- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Nowy dyrektor Muzeum II WŚ: rewolucji nie będzie
Karol Nawrocki, nowy dyrektor Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku, zapowiada, że nie zamknie muzeum, zaprasza na wystawę i apeluje, by darczyńcy nie zabierali swoich eksponatów. Byłym władzom muzeum zaproponował nowe warunki pracy.
Internetowa sprzedaż biletów do Muzeum II Wojny Światowej jest zawieszona. Wszystko przez kłopoty związane z reorganizacją. Nowa placówka nie ma bowiem jeszcze numeru NIP, który jest niezbędny do takich transakcji. Na razie w kasach muzeum będą więc wydawane bilety bezpłatne.
Obecny statut nowej instytucji łączy zadania obu dotychczasowych placówek i przewiduje w jej strukturze oddział pod nazwą Muzeum Westerplatte i Wojny 1939.
- Będę realizował misję, aby dotychczasowe MIIWŚ, jak i muzeum Westerplatte w sposób symbiotyczny, już w jednej instytucji, ze sobą współpracowały - podkreślał w czwartek dr Karol Nawrocki. - Przede wszystkim chcę zapewnić, że MIIWŚ będzie funkcjonować w ten sam sposób, jak funkcjonowało do tej pory i zapraszam wszystkich gdańszczan oraz gości z Polski i zagranicy do zwiedzania wystawy, która będzie czynna tak, jak dotychczas.
Nowy dyrektor w czwartek około południa przybył do muzeum i spotkał się dotychczasowym dyrektorem Pawłem Machcewiczem oraz z jego zastępcami. Odbyło się również wspólne spotkanie z kierownikami poszczególnych działów oraz z Komisją Zakładową Solidarności.
Odwiedzający Muzeum II Wojny Światowej.
Czy wystawa w przyszłości będzie zmieniana?
- Jest oczywiste, że dzieła naukowe podlegają recenzjom, także ze strony opinii publicznej, więc nie zamykam się na to, że naukowcy i opinia publiczna wskaże rzeczy, które w przyszłości należałoby poprawić czy zmienić. Nie wchodzę tu obecnie w kwestie prawne. Ustawienie narracji, wskazującej na to, że nic nie można zmienić, jest niestosowne. Jednak na dziś nie przychodzę z takim zadaniem, by cokolwiek w tej wystawie zmieniać lub ją zamykać - zapewniał Nawrocki.
Zapowiedział też powołanie nowej rady programowej muzeum, swoich zastępców, w razie potrzeby wystąpienie z interwencją o dotacje na funkcjonowanie muzeum do ministerstwa.
Nie planuje też zwolnień pracowników muzeum - wręcz przeciwnie, wie że są braki kadrowe i będzie poszukiwał osób chętnych do współpracy.
Co z dotychczasowymi władzami Muzeum II Wojny?
- Prof. Paweł Machcewicz dostał propozycję pozostania w zespole, nie na funkcji dyrektora czy w dyrekcji. Miałby zostać pracownikiem muzeum w dziale naukowym. Jeśli chciałby współpracować, podobnie jak dr Janusz Marszalec, to ścieżka negocjacji jest otwarta - wyjaśnia Nawrocki.
Dotychczasowy dyrektor Muzeum Westerplatte Mariusz Wójtowicz-Podhorski, także ma otrzymać propozycję współpracy od nowego dyrektora.
Pamiątki darczyńców są bezpieczne
- Pamiątki darczyńców w muzeum pozostają bezpieczne, będzie ich też zdecydowanie więcej, po połączeniu z muzeum Westerplatte. Apeluję do darczyńców, że nie mają się czego obawiać, jestem rękojmią, że te pamiątki zostaną tutaj dobrze wykorzystane - podkreślał Karol Nawrocki.
W nadchodzących dniach dyrektor będzie wdrażał się w funkcjonowanie całej instytucji. Do jego pierwszych zadań będzie należało bliższe zbadanie sytuacji finansowej i kadrowej.
Kim jest nowy dyrektor
Dr Karol Nawrocki od 2009 roku jest pracownikiem gdańskiego oddziału Instytutu Pamięci Narodowej, w którym od 2014 r. zajmuje stanowisko Naczelnika Oddziałowego Biura Edukacji Publicznej.
Jest historykiem, zajmującym się między innymi badaniem przestępczości zorganizowanej w PRL, w latach 80. Jest przewodniczącym Koalicji na rzecz Pamięci Żołnierzy Wyklętych w Gdańsku.
W swoim dorobku posiada wiele publikacji naukowych oraz ponad trzydzieści publikacji popularnonaukowych, w tym: "Zarys historii NSZZ Solidarność Regionu Elbląskiego (1980-1989)" (Gdańsk 2010), opracowania źródłowego "Wokół elbląskiej Solidarności. Dokumenty" (Gdańsk 2011); współautor: "Sprawa kwidzyńska 1982. Internowanie, pobicie, proces" (Gdańsk-Kwidzyn 2012) oraz "Lechia-Juventus. Więcej niż mecz" (Gdańsk 2013).
Miejsca
Opinie (600) ponad 50 zablokowanych
-
2017-04-07 08:57
i brawo
Muzeum ma wyrażać polskie racje, a nie niemieckie. To Niemcy palili dziećmi w piecach
- 8 9
-
2017-04-07 09:04
Esbecja,Peowcy i TROLE szaleja-znaczy boja sie NORMALNOSCI
Gdansk zaczyna sie oczyszczac,normalnieje,a oni z tego powodu dostaja wscieklizny.
- 8 13
-
2017-04-07 09:20
(10)
i co się pienicie POwcy KODziarstwo i inni zagubieni ludzie,idzcie się poskarżyć do Brukseli do merkel i donalda.
- 10 21
-
2017-04-07 09:29
wystawa jest wspaniała - pokazuje bezsens i okrucieństwa wojny (4)
trzeba ją zobaczyć i dopiero wtedy komentować Nawet krytycznie. Ale te bluzgi, ta pogarda i głupota wyzierająca z wpisów trolli pokazują, kto popiera takie decyzje, jakie podjął minister kultury.!
- 5 6
-
2017-04-07 09:57
Decyzja dobra (1)
Gonić sodomitow i kodowcow
- 1 6
-
2017-04-07 12:00
spoko: sami będziecie swoich dobroczyńców na latarniach wieszać,
jak się kasa na 500+ skończy.
- 5 1
-
2017-04-07 11:52
Wystawa jak wystawa, raz jest taka, raz jest siaka. Muzeum podlega pod włądze centralne i one wydają decyzje. (1)
- 1 2
-
2017-04-07 11:59
tylko, że te władze centralne chcą historie pisać od nowa.
Zaraz się dowiemy, że Berlin zostałby zdobyty przez Żołnierzy Wykletych, gdyby im Sowieci nie przeszkodzili.
- 4 1
-
2017-04-07 09:36
(3)
Lepije się skarżyć do Brukseli niż do Putina i Łukaszenko jak szlamy z PIS to mają w zwyczaju.
- 5 5
-
2017-04-07 09:54
idż sie wypłakać do merkel zagubiony człowieku .
- 2 5
-
2017-04-07 11:53
Kiedy ktoś z PiS skarżył się do Putina lub Łukaszenki? (1)
- 1 3
-
2017-04-07 13:11
na przykład Karczewski w czasie wizyty u swojego ciepłego przyjaciela tylko nie wiem, czy przed, czy po czy w trakcie...
- 2 0
-
2017-04-07 12:33
przynajmniej nie robimy laski Trumpowi i nie liżemy rowa Teresce od brexitu
- 3 0
-
2017-04-07 09:43
(7)
Moja rodzina rdzienni Gdańszczanie bardziej niż Niemców bali sie Ruskich a ten kmiot jest z PIS partii która współpracuje z Putinem, KPZR i Łukaszenko! Zaraz zrobi część wystawy jak to mamy czcić przyjażń polsko - radziecką i przywróci pomniki czołgi armi czerwonej. Precz z post-pis-komuną!!!
- 22 10
-
2017-04-07 09:52
raz piszecie że przeciw rosji raz że z rosją weżcie wy przestańcie brać dopalacze.
- 4 5
-
2017-04-07 14:20
Nie wiem co bierzesz (1)
Ale musisz zwiększyć dawkę i trochę poskakać w sobotę z kodomiarzami.
- 1 3
-
2017-04-07 15:59
Właśnie Warszawiaku - nie rozumiesz tego co mówię, bo nie przyżyłeś hordów ruskiego wojska któym jako pislamiści sie tak zachwycacie.
- 5 1
-
2017-04-07 15:58
no....
- 1 0
-
2017-04-07 18:01
rodowici Gdańszczanie? Czyli Niemcy. (2)
Trudno żeby bardziej bali się SS niż KGB.
- 2 3
-
2017-04-07 22:30
idioto, nie masz czego wymyślać? historii się uczyć (1)
- 1 3
-
2017-04-07 23:52
a co nie Niemcy? może Marsjanie?
- 0 3
-
2017-04-07 09:45
Czegokolwiek dotkną, to się zamienia w g.....wno. (1)
Kultura upada na naszych oczach. Pojawią się za to , jak grzyby po deszczu toporne pomniki świętych smoleńskich. Dzieci będą katowane patriotyzmem, ale tym prawdziwym , pisowskim, ma się rozumieć. Gliński nie przyznał pieniędzy na Maltę -festiwal w Poznaniu. To oczywiście zemsta. Prawdziwi katolicy- pełni zemsty, nienawiści, jadu, buty....
- 11 7
-
2017-04-07 09:53
idż do meczetu się wypłakać.
- 1 4
-
2017-04-07 09:45
(7)
Nie dał Gdańskowi rady ani Stalin ani Hitler nie da rady też Kaczyński ze swoim nowo mianowanym w muzeum namiestnikiem, obrócimy ich w proch historii!!!
- 20 9
-
2017-04-07 11:55
Naprawdę? Ze zmiany na stołkach w muzeum, które zostało powołane uchwałą Rady Ministrów za PO (1)
i które podlega Ministrowi Kultury (nieważne z jakiej partii) robisz atak na Gdańsk? Jesteście śmieszni ludzie.
- 2 3
-
2017-04-07 13:12
II wojna też się zaczęła od "drobnych" działań Hitlera...
- 3 1
-
2017-04-07 14:24
Gdańsk kolego był niemiecki (3)
I tu żyją pomioty tamtych dziadków, a Gdynia to przyjezdna swolocz z całej Polski
- 1 3
-
2017-04-07 16:03
Nie ucz mnie świrze pisowski historii Gdańska - poczytaj cokolwiek a potem się wypowiadaj.
- 2 1
-
2017-04-07 16:06
(1)
Jak nas uczy historia to twoi kuple z armii czerwonej kradli wszystko na potęgę w Gdańsku, szczególnie zegarki, koszule nocne, szyny i wywozili wszystko tam skąd pochodzisz mentalnie - do ZSRR.
- 1 1
-
2017-04-07 17:20
Musieli wypełnić lukę po niemiaszkach co cofając się zostawili spaloną ziemię
- 0 1
-
2017-04-07 16:01
zgadzam się
- 1 0
-
2017-04-07 09:50
Spóźnialscy najwięcej krzyczą o punktualności
Ci, którym uwierają ich własne słabości najczęściej krzyczą o cnotach. To stąd nieuczciwi politycy wrzeszczą o uczciwości, spóźnialscy o punktualności, a niemoralni o moralności.
W przypadku nowego dyrektora widzę ten sam mechanizm - tak nienawidzi komuny, że sam postępuje jak komuchy. Aparatczyk, karierowicz, mierny, ale wierny...- 9 5
-
2017-04-07 09:54
Co chcecie? Nowy dyrektor zna się na sztukach walki. (3)
To przecież ma dużo wspólnego z Muzeum Wojny. Nowy prezesik stadniny w Janowie też przecież kilka razy widział konia. A wielki Antoni bawił się w dzieciństwie żołnierzykami, a teraz urzeczywistnił swoje marzenie...
- 13 10
-
2017-04-07 09:57
a ty pewnie chcesz projektować meczety. (1)
- 2 4
-
2017-04-07 09:59
Monotematyczny jesteś z tymi meczetami...Zmień księdza proboszcza.
- 3 4
-
2017-04-07 13:28
masz rację
Następny klęcznik na usługi kleru! Karolku powiedz dlaczego nie zostałeś księdzem , przecież to twoje powołanie!
- 2 1
-
2017-04-07 09:55
Trzeba gonić KODowcow i robić zmiany (7)
Bo trzeba zmienić myślenie ludzi, którym sieczkę z glowy robiono od 45 roku. Ale to potrzeba czasu
- 8 19
-
2017-04-07 10:05
A pomyślałeś kiedyś, że to TY możesz mieć sieczkę w głowie? (5)
Naszła Cię kiedyś głębsza refleksja, że możesz nie mieć racji? Przeszła myśl, że możesz być manipulowany? Tknęło przeczucie, że ktoś Cię oszukuje (i nie są to mityczni 'oni")?
- 2 5
-
2017-04-07 12:17
Dokładnie manipulowanie mnie (4)
Przynajmniej przez 8 lat ostatnich. A prawda, Polska i lepszy sort jest tylko jeden :)
- 1 5
-
2017-04-07 12:20
Warszawiaku, zauważ, że w ostatnich 8 latach są 2015 i 2016. (3)
To może oświeć nas, jakie powinno być to myślenie ludzi?
- 3 1
-
2017-04-07 14:28
Nigdy nie zrozumiesz (2)
Bo nie jesteś z Warszawy, to tak jak by dziecku tłumaczyć podstawy filozofii, jak ono umie powiedzieć tylko "dziadzia"
- 1 2
-
2017-04-07 16:06
:-)
Ha ha ha! To nawet dobre.
Ale Warszawiacy to zginęli w 1944.- 3 0
-
2017-04-07 17:25
Warszawiak? Zwykły słoik z Bieżunia albo Żuromina
furmanką twoi przodkowie zajechali do Warszawy a ty pana udajesz
- 2 0
-
2017-04-07 12:32
płatny pisobolszewicki troll finansowany przez Moskwę atakuje
- 4 2
-
2017-04-07 09:56
kiedyś ci co POpierają PO będą się sami sobie dziwić że stawiali na ludzi bez zasad i honoru. (2)
ale do tego trzeba dojrzeć,czas zrobi swoje jak zwykle.
- 6 9
-
2017-04-07 09:58
Oni prawdę znają ale mówią inaczej bo nie czują Polskości.Nie dojrzeją (1)
Polszewizm jest nieuleczalny.
- 4 3
-
2017-04-07 10:04
Masz rację. To tłumaczy dlaczego popierasz PiS
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.