- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (432 opinie)
- 2 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (127 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (168 opinii)
- 4 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (57 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (271 opinii)
- 6 Piłeś? Nie włamuj się do auta (56 opinii)
Nowy kurator i ograniczenie lekcji religii? Zapowiedzi nowej minister edukacji
Nowa minister edukacji Barbara Nowacka zapowiedziała pierwsze zmiany w szkolnictwie. - Będzie wymiana kuratorów oświaty - powiedziała w porannej rozmowie w TVN24. Zapowiedziała również, że możliwe jest ograniczenie lekcji religii do jednej godziny tygodniowo.
Nowa minister edukacji z Pomorza zapowiedziała, że zaproponuje "ograniczenie lekcji religii do jednej godziny płatnej z budżetu państwa".
- Dlatego moja propozycja będzie polegała na ograniczeniu lekcji religii do jednej godziny płatnej z budżetu państwa. Jeżeli będzie decyzja samorządu, rodziców, że chcieliby tych godzin więcej, będzie to ich decyzja, w tym decyzja finansowa - powiedziała w TVN24.
Ile godzin religii jest w szkołach?
Dziecko w pierwszej klasie podstawówki ma zwykle 2 godz. religii, dokładnie tyle samo ma lekcji wychowania fizycznego. Religii w szkołach jest też więcej niż historii czy angielskiego (jest na czwartym miejscu pod względem liczby realizowanych godzin).
Przykładowo historia pojawia się w IV i V klasie podstawówki w wymiarze jednej godziny, a od VI do VIII klasy jest w wymiarze dwóch godzin. Uczniowie mają 200 godzin informatyki czy ok. 150 fizyki.
![Kuratorium kontroluje szkoły po](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3579/150x100/3579883__c_0_501_1536_1075__kr.webp)
Kiedy nowy kurator oświaty?
Obecnie pomorskim kuratorem oświaty jest Małgorzata Bielang. Jej ostatnie działania to skierowanie do wszystkich gdańskich szkół pisma z żądaniem wyjaśnień w sprawie organizacji Tęczowego Piątku.
Nowa minister oświaty zadeklarowała, że powołani zostaną nowi kuratorzy oświaty w drodze konkursów. Powiedziała, że kuratorzy oświaty byli "wykonawcami politycznej woli" ministra Przemysława Czarnka.
- Zajmowali się ściganiem dyrektorów szkół, ściganiem nauczycieli. Nie chcemy ludzi partyjnych, ludzi partii wykonujących rozkazy polityczne w szkołach. Chcemy ludzi, którzy działają na rzecz szkół - dodała.
Co z pracami domowymi?
Nowa minister edukacji zaznaczyła, że "do prac domowych trzeba podejść spokojnie".
- Absurdalnych prac domowych, nadmiernie obciążających uczniów, nie powinno być. Zastanowiłabym się, ale znowu chciałabym się zastanowić ze specjalistami, z dydaktykami, z metodykami, na ile te prace domowe drastycznie ograniczyć. W klasach 1-3 w ogóle nie oceniałabym prac domowych i do tego modelu będę zmierzała - powiedziała.
Opinie (575) ponad 50 zablokowanych
-
2023-12-13 13:02
Opinia wyróżniona
I bardzo dobrze! (99)
Religia powinna wrócić do salek przy kościołach jak kiedyś. Zaraz by się okazało ile jest tak naprawdę wierzących gdyby rodzice musieli prowadzić dzieci po południu na religię. Szkoła to nie kościół. Należy to rozgraniczyć.
- 560 142
-
2023-12-18 12:37
szkoła to tez nie miejsce na parady .....
- 0 0
-
2023-12-14 10:50
jestem za ale w zamian ułamek% podatku do kościoła zamiast do państwa, tak jak jest to w Niemczech
- 0 1
-
2023-12-14 00:04
Gigantyczna starta pieniędzy.
Jeśli ktoś jest wierzący to będzie wierzący, chodzenie na religię tego nie zmieni. Uczniowie są mniej chętni by uczęszczać na religię, w liceach mało kto na nią uczęszcza.
Dać więcej matematyki/fizyki...- 4 3
-
2023-12-14 05:31
Brawo o to chodzi
- 2 1
-
2023-12-13 20:24
Świadomy wyborca
7 *
- 5 2
-
2023-12-13 19:24
xxx (3)
A potem zatrudnij armię psychologów, bo dzieci bez Boga popełniają samobója......
- 11 9
-
2023-12-14 10:55
samobojstwa to dzieci popelniaja jak sa smiertelnie skrzywdzone przez do szpiku kosci religijnie uformowane pedofiskie bestie w sutannach
- 1 1
-
2023-12-13 19:56
(1)
Proszę się przespać z tym niemądrym komentarzem i jutro rano się nad sobą zastanowić.
- 8 8
-
2023-12-13 20:23
Sam się przespij i zastanowić się musisz nad swoim wpisem.
- 6 5
-
2023-12-13 18:26
Zamiast religii nauka języka niemieckiego (1)
W końcu mamy folksdojcza u władzy
- 13 12
-
2023-12-13 20:22
I koreanskiego
Koreanka siedziala z PO przy Hołowni.
- 5 5
-
2023-12-13 15:01
To samo w sejmie o co teraz jest kwik (7)
I jak to cytował Hołownia nie dawno "W Polsce 2050 opowiadamy się za tym, aby obraza uczuć religijnych nie była ścigana z oskarżenia publicznego i aby nie groziła za nią kara więzienia
- 7 6
-
2023-12-13 16:53
Program Polska 2050. Opowiadamy się za rozdziałem państwa od religii. Braun właśnie to zrobił. Lwica i PO też są za !!! (2)
- 8 8
-
2023-12-13 21:59
Ten "rozdział" to będzie taki
Że zdejmą krzyże a świeczniki zostaną.
Także misie....- 6 1
-
2023-12-13 20:06
Na polecenie Szwaba to zrobił
- 7 5
-
2023-12-13 16:29
(3)
Hołownia to aktor i ten jego niewieści głos bez powagi.
- 9 13
-
2023-12-13 16:53
(2)
Bardziej pajac niż aktor.
- 9 10
-
2023-12-14 10:47
(1)
dobrze kaczynskiego scharakteryzowales i ten skrzekliwy falsecik, szczegolnie w chwilach gdy nie panuje nad soba
- 2 0
-
2023-12-18 13:18
Przecież dobrze wiesz, że nie o Kaczyńskim jest mowa. Więc się nie wysilaj.
- 0 1
-
2023-12-13 13:25
Szkoła to nie kościół. A sejm to nie synagoga. Wczoraj poseł Braun interweniował już w tej sprawie. Zadowolony !! (17)
- 17 13
-
2023-12-13 18:44
Sejm to nie synagoga, ale też nie kościół. Więc co tam robi krzyż? (2)
- 11 4
-
2023-12-13 20:06
Teraz macie POle do popisu (1)
Latarnicy nauka masturbacji w klasach 1-4, wybieranie płci przez 8 klasistow. Będzie ciekawie.
- 8 6
-
2023-12-13 21:58
"Latarnicy" to dawniej donosiciele?
- 1 0
-
2023-12-13 15:05
UUU (13)
To co zrobił Braun to jest prostactwo w pełnej krasie i nie ma na to usprawiedliwienia.
A Bosak ten chłopczyk nie nadaje się do takiej funkcji.
Zdumiewające jak dużo ludzi obojętnie kto za jaką partią stoi usprawiedliwia chamstwo,prostactwo i butę.
Do jakiego poziomu schodzi kultura.- 17 13
-
2023-12-13 18:45
Holowna obiecywał rozdzał (1)
A teraz zezwala na jakieś czary mary religijne. I jeszcze donosi do prokuratury. Hipokryta albo rabin.
- 9 8
-
2023-12-13 20:04
Blazen z Tvnu... Ojej słupki urosły Braunowi nie jemu...
- 8 5
-
2023-12-13 16:51
To co zrobił poseł Braun to zwiększenie zasięgów na kanale sejmowym i jednocześnie rozdzielenie państwa od religii. (4)
Cała Lewica i PO to popierają. Czego nie rozumiesz. To jest realizacja postulatu świeckiego państwa.
- 11 7
-
2023-12-13 18:25
Czyli była to ustawka (3)
Z KOalicją październikową?
- 4 5
-
2023-12-14 09:24
Zdecydowanie Tak. Po tym zdarzeniu premier zrezygnował z odpowiedzi posłom na zadane pytania na co zgodził się marszałek.
Tusk z Hołownią wynajęli Brauna a jak sprawa przyschnie nie zapomną o nim bądźcie spokojni.
- 1 1
-
2023-12-13 20:20
Rewolucja Pazdziernikowa i Lenin.
- 2 2
-
2023-12-13 20:07
Niemcy zapewne nagrodza swojego agenta
- 2 4
-
2023-12-13 16:26
Holownia jest winien,ma straz marszalkowska i nie zareagowala. (4)
Hołownia do odwołania.
- 9 19
-
2023-12-13 18:45
Bosak siedział w tym czasie na fotelu Marszałka. (1)
- 9 5
-
2023-12-14 09:22
Dlatego jest winny. A Hołownia nie winny bo poszedł pomagać Braunowi. A w efekcie .
Premier Donald Tusk nie usłyszał pytań od posłów a następnie z marszałkiem Hołownią uznali że nie musi posłom odpowiadać na pytania. To widać że pan Braun z Hołownią i Tuskiem był tego dnia dogadany. A i dziennikarze wiedzieli gdzie i kiedy stać by ujęcia były lepsze. Szkoda tylko tej pani co dostała proszkiem z gaśnicy.
- 2 1
-
2023-12-13 16:45
No ewidentnie Hołownia sobie nie poradził (1)
A kaskada następnych zdarzeń, wydanie "sejmowego wyroku" bez wysłuchania stron, szantaż na Bosaka, grożenie i zastraszanie niezależnych posłów, dobitnie obnażyło jego zerowa wiarygodność, obrotową moralność..
Także jego złotouste opowieści spod znaku 2050 są warte funta kłaków- 12 15
-
2023-12-13 16:52
Rotacyjna moralność a la motyl.
- 9 14
-
2023-12-13 15:23
Jakie prostactwo?
On ocalił Sejm przed pożarem! Prostactwo byłoby wtedy gdyby wszedł z gaśnicą do Synagogi podczas obrzędu.
- 12 14
-
2023-12-13 13:14
Dokładnie
kiedyś była w salkach i nikt z tego nie robił afery nawet kościół. Latało się z przyjemnością nawet dla samego pogadania i nie było segregacji uczniów tak jak teraz w szkole. I ten odgórny prykas że musi być religia w środku planu lekcji nie na początku i nie na końcu każdy rozumny wie o co chodzi.
Tylko wprowadzając ją do salek to bykiedyś była w salkach i nikt z tego nie robił afery nawet kościół. Latało się z przyjemnością nawet dla samego pogadania i nie było segregacji uczniów tak jak teraz w szkole. I ten odgórny prykas że musi być religia w środku planu lekcji nie na początku i nie na końcu każdy rozumny wie o co chodzi.
Tylko wprowadzając ją do salek to by pokazało prawdziwy obraz kto chce chodzić na religię. Ale przynajmniej nie było by wytykania palcem w szkole i niech każdy chodzi sobie po lekcjach jak chce bez segregacji.
Tak samo miesięcznicę Kaczyńskiego po co on zamyka pół miasta i ściąga kupę służb do ochrony. Wystarczyło niech sobie wybierze kościół zamknie go i modli się w spokoju i bez poklasku na pokaz i wszystko by było ok.
A tak co to za duchowieństwo i pobożność na pokaz i wśród poklasku nie o to tym zmarłym chodzi oni cyrku nie potrzebują.- 30 5
-
2023-12-13 13:05
(60)
a Sejm to nie synagoga.
- 75 31
-
2023-12-14 00:02
dokladnie 100 ma 100, religia wychodzi ze szkol a swieczniki z Sejmu, tu jest Polska
- 6 0
-
2023-12-13 18:41
Sejm to również nie kościół, więc co tam robi krzyż? (7)
Ale skoro już ten krzyż wisi, to chanukija ma takie samo prawo się w tym Sejmie pojawić.
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział I, artykuł 25, pkt 1 - Kościoły i inne związki wyznaniowe są w Polsce równouprawnione.
Więc albo usuwamy wszystkie symbole religijne, z krzyżem włącznie, albo pozwalamy na to żeby wszystkie symbole sięAle skoro już ten krzyż wisi, to chanukija ma takie samo prawo się w tym Sejmie pojawić.
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział I, artykuł 25, pkt 1 - Kościoły i inne związki wyznaniowe są w Polsce równouprawnione.
Więc albo usuwamy wszystkie symbole religijne, z krzyżem włącznie, albo pozwalamy na to żeby wszystkie symbole się tam znalazły. Osobiście jestem za pierwszym rozwiązaniem, ponieważ : Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział I, artykuł 25, pkt 2 - Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym..- 20 10
-
2023-12-14 10:53
tylko, że chrześcijan w Polsce jest ze 30mln a Żydów 20 tysięcy, to już muzułmanów w Polsce obecnie jest więcej, swoją drogą religie pasterzy pustynnych mnie nie interesują, wypad stąd
- 2 0
-
2023-12-14 08:58
Swoim wpisem podważasz bezstronność w sprawach przekonań religijnych czyli łamiesz art.25 pkt 2.
- 0 0
-
2023-12-13 20:33
"Władze publiczne w Rzeczypospolitej Polskiej (2)
zachowują bezstronność w sprawach przekonań religijnych, światopoglądowych i filozoficznych, zapewniając swobodę ich wyrażania w życiu publicznym.."
Swoboda wyrażania przekonań a Braunowi już zamknęli gębę na 6- mcy - konstytucja jest łamana już w Sejmie- 5 6
-
2023-12-13 22:21
Dopóki tylko wypluwał z siebie ten i**otyczny bełkot, nikt się go nie czepiał. (1)
A jak fizycznie zaatakował Bogu ducha winnych ludzi, jednocześnie łamiąc ich swobodę wyrażania przekonań, powinien pójść siedzieć.
- 7 4
-
2023-12-14 09:11
Tylko że ci ludzie w państwowej instytucji urządzili sobie nabożeństwo religijne a na to nie zezwala konstytucja.
Bo państwo jest świeckie a nie wyznaniowe. Żadne wyznanie nie może sobie organizować nabożeństw w urzędach państwowych również w sejmie. Chyba że dany urząd posiada specjalnie do tego celu przeznaczone pomieszczenie zwane potocznie kaplicą.
- 3 0
-
2023-12-13 19:00
Nie rozumiesz co cytujesz. (1)
- 6 9
-
2023-12-13 19:09
Nie rozumiesz słów "równouprawnione" i "bezstronność"?
Polecam przejrzeć SJP.
- 7 5
-
2023-12-13 15:05
Dokładnie, mogą Brauna w tył pocałować (10)
bo to co zrobił było by jednoznaczne z wyniesieniem choinki za drzwi. Do tego jak to Hołownia który tak opowiadał się za karami i całym tvn - przypomnienie nie dawnych słów tych marionetek "W Polsce 2050 opowiadamy się za tym, aby obraza uczuć religijnych nie była ścigana z oskarżenia publicznego i aby nie groziła za nią kara więzienia Nie widział pajac wtedy problemu? D... go zapiekła jak obyczaj braci w wierze mu ktoś zanegował?
- 19 11
-
2023-12-14 00:28
hahaha dobre i prawdziwe
- 0 0
-
2023-12-13 19:27
xxx (2)
Pamiętaj, ze choinka była obłożona symbolami lpg, dlatego ja wywalił.....
- 12 2
-
2023-12-13 20:04
Dokładnie, wywalił wasz lewacki obłęd z choinka (1)
- 9 4
-
2023-12-14 08:56
Choinka z symbolami genderowej ideologii nie licowała z powagą apolitycznego niezawisłego sądu. Czego tu nie rozumiesz.
- 2 0
-
2023-12-13 15:39
Hołownia ma moralność Kalego (5)
Jak my zakłócamy obrzędy - dobrze, bo walczymy z Kościołem,
Jak "oni" gaszą chanukę - zbrodnia światowa, chociaż po kiego licha świecznik stoi w Sejmie w dniu zaprzysiężenia nowego rządu polskiego ...- 20 12
-
2023-12-18 10:27
Niestety, tak to wygląda ponieważ Żydzi potrafią walczyć o swoje, mają szacunek do swoich tradycji i religii, dlatego jeśli w jakikolwiek sposób znieważysz to, co oni wyznają, musisz się liczyć z konsekwencjami.
Dlatego Hołownia musiał mówić tak, jak mówił, oraz ukarać Brauna (moim zdaniem niejako na pokaz).
Swoją drogąNiestety, tak to wygląda ponieważ Żydzi potrafią walczyć o swoje, mają szacunek do swoich tradycji i religii, dlatego jeśli w jakikolwiek sposób znieważysz to, co oni wyznają, musisz się liczyć z konsekwencjami.
Dlatego Hołownia musiał mówić tak, jak mówił, oraz ukarać Brauna (moim zdaniem niejako na pokaz).
Swoją drogą Sejm rzeczywiście nie jest miejscem na rytuały religijne. Zupełnie nie rozumiem, dlaczego Żydzi nie mogą swojego święta Chanuka obchodzić w synagodze? Przecież synagog jest niemało w Polsce i służą właśnie m.in. temu.
Katolicy z kolei nie potrafią walczyć o swoje, a pozwalają obrażać siebie i to, w co wierzą. Przykłady: Scheuring-Wielgus zakłócała mszę świętą? Sąd umorzył sprawę. Ilu to artystów "wyraża się" używając do tego symboli katolickich w uwłaczający sposób. I wszystko jakoś jest OK. Wyszydzani są za to ci, co powiedzą, że ten czy ów obraził ich uczucia religijne; nazywani są zabobonnymi i niekiedy jeszcze gorzej.
Ci posłowie, artyści, aktorzy czy kto tam jeszcze, jakoś odwagi nie mają, by obrazić np. muzułmanów i Mahometa, gdyż wiadomo, że za taką zniewagę islamu można już nie żyć. Kolejna religia której zwolennicy będą do upadłego bronić tego, w co wierzą.
Dalej lekceważmy swoją kulturę, tradycję czy religię. Opowiadajmy, jacy to my źli jesteśmy a inne nacje lepsze. Zobaczycie, że nikt nas nie będzie szanował.- 1 1
-
2023-12-13 16:10
Ile mszy w sejmowej kaplicy zakłóciła opozycja? (3)
- 12 6
-
2023-12-13 16:25
Jest chanukowa kaplica w sejmie? (2)
- 9 8
-
2023-12-14 10:21
chcesz zostac fundatorem?
- 0 0
-
2023-12-14 08:55
Nie ma, bo z całego sejmu zrobiono synagogę. Uroczystości religijne powinny odbywać się w synagodze nie w sejmie.
W Knesecie nikt spotkań opłatkowych nie robi a warto by w relacjach międzynarodowych kierować się zasadą wzajemności.
- 6 0
-
2023-12-13 14:01
Za pisu widać była
Morawetz
- 9 8
-
2023-12-13 13:17
Jakoś Ci to przez poprzednie dwie dekady nie przeszkadzało. (38)
Ale spoko, każdy się zgodzi że można usunąć wszystkie symbole religii z Sejmu, w tym kaplicę sejmową.
- 64 21
-
2023-12-18 12:37
dlaczego?
- 1 0
-
2023-12-14 10:51
mi przeszkadzało od zawsze, w Niemczech menory w Bundestagu nie ma i żyją
- 2 0
-
2023-12-14 00:04
dodaj jeszcze zakaz organizowania imprez swiatelkowych, bo dlaczego oni moga a ja impry tam zrobic nie moge
Nawet jakbym chcial komercyjnie wynajac to nie moge, a dlaczego oni moga???? Wlasnie to jest dobre pytanie...
- 4 1
-
2023-12-13 15:07
Bolało i to bardzo jak długopis jarał z Danielsem te świczki bo w Knesecie nie ma takich obyczajów (1)
i my nie musimy się wybijać do przodu.
- 13 1
-
2023-12-13 18:36
Muzeum dla Żydów za 800 000 000
Teraz dopiero Muzeum Polski...
- 12 4
-
2023-12-13 13:20
Nie przeszkadza też posłom Lewicy co chcą zdjąc krzyże, a jednocześnie z jarmułkami na głowach palą chanukowe świeczki? (32)
A tacy ateiści...
- 55 21
-
2023-12-13 16:25
Czarnek profesor, wieloletni wykładowca akademicki (10)
Nowacka magister po szkole która ma jej ojciec
- 20 29
-
2023-12-25 05:44
kazała matce lecieć TYM samolotem
bo zazdrościła jej sławy politycznej
- 0 0
-
2023-12-13 20:29
(2)
Profesor KUL to żaden profesor.
- 16 6
-
2023-12-14 05:51
?ohoho bo słowo katolicki tam jest? No to niezłe standardy akredytacji uczelni
- 3 2
-
2023-12-13 22:40
100%
- 4 2
-
2023-12-13 18:35
Nowacka podstaw ekonomii nie zna... Horror (3)
- 17 13
-
2023-12-14 10:10
a balbina zna?
- 2 0
-
2023-12-13 18:58
Marna,bierna ale wierna (1)
- 9 11
-
2023-12-13 20:02
I tak Chmiel nie przebije
- 4 5
-
2023-12-13 18:13
poczytaj może biografię, jaki to (tfu na psa urok) óczony (1)
błąd zamierzony
- 13 14
-
2023-12-14 10:07
pepiery z katolickich uczelni nie sa wiele warte
- 2 0
-
2023-12-13 13:28
Fakt wczoraj najgłośniej protestowali miłośnicy rozdziału "tronu" od "ołtarza" i "apolitycznego państwa".
Dlaczego wczoraj w sejmie odbywało się nabożeństwo o charakterze religijnym skoro lewica jest za świeckim państwem?
Czyżby lewica wynajęła posła Brauna do tego by rozpoczął proces odrywania religii od świeckiego państwa?- 22 11
-
2023-12-13 13:23
(19)
a pseudo-strażak, co gaśnicy poprawnie użyć nie potrafi, pójdzie siedzieć :)
- 34 36
-
2023-12-14 10:51
za co niby?
- 0 0
-
2023-12-13 15:19
bo ty tak chcesz? (2)
1. ma immunitet
2. nie złamał prawa
3. jakoś nie pamiętam, aby grubą lochę na strajku kobiet ktoś za jawne obrażanie katolików i przeklinanie i nawoływanie na nich dym w kościołach za kudły ktoś z dachu ściągnął i chociaż na 48 do paki, więc niech się bujają.- 31 23
-
2023-12-13 16:09
Bo bez powodu zaatakował przypadkowego człowieka. (1)
1. Zaraz nie będzie miał
2. Złamał prawo
3. Jeżeli kogokolwiek należy zamknąć za jawne obrażanie katolików, to są to grube lochy z episkopatu.- 25 19
-
2023-12-18 12:38
nieprawda, babina się na niego rzuciła
- 1 1
-
2023-12-13 13:33
(2)
on ocalił Sejm przed pożarem. Dostrzegł w porę zagrożenie pożarowe w postaci otwartego ognia.
- 28 15
-
2023-12-25 05:39
krematoria na podkarpaciu
za kasę z palestyny nowe i ostro
- 0 0
-
2023-12-14 09:56
dobre, dobre
ale z jego wypowiedzi wynikalo ze on walczyl z satanizmem- 0 1
-
2023-12-13 13:28
Joanna S-W za wtargnięcie do Kościoła w trakcie mszy (11)
i zaklucenie jej swoimi okryzkami i transparentami jakoś nie trafiła... Podwoje standardy samozwańczych demokratów?
- 55 31
-
2023-12-13 22:38
I co? PiS jej nie ukarał?
No i popraw ortografię, od razu widać, którą opcję reprezentujesz. Niedouczony elektorat
- 6 4
-
2023-12-13 14:51
A kto rządził Polską w tym czasie? (9)
Czyżby nie PiS? I cóż - nie wyciągnęli konsekwencji? Podwójne standardy to mają tacy jak ty: kowal ukradł, a cygana powiesili. Rozlicz sobię swoich guru.
- 32 25
-
2023-12-18 10:41
To sądy rozstrzygają takie sprawy, a nie partia polityczna. Jak widać te sądy takie politycznie nie są skoro orzekły nie tak, jak chciałby PiS.
- 1 0
-
2023-12-13 18:32
A co mieli,, dość dyktatury kobiet,,.. Przecież ona gorsza od Petru
- 11 12
-
2023-12-13 16:22
Holownia wypisywal peany (6)
Żeby to nie było karane co działo się w kościele katolickim jak bandyci z PO niszczyli symbole katolickie i beszczescili obrzędy religijne. Wewnętrzną sprzeczność Holowni. Hołownia powinien być odwołany. Ma straż marszałkowską i nie zareagowała w sejmie. Ponosi odpowiedzialność za incydent z chnukowymi świecami. Straż marszałkowską stała i się patrzyła.
- 24 35
-
2023-12-14 09:53
bo to jeszcze pisowska straz byla
- 2 0
-
2023-12-13 18:42
Przecież w tym czasie na fotelu Marszałka zasiadał Bosak, partyjny ziomek Brauna. (1)
- 23 6
-
2023-12-14 09:54
szef
- 1 0
-
2023-12-13 18:33
Blazen powoli odpuszcza, brakuje mu głupot z TVNazi (1)
- 16 23
-
2023-12-13 18:57
Pajac zawsze zostanie pajacem.
- 10 10
-
2023-12-13 17:59
To nie było na sali?
- 1 6
-
2023-12-13 11:56
Opinia wyróżniona
Liczba godzin w sumie (59)
Przez cały okres nauczania obowiązkowego liczba godzin religii w sumie jest wyższa niż godzin matematyki, chemii, fizyki, informatyki i geografii *razem wziętych*.
Jeśli to nie jest wywrócenie idei edukacji publicznej to nie wiem co to jest.
Religię trzeba usunąć ze szkół do salek katechetycznych i jako przedmiot fakultatywny powinna być w całości opłacana ze składek rodziców osób, które na nią uczeszczają. To jest jedyne racjonalne podejście.- 338 102
-
2023-12-13 22:53
(2)
Nie zgodzę się, ponieważ matematyki w liceum jest 6 godzin (maturalna 10), co oznacza, że samej matematyki jest dużo więcej niż religii.
- 3 2
-
2023-12-14 05:55
Religia jest od przedszkola, a ty liczysz tylko godziny matmy w liceum.
- 2 2
-
2023-12-14 00:45
6 godzin matmy w liceum??
Chyba jedynie na profilu mat-fiz.
- 2 2
-
2023-12-13 19:47
Wyższa niż matematyki?
Nie mówiąc już o tych wszystkich przedmiotach razem wziętych?
Za tą myślą musi stać jakaś większa idea, bo podstawowa matematyka tego nie potrafi ogarnąć XD
I dodam jeszcze, że i owszem - jestem przeciwnikiem religii w szkole.- 7 0
-
2023-12-13 19:23
Autor wpisu chyba rzeczywiście ma spory problem z matematyką.
- 4 4
-
2023-12-13 18:43
Przemoc wobec dziecka nie jest prywatną sprawą rodziców. (2)
Religia to forma znęcania się psychicznego. Katolicyzm ze swoim pojęciem grzechu pierworodnego lasuje mózgi od przedszkola, skutki objawiają się lata później.
- 14 7
-
2023-12-14 09:47
oswajanie od najmlodszych lat z torturowaniem musi wypaczac, tylko zneutralizowanie moralnosci pozwala na pedofilie wsrod ksiezy i innych po kursach religii
- 1 1
-
2023-12-14 09:32
Za to agnostycyzm to forma znęcania się fizycznego nad wszystkimi którzy w tej sprawie mają inne zdanie.
- 1 3
-
2023-12-13 18:42
Czyli matematyki, chemii itd. "razem wziętymi" (7)
Jest mniej niż 2 godziny tygodniowo? To jakimiż to przedmiotami wypełniony jest plan lekcji? W-f em?
- 7 7
-
2023-12-15 11:29
Nie rozumiesz
Chodzi o cały tok nauczania. Np. od 4 klasy do 8. Wtedy sobie policz ile było jakich przedmiotów
- 1 0
-
2023-12-13 20:44
(4)
Bo religia jest już od trzylatków.
A chemia wchodzi dopiero pod koniec podstawówki.- 6 1
-
2023-12-13 21:50
Matematyka też pod koniec podstawówki? (3)
I pokoloruj drwala na maturze?
- 2 3
-
2023-12-14 00:43
(1)
Do podstawówki chodziłem w latach 70' i pamiętam, że chemia była dopiero w ósmej klasie. Fizyka trochę wcześniej, chyba od siódmej. Jak jest teraz to pojęcia nie mam.
- 1 0
-
2023-12-15 11:32
Raczej podobnie
Ja rocznik 90. Zaczynałam gimnazjum (czyli jakby 7 klasa) to wtedy dopiero była chemia i fizyka, geografia i biologia. Wcześniej 3 lata przyrody, 2h w tygodniu. A religia od 1 klasy 2h tygodniowo.
Łatwo policzyć, że religii była cała masa.- 2 0
-
2023-12-13 22:25
Kto był największym człowiekiem w historii i dlaczego właśnie Jan Paweł II.
Kolorowania drwala nie będzie, bo nie ma na to czasu.
- 2 4
-
2023-12-13 18:56
Może w planie lekcji są 3 godziny tygodniowo
Reszta godzin w świetlicy
- 1 0
-
2023-12-13 16:03
Religia w salkach katechetycznych (7)
Oj nie wiecie wy młodzi, dlaczego religia odbywała się w salkach katechetycznych...
Tylko dlatego, że komuna programowo i jawnie zwalczała Kościół z całych sił i nie było możliwości nauczania w szkołach.
Wieloletnia walka Prymasa, Papieża i Kościoła z komuną oraz wiara ludzi doprowadziła do obalenia komuny i co?
Nowe pokoleniaOj nie wiecie wy młodzi, dlaczego religia odbywała się w salkach katechetycznych...
Tylko dlatego, że komuna programowo i jawnie zwalczała Kościół z całych sił i nie było możliwości nauczania w szkołach.
Wieloletnia walka Prymasa, Papieża i Kościoła z komuną oraz wiara ludzi doprowadziła do obalenia komuny i co?
Nowe pokolenia mają gdzieś wiarę przodków...
I tylko słuchaja podszeptów szatana, który umie się przedstawić jako miłujący, cudowny równościowy, mądry i nie wierzący w zabobony, nowoczesny, lewicowy, postępowy, i w ogóle aj waj- 10 27
-
2023-12-13 21:28
(3)
Dlaczego za każdym razem obrońcy religii przywołują ten argument o mitycznej walce Kościoła z komuną? Co to ma wspólnego z faktem, że religia jako przedmiot naukowy to absurd? Po co uczniowie mają słuchać bzdetów o tym, że kobieta powstała z żebra chłopa, a po śmierci czeka ich raj?
- 8 5
-
2023-12-13 21:45
Nie o to chodzi (2)
Chodzi o przekazanie dzieciom ewangelii, Dobrej Nowiny, że jest Bóg, który kocha wszystkich ludzi. Oraz Dekalogu - 10 przykazań. Chrzest i komunia - święte sakramenty umacniają wiarę i bożą obecność w życiu człowieka.
Rodzice którzy to przekażą swoim dzieciom, przekażą im dobro i miłość w znaczeniu doskonałym, boskim.
Radujmy się, bo Dzieciątko się narodzi- 6 9
-
2023-12-15 11:26
Lepiej żeby to rodzice kochali swoje dzieci
Niż ten mityczny bóg
- 1 0
-
2023-12-14 09:31
"boża obecność w życiu człowieka" jest zupelnie zbedna, chociazby z tej przyczyny ze boga nie ma
- 3 2
-
2023-12-13 16:12
(2)
Ja kultywuję wiarę przodków.
Ale o naszej wierze przodków, o Swiatowidzie, Perunie, Walesie i innych nikt nie chce w szkole nauczać. Wciśnięto nam zamiast tego na siłę jakiegoś pustynnego demona przywleczonego na Pomorze na germańskich mieczach.- 20 9
-
2023-12-14 09:19
W innych aspektach też tkwisz w czasach pne czy wybiórczo jednak podążasz za rozwojem cywilizacji?
- 1 2
-
2023-12-13 18:39
Wałęsie?
- 5 5
-
2023-12-13 14:54
Co lewactwu przeszkadza lekcja religii? (11)
Uczą tam kraść, mordować czy gwałcić??
- 15 30
-
2023-12-15 11:23
Wolałabym
Żeby zamiast lekcji religii, była np. lekcja zdrowia, gdzie dzieci uczyłyby się o zdrowym odżywianiu, swojej psychice i o tym, jak ćwiczenia wspierają rozwój itd.
- 1 0
-
2023-12-14 09:20
pytanie powinno byc takie: czemu kosciol jest wpuszczany do szkol ze swola indoktrynacja
- 2 1
-
2023-12-13 20:43
(2)
Uczą ze rozwodnicy, korzystanie z antykoncepcji czy invitro to grzech. To tylko trzy przykłady z wielu, ale wystarczy żeby tego nie miało prawa być w szkole
- 9 4
-
2023-12-14 05:21
(1)
No bo to jest grzech!
- 3 2
-
2023-12-15 11:25
Jak nie jestem katolem to dla mnie nie grzech
- 1 0
-
2023-12-13 19:45
(2)
To są lekcje religii rzymskokatolickiej, które obiektywnie niewiele wnoszą do rozwoju człowieka (katechetka w przedszkolu kazała nam odgrywać pogrzeb, ksiądz w gimnazjum bredził o tym, jak nieskromny strój kobiety może być uznany za usprawiedliwioną przyczynę jej zgw*łcenia). Płacone z podatków obywateli, utrudniają układanie planu lekcji.
To są lekcje religii rzymskokatolickiej, które obiektywnie niewiele wnoszą do rozwoju człowieka (katechetka w przedszkolu kazała nam odgrywać pogrzeb, ksiądz w gimnazjum bredził o tym, jak nieskromny strój kobiety może być uznany za usprawiedliwioną przyczynę jej zgw*łcenia). Płacone z podatków obywateli, utrudniają układanie planu lekcji. Rozumiem, że niektórzy wierzą sercem lub siłą inercji, ale 2 godziny tygodniowo przez kilkanaście lat to pomyłka. A nic nie stoi na przeszkodzie, żeby własnym dzieciom wpajać wartości biblijne całą resztę dnia, poza szkołą.
- 16 6
-
2023-12-13 19:53
W liceum w Pruszczu Gdańskim katechetka powiedziała, że niepełnosprawne dzieci rodzą się w rodzinach, które się słabo modlą. (1)
- 12 6
-
2023-12-13 20:16
Średniowiecze
K...wstyd, że tacy "ludzie" chodzą po ziemi, tej ziemi
- 9 6
-
2023-12-13 16:55
Zamiast Religii Józefaciuk będzie nauczał guseł i wróżb. (1)
- 4 9
-
2023-12-14 09:16
raczej tozsamosci narodowej
- 1 0
-
2023-12-13 15:17
Uczą wielu innych szkodliwych rzeczy.
- 24 14
-
2023-12-13 13:12
(3)
Bzdura!
- 4 8
-
2023-12-13 16:28
Dobrze, że za wasze dzieci bierze się lewicowa feminstka (2)
Moje dzieci są już dorosłe, głosowałem na pis
- 9 22
-
2023-12-13 18:50
(1)
Nie ma czym się chwalić. Współczuję, choroby psychicznej.
- 11 9
-
2023-12-14 20:58
Sugerowanie komuś choroby psychicznej, bo na kogoś głosował?
Chyba tylko chory może tak powiedzieć
- 0 2
-
2023-12-13 12:51
Komuna rozum ci wyprala. (1)
....
- 11 12
-
2023-12-14 09:14
30 lat "wolnosci" a do poziomu edukacji tamtego okresu wciaz daleka droga
- 1 0
-
2023-12-13 12:06
(16)
To po co robisz takie nieuczciwe porównanie? Jak dodamy wszystkie przedmioty poza matematyką to też ich będzie więcej niż matematyki.
- 14 29
-
2023-12-13 14:53
Wnuk rudego chodzi do społecznej katolickiej szkoły (4)
Rudy nasze dzieci oddał w łapy lewicy
- 16 16
-
2023-12-15 11:19
Jakie nasze?
Ja nie mam dzieci.
- 1 0
-
2023-12-13 16:11
Bo on ma pieniądze (2)
A wiadomo, że szkoły katolickie są najlepsze.
Biednych zaś skazują na lewicowe eksperymenty...- 13 17
-
2023-12-13 16:25
Gdyby matka Nowackiej nie zginęła w Smoleńsku (1)
to ona nigdy nie byłaby posłem
- 11 13
-
2023-12-14 00:09
nigdy nie byłaby i nie będzie posłem
jest posłanką
- 3 6
-
2023-12-13 12:11
Logika nie jest twoją mocną stroną, prawda? (10)
Przeczytaj jeszce raz ze zrozumieniem w którą stronę to działa.
- 31 5
-
2023-12-13 12:29
(9)
Pewnie miał za mało matematyki a za dużo religii w szkole :D
- 34 5
-
2023-12-14 00:27
Pewnie Milewski go religii uczył
To się nie mogło skończyć dobrze....
- 1 0
-
2023-12-13 16:23
Nowacka skończyła prywatną szkołę u swojego ojca (7)
Tak, to idealne wykształcenie dla ministra edukacji
- 15 23
-
2023-12-14 09:27
A dyplom magistra otrzymała od Taty na urodziny. Polityka pro rodzinna u członków PZPR zawsze była najważniejsza.
- 1 3
-
2023-12-13 18:16
Od kiedy prywatne są gorsze? (5)
A że posłał tam własne dziecko - to tym lepiej o jakości tej szkoły świadczy
- 20 11
-
2023-12-13 19:25
Nie prywatne gorsze, tylko w szkole taty chyba nie trzeba chodzić na wykłady? (4)
I można zostać informatykiem który nie wykonuje zawodu
- 9 10
-
2023-12-13 19:52
Dopóki mądrze gada - a tak w tej sytuacji jest - to może nawet skończyć Wyższą Szkołę Hałasu (3)
nie wnikam. Gorzej jak ktoś skończy surową, katolicką przemocową szkołę i chce, by kolejne roczniki też przechodziły tę traumę. Coś na kształt Pani Godek - ja mam krzyż z moim chorym dzieckiem, więc będę zmuszała kolejne matki, by miały tak samo!
- 19 7
-
2023-12-14 09:29
Ale Nowacka nie ukończyła żadnej szkoły ona otrzymała dyplom od Taty.
- 1 3
-
2023-12-14 09:00
Mądrze gada? Chyba nie zaczęła jeszcze
- 0 3
-
2023-12-13 20:19
Niestety nie jest
- 4 2
Wszystkie opinie
-
2023-12-13 11:42
(27)
Edukacja leży i kwiczy, ale nikt się nie zajmuje nauczaniem dzieci matematyki albo chociaż polskiego tylko uprawiają politykę. My wam damy więcej, a my obiecamy jeszcze więcej. A wyniki egzaminów i ogólna wiedza tzw. powszechna młodzieży jest tragiczna.
- 94 7
-
2023-12-13 12:05
A mimo to chcą jeszcze przeładowywać głowy dzieciaków edukacją sksualną najlepiej od przedszkola... (22)
Według WHO wiek 4-6 lat to dobry moment na naukę o 'uczuciach sksualnych (uczucia, bliskość, podniecenie), a od 6 lat nauka o współżyciu i mastrbacji. Nawiązując do napisów z koszulek L.Wałęsy: pa-ra-no-ja.
- 11 14
-
2023-12-13 12:09
(9)
Tak, bo to jest dobry wiek do tłumaczenia dzieciom co się dzieje z ich ciałami i gdzie jest granica, którą mają prawo stawiać innym ludziom.
Chyba, że chcesz im tłumaczyć o pszczołach i ptaszkach jak będą miały 16 lat i liczyć na to, że same będą wiedziały jak się zachować kiedy je "wujek weźmie na kolanka" pod nieobecność rodziców.
Żyj dalej złudzeniami.- 14 11
-
2023-12-13 12:18
Nie muszę 6 letniego dziecka uczyć mastrbacji (swoją droga szkodliwej bo uzalezniającej - masa badań to potwierdza)...
... aby przekazać mu wiedzą pozwalającą ocenić co jest akceptowalne, a co nie - aby nie dało się złapać na piękne słowa celebryty z YT czy 33-letniego projektanta co lubo 11-letnich chłopców.
- 9 7
-
2023-12-13 13:58
(7)
tak oczywiście jestem z roczników 80+ i jakoś nikt nas nie uczył w zerówce czy w 1 klasie takich rzeczy i jakoś żyjemy i wyrośliśmy na nornalnych ludzi problem to mają ci którym się teraz wmawia że płeć można sobie wybrać itd ch.j w d.. nowackiej tej lewackiej k..rwie niech dołączy do mamusi ziemia odetchnie
- 7 7
-
2023-12-13 14:01
(6)
Żyjemy, wyroslismy...
Dzieci tych 3 dziewczyn, które pamiętam z podstawówki jak zaciążyły mając 15 lat, też żyją i wyrosły.- 6 5
-
2023-12-13 15:22
Popatrz popatrz, w USA taki postęp, edukacja sksualna na pełnej, a młodych w ciąży statystycznie więcej niż w PL... (4)
... jak to możliwe? Niesamowite....
- 3 1
-
2023-12-13 16:13
Zapomniałeś tylko, że edukacja seksualna jest w innych stanach niż ci młodzi w ciąży. (3)
- 3 3
-
2023-12-13 16:55
Bzdura, w tych postępowych również (2)
- 2 2
-
2023-12-13 22:27
Największy odsetek ciąż u młodzieży jest w tzw Bible Belt. (1)
- 1 2
-
2023-12-14 19:28
:) XD
- 1 0
-
2023-12-13 17:19
biedaku będziesz przywoływać sytuacje marginalne?
- 2 2
-
2023-12-13 12:20
I czemu powielasz to kościółkowe kłamstwo? (3)
Według WHO dzieci w tym wieku same dowiadują się tych rzeczy.
- 5 7
-
2023-12-13 14:19
(2)
who i wszystko jasne powoływać się na tych moralnych bankrutów to trzeba mieć zdrowo nasr..ne
- 7 4
-
2023-12-13 16:13
Kocham szurskie aksjomaty :) (1)
- 2 5
-
2023-12-13 17:15
co ma wspólnego ze zdrowiem organizacja którą sponsorują ci co produkują leki chyba mi czubie nie powiesz że ci którzy czerpią hajs z tego że ludzie chorują mają interes w tym by byli zdrowi
- 5 1
-
2023-12-13 12:42
Według episkopatu nie należy uczyć dzieci o sprawach seksualnych. (7)
W końcu wtedy mogą wiedzieć że to, co ksiądz z nimi robił na plebanii nie było zwykłą zabawą...
- 10 4
-
2023-12-13 13:00
Polecam dokument Bagno oraz Bagno 2 - dostepne na YT, mówią wiele o temacie pedo. w PL (6)
- 4 0
-
2023-12-13 13:23
Te filmy prawie nic nie mówią. Mamy przypadki w których sprawcy są publicznie znani i stoją lub zaraz staną przed sądem. (5)
Nijak się to ma do tuszowania pedofilii na masową skalę i walczenia ze wszystkim, co staje jej na drodze, jak edukacja seksualna.
- 2 3
-
2023-12-13 13:30
Nie potrzeba lekcji genderyzmu aby wytłumaczyć dziecku gdzie jest granica (4)
i czego nie powinien robić jeden człowiek drugiemu człowiekowi
- 5 1
-
2023-12-13 16:14
Nie potrzeba. (3)
To kiedy wprowadzamy edukację seksualną bez genderyzmu do szkół?
To wystarczy żeby zgasić większość kościelnych gwałcicieli.- 3 3
-
2023-12-13 16:58
Jeśli zgasi również licznych celebryckich pedo czy gwałcicieli to jestem na tak. (2)
Np takich jak znani YTberzy czy 33-letni projektant zakochany w 11-letnim chłopcu.
- 6 0
-
2023-12-13 22:28
Myślisz że ktokolwiek ich broni? (1)
Powinni siedzieć razem z gwałcicielami z kościoła.
- 3 2
-
2023-12-14 08:37
Bronią ich media które nie piszą o pedo celebrytach, bronią inni celebryci, którzy ich kryją, broni cały system który...
... nie chce podpaść przedstawicielom "elity". Czarno na białym masz to wyłożone w dokumencie Bagno i Bagno 2 - dziennikarze nie chcą nawet tykać tematu pedo, który nie dotyczy księży.
- 2 1
-
2023-12-13 19:31
Taka młodzież dzisiaj. (2)
Z pustego i Salomon nie naleje.
- 0 1
-
2023-12-13 22:07
Młodzież jest dobra (1)
I szuka dobra. Jednak obecnie brak przewodników moralnych, ludzi prawych, godnych szacunku (spolegliwych).
Kiedyś przewodnikiem moralnym był nasz Papież, który całe lata prowadził ewangelizację.
Teraz młodzi bładzą, oglądają Netflix i sejmix, w których jest tylko parada nienawiści, nie promuje się dobra, miłosierdzia, przebaczenia...Namawiam młodych 40 letnich do przeczytania na szybko zapomnianej w kącie ksiażeczki do nabożeństwa. W końcu byliście pokoleniem JPII- 3 3
-
2023-12-14 11:05
i wstydzimy sie, i czujemy sie przez niego oszukani
- 1 1
-
2023-12-13 20:17
Dokładnie. Walka z Bogiem
Naród głupi nie wykształcony to zaginie. Może to jest cel.
- 5 2
-
2023-12-13 11:43
na początek (24)
ograniczenie do 1 godziny, brak ocen na świadectwie i nie wliczanie do średniej - bo na tyle w tej chwili pozwala prawo. W drugiej kolejności renegocjacja konkordatu lub jego wypowiedzenie tak aby w końcu uwolnić młodzież od indoktrynacji tylko jednej promowanej religii. Zagadka dla myślących - skoro chrześcijaństwo jest w PL od 966 roku to co było przez wcześniejsze 965 lat ?? Polska nie była krajem ? Była złym Państwem ?
- 133 59
-
2023-12-13 12:21
Zupełnie przypadkiem wszystkie wcześniejsze zapisy zniknęły. (5)
Watykan pozbawił Polaków własnej historii i napisał ją od nowa.
- 14 12
-
2023-12-13 13:09
(4)
Jakie zapisy? Wiedza i religia były przekazywane ustnie i dla tego tak mało o nich wiemy. Wraz z pojawieniem się chrześcijaństwa zaczeto spisywać pewne rzeczy. To dlatego historia Rusi kijowskiej, państwa wielkomorawskiego itd. i innych państw jest znana bardziej wstecz. Po prostu wczesniej przyjęli chrzescijaństwo i wczesniej pojawil się tam kler, który zaczął spisywać pewne fakty.
- 9 2
-
2023-12-13 13:19
(2)
Pewne rzeczy zaczęto spisywać, pewne przestano i nagle się okazuje, że nie było Polaków przed 966r.
- 6 9
-
2023-12-13 13:29
Kto miał niby spisywać w państwie Goplan historie? Historie państwa Wiślan i Rusi Kijowkiej znamy bo tam kler wkroczył wcześniej i zaczął uz coś tam spisywac po łacinie. W plemieniu przodkow Mieszka I nie było nwet komu spisywać. Oni nawet grodów w 9 wieku specjalnie nie budowali tylko mieszkali w otwartych osadach w ziemiankach zaszytych w lasach. Tylko hichot historii spowodowal że Polska uznaje za swój początek chrzest Mieszka a nie np. Chrzest Wislan
- 7 1
-
2023-12-13 13:48
Nikt poza tobą tak nie twierdzi. Idź może do szkoły uzupełnić wiedzę.
- 1 3
-
2023-12-13 13:46
Nie tłumacz lewackiej ciemnocie oni niczego poza genderowymi gusłami i tak nie zrozumieją.
- 10 7
-
2023-12-13 12:54
Polska nie była krajem przed 966 rokiem, a Mieszko 1 nie zdawał sobie sprawy że jest Polakiem. A jeśli chodzi o religie to były różne wśród róznych plemion zamieszkałych na terenach dzisiejszej Polski, z tym, że nie 965 lat tylko co najmniej kilka tysięcy lat. A jelsi chodzi o Chrześcijaństwo to na pewno Wislanie byli ochrzczeni o wiek wcześniej od Mieszka I.
- 11 0
-
2023-12-13 13:45
Konstytucja, konstytucja !!! Ciemnota nasłuchała się pani Szczuki i jej mądrości oraz innych aktywiczy. (8)
A wypowiedzenie konkordatu możliwe jest wyłącznie po zmianie konstytucji. Do renegocjacji potrzebna jest wola obu stron. Czym należało by zachęcić do tych renegocjacji drugą stronę rozmów? O tym lewacka ciemnota już nie wspomina.
"W drugiej kolejności renegocjacja konkordatu lub jego wypowiedzenie tak aby w końcu uwolnić młodzież od indoktrynacji tylko jednej promowanej religii."
Lewacką ciemnotę poinformuję iż w Polsce odbywają się lekcje religii różnych wyznań w zależności od tego jakiego wyznania są rodzice uczniów. Są też dla ateistów co prawda na bardzo niskim poziomie zajęcia z etyki. Ale że ich etyka jest taka jaka jest więc nie przeszkadza im niski poziom zajęć.
"Zagadka dla myślących". A raczej tandetna propaganda dla ciemnoty lewackiej.
Za początek państwa Polskiego uznaje się fakt chrztu władcy tego państwa ponieważ cywilizowane kraje ościenne a przede wszystkim cesarstwo Niemieckie po chrzcie władcy Polski uznało jego władzę oraz fakt istnienia tego państwa.
W 965 roku nic takiego nie zdarzyło się na tych terenach by można było wtedy to zrobić.
Ciemnota mogła by pójść do szkoły i nie uczyć się guseł od posła Józefaciuka tylko wiedzy historycznej na temat własnej ojczyzny.- 12 12
-
2023-12-13 14:36
Nie tylko po zmianie konstytucji. (6)
Konkordat można uznać za wygasły w związku z np. sekularyzacją społeczeństwa.
- 8 5
-
2023-12-13 16:12
To można załatwić jedną ustawą. (3)
Wystarczy podatek kościelny jak w Niemczech, który płacą tylko zadeklarowani wierzący.
Wtedy też okaże się ilu jest katolików w Polsce, a ilu zostało tylko ochrzczonych bez pytania ich o zdanie.- 10 2
-
2023-12-13 17:47
(1)
Większość by płaciła. Porównywanie zaś w dużej mierze protestancki h Niemiec z katolicka polska nie jest na miejscu.
- 3 6
-
2023-12-13 18:15
Polacy mieszkający w Niemczech momentalnie przestają być na papierze katolikami, więc słaba teoria.
Za to jestem pewien, że u nas ksiądz by wywieszał listy ludzi, którzy nie płacą, w końcu ich bezczelność nie ma granic.- 4 2
-
2023-12-14 01:06
W porządku niech partia po nie bierze nic z budżetu państwa ja szwabskiej agentury finansować nie zamierzam
- 2 0
-
2023-12-13 16:57
Uchwałą klubu parlamentarnego PO można wszystko uznać za wygasłe tylko potem jeszcze trzeba się obudzić.
- 5 1
-
2023-12-13 17:46
Większą połowa narodu trwa w wierzę katolickiej i to się nie zmieni.
- 4 3
-
2023-12-13 15:42
Oni chcą zmieniać konstytucję jak im coś nie pasuje
- 5 0
-
2023-12-13 17:42
Wcześniej nie było Polski. (3)
Państwowosc Polski i chrzest Mieszka i jego ludzi pojawiły się prawie jednocześnie. Polska w latach 60 obchodziła tysiąclecie. Tego uczą na historii.
- 1 2
-
2023-12-13 18:17
(2)
A zatem czego królem był Mieszko przed chrztem i w jaki sposób bez państwa mógł decydować za obywateli?
- 3 0
-
2023-12-14 01:05
Mieszko nie był niczyim królem ani przed chrztem, a ni też po jego przyjęciu. Był księciem. Pierwszym koronowanym władcą był Bolesław Chrobry.
- 5 0
-
2023-12-14 01:07
Zacznijmy od tego że Mieszko I nie był koronowanym królem Polski
- 5 1
-
2023-12-13 20:18
Było imperium wielkiej Lechii
Największy myśliciel tych czasów to Siemomysl
- 3 0
-
2023-12-13 20:19
Religia nie jest obowiązkowa!!
Ja chcę ten przedmiot. Jestem dyskryminowana!
- 2 2
-
2023-12-13 22:32
Religia won ze szkół
I to już
- 2 2
-
2023-12-14 06:01
Religia
Chrześcijaństwo wprowadzano siłą
- 0 2
-
2023-12-13 11:45
(6)
No i bajka.Zamiast lekcji religii,dał bym lekcje wychowania fizycznego lub pierwszej pomocy.W razie wypadku zamiast mówić Boże pomóż,osoba działała by .
- 109 45
-
2023-12-13 12:11
(4)
No i widać, że wybrałeś lekcje wychowania fizycznego zamiast j.polskiego...
- 12 10
-
2023-12-13 12:25
Jeśli nawet
To lepiej na tym wyjdzie...
- 9 3
-
2023-12-13 12:44
Akurat nauczanie polskiego leży i kwiczy.
Zamiast uczyć się czytać ze zrozumieniem i poprawnie pisać, dzieci kują kim byli celebryci sprzed paruset lat i jaka jest jedyna słuszna interpretacja ich dzieł...
- 8 2
-
2023-12-13 13:30
Zamiast religii poseł Józefaciuk będzie teraz uczył wróżb, guseł i przesądów oraz pochłaniania energii z kosmosu. (1)
- 1 8
-
2023-12-13 16:15
A to nie to samo?
- 6 1
-
2023-12-13 18:26
W zamian realnie dostaniesz, lekcje wsadzania tęczowego parasola w tyłek.
- 4 2
-
2023-12-13 11:52
A po co nam w ogóle edukacja... (6)
Na zmywaku i do zbierania szparagów przecież nie trzeba sie tyle uczyć
- 78 27
-
2023-12-13 17:32
tutaj masz racje, dzieki religii ludzie wierza w nagrode po smierci i dalej zmywaja
- 8 5
-
2023-12-13 19:28
A chanuka po co? (1)
Edukacja jest potrzebna, by ludzie się nie buntowali i wiedzieli kto jest ich panem.
- 5 0
-
2023-12-16 10:46
Chachoojka symbolem ich kamienic , a Naszych polskich ulic w Polsce ,czy już ulic w poliN ?
- 0 0
-
2023-12-13 19:55
Aby być w radzie nadzorczej wystarczy mieć wujka w PiS. (1)
Nauka nie jest potrzebna , masz rację.
- 5 8
-
2023-12-13 22:14
Teraz w KOalicji październikowej
- 5 5
-
2023-12-17 09:56
Odp
Dlatego się nie uczyłeś,jakiś przykład musi być w społeczeństwie.
- 0 0
-
2023-12-13 11:55
w końcu (1)
na jednej lekcji uczy się o dinozaurach, węglu i białkach.....a na drugiej że to wszystko nieprawda itd....
- 54 30
-
2023-12-13 11:56
co było pierwsze?
dziobak czy jajko?
- 6 6
-
2023-12-13 11:56
Opinia wyróżniona
Liczba godzin w sumie (59)
Przez cały okres nauczania obowiązkowego liczba godzin religii w sumie jest wyższa niż godzin matematyki, chemii, fizyki, informatyki i geografii *razem wziętych*.
Jeśli to nie jest wywrócenie idei edukacji publicznej to nie wiem co to jest.
Religię trzeba usunąć ze szkół do salek katechetycznych i jako przedmiot fakultatywny powinna być w całości opłacana ze składek rodziców osób, które na nią uczeszczają. To jest jedyne racjonalne podejście.- 338 102
-
2023-12-13 12:06
(16)
To po co robisz takie nieuczciwe porównanie? Jak dodamy wszystkie przedmioty poza matematyką to też ich będzie więcej niż matematyki.
- 14 29
-
2023-12-13 12:11
Logika nie jest twoją mocną stroną, prawda? (10)
Przeczytaj jeszce raz ze zrozumieniem w którą stronę to działa.
- 31 5
-
2023-12-13 12:29
(9)
Pewnie miał za mało matematyki a za dużo religii w szkole :D
- 34 5
-
2023-12-13 16:23
Nowacka skończyła prywatną szkołę u swojego ojca (7)
Tak, to idealne wykształcenie dla ministra edukacji
- 15 23
-
2023-12-13 18:16
Od kiedy prywatne są gorsze? (5)
A że posłał tam własne dziecko - to tym lepiej o jakości tej szkoły świadczy
- 20 11
-
2023-12-13 19:25
Nie prywatne gorsze, tylko w szkole taty chyba nie trzeba chodzić na wykłady? (4)
I można zostać informatykiem który nie wykonuje zawodu
- 9 10
-
2023-12-13 19:52
Dopóki mądrze gada - a tak w tej sytuacji jest - to może nawet skończyć Wyższą Szkołę Hałasu (3)
nie wnikam. Gorzej jak ktoś skończy surową, katolicką przemocową szkołę i chce, by kolejne roczniki też przechodziły tę traumę. Coś na kształt Pani Godek - ja mam krzyż z moim chorym dzieckiem, więc będę zmuszała kolejne matki, by miały tak samo!
- 19 7
-
2023-12-13 20:19
Niestety nie jest
- 4 2
-
2023-12-14 09:00
Mądrze gada? Chyba nie zaczęła jeszcze
- 0 3
-
2023-12-14 09:29
Ale Nowacka nie ukończyła żadnej szkoły ona otrzymała dyplom od Taty.
- 1 3
-
2023-12-14 09:27
A dyplom magistra otrzymała od Taty na urodziny. Polityka pro rodzinna u członków PZPR zawsze była najważniejsza.
- 1 3
-
2023-12-14 00:27
Pewnie Milewski go religii uczył
To się nie mogło skończyć dobrze....
- 1 0
-
2023-12-13 14:53
Wnuk rudego chodzi do społecznej katolickiej szkoły (4)
Rudy nasze dzieci oddał w łapy lewicy
- 16 16
-
2023-12-13 16:11
Bo on ma pieniądze (2)
A wiadomo, że szkoły katolickie są najlepsze.
Biednych zaś skazują na lewicowe eksperymenty...- 13 17
-
2023-12-13 16:25
Gdyby matka Nowackiej nie zginęła w Smoleńsku (1)
to ona nigdy nie byłaby posłem
- 11 13
-
2023-12-14 00:09
nigdy nie byłaby i nie będzie posłem
jest posłanką
- 3 6
-
2023-12-15 11:19
Jakie nasze?
Ja nie mam dzieci.
- 1 0
-
2023-12-13 12:51
Komuna rozum ci wyprala. (1)
....
- 11 12
-
2023-12-14 09:14
30 lat "wolnosci" a do poziomu edukacji tamtego okresu wciaz daleka droga
- 1 0
-
2023-12-13 13:12
(3)
Bzdura!
- 4 8
-
2023-12-13 16:28
Dobrze, że za wasze dzieci bierze się lewicowa feminstka (2)
Moje dzieci są już dorosłe, głosowałem na pis
- 9 22
-
2023-12-13 18:50
(1)
Nie ma czym się chwalić. Współczuję, choroby psychicznej.
- 11 9
-
2023-12-14 20:58
Sugerowanie komuś choroby psychicznej, bo na kogoś głosował?
Chyba tylko chory może tak powiedzieć
- 0 2
-
2023-12-13 14:54
Co lewactwu przeszkadza lekcja religii? (11)
Uczą tam kraść, mordować czy gwałcić??
- 15 30
-
2023-12-13 15:17
Uczą wielu innych szkodliwych rzeczy.
- 24 14
-
2023-12-13 16:55
Zamiast Religii Józefaciuk będzie nauczał guseł i wróżb. (1)
- 4 9
-
2023-12-14 09:16
raczej tozsamosci narodowej
- 1 0
-
2023-12-13 19:45
(2)
To są lekcje religii rzymskokatolickiej, które obiektywnie niewiele wnoszą do rozwoju człowieka (katechetka w przedszkolu kazała nam odgrywać pogrzeb, ksiądz w gimnazjum bredził o tym, jak nieskromny strój kobiety może być uznany za usprawiedliwioną przyczynę jej zgw*łcenia). Płacone z podatków obywateli, utrudniają układanie planu lekcji. Rozumiem, że niektórzy wierzą sercem lub siłą inercji, ale 2 godziny tygodniowo przez kilkanaście lat to pomyłka. A nic nie stoi na przeszkodzie, żeby własnym dzieciom wpajać wartości biblijne całą resztę dnia, poza szkołą.
- 16 6
-
2023-12-13 19:53
W liceum w Pruszczu Gdańskim katechetka powiedziała, że niepełnosprawne dzieci rodzą się w rodzinach, które się słabo modlą. (1)
- 12 6
-
2023-12-13 20:16
Średniowiecze
K...wstyd, że tacy "ludzie" chodzą po ziemi, tej ziemi
- 9 6
-
2023-12-13 20:43
(2)
Uczą ze rozwodnicy, korzystanie z antykoncepcji czy invitro to grzech. To tylko trzy przykłady z wielu, ale wystarczy żeby tego nie miało prawa być w szkole
- 9 4
-
2023-12-14 05:21
(1)
No bo to jest grzech!
- 3 2
-
2023-12-15 11:25
Jak nie jestem katolem to dla mnie nie grzech
- 1 0
-
2023-12-14 09:20
pytanie powinno byc takie: czemu kosciol jest wpuszczany do szkol ze swola indoktrynacja
- 2 1
-
2023-12-15 11:23
Wolałabym
Żeby zamiast lekcji religii, była np. lekcja zdrowia, gdzie dzieci uczyłyby się o zdrowym odżywianiu, swojej psychice i o tym, jak ćwiczenia wspierają rozwój itd.
- 1 0
-
2023-12-13 16:03
Religia w salkach katechetycznych (7)
Oj nie wiecie wy młodzi, dlaczego religia odbywała się w salkach katechetycznych...
Tylko dlatego, że komuna programowo i jawnie zwalczała Kościół z całych sił i nie było możliwości nauczania w szkołach.
Wieloletnia walka Prymasa, Papieża i Kościoła z komuną oraz wiara ludzi doprowadziła do obalenia komuny i co?
Nowe pokolenia mają gdzieś wiarę przodków...
I tylko słuchaja podszeptów szatana, który umie się przedstawić jako miłujący, cudowny równościowy, mądry i nie wierzący w zabobony, nowoczesny, lewicowy, postępowy, i w ogóle aj waj- 10 27
-
2023-12-13 16:12
(2)
Ja kultywuję wiarę przodków.
Ale o naszej wierze przodków, o Swiatowidzie, Perunie, Walesie i innych nikt nie chce w szkole nauczać. Wciśnięto nam zamiast tego na siłę jakiegoś pustynnego demona przywleczonego na Pomorze na germańskich mieczach.- 20 9
-
2023-12-13 18:39
Wałęsie?
- 5 5
-
2023-12-14 09:19
W innych aspektach też tkwisz w czasach pne czy wybiórczo jednak podążasz za rozwojem cywilizacji?
- 1 2
-
2023-12-13 21:28
(3)
Dlaczego za każdym razem obrońcy religii przywołują ten argument o mitycznej walce Kościoła z komuną? Co to ma wspólnego z faktem, że religia jako przedmiot naukowy to absurd? Po co uczniowie mają słuchać bzdetów o tym, że kobieta powstała z żebra chłopa, a po śmierci czeka ich raj?
- 8 5
-
2023-12-13 21:45
Nie o to chodzi (2)
Chodzi o przekazanie dzieciom ewangelii, Dobrej Nowiny, że jest Bóg, który kocha wszystkich ludzi. Oraz Dekalogu - 10 przykazań. Chrzest i komunia - święte sakramenty umacniają wiarę i bożą obecność w życiu człowieka.
Rodzice którzy to przekażą swoim dzieciom, przekażą im dobro i miłość w znaczeniu doskonałym, boskim.
Radujmy się, bo Dzieciątko się narodzi- 6 9
-
2023-12-14 09:31
"boża obecność w życiu człowieka" jest zupelnie zbedna, chociazby z tej przyczyny ze boga nie ma
- 3 2
-
2023-12-15 11:26
Lepiej żeby to rodzice kochali swoje dzieci
Niż ten mityczny bóg
- 1 0
-
2023-12-13 18:42
Czyli matematyki, chemii itd. "razem wziętymi" (7)
Jest mniej niż 2 godziny tygodniowo? To jakimiż to przedmiotami wypełniony jest plan lekcji? W-f em?
- 7 7
-
2023-12-13 18:56
Może w planie lekcji są 3 godziny tygodniowo
Reszta godzin w świetlicy
- 1 0
-
2023-12-13 20:44
(4)
Bo religia jest już od trzylatków.
A chemia wchodzi dopiero pod koniec podstawówki.- 6 1
-
2023-12-13 21:50
Matematyka też pod koniec podstawówki? (3)
I pokoloruj drwala na maturze?
- 2 3
-
2023-12-13 22:25
Kto był największym człowiekiem w historii i dlaczego właśnie Jan Paweł II.
Kolorowania drwala nie będzie, bo nie ma na to czasu.
- 2 4
-
2023-12-14 00:43
(1)
Do podstawówki chodziłem w latach 70' i pamiętam, że chemia była dopiero w ósmej klasie. Fizyka trochę wcześniej, chyba od siódmej. Jak jest teraz to pojęcia nie mam.
- 1 0
-
2023-12-15 11:32
Raczej podobnie
Ja rocznik 90. Zaczynałam gimnazjum (czyli jakby 7 klasa) to wtedy dopiero była chemia i fizyka, geografia i biologia. Wcześniej 3 lata przyrody, 2h w tygodniu. A religia od 1 klasy 2h tygodniowo.
Łatwo policzyć, że religii była cała masa.- 2 0
-
2023-12-15 11:29
Nie rozumiesz
Chodzi o cały tok nauczania. Np. od 4 klasy do 8. Wtedy sobie policz ile było jakich przedmiotów
- 1 0
-
2023-12-13 18:43
Przemoc wobec dziecka nie jest prywatną sprawą rodziców. (2)
Religia to forma znęcania się psychicznego. Katolicyzm ze swoim pojęciem grzechu pierworodnego lasuje mózgi od przedszkola, skutki objawiają się lata później.
- 14 7
-
2023-12-14 09:32
Za to agnostycyzm to forma znęcania się fizycznego nad wszystkimi którzy w tej sprawie mają inne zdanie.
- 1 3
-
2023-12-14 09:47
oswajanie od najmlodszych lat z torturowaniem musi wypaczac, tylko zneutralizowanie moralnosci pozwala na pedofilie wsrod ksiezy i innych po kursach religii
- 1 1
-
2023-12-13 19:23
Autor wpisu chyba rzeczywiście ma spory problem z matematyką.
- 4 4
-
2023-12-13 19:47
Wyższa niż matematyki?
Nie mówiąc już o tych wszystkich przedmiotach razem wziętych?
Za tą myślą musi stać jakaś większa idea, bo podstawowa matematyka tego nie potrafi ogarnąć XD
I dodam jeszcze, że i owszem - jestem przeciwnikiem religii w szkole.- 7 0
-
2023-12-13 22:53
(2)
Nie zgodzę się, ponieważ matematyki w liceum jest 6 godzin (maturalna 10), co oznacza, że samej matematyki jest dużo więcej niż religii.
- 3 2
-
2023-12-14 00:45
6 godzin matmy w liceum??
Chyba jedynie na profilu mat-fiz.
- 2 2
-
2023-12-14 05:55
Religia jest od przedszkola, a ty liczysz tylko godziny matmy w liceum.
- 2 2
-
2023-12-13 12:03
Religia, hostoria, WiS to wszystko poleci jako pierwsze (9)
Do szkół wejdą latarnicy i wiadoma karta od przedszkola. Lewica chciała dzieci i je dostała. Idziemy drogą "nowoczesnych" państw z zachodu. Brawo wyborcy!
- 64 45
-
2023-12-13 13:22
(2)
Do usług :)
- 5 6
-
2023-12-13 20:22
Jak za aborcją to co do żywych dzieci się pchacie (1)
- 2 3
-
2023-12-16 10:49
Zbierasz ludziki podczas czynnośći seksualnych ? Niedopatrzenie , wygoda , czy Rozum ?
- 0 0
-
2023-12-13 20:21
Lewacy precz od dzieci. Kto za aborcją nie ma prawa decydować o dzieciach. Niech swoje uczy tęczy itd.
- 6 6
-
2023-12-13 22:50
Neomarksizmn dla fajnych Europejczyków (4)
Sugeruję, aby nowocześni Polacy nie stresowali swoich pociech. Proponuję , aby wasze szkoły były wolne od religii,
nauk matematyczno-przyrodniczych i humanistycznych, niech dokształcają się tylko z gender, wokeizmów i oczywiście pseudoekologii. My zacofani, niefajni Katolicy poślemy swoje dzieci do wymagających prywatnych szkół chrześcijańskich, gdzie o zgrozo interpretuje się Biblię, uczy matematyki, chemii, biologi i łaciny i niestety są zadania domowe. Historia pokaże, która grupa wyjdzie na tym eksperymencie lepiej.- 9 0
-
2023-12-14 01:12
(2)
Zgodzę się, że szkoły katolickie trzymają (o dziwo) całkiem dobry poziom. Przyznaję, byłem tym zaskoczony, ale tak jest. Tylko jest mały haczyk - w tych szkołach nie uczą za "co łaska" tylko za "nie mniej niż".
- 2 1
-
2023-12-14 12:35
Na całym swiecie tak jest (1)
I elita posyła tam swoje dzieci, za pieniądze..
Przecież nie będą uczyć się lewicowych guseł, którymi ich rodzice mamią proletariuszy- 2 0
-
2023-12-16 10:53
Kaczaste pAtomki też do parafialnych nie ucześzczały , mimo że dziadyga obrzezany klęczy pod publiczke .
- 0 0
-
2023-12-16 10:52
Chachoojki czemy palicie + ten krzyżyk z wisielcem ?
- 0 0
-
2023-12-13 12:06
Rewolucja ideologiczna wkracza do naszych szkół (11)
Czekam na wprowadzenie surowych kar za tzw mowę nienawiści. Na szczęście dzieci mam już dorosłe, ale mam pytanie do innych, dlaczego oddaliście swoje dzieci w łapy progresywnej lewicy??
- 88 41
-
2023-12-13 12:23
Już mamy 3 lata więzienia za mowę niezgodną z wizją episkopatu. (5)
- 11 15
-
2023-12-13 12:29
Tak ci powiedzieli w tvn? (1)
Teraz te same brednie będzie gadała tvp. Ludzie rudego przejmują media
- 13 13
-
2023-12-13 12:37
Tak mi powiedzieli w kodeksie karnym.
Przy okazji - ten tekst jest żenujący. Nikt normalny nie ogląda już telewizji.
- 11 10
-
2023-12-13 12:33
A ile cie satysfakcjonuje za spalenie pseudoteczowej flagi? Co z waszymi xfobami ktorymi... (2)
... to epitetami nazywacie każdego kto ma inne zdanie niz wy? Klasyczna Iewicowa hipokryzja - stare jak świat...
- 13 3
-
2023-12-13 12:38
Jaka jest kara za wyprodukowanie niezgodnej z dyrektywą UE, palnej flagi? (1)
Tyle dokładnie.
- 1 2
-
2023-12-16 10:56
Przestaniesz sr*ć w miejscach publicznych i PO kłopocie !
- 0 0
-
2023-12-13 12:47
Spokojnie (1)
Ministerstwo równości juz pewnie od dziś zaczyna swój tęczowy terror
- 11 3
-
2023-12-16 10:58
Jaki miły ten terror i jego Wolność ,Równość i Swoboda . Już nie będzie o6,00 pukał umundurowany sku*wiel , bo Kupa doniósł .
9 miesięcy aresztu za podejrzenie , nawet nie przesłuchali
- 0 0
-
2023-12-13 15:20
Czarnek już dawno wprowadził ideologię do szkół, nic nowego.
- 6 7
-
2023-12-13 19:06
Oni mają psynki i psUrki. Dzieci to zbyt dużo wyrzeczeń.
- 4 1
-
2023-12-16 10:54
Nadzieja i Światło z zachodu ,czy od ssovieckich itp ?
- 0 0
-
2023-12-13 12:11
(25)
nowacka chce usuwać religię ze szkół, a tymczasem okazuje się, że w korytarzach sejmowych odbywają się żydowskie obrządki religijne. To jest dopiero obrzydliwa hipokryzja. Ten rząd jest tak obrzydliwy, że patrzeć się na to nie da.
- 132 62
-
2023-12-13 12:15
(3)
Piękny jest ten kwik dochodzący z każdej strony.
Słychać wycie? Znakomicie :)- 17 23
-
2023-12-13 12:25
Co Cię cieszy przygl...e?? (1)
Że za chwilę będziemy obchodzić ramadan zamiast Wielkanocy?
- 31 12
-
2023-12-13 12:40
Standard - straszenie inną, równie i**otyczną religią...
To na serio działa na Wasze owieczki?
- 16 19
-
2023-12-18 10:53
A, ten od wycia i jak to jest znakomicie się odezwał. Zdarta płyta.
- 0 0
-
2023-12-13 12:20
I posłowie Lewicy chcący zdejmowac krzyże, oficjalnie ateiści uczestniczą w tej imprezie z jarmułkami na głowach. (1)
To mówi o polityce więcej niż 1 mln słów.
- 29 6
-
2023-12-13 13:21
Ateiści z jarmułkami na głowach?
Logiczne, logiczne.
- 8 7
-
2023-12-13 12:55
Czemu nie mieliście z nimi problemu przez ostatnie 8 lat? (14)
- 7 2
-
2023-12-13 13:00
bo gdyby nie B... ten pan (13)
to nikt przez następne 50 lat nie dowiedziałby się co się wyprawia w miejscu, które powinno być absolutnie wolne od jakichkolwiek wyznań, poglądów i ideologii.
- 26 7
-
2023-12-13 13:20
To kiedy rozmontowujemy kaplicę sejmową i wywalamy kapelana sejmowego? (12)
- 8 6
-
2023-12-13 13:28
oby jak najszybciej. (2)
na co komu kaplica w Sejmie i kapelan? Nie godzę się, ani na kaplicę, ani na hanukę, posag Buddy, Koran i na Latającego Potwora Spagetti
- 22 5
-
2023-12-13 17:00
Ja nie godzę się na takie prostactwo we wpisach. (1)
- 4 8
-
2023-12-13 18:40
to zamilcz
- 4 4
-
2023-12-13 14:00
Nie widzisz różnicy między zamkniętą kaplicą gdzieś na uboczu, a modłami w głównym korytarzu sejmu? (8)
- 19 7
-
2023-12-13 15:21
Nie.
- 1 9
-
2023-12-13 16:16
Widzę różnicę między ludźmi którzy sobie odpalili świeczki, a *etatem* kapelana sejmu. (6)
- 4 8
-
2023-12-13 16:28
Nie można odpalać otwartego ognia w budynku (5)
To było zagrożenie pożarowe, i złamanie przepisów przez Marszałka, który zaprosił ten świecznik do Sejmu.
Czy Marszałek poniesie karę, zgodnie z przepisami?- 17 3
-
2023-12-13 18:55
Zagrożenie pożarowe ze względu na świeczki w budynku? (1)
Zaraz kupuję zapas gaśnic i w niedzielę lecę ratować kościoły przed pożarami.
- 3 7
-
2023-12-13 22:18
W kościołach
Jest już elektryczne oświetlenie
- 2 1
-
2023-12-13 20:05
Eee tam
Krzywousty już zaprosił świecznik drugi raz.
To mówi więcej niż 1000 słów- 6 0
-
2023-12-13 21:35
właśnie dla fanazji mam 5 sporych świec plonących. w kuchni na gazie grzeje się woda .Dzwonisz po Brauna z gasnikcą? (1)
- 0 3
-
2023-12-14 12:41
Sprawdż przepisy dla budynków publicznych
W domu czy miejscach kultu możesz robić co chcesz (ale pewno będziesz żałować)
- 1 0
-
2023-12-13 13:17
Czoraj wyszło szydło z worka i okazuje się że krajem nadal rządzi zydokomuna.
- 19 1
-
2023-12-13 18:49
Ale krzyż na sali sejmowej ci pewnie nie przeszkadza?
- 1 9
-
2023-12-17 10:01
Odp. (1)
Nowa władza jest "parę dni" nie realne żeby w tak krótkim czasie posprzątać pisowski bałagan. Hipokryzję to pis ma wrodzoną jak wyrostek, dopiero jak zaboli jakieś sumienie idą go usunąć.
- 0 0
-
2023-12-18 10:55
Nowa władza niech sprzątanie zacznie od siebie. Oni z pewnością nawet swojego programu nie zrealizują a co dopiero sprzątać po kim innym.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.