- 1 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (117 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (228 opinii)
- 3 Zalane ulice po burzy nad Trójmiastem (160 opinii)
- 4 W biały dzień kradł rośliny z trawnika (102 opinie)
- 5 Nurkowie odkryli wrak z szampanem (13 opinii)
- 6 Gdynia najszczęśliwsza, ale kto robił raport? (243 opinie)
Nowy płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Kto go postawił i po co?
Jeszcze do niedawna można było tędy swobodnie spacerować, a z wydeptanej ścieżki, przechodząc skrótem, chętnie korzystali uczniowie okolicznych szkół. Tak było do czasu, aż teren sąsiadujący z kamienicą przy ul. Stolarskiej 2/4 wygrodzono, uniemożliwiając swobodne poruszanie się po nim. Pomysłodawcą tego rozwiązania okazała się wspólnota mieszkaniowa, która nie skorzystała z sugestii miasta, aby zastosować naturalne wygrodzenie terenu w formie żywopłotów, z pozostawieniem wolnego przejścia, by zabezpieczyć potrzeby mieszkańców.
Grodzenie terenów i zamykanie przejść dotarło do Śródmieścia
- Nie mogę znaleźć rozsądnego wytłumaczenia dla takiego rozwiązania - komentuje jeden z mieszkańców ul. Stolarskiej. - Miasto zawsze zapewniało, że jest przeciwne takiemu grodzeniu, szczególnie w centrum, a tu proszę. Po co? Nie mam pojęcia. Wygrodzenie trawnika tylko po to, żeby ktoś nie mógł przez niego przejść, wydaje mi się zwyczajną złośliwością.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – Gdańsk Śródmieście - mieszkania na sprzedaż
Ogrodzenie ustawiła wspólnota, za zgodą miasta
Jako że wśród mieszkańców okolicy zaczęło pojawiać się coraz więcej głosów, że płot został ustawiony nielegalnie, postanowiliśmy zweryfikować tę informację u źródła.
- Ogrodzenie powstało na wniosek Wspólnoty Mieszkaniowej Olejarna/Podwale Staromiejskie/Igielnicka, na podstawie projektu ze stycznia 2023 r. w ramach konkursu Wspólne Podwórko 2022 r. - informuje Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miasta Gdańska. - Na podstawie przedstawionych dokumentów dokonano weryfikacji linii historycznej zabudowy, co potwierdziło, że projektowane ogrodzenie pokrywa się z dawnym przebiegiem elewacji dawnych kamienic, a to oznacza, że ogrodzenie jest zgodne z uchwalą krajobrazową.
Miało być ładnie i praktycznie - mamy wygrodzony trawnik
Miasto zapewnia, że próbowano zasugerować wspólnocie, aby podczas wygradzania terenu wzięła pod uwagę względy zarówno praktyczne, jak i estetyczne. Niestety nie potraktowano ich poważnie.
- Opiniując, sugerowaliśmy zastosowanie naturalnego wygrodzenia terenu w formie żywopłotów, z pozostawieniem wolnego przejścia, tak aby zabezpieczyć potrzeby mieszkańców - informuje Jędrzej Sieliwończyk. - Niestety, Wspólnota nie skorzystała z tej sugestii.
Opinie wybrane
-
2024-05-06 14:43
Nielegalne ogrodzenie (6)
Tytułowe ogrodzenie jest nielegalne. Gmina Gdańsk, która jest właścicielem podwórka nie wyraziła zgody na jego postawienie, a zgodnie z umową współdzierżawy, którą okoliczne Wspólnoty mieszkaniowe podpisały z Miastem taka zgoda była wymagana.
Co więcej ogrodzenie zostało również prawdopodobnie nielegalnie sfinansowane przez WspólnotyTytułowe ogrodzenie jest nielegalne. Gmina Gdańsk, która jest właścicielem podwórka nie wyraziła zgody na jego postawienie, a zgodnie z umową współdzierżawy, którą okoliczne Wspólnoty mieszkaniowe podpisały z Miastem taka zgoda była wymagana.
Co więcej ogrodzenie zostało również prawdopodobnie nielegalnie sfinansowane przez Wspólnoty mieszkaniowe zarządzające podwórkiem w ramach umowy współdzierżawy. Ponieważ teren podwórka nie jest częścią ich współwłasności finansowanie jego utrzymania i zabudowy powinno odbywać się z odrębnie uchwalonego funduszu inwestycyjnego, na co zgodę powinni wyrazić wszyscy (bez wyjątku) mieszkańcy. Taka decyzja nie może zostać podjęta jako uchwała wspólnoty zwykłą większością głosów, ponieważ nie ma w tym przypadku zastosowania ustawa o własności lokali. Decyzję mogą podjąć współwłaściciele ustanawiając odrębny fundusz inwestycyjny, który prawdopodobnie nie został uchwalony odrębnie w każdej ze wspólnot współdzierżawiących podwórko oraz łącznie dla wszystkich wspólnot, które są stroną umowy współdzierżawy podpisanej z Miastem Gdańsk. Koszt postawienia ogrodzenia nie stanowi kosztu zarządzania nieruchomością, więc nie mógł być zaksięgowany jako koszt poniesiony przez wspólnotę lub wspólnoty np. w ramach funduszu remontowego-inwestycyjnego.
Zarządy tych Wspólnot mieszkaniowych lub Zarządcy nieruchomości, w zależności od pełnomocnictw jakie posiadają, prawdopodobnie wydali środki z budżetu wspólnot niezgodnie z prawem bez formalnej zgody współwłaścicieli.
Mieszkańcy powinni się również upewnić, czy wykonawca tego nielegalnego ogrodzenia został wybrany w sposób transparentny spośród kilku konkurencyjnych ofert.
Skargi dotyczące nielegalnego ogrodzenia można zgłaszać do właściciela terenu tj. Prezydenta Miasta Gdańska.
Członek wspólnoty mieszkaniowej niezadowolony ze sposobu postępowania swojego Zarządu Wspólnoty lub Zarządcy może wnieść pozew do sądu domagając się uchylenia zaskarżonej uchwały albo uchwał.- 32 28
-
2024-05-07 10:14
nie umiesz czytac? legalnie
Ogrodzenie powstało na wniosek Wspólnoty Mieszkaniowej Olejarna/Podwale Staromiejskie/Igielnicka, na podstawie projektu ze stycznia 2023 r. w ramach konkursu Wspólne Podwórko 2022 r. - informuje Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miasta Gdańska. - Na podstawie przedstawionych dokumentów dokonano weryfikacji linii historycznej zabudowy, co potwierdziło,
Ogrodzenie powstało na wniosek Wspólnoty Mieszkaniowej Olejarna/Podwale Staromiejskie/Igielnicka, na podstawie projektu ze stycznia 2023 r. w ramach konkursu Wspólne Podwórko 2022 r. - informuje Jędrzej Sieliwończyk z Urzędu Miasta Gdańska. - Na podstawie przedstawionych dokumentów dokonano weryfikacji linii historycznej zabudowy, co potwierdziło, że projektowane ogrodzenie pokrywa się z dawnym przebiegiem elewacji dawnych kamienic, a to oznacza, że ogrodzenie jest zgodne z uchwalą krajobrazową.
Czytaj więcej na: https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nowy-plot-przy-ul-Stolarskiej-Kto-go-postawil-i-po-co-n188945.html- 4 1
-
2024-05-07 09:19
Zawsze musi się znaleźć taki,
który ludziom życie będzie utrudniać
- 0 5
-
2024-05-06 21:56
Prawdopodobnie, prawdopodobnie, prawdopodobnie...prawdopodobnie nie masz racji
- 2 2
-
2024-05-06 20:35
Życzliwy pieniacz z opcji malkontenta.
- 6 2
-
2024-05-06 15:17
Już w pierwszym zdaniu konfabulujesz
- 4 2
-
2024-05-06 14:56
Zainteresuj się bardziej, bo wypisujesz bzdury nie mające związku z rzeczywistością. Na wszystko są zgody i podpisy miasta.
- 9 3
-
2024-05-06 08:24
Proponuję ogrodzić falowce. Przecież mają do tego prawo. (14)
I jak ktoś będzie chciał obcy przejść przez środek falowca przy Obrońców Wybrzeża niech zasuwa dookoła. Mają do tego prawo.
Jak ktoś jest za tymi płotami, to niech pomyśli czy aby na pewno nigdy nie wszedł na czyjąś działkę chcąc tylko przejść.- 200 29
-
2024-05-06 11:24
Dokladnie tak głupota w najwyzszej postaci tworzenia gettta w miescie powinno byc zabronione! (1)
- 16 6
-
2024-05-06 11:48
ale to przeciez Gdańsk marzeń pani Oli która dostała 58% głosów
- 13 4
-
2024-05-06 11:09
Nowy Port (2)
To nie jest nowy pomysł.W Nowym Porcie falowiec i teren należący do spółdzielni Kolejarz był ogrodzony niskim płotkiem.Było czysto i bezpiecznie.Nie traktowano cudzego terenu jako wybieg dla okolicznych psów i nie przyprowadzano obcych ukraińskich dzieciaków,żeby komuś pod oknami wrzeszczały.Dziki też tu nie hasały.
- 11 12
-
2024-05-06 11:24
W Nowym Porcie (1)
Gdyby Kolejarz zadbał właściwie o ten teren,to płot by był do dzisiaj ku wygodzie mieszkańców.
- 4 0
-
2024-05-06 15:13
NP
Sąsiedzi się pogrodzili ,żadnego sprzętu dla dzieci nie mają na swoim dużym terenie.Swoje dzieciaki przyprowadzają na plac zabaw falowca na krzywy ryj !!!
- 5 4
-
2024-05-06 10:28
Tak sobie mysle (2)
Popularny skrót, centrum miasta, do tego do szkoły i sklepie - i im się nie dziwię. Mój dom stoi niedaleko żabki. Codziennie zza płotu zbieram śmieci, bo Polacy zwyczajnie nie są nauczeni kultury. Wyrzucenie śmiecia do kosza to ujma na honorze, prawie jak parkowanie na parkingu zamiast na trawniku obok. U mnie to jeden sklep, niezbyt duży. Jakby była jeszcze szkoła i turyści, do tego chodzący gdzie chcą przez brak płotu, to miałabym pewnie zero trawy i urocze wysypisko.
- 20 2
-
2024-05-06 10:40
Uważasz, że ogrodzenie trawnika płotem (1)
Zapobiegnie wyrzucaniu śmieci? Dziwne myślenie
- 7 16
-
2024-05-06 19:29
Po ogrodzeniu terenu trawnika przed blokiem mamy sporadycznie śmieci na nim, zazwyczaj tylko po mocnych wiatrach. Więc powiem tak, zdecydowanie ogrodzenie trawnika zmniejsza ilość śmieci na nim i do tego fasada budynku nie jest pomazana a rogi budynku nie są obsikane przez wszystkie okoliczne pieski.
- 8 0
-
2024-05-06 09:32
Powinni strzelać
Do nielegalnych spacerowiczów:)
- 17 0
-
2024-05-06 08:28
Ależ poza kilkoma przejściami... (4)
...falowiec trzeba obchodzić.
Poza tym tereny wokół falowca w całości należą/są dzierżawione przez PSM.- 6 14
-
2024-05-06 08:37
...poza kilkoma przejściami XD (3)
no więc pomyśl, fajnie by było gdyby te przejścia wyposażono w płoty. Albo lepiej - ogrodzić całe Przymorze - tereny administracyjne SM i niech sobie wszyscy poza mieszkańcami chodzą dookoła.
- 25 2
-
2024-05-06 13:28
co więcej wjazd powinien być tez tylko dla mieszkańców
na drogach powinny powstać szlabany odbijane kartą mieszkańca
- 9 0
-
2024-05-06 11:22
A co na to właściciele uslug i sklepików? (1)
- 0 2
-
2024-05-06 14:46
Nowy Port falowiec Wyrazy współczucia dla serdecznych mieszkańców z kl.C
Nie chcemy ich tu.Za dużo monopoli na tak małą dzielnicę.Miasto niech uszczęśliwia swoich trunkowych wyborców w okolicy UM.Jeszcze z sieciówki Borysa otworzyli w falowcu.
- 3 0
-
2024-05-06 07:14
(14)
Uwielbiam na trojmiasto.pl jak w tytule artykułu i potem w treści jest wymieniona nazwa ulicy, ale nigdzie dalej nie ma podanego miasta, o które chodzi. Ulica Stolarska jest zarówno w Gdyni jak i w Gdańsku. I tam i tu sa bloki. Naprawdę nie chcę jako czytelnik zastanawiac się przez pół artykułu (albo wchodzić na mapę), o które z miast chodzi.
- 151 60
-
2024-05-07 21:43
Wyraźnie i na temat.
Wyraźnie i na temat jest napisane: Płot przy ul. Stolarskiej w Gdańsku. Z czym masz zatem problem?
- 0 0
-
2024-05-07 10:15
napisane jak wół! urząd miasta gdanska
- 2 0
-
2024-05-07 09:03
Przecież wyraźnie jest w artykule napisane gdzie wraz z mapką więc nie czytaj jadać autem na małym ekranie lub należy umieć czytać ze zrozumieniem i się nie irytować problemem którego nie ma.
- 1 0
-
2024-05-07 08:35
Szczerze popieram. Nie chodzi o ten artykuł, a o wszystkie tutaj. Jak dla mnie powinno się jakoś oznaczać w tytułach o które z miast chodzi. Można to zrobić np. kolorowymi odnośnikami.
- 2 2
-
2024-05-06 14:07
podpowiedź jest w drugim zdaniu
za trudne, co? lepiej pojojczyć
- 9 6
-
2024-05-06 12:44
W osadach rybackich
nie budowano kamienic, więc skąd te wątpliwości???
- 16 6
-
2024-05-06 11:34
To jest naprawdę ,, wysoki " poziom podawanych informacji ten portal z tego słynie !!!!!!
- 6 3
-
2024-05-06 08:02
Kamienica w gdyni na stolarskiej? Serio az tak musisz sie zastanawiac?
Widac ze szukanie informacji nie jest twoją mocną stroną. Wszystko muszą ci napisac?
- 26 11
-
2024-05-06 08:01
(3)
Już dawno temu postulowałem o posegregowanie artykułów wg. miast.
Mnie jako mieszkańca Gdyni absolutnie nie interesują wiadomości i informacje z Gdańska, bo tam w ogóle nie jeżdżę.
Bliżej już z mojej dzielnicy do Rumi czy Rewy niż Gdańska.- 10 16
-
2024-05-06 09:02
Klapki na oczy (2)
Mnie interesuje całe Trójmiasto.
- 11 5
-
2024-05-06 21:10
(1)
Mnie Gdańsk nie interesuje.
Nawet nie wiem jakie tam dzielnice są i ile ich jest, bo do niczego mi to nie potrzebne. Nie jeżdzę do Gdańska, bo nie mam takiej potrzeby. Ludzie tam obcy tak jak w Słupsku czy Szczecinie.- 4 4
-
2024-05-07 08:45
A myślisz że kogoś z Gdańska interesuje Twoje zdanie?
- 4 1
-
2024-05-06 07:48
Jakbyś czytał artykuł to byś zauważył że Gdańsk jest w treści.
Co nie zmienia faktu że mógłby być wyraźniej wspomniany najlepiej w pierwszym zdaniu.
- 12 3
-
2024-05-06 07:44
Jak byś był z Gdańska czy Gdyni to poznałbyś po zdjęciu.
- 22 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.