• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy bosmanat w marinie. Zyskają nie tylko żeglarze

Patryk Szczerba
3 kwietnia 2024, godz. 17:30 
Opinie (92)
  • Szacowany koszt inwestycji w postaci nowego bosmanatu w marinie to 30 mln zł.
  • Szacowany koszt inwestycji w postaci nowego bosmanatu w marinie to 30 mln zł.
  • Szacowany koszt inwestycji w postaci nowego bosmanatu w marinie to 30 mln zł.

W gdyńskiej marinie powstanie nowy budynek bosmanatu wraz z centrum szkoleniowym. Po zakończeniu budowy marina będzie połączona z al. Topolową nowym ciągiem komunikacyjnym. Szacowany koszt inwestycji to 30 mln zł. Środki mają wyłożyć po równo Ministerstwo Sportu i Turystyki, Pomorski Urząd Marszałkowski i Gdynia.



Jak podobają ci się plany nowych inwestycji w okolicach mariny?

Przypomnijmy, że otoczenie gdyńskiej mariny według zapowiedzi z ostatnich lat ma się zmienić. Władze Gdyni przekonują, że projekt zabudowy gdyńskiej mariny i hotelu Mövenpick w miejscu, gdzie był ostatnio parking, a latem wesołe miasteczko, wszedł już w zaawansowaną fazę i w najbliższym czasie powinny rozpocząć się budowy obu obiektów.

Pierwsza inwestycja jest prowadzona przez firmę Ghelamco w partnerstwie z Polskim Związkiem Żeglarskim.

  • W ramach zabudowy z garażem podziemnym powstaną serwisowane lokale na wynajem.
  • W foyer liczyć można na usługi concierge.
  • Na dachu budynku planowane jest urządzenie słonecznego tarasu, a na parterze funkcjonować będą restauracje, kawiarnie i kluby jachtowe.


Jest inwestor dla hotelu przy marinie w Gdyni Jest inwestor dla hotelu przy marinie w Gdyni



Druga inwestycja to zabudowa prowadzona przez Grupę Allenort.

  • Będzie to czterogwiazdkowy hotel o nazwie Mövenpick oraz aparthotel.
  • Na parterze i piętrze powstaną lokale gastronomiczne i handlowe.
  • A w kondygnacjach podziemnych znajdą się: basen, spa i miejsca postojowe.


Rusza budowa hotelu z basenem. Mamy nowe wizualizacje Rusza budowa hotelu z basenem. Mamy nowe wizualizacje

Dopełnieniem tych inwestycji ma być nowy bosmanat w marinie. Planowana inwestycja skupi w sobie m.in. część przeznaczoną dla żeglarzy, magazyn sprzętu ratowniczego oraz zaplecze szkoleniowe.

Składać się będzie z trzech budynków.

  1. Budynek od szczytu to jest część przeznaczona na bosmanat, z przeznaczeniem dla żeglarzy, administracji na potrzeby organizacji konferencji i realizacji potrzeb szkoleniowych.
  2. Budynki hangarów będą stanowić bezpośrednie zaplecze dla szkolenia żeglarskiego, hangary posłużą do przechowywania łódek, powstaną także pomieszczenia administracyjne i socjalne.
  3. Ostatni budynek, ale pierwszy od strony alei Topolowej, będzie to obiekt lżejszej konstrukcji, w którym będzie można umieścić funkcję informacji turystycznej lub gastronomię.


Dla mieszkańców nowe przejście



Po zakończeniu prac stworzy się atrakcyjny dla mieszkańców korytarz do przejścia od al. Topolowej do mariny.

- Otwarcie tego ośrodka będzie nową jakością, jeżeli chodzi o działalność szkółek żeglarskich. Działalność skierowaną dla młodzieży, która zaczyna swoją przygodę w tym sporcie. Otwarcie ośrodka będzie też ważne z punktu widzenia edukacji morskiej kierowanej do uczniów szkół podstawowych czy średnich w Gdyni, dlatego że są tam przewidziane sale konferencyjne, hangary - komentuje Bogusław Witkowski, prezes Pomorskiego Związku Żeglarskiego, wiceprezes Polskiego Związku Żeglarskiego.

Zadowolenie władz Gdyni



Zadowolenia nie ukrywają też władze miasta.

- Jako miasto, które ma bogatą tradycję morsko-żeglarską, jesteśmy zobowiązani do zapewnienia odpowiednich warunków dla rozwoju naszej lokalnej społeczności. Ta inwestycja jest kluczowym krokiem w tym kierunku, który umożliwi nam podniesienie standardów dla żeglarzy i umocnienie naszej pozycji jako atrakcyjnego miejsca dla miłośników tego sportu - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.


Środki finansowe po równo z trzech źródeł



Zgodnie z deklaracją Ministerstwa Sportu i Turystyki Polski Związek Żeglarski będzie ubiegać się o dofinansowanie na realizację obiektu. Inwestycja będzie finansowana, w równych częściach, przez trzy podmioty:

  • MSiT,
  • Urząd Marszałkowski,
  • Gdynię.


Jej szacowany koszt to 30 mln zł.

Miejsca

  • PoZŻ Gdynia, al. Jana Pawła II 11

Opinie (92) ponad 10 zablokowanych

  • Opinia wyróżniona

    Czemu nie rozbuduja mariny (8)

    Nierozumiem Czemu nie rozbuduja mariny w kierunku wschodnim. Tam jest tylko dalba dewiacyjna. Dwa falachrony zalaily by sprawe i port moznaby powiększyć o dwugoe tyle.

    • 62 8

    • Marina będzie dwu poziomowa.

      W niedalekiej przyszłości. Poziom -1 dla zatopionych, poziom 0 dla jeszcze pływających.

      • 17 6

    • Kto i za jakie pieniądze ma wybudować falochrony? Tutaj jedynie budżet centralny mógłby udźwignąć koszt budowy falochronów.

      • 6 1

    • pewnie kiedyś zrobią - chyba nawet były takie plany

      Na razie widać wystarczy ta miejska oraz ta nowa prywatna

      • 1 0

    • Nie widzę przeszkód aby żeglarze się zrzucili na nowe falochrony. (2)

      Myślę że jeśli zapewnicie finansowanie to ani miasto ani urząd morski problemu wam robić nie będą. Natomiast od wspólnych pieniędzy miejskich czy państwowych to proszę swoje lepkie łapki trzymać z daleka. Niby dlaczego biedny zwykły obywatel ma finansować bogacza co ma łódkę?

      • 5 0

      • żeglarze płacą za postój, zimowanie , wodę, prąd...

        mają prawo oczekiwać poprawy warunków, tylko że teren pod hangarami nie należy do miasta, więc może obiecać ..wszystko

        • 5 0

      • Tak jak kierowcy

        zrzucają się na drogi miejskie?

        • 0 0

    • Ale kto?

      Przecież nie miasto ani Związek Żeglarski. To Urząd Morski czyli państwo ma w gestii takie inwestycje.

      • 3 2

    • Koszty?

      • 0 0

  • Panie Prezydencie (3)

    A co się stanie że szkółkami żeglarskimi dla dzieci? Kademia Zeglarstwa i ARKA.
    Będziemy jeździć do Górek Zachdnich ?

    • 29 1

    • do Rewy i Mechelinek

      • 8 0

    • Gdynia kocha zeglarstwo tylko w slowach

      i oczywiście w tych chwilach jak Prezydent może się z kimś znanym sfotografowac......

      • 6 1

    • No przecież jasno mówił Witkowski że szkółki w hangarach będą

      • 1 1

  • Wywalić szkólki żeglarskie i zbudowac apartamenty dla bogatych (1)

    Tak jest najprościej!! Wywalić dzieci ze szkółkami np OptiGdynia i zbudować apartamenty dla flipperów i warszawiaków, które przez 360 dni będą stały puste!! A dzieci ze szkółką niech trenują w sobie w domu na komputerach. Zastanawiam się czy ktoś w UM Gdynia zna trudną sytuacje szkółek, w których obecnie nie ma nawet toalety dla dzieci. To wstyd Panie Prezydencie!! Przed wyborami słyszymy tylko puste słowa i obietnice, a po wyborach dzieciaki mają sobie radzić same!!!

    • 32 5

    • Arek to ty:)?

      • 0 1

  • betonoza (1)

    ale tym razem ladna tylko kogo bedzie stac na te lokale ?

    • 7 3

    • mamy juz dosc wawki w trojmiescie

      • 2 1

  • Przedwyborcze obiecanki

    Dzisiaj żeglarstwo, jutro lub pojutrze Arka. Umiłowany przywódca wraz z klakierami ogłasza nowe cuda.

    • 20 1

  • To ściema. (3)

    Tempo wyborczej ściemy jest już takie, że sama wypada z zakrętów główny inwestor dopiero stara się o dofinansowanie, a z artykułu nie wynikają żadne konkrety. Cytując Sailsa:
    #PresjaMaSens chociaż też mamy świadomość, że to końcówka kampanii wyborczej. Obecne władze Gdyni ogłosiły dzisiaj planowane nowe przestrzenie dla żeglarzy, zatem chyba należy się cieszyć?
    Sprawa nie jest jednak tak oczywista. Zaprezentowany dzisiaj projekt (jeśli jego realizacja dojdzie do skutku):
    1. przyznaje rację obrońcom powszechności żeglarstwa w Gdyni, że przekształcenia własnościowej (pisząc wprost spieniężanie publicznych terenów żeglarskich przez Polski Związek Żeglarski) drastycznie zmniejsza przestrzeń dla dostępnego powszechnie żeglarstwa - inaczej nie byłoby potrzeby budowy nowych obiektów. Przypomnijmy, że spółka Nowa Marina Gdynia (i tym samym grunty pod klubami żeglarskimi) w 80% należy już do Ghelamco Poland Holding, a tereny po Cricolandzie, także wcześniej PZŻ-tu, są już dawno sprzedane prywatnym inwestorom (rozpoczęła się budowa hotelu).
    2. zamyka otwartą przy projektowaniu Gdyni przestrzeń (całe Nabrzeże Młodych Żeglarzy aż do parku Rady Europy było projektowane jako teren całkowicie wolny od zabudowy, otwierający miasto na morze)
    3. pokazuje, że Gdynia i Wojciech Szczurek - prezydent Gdyni nie potrafią się porozumieć z Marynarka Wojenna RP, które tuż obok, przy plaży odcina miasto od morza zamkniętym ogromnym terenem Jkmw Kotwica Jacht Klub - krótko mówiąc, każdy robi ze swoim terenem to co uważa za stosowne i nijak to wszystko ze sobą nie współgra.
    4. dowodzi, że Gdynia jest współrządzona przez deweloperów i nie potrafi nadawać tonu, tylko podporządkowuje się ich dyktatowi lub jest uwikłana w innego typu relacje.
    5. jasno uwidacznia, że Wojciech Szczurek, mimo, że tyle lat jest Prezydentem Gdyni, zupełnie nie czuje żeglarstwa i nadal nie nauczył się nazw klubów z obchodzącym 100 lat yacht klub polski gdynia na czele (spójrzcie na podpisy w filmie na stronie gdynia.p

    • 28 3

    • Nie wiesz co piszesz chłopie, dogadać się z marynarką to niewykonalne. Wojsko ma w d... jakiekolwiek rozmowy, po drugie to teren wojska a nie JKM Kotwica, ci są jedynie gościem na ich terenie.

      • 2 1

    • Szczurek to traktuje wyłącznie PRowo (1)

      Byle do wyborów, a potem wywalone, bo ostatnia kadencja i spiżowy pomnik za życia.

      • 4 0

      • po niedzieli będzie spokój

        • 2 0

  • Artykuł powinien mieć oznaczenie "sponsorowany przez Samorządność"

    przecież to są wyborcze obiecanki bez pokrycia w faktach. Nawet PZŻ stwierdził, że nie ma pieniędzy, bo dopiero zamierzają wystąpić o dofinansowanie (i nie jest pewne, że je otrzymają). Dlaczego tego newsa nie puścili pół roku temu albo po wyborach? Przecież to z daleka śmierdzi wyborczą kiełbasą.

    • 26 1

  • Wołek

    A bedzie Gorguhlo de las Palmeiraspytam ja sie!

    • 3 1

  • 450010

    450010

    • 3 2

  • Nareszczie, bo ten kurnik kontenerowy nie przystaje do realiów XXI wieku!

    • 4 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane