- 1 Tunel czy pasy: co wybierają piesi? (209 opinii)
- 2 Nocny hałas z lotniska. Cena za rozwój? (410 opinii)
- 3 Okupacyjne losy jednego z symboli Gdyni (73 opinie)
- 4 Historia 200-letniej gdańskiej wyspy (72 opinie)
- 5 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (133 opinie)
- 6 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (442 opinie)
Nowy Trakt św. Wojciecha lekarstwem na korki?
Ok. 62 mln zł może kosztować budowa nowego odcinka Traktu św. Wojciecha między Południową Obwodnicą Gdańska a rejonem ul. Gościnnej . Na tym odcinku dotychczasowy Trakt zmieniłby się w ulicę dla ruchu lokalnego.
- Trakt Św. Wojciecha został zaprojektowany jako ulica główna o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu, łącząca węzeł Lipce na Południowej Obwodnicy Gdańska ze Śródmieściem. Na newralgicznych odcinkach dopuszczalny jest przekrój jednojezdniowy z czterema pasami ruchu. Na konieczność wybudowania takiego przekroju wskazują prognozowane natężenia ruchu, których obecna ulica w przekroju jednojezdniowym nie przeniesie - wyjaśnia Marek Piskorski, dyrektor Biura Rozwoju Gdańska, które opracowuje miejskie plany zagospodarowania przestrzennego.
Dlaczego planiści zdecydowali się zmienić przebieg ulicy, a nie poszerzyć jej istniejącego przebiegu? Wynika to przede wszystkim z tego, że wzdłuż niej zlokalizowane są obiekty pod ochroną konserwatorską, m.in. Dwór Ferberów, Dom Podcieniowy oraz wał kanału Raduni.
Przeniesienie ruchu aut w stronę torów kolejowych ma tym samym zapobiec dalszej degradacji tych obiektów. Jednocześnie jednak wymusi wykup gruntów i wyburzenia. To znacznie podnosi koszta inwestycji szacowane obecnie na ok. 62 mln zł, przy czym sama budowa drogi to ok. 36 mln zł.
- Ta koncepcja [nowego Traktu - dop. red.] chroni ok. 40 istniejących budynków mieszkalnych, w tym dwa obiekty wpisane do rejestru zabytków, na ok. dwukilometrowym odcinku po wschodniej stronie ulicy, od nr 167 do 315. Wszystkie one mogą podlegać procedurze rewitalizacyjnej - dodaje Piskorski.
Projekt planu zagospodarowania uwzględniający przebudowę Traktu św. Wojciecha jest na wczesnym etapie. Kilka dni temu zaprezentowano go Komisji Rozwoju Przestrzennego i Ochrony Środowiska Rady Miasta Gdańska. W kolejnych krokach będzie opiniowany m.in. przez Miejską Komisję Urbanistyczno-Architektoniczną oraz lokalną radę osiedla. Dopiero potem zostanie wyłożona do publicznego wglądu i poddana pod osąd mieszkańców poprzez zgłaszanie uwag.
Oprócz nowego Traktu, projekt planu obejmuje swym zasięgiem również centralną część Oruni w rejonie ul. Gościnnej i przystanku kolejowego Gdańsk Orunia , gdzie przewidziano funkcje usługowe, usługowo-mieszkaniowe oraz zieleń.
Warto pamiętać, że uchwalenie planu nie niesie ze sobą natychmiastowej realizacji dopuszczonych inwestycji. Dobitnym tego przykładem jest "zamrożona" od pół wieku budowa Drogi Czerwonej wzdłuż torów kolejowych, która jednocześnie sprawia, że widok z pociągu z pewnością nie przynosi chluby miastu.
Czytaj też: Droga Czerwona. Zbawienie czy zagłada Wrzeszcza?
Miejsca
Opinie (199) 3 zablokowane
-
2014-01-16 09:57
Do Pruszcza już dawno powinna być SKM i tramwaj przez Trakt .
Też i nowa droga. Coś zapomniana ta część miasta a przecież tam ludzie kupują mieszkania i budują domy . Jak na razie to ścieżkę rowerową budują z Pruszcza do Gdańska . O tyłka strony się do tematu zabierają , Ale widać Budyń tak lubi
- 2 0
-
2014-01-16 11:20
Droga
Przebieg drogi wzdłuż torów był już rozpatrywany w latach 70-tych, w tym czasie były zrobione badania gruntów pod tą jezdnię.
- 2 0
-
2014-01-16 11:42
dlaczego infynierofie nie poszerzaja drog ??? powinni wycinac te zaniedbane trawniki i poszerzac !
drogi sa za waskie i do tego jeden pas ha ha ha jak w usa w 17 wieku !
- 1 0
-
2014-01-16 11:44
Super ! Tylko robcie juz na jutro a nie na wczoraj ! Czyli 3 pasy na 3 pasy !!! (1)
Nie 2 na 2 to wczoraj ! Zlomu przybywa !!!
- 1 1
-
2014-01-16 14:42
Głupiś. w przyszłości,to będą plecaki rakietowe i teleportery :)
- 0 1
-
2014-01-16 12:19
Pozdrawiam idiotę,który na końcu odcinka ze zdjęcia zawracał z prawego pasa,zza ciężarówki.
Z perspektywy czasu,to powinienem był ci wywalić z pełną prędkością w bok,a nie hamować na lewym pasie. Było by debila mniej,a ja mam airbag i pasy. Skąd się bierze tylu idiotów na drogach? Debil nie umiał zawrócić prawidłowo za kładką z pasa wyłączenia... W Polsce 50% kierowców poowinno zniknąć z dróg z powodu braku umiejętności i pomyślunku. Jakby każdego idiotę drogowego przesadzić do komunikacji,to i korki by zniknęły, i bezpieczeństwo wzrosło, i pasów by wtyystarczyło.
- 3 0
-
2014-01-18 14:08
Oj Polska Glupota
W odleglej od Centrum Oliwie buduja pomiedzy Torami i ul Grunwaldzka Biurowce, Apartamentowce tak jak to sie robi na swiecie a na ORUNI na duzo szerszym Pasie ma powstac Siedlisko Syfu Smrodu Pseudo Fabryki i Pseudo Przemysl a dotego Mieszkania buduje sie 20 a nawet 30 km od centrum a w scislym centrum juz dzisiaj czyli na Oruni Powstanie Dzielnica Syfu tak jak juz likwiduje sie Tereny Stoczni Gdanskiej i buduje sie Miasto a drugie pluco Centrum czyli Orunia zabuduje sie syfem tu gdzie jest dobry odjazd do Centrum - Autobus SKM Rower Pieszo to te tereny zabuduje sie syfem na wjezdzie do Trojmiasta
Ludzie Przemysl to wyrzuca sie za miasto 30 km a wsrodku buduje sie domy dla ludzie a u nas jest odwrotnie niz na swiecie
Obecnie nie trzeba jezdzic po swiecie tylko klikonc mapy w goole i mozna sobie wszystko zobaczyc co jest w miastach innych panstw- 0 0
-
2014-01-18 14:15
HA HA - glupa pala i ludzi oglupiaja
wyciagaja stare projekty z epoki Edwarda Gierka i mowia ze to sa ich
badania gruntu pod ta droge i projekty juz byly robione w latach 70 czyli Gierkowskich- 0 0
-
2014-01-18 14:21
Ta droga tez miala powstac 45 lat temu to sa stare plany
nowa droga byla planowana od obwodnicy poludniowej wzdluz torow do urzedu wojewodzkiego
- 0 0
-
2014-01-18 14:33
Kto w takim miejscu planuje budowac syf to tylko mozliwe w dzikim kraju w POLSCE
Ludzie zacznijcie myslec jak gospodarze we wlasnym kraju a nie jak parobki kraju z gospodarka kolonialna
- 0 1
-
2014-01-18 16:36
najlepiej
wszystko rozpier... i tyle
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.