasta Średni wynik 42%

Współczesna architektura Trójmiasta

Rozpocznij quiz

Miejsca

Opinie (278) 4 zablokowane

  • Kaufland w Gdańsku

    A kiedy Kaufland w Gdańsku przy Warszawskiej? Tyle czasu się o tym słyszy, a nic się tam nie dzieje. Warto byłoby zbudować kompaktowy market tej sieci właśnie na Warszawskiej, kosztem tego molocha na Chełmie, który zajmuje bardzo dużo miejsca, a 3/4 obiektu stoi puste.

    Natomiast co do lokalizacji nowego Kauflandu w Gdyni - myślę, że to będzie głównie obiekt lokalny, dla Dąbrowy, Karwin i bliskich okolic. Czasy wielkich wypraw do olbrzymich hipermarketów bezpowrotnie minęły. Dzisiaj mamy dyskont "na każdym rogu ulicy", więc zwyczaje zakupowe się zmieniły. Po pierwsze dyskonty są kompaktowe, po drugie są blisko - to sprawia, że ludzie je wybierają, bo to oszczędność czasu.

    • 8 0

  • Opinia wyróżniona

    Zła lokalizacja (31)

    Uważam że wybudowanie w tym miejscu marketu zakorkuje drogę na Dąbrowa i utrudni wjazd na obwodnicę . Tak długo oczekiwany węzeł Karwiny miał ułatwić wjazd na obwodnicę i niestety korki nie skończą się w tym miejscu. W zasadzie każda przebudowa drogi w Gdyni bardziej utrudnia poruszanie się samochodem.

    • 296 28

    • (9)

      To co w tym miejscu powstanie trudno nazwać hipermarketem. Auchan na Szczęśliwej w Gdańsku, który ma 13 tys. m2 to jest hipermarket, tutaj zaś jest mowa o sklepie, który będzie miał pow. 2800 m2, a to jest powierzchnia 2 dużych dyskontów. Takie obiekty nie mają dużego wpływu na ruch uliczny.

      • 27 8

      • Karol (8)

        Mieszkasz na Dąbrowie ? To zobaczysz jaki będzie wpływ na ruch uliczny ...

        • 23 9

        • Ryszard (5)

          dlaczego ciągle ten ruch uliczny jest dla ciebie w życiu najważniejszy?

          • 10 17

          • (1)

            bo jeździ nim codziennie do i z pracy? tak trudno na to wpaść geniuszu? To że od X miesięcy powtarza się jak mantrę "remonty i utrudnienia trzeba przetrzymać bo potem będzie lepiej" a jak się później okazuje jest gorzej niż przed przebudową.

            • 26 5

            • Za 2 tygodnie po remoncie !

              • 0 7

          • (2)

            bo ruch uliczny to główny czynnik który zabiera cenny czas. Kwestia dojazdu do/z domu gdziekolwiek jest kluczowa dla wielu osób. Super byłoby móc dojeżdżać w te 15 minut, ale realia są niestety takie, że to jest bliżej 45 minut, albo i więcej, i to niezależnie od środka transportu. Każde zwiększenie ruchu ulicznego rzutuje w takim wypadku na jakość życia.

            • 17 1

            • No nie wiem. Ja mam niecałe 10 minut do roboty

              Można? Można

              • 0 11

            • czy do tego Kaufa naprawdę będą jechać specjalnie z innych miast?

              Te dyskusje są na takim poziomie jak by to był jedyny taki obiekt w Trójmieście i miał generować ruch chwilowy jak ErgoArena. Przecież 90% klientów tego sklepu to będą te same osoby co generują zwykły ruch uliczny. Chyba że są jakieś informacje o mega promkach dla których ludzie z innych dzielnic mieli by tam jechać. Jeżeli tak to zmienię głos w ankiecie na nie mogę się doczekać

              • 1 0

        • (1)

          Dąbrowa jest po drugiej stronie Obwodnicy. Robiący zakupy spoza Karwin i Dąbrowy korzystać będą z Obwodnicy .Jak już to odczują i to moim zdaniem w małym stopniu najbliżsi mieszkańcy.

          • 1 7

          • Ale wiesz, że wjazd będzie od Nowowiczlińskiej, która jest główna droga dojazdowa na Dąbrowę?

            • 15 1

    • wątpię, liczba samochodów skręcających do sklepu Kauflandu na Morskiej jest minimalna (3)

      • 10 10

      • a ten na morskiej jest większy z wieloma dodatkowymi sklepami w środku

        • 14 0

      • ja tam nie jeżdzę bo żeby wyjechać w stronę Chyloni trzeba sporo czekać (1)

        na światłach przejadą trzy auta i to jak nikt nie zaśpi

        • 5 0

        • To samo będzie dotyczyć nowego sklepu !

          • 5 0

    • Kogo obchodzi co ty uważasz?

      • 1 7

    • (2)

      Może chociaż trochę pomogłoby wybudowanie wyjazdu z tego parkingu bezpośrednio na drogę wjazdową na Obwodnicę w kierunku Chwarzno-Chylonia !!

      • 5 1

      • Dobry pomysł (1)

        Ciekawe czy w projekcie który zatwierdzili RM plus pan deweloper jest lub było to w planach.

        • 3 0

        • Fatalny pomysł

          Kolejne setki metrów kwadratowych przykryte asfaltem. I kolejne kolizyjne skrzyżowanie.

          • 6 3

    • A niby w jaki sposób?

      Wjazd jest od Nowowiczlińskiej

      • 2 0

    • to ten kaufland sklep (2)

      co robi jednoczesnie za prawoskret na dąbrowe i za zjazd na obwe w kierunku chylonii?? gratulacje dla projektanta, jego rodziców i oczywiście tępogryzoni którzy nigdy nie jecgali z karwin na dąbrowe o 16:00. A przepraszam. Jechali i po tej przygodzie zablokowali ludziom zjazd w prawo przy myjni ręcznej ;))) Skąd sie bierze takie tępe nasienie????

      • 7 0

      • jedyny wyjazd ze sklepu na prawoskręt na obwodnicę musiał wymyślić tęgi mózg...

        • 6 0

      • najwiekszy w polsce węzeł

        bez prawoskrętu....
        prawoskret puszczony w jednopasmowy zjazd na zakorkowane osiedle i zakończony wisienką na torcie - kałlandem... gratulacje rodzicom tych tępych pociech ślemy!!!

        • 3 0

    • zgoda (7)

      dodam jeszcze, że od Dąbrowy nie ma jak do tego "hipermarketu" dojść na piechotę - chodnika i przejść przez zjazdy z obwodnicy po stronie północnej nie przewidziano. Z Karwin też pieszo mało kto po zakupy przyjdzie, bo ma znacznie bliżej istniejące sklepy.

      Czyli od początku są nastawieni wyłącznie na klientów zmotoryzowanych.

      Więc albo będą korki, albo plajta sklepu.

      • 4 1

      • (6)

        Od Dąbrowy masz chodnik po drugiej stronie i będzie przejście dla pieszych. Z Karwin będzie niedaleko przystanek autobusowy. Chociaż dla mnie ta lokalizacja, a zwłaszcza dojazd dla zmotoryzowanych jest poroniony.

        • 2 0

        • i do tego bękart

          • 0 0

        • tak, ale nie (4)

          Przystanek autobusowy zastąpi likwidowaną pętlę. Nikt z Karwin nie będzie podjeżdżał dwóch przystanków do sklepu za cenę 6zł, skoro w zasięgu spaceru ma swoje lidle czy biedry.

          Chodnik po drugiej stronie jest - otóż właśnie - po drugiej stronie. Bezpośredniego dojścia do kauflandu nie ma, trzeba będzie dygać dookoła dobre 150m do pasów i drugie tyle z pasów do sklepu. Chce ci się z siatami? Wątpię.

          Tak jak pisałem wyżej: ten kaufland nastawiony jest wyłącznie na samochody, a nie na lokalnych mieszkańców. Czyli pociągnie za sobą korki.

          • 1 0

          • 70% korzystających z komunikacji jeździ za darmo. Cześć z tych pozostałych ma bilety miesięczne, wiec raczej mało kto musiałby kasować bilet. Nie bardzo wiem jak market miałby być nastawiony na auta? Zjeżdżając z obwodnicy będzie trzeba zawrócić, żeby tam skręcić. Jadąc od strony Karwin trzeba będzie zawrócić, żeby wrócić do domu. Chybiony układ drogowy.

            • 0 0

          • (2)

            A jak ktoś mieszkający po drugiej stronie Dąbrowy miałby tam dojść bez przechodzenia przez ulice? No chyba logiczne, ze musi przejść na druga strone.

            • 0 0

            • najbliżej z dąbrowy mają mieszkańcy anyżowej. Ale to tylko na papierze (1)

              bo w praktyce by musieli raz przejść przez nowowiczlińską (bez świateł), drugi raz przeciąć wjazd na obwodnicę (ze światłami), przejść pod obwodnicą dojść do wyjazdu z leroya, gdzie jest przejście (bez świateł) i znów cofnąć się do kauflandu (który też nie jest wybudowany przy krawędzi nowowiczlińskiej, tylko na końcu działki).

              Byłby chodnik po obu stronach nowowiczlińskiej to droga by była krótsza i prostsza. No ale nie ma. Więc zamiast do nowego kauflandu to pójdą raczej do biedry, którą mają w podobnej odległości, ale w drugą stronę.

              • 0 0

              • Mieszkańcy jednej ulicy to trochę mało dla zapewnienia rentowności sklepu. Większa cześć dzielnicy jest po drugiej stronie.

                • 1 0

    • chyba musieli by za darmo tam coś dawać by były mega korki

      Jak pokazuje przykład z Osowy Auchan nie jest specjalnie problemem, chyba że dla właścicieli bo nie dużo ludzi tam chodzi. Na Rdestowej powstał Lidl i biedronka i korków przez to nie ma

      • 0 0

  • Hmmm (1)

    Kaufland powinien był wybudować lokalizację w Gdańsku przy ul. Elbląska. Tak robią w Niemczech. Zapewniłyby miastu potrzebny hipermarket, a także zapewniły niedrogi parking dla turystów. To idealna lokalizacja.

    • 4 5

    • "wybudować lokalizację"? Może tak po Polsku napisz?

      Inna sprawa, jak myślisz, że to taka dobra lokalizacja to szukaj inwestora, buduj i zarabiaj pieniądze.

      • 1 1

  • 4 lata lobbingu i jest.

    Nikomu niepotrzebny kloc

    • 15 4

  • Karwiny współczują Dąbrowie (5)

    Razem staliśmy przez kilka lat w korkach na Węźle Wielki Kack, potem na "przebudowie" Węzła Karwiny więc wiemy jak to jest.

    • 39 8

    • trzeba nauczyć się chodzić (4)

      zamiast ciągle samochodem i będzie ok

      • 3 13

      • (2)

        Czy nosisz na plecach dwójkę dzieci i sprzęt, którym zarabiasz na życie (około 350 kg bez akcesoriów, chemii i surowców)? Zakupy (nie tylko spożywcze i okazjonalnie RTV/AGD)? Chętnie cię zatrudnię jako tragarza. Daj znać w komentarzu. Dogadamy się. :)

        • 9 2

        • 95% ludzi w samchodach niczego nie wozi (1)

          ani sprzętu ani dzieci. Tak więc, tego..

          • 2 8

          • Ale ja nie jestem 95%

            Auto to moje narzędzie pracy. Skoro uważasz, że mogę żyć bez auta to możesz zostać moim tragarzem. Myślę, że te 6 tys PLN netto zarobisz bez problemu biorąc pod uwagę koszty utrzymania auta.

            • 7 0

      • Z Dąbrowy do OBC do pracy?

        To tylko przykład.

        • 0 1

  • Anyżową zamknęli, bo była za blisko zjazdu z obwodnicy, a tu otwierają market, który będzie miał pewnie drogę dojazdową tuż obok takiego samego zjazdu z obwodnicy? Nie rozumiem tej polityki...
    Brak dojazdu Anyżową skazał wszystkich mieszkańców tej części Dąbrowy na korzystanie z Koperkowej - jedynego dojazdu do dzielnicy, naokoło, zastawionego wiecznie samochodami i ze światłami, które nie pozwalają się bezpiecznie włączyć do ruchu, bo pierwszeństwo ma zawsze sznur samochodów z Koperkowej.
    Skoro Kaufland będzie miał swój wyjazd, to proszę przywrócić włączenie Anyżowej do Nowowiczlińskiej, zgodnie z obietnicami, panie Łucyk.

    • 32 3

  • Przy Sucharskiego w Gdańsku (1)

    Dobrą lokalizacją marketu tego typu byłyby tereny niedaleko Kogi (niedaleko mostu wantowego). Z tej strony miasta nie ma żadnego marketu wielkopowierzchniowego a dzielnice typu Stogi, Letnica czy nawet Sobieszewo miałyby bliżej.

    • 3 4

    • Buduj.

      Jak to takie dobre miejsce, to bierz kredyt, buduj i zarabiaj pieniądze.

      • 0 0

  • Super!

    Są korki, będą zatory.

    • 19 2

  • No to teraz trzeba tylko zlikwidować minimalną stawkę (7)

    Oraz koniecznie wprowadzić niedziele na kasie. Wtedy wrócimy wreszcie do dobrych stosunków z Unią (czyt. Niemiec znowu będzie miał u nas jak w raju). Donald, musisz!

    • 25 13

    • zanim usiądziesz do klawiatury (3)

      weź poranną porcję tabletek które Ci przepisał lekarz. Pomyślałeś/łaś dlaczego w niedziele jest zakaz tylko handlu ?? A pracownicy kin, teatrów, restauracji, kawiarni, lodziarni nie mają rodzin i nie chcą mieć wolnej niedzieli ?? Zamiast powtarzać bzdury z internetu zacznij myśleć. No i pamiętaj o tabletkach.

      • 6 6

      • Widzę, że brak argumentów chcesz przykryć ilością napisanych znaków i inwektywami (2)

        Dlaczego tylko sklepy? Pewnie dlatego, że jest ich w Polsce jakieś 330000 i pracuje w nich około 2 miliony osób reprezentowanych przez kilka dużych związków zawodowych. Jeżeli masz jakieś inne wyjaśnienie, to chętnie poznam. Tylko zanim zaczniesz pisać coś o klerze, to proszę, weź najpierw swoje tabletki. Strasznie nie lubię lewicowego bełkotu.

        • 3 3

        • Tylko, że większość pracowników tych sklepów (1)

          chętnie popracowałaby w niedzielę dla lepszego zarobku lub/i wolnego innego dnia w tygodniu.

          • 2 3

          • Zapewne tak jest

            Prawo do siedzenia na kasie w niedzielę jest pewnie równie dla nich ważne, jak prawo do pracy w wigilię do 18:00. Ale na szczęście jest rozwiązanie. Ludzi tęskniących za pracą w niedzielę chętnie przygarną wspomniane wcześniej kina, kawiarnie i restauracje.

            • 3 1

    • Akurat obecne wzrosty minimalnej to patologia. nie dość że napędza spiralę płacowo cenową (wzrost inflacji oraz spadek konkurencyjności naszych produktów).
      Dodatkowo minimalną powiązana jest stawka zus której wzrost prowadzenia działalności przez co w części przypadków powoduje konieczność jej zamknięcia.

      • 2 1

    • Na razie, wyprzedając rafinerię, PiS zrobił dobre stosunki z Węgrami i Arabami.

      Niestety stosunki a.alne, które tak lubi Prezes.
      Polska jest w tych stosunkach pasywem.

      • 2 3

    • Widzę że tylko czekasz

      Żeby móc znowu jeździć na szparagi.

      • 3 1

  • Za dużo niemieckich wielkopowierzchniowych sklepów. Zdecydowanie za dużo. Naprawdę nie widać zgrożenia? (2)

    Co takie sieci mogą zrobić z dowcami ? Ponoć Polak mądry po szkodzie. A może przypomnijmy czas gdy NIemcy wykupili wszystkie cukrownie w Polsce i pierwsze co zrobili to podnieśli ceny cukru. Nkit nie pamięta? Skleroza ? Tacy to wielcy "przyjaciele" Niemcy.

    • 23 12

    • Co to są "dowce"?

      Reszta to też brednie. To Państwo niemieckie wykupiło te cukrownie?

      • 3 1

    • jakaś partia w propagandzie wyborczej krzyczała o 70% zysków wyjeżdzajacych z tego kraju.

      obcy kapitał. Orlen też tyko w 50% polski.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane