• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zmiany w sopockiej komunikacji

Patryk Szczerba
29 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Od nowego roku operatorem linii 187 zostanie firma BP Tour. Od nowego roku operatorem linii 187 zostanie firma BP Tour.

Od 1 stycznia zmieni się przewoźnik obsługujący linie ZKM 177 i 187 w Sopocie. W nowym roku na drogi wyjadą autobusy kupione przez firmę BP Tour, która zastąpi Warbus. Pasażerowie mają zyskać przynajmniej dwa nowe pojazdy.



Korzystając z komunikacji miejskiej, zwracasz uwagę na marki pojazdów?

Linie 177 i 187 organizuje ZKM Gdynia w ramach porozumienia komunalnego z Sopotem. Pierwsza z nich ma cztery poranne kursy. Linia 187 obsługuje właściwie cały Sopot. Kursuje między Kamiennym Potokiem i Brodwinem z częstotliwością w szczycie przewozowym co 15 minut.

Incydenty na skrzyżowaniu przy Grand Hotelu



Od 1 października 2015 roku linie obsługuje firma Warbus. Na trasie 187 jeżdżą trzy pojazdy marki AMZ City Smile 12LF. Szybko po rozpoczęciu kontraktu doszło do poważnego incydentu. Kierowca autobusu skręcającego z ul. Powstańców Warszawy w ul. Wosia Budzysza zahaczył o konar drzewa, co doprowadziło do zbicia szyby. Mimo to kontynuował jazdę z przerażonymi pasażerami w środku.

Czytaj więcej: Trzy szyby zbite, autobus pojechał dalej

ZKM zapowiadał kary finansowe oraz oczekiwał wyciągnięcia konsekwencji wobec kierowcy z firmy Warbus. W nieoficjalnych rozmowach z pracownikami można było usłyszeć, że współpraca nie układała się dobrze od początku.

- Do tego typu zdarzeń dochodziło już kilkakrotnie, a ich efektem były wybite szyby lub podrapany bok pojazdu, a co za tym idzie - szkody materialne. Pomimo naszych wielokrotnych sygnałów i uwag, w tej sprawie nie zdarzyło się nic ze strony służb miejskich oraz ZKM Gdyni, co wyeliminowałoby te utrudnienia - odpierał wtedy zarzuty Kazimierz Kulig, prezes firmy Warbus.
Dopiero po naszej interwencji urzędnicy zapowiedzieli zmianę profilu skrzyżowania, wycięcie części drzew oraz odsunięcie znaków.

Czytaj też: Będą zmiany na skrzyżowaniu w Sopocie

BP Tour przejmuje linie



Z końcem roku kończy się kontrakt firmy, która jako podwykonawcę wynajmowała firmę PKS Gdańsk. Kilka dni temu rozstrzygnięto przetarg na obsługę linii w kolejnych latach. Kontrakt będzie obowiązywał od 1 stycznia 2019 roku do końca grudnia 2023 roku. W tym okresie ma zostać wykonana praca eksploatacyjna w wymiarze 1 mln 272 tys. 452 wozokilometrów.

Najtańszą ofertę przedstawił lubelski BP Tour z 6,75 zł/wzkm netto. PA Gryf z Żukowa zaoferował stawkę 6,89 zł/wzkm netto. Najwięcej za eksploatację oczekiwały spółki ze śląskiej Grupy Irex - 7,66 zł/wzkm netto.

Oczekiwano kwoty 6,70 zł/wzkm netto, dlatego ZKM Gdynia i Sopot zdecydowali się przyjąć ofertę najtańszą - firmy BP Tour.

Na trasę wyjadą od stycznia dwa fabrycznie nowe pojazdy, które będą przypisane do brygad całodziennych. Pozostałe nie mogą być starsze niż 10 lat. Wszystkie muszą mieć długość 11,5-13,5 m i przewieźć przynajmniej 85 pasażerów, w tym nie mniej niż 27 na miejscach siedzących.

Założono okres przejściowy, w którym ZKM dopuścił wykorzystanie tymczasowo autobusów o niższym standardzie, więc na nowe pojazdy trzeba będzie kilka tygodni poczekać.

Rozkład ZKM Gdynia

Miejsca

Opinie (97) 4 zablokowane

  • Pojeżdżą trochę i zobaczą jaką kukiełkę wygrali. (2)

    Trudna współpraca jest z władzami Sopotu to oni są od tego aby zabezpieczyć i stworzyć bezpieczny przejazd dla autobusu. Tymczasem od maja do listopada kierowcy cuda robią aby przejechać w gąszczu nieprawidłowo zaparkowanych pojazdów. Wielokrotnie widziałem jak pasażerowie pomagają zestresowanemu kierowcy podczas cyrkowych manewrów. Dla wiadomości mondrali każde uszkodzenie zaparkowanego pojazdu to wina kierowcy autobusu i utrata premii. Ciężka robot...a pasażerowie z nadentymi minami..."a pan wie ile ja czekam" jak się nie chce panu pracować to niech się pan zwolni" i tak cały dzień.

    • 25 1

    • ...miało być kukułkę

      • 2 1

    • Dobre chociaż, że Straż Miejska tam jest skora do pomocy

      w przeciwieństwie do Policji, która parkowanie w Sopocie ma w 4 literach.

      Ale jeden patrol SM to i tak za mało na cały zastawiony Sopot.

      • 5 0

  • kto wymyslił wcześniejszą zmianę trasy z goyki/mokwy na budzysza/goyki? (3)

    ciężko ją nazwać nade rozsądną

    • 10 2

    • Radna Walczuk

      O której znajdziesz 10 lat temu artykuł nt. samowoli na Mokwy

      • 4 1

    • Pani doktor (1)

      Autobus wożący powietrze, ulica Budzisza nieprzystosowana do przejazdu takich autobusów dlatego zachacząją o drzewa. Pani Walczuk nie chciała żeby autobus jeździł pod jej oknami.

      • 1 0

      • i nie ma na to policji?

        • 0 0

  • ja już nie płacę za bilety

    To se bende na poczte co miesiąc jeździć

    • 0 2

  • (2)

    bardzo ładny solarisek

    • 2 6

    • sam jesteś solarisek a to jest amz city smile

      • 1 1

    • faktycznie ładny

      zwłaszcza, że to AMZ - napis jak byk na plastiku na przednim zderzaku

      • 0 0

  • (8)

    Cały dolny Sopot to strefa 30 km/h, a niebieskie autobusy jeżdżą tam stale ponad 40 km/h. Podejrzewam, ze inaczej nie wyrobią się rozkładowo. Takie rzeczy tylko w Sopocie.

    • 9 7

    • cały Sopot to tempo 30, wyjatkiem jest klka przelotowych ullic (6)

      i rozkłady są do tego ułożone, tylko kierowcy rajdowcy śmigaja a potem stoją na przystanku (częściowo aby też meć czas na sprzedaz biletów - a wystarczyło by biletomat wstawić do autobusow taki prosty bez trasy na jednoprzejazdowe ulgowe czyli jeden typ a jak ktoś ma bilet normalny to kupuje 2 sztuki) do kasowników jak w Gdyni tyle że na sztuki a nie 5-cio paki

      • 3 0

      • (5)

        Zatem potwierdzasz, że nie wyrobią się jeżdżąc zgodnie z przepisami. Sprzedaż biletów należy przecież do ich obowiązków. Czyli po co mnie minusujesz?

        • 1 1

        • za "takie rzeczy to w Sopocie"i "za dolny Sopot" bo dotyczy to i górnego (4)

          Poza tym to wszędzie w 3m kierowcy przekraczają prędkość bo sprzedają bilety w autobusach i jak mają ograniczenie do 40 to jadą 50

          • 4 0

          • (3)

            Po górnym nie jeżdżę więc nie wiem z jaka szybkością tam autobusy kursują. Natomiast cała okolica od Grunwaldzkiej do Powstańców Warszawy, oraz Kościuszki, Chopina itp. wszędzie ma autobusy łamiące limit. W dodatku ich kierowcy w ogóle nie znają przepisów bo np. trąbią na rowery na przejazdach rowerowych (mające bezwzględne pierwszeństwo).

            • 3 1

            • autobusy? (2)

              Tam wszyscy łamia przepisy, a tobie autobusy wadzą?

              Pewnie jesteś z tych społeczniaków, którzy po zakupie TDI zaczynają gardłować za "wyrzuceniem spod okien smierdzących autobusów"

              • 0 2

              • (1)

                Suszyłeś tam że wiesx?

                • 0 1

              • nietrudno zauważyć, że korki są w Dolnym Sopocie za autobusami, a nie - że autobus jest w korku ostatni

                • 1 0

    • te 30 to bzdura, nikt tak nie jeździ. Kiedyś było 60 i jakoś było

      ale teraz Europa

      • 0 1

  • To teraz napiszcie o Gdańsku (1)

    Monitor SIP na Gdańsk Główny 18 (autobusy Na Orunię Górną, do Jankowa i do Pruszcza Gdańskiego) jest wyłączony co najmniej czwarty dzień. Monitory LCD na ważnych przystankach/węzłach wyświetlają trzywierszową informację o zapyleniu zabierając prawie połowę miejsca na informację o autobusach. Z monitora można się więc dowiedzieć o autobusach odjeżdżających co najwyżej za dwie minuty! Absurd!

    • 5 2

    • Grzelak zarządził, to ma

      A że ZTM mu tego ze łba wybić nie potrafi, to już kwestia układów, a nawet osobowości.

      A narzekaliście kiedyś na PRL, że towarzysz Szmaciak rządzi...

      • 2 1

  • Podobno Marian czołgista jest zdenerowany

    Nie będzie nowego czołgu ? :(

    • 6 0

  • Extra (2)

    Gdynia otworzyła Puszkę Pandory pt. Bp Tour. To dopiero będzie cyrk na kółkach z Lublina. W Gdańsku już nie dają rady. Brak kierowców, nieterminowe wypłaty,itd. Wozy dobijane, bo na serwisie się nie wyrabiają. Z drugiej jednak strony Bp Tour potrzebuje trochę dyscypliny i w Gdyni to dostaną. Narazie dyscyplinują kierowców w Gdańsku zabierając premię za byle co. Bo kasy brakuje jak się nie ma pojęcia o komunikacji miejskiej i startuje w przetargu oferując kwoty nie dające gwarancji przetrwania. Sopot nie zasługuje na takiego przewoźnika.

    • 8 1

    • nieterminowe wypłaty

      jakoś słabo w to wierzę, bo ostatnio np. sporo PKSowców przeszło do BPT, a nie wierzę, że zrobili to charytatywnie...

      • 1 1

    • Bieda

      Tak jest !

      Pracujemy charytatywnie za miskę ryżu co najwyżej

      • 2 0

  • Jakie autobusy? (1)

    I znowu będą niemieckie autobusy? Nie chcę !

    • 3 1

    • To są Mercedesy gruchoty robione przez turasów na rynek wschód biedaków polska Ukraina. To nie są raczej oryginalne niemieckie na zachód citaro

      • 4 0

  • pocałujcie mnie wszyscy w d*pę

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane