• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy pomysł na zabudowę Dalmoru

Patryk Szczerba
31 lipca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiem nowych budynków nad samym morzem
  • Plany zakładają wprowadzenie na Molo Rybackie w Gdyni różnorodnej zabudowy.
  • Plany zakładają wprowadzenie na Molo Rybackie w Gdyni różnorodnej zabudowy.
  • Plany zakładają wprowadzenie na Molo Rybackie w Gdyni różnorodnej zabudowy.

Mieszaną zabudowę mieszkalno-usługową, nową lokalizację dla Daru Pomorza i miejsce do cumowania wycieczkowców proponuje zarząd gdyńskiego portu jako alternatywę dla forsowanych przez władze Gdyni apartamentowców w miejscu Dalmoru zobacz na mapie Gdyni. Teren należy do Polskiego Holdingu Nieruchomości, którego działania wiąże plan miejscowy. - Potrzebna byłaby wola zmian zapisów po stronie włodarzy Gdyni - mówi prezentujący pomysł Marcin Horała, kandydat PiS na prezydenta.



Czy podoba ci się proponowana zabudowa Dalmoru?

Przypomnijmy, że zgodnie z planem miejscowym, uchwalonym przez radnych Gdyni, na terenie po Dalmorze może powstać zespół mieszkań, biur i apartamentów dla tysięcy osób.

Na razie stoją tam wieże Sea Towers, obok jest hotel i bank, a na części Mola Rybackiego trwa inwestycja pod nazwą Yacht Park, prowadzona przez Polski Holding Nieruchomości. Będąca właścicielem terenu spółka Skarbu Państwa oficjalnie przymierza się też do budowy na początku pirsu pięciokondygnacyjnego biurowca.

Czytaj też: Port przejmuje część terenów nadmorskich

Usługi, parkingi i kultura na Molu Rybackim



Plany innego od proponowanego przez Gdynię zagospodarowania terenu przedstawił port w Gdyni. W nowej koncepcji na terenie Mola Rybackiego pojawia się zabudowa mieszkaniowa, ale dominować ma usługowa z funkcjami wystawienniczymi i kulturalnymi. W zamierzeniach jest plac na parkingi i miejsce, gdzie mógłby cumować Dar Młodzieży.

Status nadmorskich terenów w Gdyni. Status nadmorskich terenów w Gdyni.
Największe zmiany dotyczyłyby przeniesienia do centrum cumowania wycieczkowców, przybijających obecnie do Nabrzeża Francuskiego oraz budowy wieżowca - hotelu z ogólnodostępnym tarasem widokowym. Do tej pory koncepcja pojawiła się na branżowej konferencji. Jak informują przedstawiciele portu, spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem zarówno branżystów, jak i mieszkańców Gdyni.

W poniedziałek jako jeden z punktów swojego programu przedstawił ją Marcin Horała, kandydat Prawa i Sprawiedliwości na prezydenta Gdyni.

Zobacz również: Śródmieście Gdyni. Czy zawsze będzie zabudowywane w duchu modernizmu?

- Molo Rybackie wielofunkcyjne, przyciągające ruch, tętniące życiem, zamiast pustej przez większość czasu przestrzeni, to szansa dla tego miejsca. PHN jako spółka giełdowa z dominującą rolą państwa musi realizować zamierzenia zawarte w obowiązującym planie miejscowym. Potrzebna byłaby więc decyzja radnych, by zmienić zapisy, pozwalając na realizację zaproponowanej koncepcji - opowiada poseł.

Port Gdynia kupił tereny od stoczni Nauta



Rozmowy w sprawie przejęcia Mola Rybackiego pod funkcje portowe mógłby ułatwić fakt, że zarówno PHN, jak i gdyński port to spółki mające tego samego właściciela: kontrolowane przez Skarb Państwa. Projekt portu ma ponadto poparcie ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.

Przypomnijmy, że podobne plany port w Gdyni ma w stosunku do terenów należących do Stoczni Nauta. Teren o powierzchni 61,9 tys. m kw. przy ul. Waszyngtona 1 zobacz na mapie Gdyni wystawiono z ceną wywoławczą 90 mln zł. Zarząd stoczni postanowił przyjąć ofertę Portu, ale jej wysokości nie ujawniono.

Czytaj również: Port kupił tereny po Naucie

- Część tego terenu zostanie przeznaczona pod zabudowę biurowo-usługową, rozważane jest również przeznaczenie go na lokalizację dla terminalu statków wycieczkowych. Możliwości wykorzystania tego miejsca jest naprawdę wiele - opowiadał po zakupie Grzegorz Dyrmo, wiceprezes ZMPG, dyrektor ds. infrastruktury i zarządzania majątkiem.

Miejsca

Opinie (220) 3 zablokowane

  • O co tu chodzi? (2)

    Nabrzeżna nie były po to budowane aby warszawka miała widoki tylko port w Gdyni na sie rozwijać.
    Już port szuka terenów aby sie rozwijać. Won developerzy na Wiczlino zabudowywać POLA.

    • 39 1

    • jak zwykle, o pieniądze

      łatwe, uzbrojone i dobrze skomunikowane tereny, które nie wymagaja inwestycji.
      Szybki pieniądz a potem choćby i potop...

      • 7 0

    • krótkowzroczność

      to takie polskie (polskie z małej) żal

      • 3 1

  • Port ma coraz wyższe przeładunku a Szczurkowi się marzą ram apartamenty dla warszawki..

    • 26 1

  • Horałowy to ten piesek kaczki?

    • 20 9

  • Horała to ma we łbie muzeum. (2)

    • 15 8

    • i co jeszcze wymyslisz czubie?

      • 1 1

    • raczej nic nie ma

      • 0 1

  • Odszkodowanie dla PHN

    Nie ma to jak przedstawić bajkowy plan i zapomnieć o tym, jakie niesie on za sobą konsekwencje. W wypadku każdej zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zmniejszającej wartość nieruchomości (a tak będzie niewątpliwie w tym przypadku) właściciel może ubiegać się o odszkodowanie. Przy tak daleko idącej zmianie planu będzie to skutkować wielomilionowymi odszkodowaniami, ale o tym oczywiście znawca Horała nie wspomni nawet słowem....

    • 13 8

  • Wszechwiedzący Horała.... (2)

    jeszcze nie tak dawno nie miał nic mądrego do powiedzenia na spotkaniu w sprawie pyłu węglowego i smrodu w mieście, a już z nakazu i wizji "warsiawki" będzie " budował " nową Gdynię. Lepiej niech dalej będzie komisarzem od vatu w cyrku zwanym " komisja ".

    • 21 9

    • komentarz nie na temat, polityku z bożej łaski

      • 7 5

    • co ty nie powiesz, skad spadlas sloiku?

      • 3 1

  • Szansa na ozywienie tej czesci miasta jest konsekwentny rozwoj portu, jego zaplecza oraz infrastruktury zwiazanej z uprawianiem gospodarki morskiej.

    • 16 3

  • Proponuję odkrywkową kopalnię miału węglowego. (1)

    • 8 6

    • to w Australii

      bliżej niz mogłoby się wydawać...

      • 2 0

  • (3)

    Koniec gospodarki morskiej w Gdyni. No ale czego wiecej spodziewac się po osobach pokroju Szczurek SpychalaiStępa i Guć itd i wiernopoddanczych radnych którzy na rozkaz wladz gotowi przegłosować uchwałę ze wszyscy Gdyniania to Murzyni/. Koniec Gdyni morskiej Gdyni to koniec Gdyni jako znaczącego miasta./ Stanie się zwykłą sypialnią pozbawioną gospodarczego znaczenia./ I to jest wina miasta, bo przeznaczenie gruntu przynajmniej na etapie planów zagospodarowania przestrzennego zalezy wyłącznie od miasta a nie od wlasciciela. Na poza morskie zagospodarowanie terenów portowych pozwolili radni i wladze i to mam do nich pretensje.

    • 33 2

    • tragiczna ekipa wręcz szkodliwa

      • 7 0

    • przecież Oni sa przeciw to pomysł Horały (1)

      • 0 1

      • No to spójrz w planach zagospodarowania jak są przeciwni. Za punktem widokmowym na Sea Towers też byli. No ale jak niedasie to niedasie

        • 2 0

  • To miasto zamiast się rozwijać, zwija sie w strasznym tempie

    • 26 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane