• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy budynek dworca powstanie pół roku później

Michał Brancewicz
8 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Koniec pętli pod oknami mieszkańców
  • Nowy budynek dworca we Wrzeszczu jest już widoczny. Mimo że praca wre, to nie uda się dotrzymać pierwotnego terminu zakończenia budowy.
  • Przebudowa dworca we Wrzeszczu jest tak naprawdę budową zupełnie nowego budynku od podstaw, którego bryła jest już widoczna.
  • Budowa dworca Gdańsk Wrzeszcz trwa już rok i choć miała zakończyć się wraz z końcem 2022 roku, to potrwa do połowy 2023.
  • Budowa dworca Gdańsk Wrzeszcz trwa już rok i choć miała zakończyć się wraz z końcem 2022 roku, to potrwa do połowy 2023.
  • Budowa dworca Gdańsk Wrzeszcz trwa już rok i choć miała zakończyć się wraz z końcem 2022 roku, to potrwa do połowy 2023.
  • Budowa dworca Gdańsk Wrzeszcz trwa już rok i choć miała zakończyć się wraz z końcem 2022 roku, to potrwa do połowy 2023.

Minął rok od rozpoczęcia przebudowy dworca we Wrzeszczu. Prace trwają, ale już wiadomo, że generalny wykonawca nie wyrobi się w zakładanym terminie, czyli do końca roku. Roboty przedłużą się do połowy 2023 roku.



Duża inwestycja zrealizowana o czasie:

Umowa na przebudowę dworca we Wrzeszczu, która polega właściwie na wybudowaniu od podstaw nowego budynku, została zawarta 1 lipca 2021 roku. Wykonawcą wartych 13,2 mln zł prac jest firma TYM-BUD Zakład Remontowo-Budowlany Waldemar Tymoszewski.

Pierwsza część prac polegała na rozbiórce istniejącego budynku i przyległych do niego pawilonów handlowych.

- Obecnie wykonawca skupia się na robotach konstrukcyjnych, w ramach których do tej pory wykonano fundamenty budynku, a także większość ścian parteru. Obecnie finalizowane jest wykonanie stropów nad parterem budynku. W najbliższym czasie będą wykonywane dalsze prace konstrukcyjne, a także planujemy rozpoczęcie robót elewacyjnych - wylicza Bartłomiej Sarna z biura prasowego PKP SA.

Zmiany w projekcie przyczyną opóźnień



Pierwotnie cała inwestycja miała zakończyć się w 18 miesięcy, czyli wraz z końcem 2022 roku. Teraz wiadomo już, że tak się nie stanie.

- Termin zakończenia inwestycji uległ zmianie z pierwotnie zakładanego na połowę 2023 roku - przyznaje Bartłomiej Sarna. - Aktualizacja harmonogramu inwestycji wynikła między innymi z konieczności przeprojektowania niektórych rozwiązań technicznych, w zakresie sieci podziemnych, których nie można było przewidzieć na etapie opracowywania dokumentacji projektowej dla inwestycji.

Jak zmieni się wygląd dworca we Wrzeszczu?




  1. Najbardziej widoczna będzie zmiana zewnętrznego wyglądu dworca. W miejsce rozproszonych dobudówek obiekt zyska jedną spójną bryłę. Elewacja zostanie wykonana ze stali i szkła - co ma podkreślić nowoczesny i nieco industrialny charakter nowego dworca.
  2. Najbardziej reprezentacyjną częścią będzie wejście do strefy obsługi podróżnych, gdyż zostanie ono zaakcentowane wielkoformatowym przeszkleniem, a także wejście prowadzące bezpośrednio do tunelu na perony.
  3. Architekturę nowej bryły dworca podkreśli iluminacja. Zaakcentuje ona w szczególności główne wejścia do budynku, a także podświetli pnącza znajdujące się na elewacji od strony peronów.
  4. Zieleń zaprojektowano również na dachu budynku, gdzie zajmie ona prawie 400 m kw. Powierzchnia bioaktywna zostanie wykonana z gotowych mat wegetacyjnych, składających się z mchów, rozchodników i ziół. Rośliny te są mało wymagające w uprawie oraz odporne na suszę. Pomimo tego w okresach pozbawionych opadów będą podlewane za pomocą umieszczonych w ziemi linii kroplujących zasilanych z podziemnych zbiorników retencyjnych, gdzie gromadzona będzie deszczówka.
  5. Na dachu oprócz zieleni zostanie umieszczonych 28 paneli fotowoltaicznych do pozyskiwania "zielonej energii".
  6. Zastosowane zostaną także pompy ciepła do ogrzewania budynku, energooszczędne oświetlenie wraz z automatyką sterującą oraz wykonana zostanie termomodernizacja budynku poprzez dobranie materiałów budowlanych o niskim współczynniku przenikalności cieplnej.

Opinie (158) 7 zablokowanych

  • Żadna rządowa nie została oddana do użytku zgodnie z wcześniej ustalonym terminem

    Taka państwowa pisowska tradycja

    • 8 10

  • I tak kicha jak na te lokalizacje

    • 13 0

  • pół roku to kilka baniek więcej do podziału między o UM a wykonawcą (15)

    • 91 63

    • Wykonawca bierze kasę za wykonane zadanie. (2)

      Mniej zarobi.

      • 14 8

      • Gdyby mniej zarobił to spieszylby się by zajac sie następną budową, a tak ma wylane bo tu zawarł ciekawy kontrakt, nie musi

        • 4 8

      • Juz Ty sie nie martw

        To jest zrobione tak że za dodatki i zmiany wykonawca sobie policzy dodatkowo i to zazwyczaj wiecej niż normalnie

        • 2 2

    • inwestorem nie jest UM, a są PKP więc nie kłam

      • 43 3

    • Przecież to UM jest inwestorem tylko PKP czyli wybrańcy narodu.

      • 19 1

    • Co ma UM do dworca PKP?

      • 24 0

    • obs (1)

      inwestor PKP- państwowa spółka-tłuk czyta i nie wie co

      • 20 0

      • no cóż, taki poziom....

        • 14 0

    • To nie Urząd Miasta jest inwestorem

      Czy umiesz czytać ze zrozumieniem i masz podstawową wiedzę?

      • 17 1

    • Nienawistne trole nie mają podstawowej wiedzy

      Wyznawcy ministra propagandy III Rzeszy mają się dobrze w obecnej RP

      • 14 3

    • Troll Pisowski. (1)

      Na wydłużeniu terminu tracą wszyscy, zarówno PKP jak i Wykonawca. Pojęcia o realiach budownictwa i Pzp nie masz.

      • 6 1

      • Chyba Ty nie znasz.

        Za dodatkowe roboty kasiorę firmy licza tez dodatkową. Nikt za darmochę nie będzie robic. A jak jest sie na miejscu budowy to można liczyć więcej niż normalnie bo gdzie na szybko znajdziesz kogos kto zrobi..

        • 1 3

    • Mądry wie co pisze, głupi pisze co wie.
      Ty niestety z pierwszego (wg ***) sortu.

      • 3 0

    • Jaki związek

      ma UM z PKP. Tak tylko pytam.

      • 3 0

    • od U.M.sie odczep!!,to tusk jes winny i PKP!!,rozumek masz maly P.K. panstwowe!.

      • 2 0

  • Szczerze mówiąc to myślałem że na zdjeciu jest budowa wiekszej altany na jakims ROD-os

    Wszystko co tylko dało sie znaleźć w okolicy lub odzyskac z innej budowy sklejamy zaprawą jako nowa budowlę

    • 16 2

  • Jak to na kolei po kolei.

    Słaby nadzór budowlany że strony pkp s.a. Do podnoszenia stawek za czynsze są pierwsi do pracy ostatni.

    • 10 0

  • Będzie nowy dworzec PKP. (3)

    A jak będzie wyglądał plac na którym stają autobusy GAiT ?

    • 18 1

    • Nadal tak jak jest. Czyli na nie równej patelni

      • 2 0

    • Tak samo bo przetarg sie nie powodl

      • 0 0

    • Wszystko planowane od czapy. Gospodarze, jego mać....

      • 0 0

  • Dla porównania, remont dworca głównego trwa prawie 3 lata.. (1)

    Coś czuję, że za pół roku powiedzą to samo i dworzec we Wrzeszczu zostanie otwarty finalnie na 2024 rok xd

    • 12 0

    • na chyba każdej inwestycji brak współpracy ze strony PKP powoduje opóźnienia, albo zejścia z budowy wykonawców. Ostatnio nawet NIK o tym pisał i jest tam dużo o "jakości" przygotowywanej przez PKP dokumentacji i postępowań przetargowych.

      • 2 0

  • Ale to się robi nudne. Napiszcie w końcu, że coś jest w terminie. Nie wiem, po której stronie są niedorajdy, ale są. Zakładam, że biuro projektów powinno pokryć koszty dodatkowe, ale nikt do nich nie zgłosi się z roszczeniem

    • 12 3

  • PKP - spółka obsadzona przez PiS (3)

    nie dziwi mnie opóźnienie w budowie dworca bo jak na razie to opóźnienia pociągów biją rekordy

    • 12 12

    • Za rządów PO PKP była obsadzona przez PO i było tak samo jak dziś.

      • 4 4

    • Ja bym się zapytał, gdzie jest prezydent tego miasta, żeby organizować i koordynowac z inwestorem całość prac

      • 0 0

    • Sugerowanie, że za każdych innych rządów, przeszłych i przyszłych

      było lub byłoby inaczej

      • 0 0

  • Zauważcie, wycenia inwestycji w Gdańska europejska (maksymalna jakość i wartości) (2)

    Wykonanie- wschodnie,
    a terminy- nikt się nie spieszy, przekroczenia... i co tym wykonawcom opłaca się siedzieć na jednej budowie latami? I nie jest to jedyna inwestycja tak opóźnioną ! To znaczy że tam wycena jest z sufitu i to wysokiego sufitu!

    • 10 4

    • Szczególnie że ta wyceniana była w Warszawie. W centrali PKP

      • 5 0

    • Info dla experta, inwestorem jest PKP z Warszawy, panie

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane