- 1 Ubywa mieszkańców i rozwodów (326 opinii)
- 2 Od środy ruch wahadłowy na ul. Puckiej (28 opinii)
- 3 Niespokojna noc na gdańskich drogach (167 opinii)
- 4 Do 5 tys. zł dotacji na rower elektryczny (338 opinii)
- 5 Rowerzyści: nie dzwońcie na pieszych (890 opinii)
- 6 Reklamy wideo na przystankach w Gdyni (93 opinie)
Dodatkowy przystanek na trasie PKM Południe
Przyszła trasa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na południe Gdańska będzie miała dodatkowy przystanek. W rejonie skrzyżowania ul. Wielkopolskiej z ul. Hokejową wybudowana zostanie stacja Gdańsk Wielkopolska.
- Ale nadal pozostaje on bezkonkurencyjny w porównaniu z czasami dojazdu autobusem lub samochodem na tej samej trasie - zauważa Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
Nowy przystanek powstanie na niezagospodarowanym aktualnie terenie w rejonie skrzyżowania ul. Wielkopolskiej z ul. Hokejową.
Peron znajdować się będzie 8 m poniżej poziomu obecnego terenu - w związku z tym wybudowana zostanie kładka dla pieszych oraz winda.
Kolejarze zapowiadają także zintegrowanie go z innymi środkami transportu: autobusem, rowerem, ale też samochodami osobowymi (budowa miejsc kiss&ride oraz park&ride).
Pięć kolejnych przystanków PKM na południe Gdańska
Miejsca
Opinie wybrane
-
2022-06-20 12:14
Sama idea i plan dołączenia dzielnic południowych do komunikacji torowej jest świetny. (15)
Niech tylko PKM jeździ z większą częstotlowością i mniejszą awaryjnością - jak już było zaraz po starcie inwestycji.
- 313 13
-
2022-06-20 16:39
(5)
większym pożytkiem a przede wszystkim taniej byłoby wybudować dwie linie tramwajowe. Niestety u nas się nie da
- 1 15
-
2022-06-20 17:12
sorry, ale piszesz bzdury (4)
PKM zapewnia dużo szybszy przejazd niż tramwaj. Przejazd tramwajem nie jest konkurencyjny wobec przejazdu samochodem (chyba że na niektórych odcinkach w godzinach szczytu). Przejazd PKM może być konkurencyjny wobec przejazdu samochodem w wielu relacjach.
- 17 0
-
2022-06-20 20:58
Przy tak gęsto rozmieszczonych przystankach? może się nie udać
bezkolizyjny tramwaj mógłby być równie szybki
- 1 1
-
2022-06-20 20:26
(1)
To w Bydgoszczy o tym nie wiedzą bo powstała linia tramwajowa na Fordon. Wiesz ile czasu jedzie tramwaj? W Poznaniu jest szybki tramwaj i też ma konkurencyjny czas szczególnie wobec samochodu ale i autobusu. Czyli jak widać można
- 2 3
-
2022-06-21 09:21
nie porownuj szybkiego tramwaju z ta pkm-ka
- 1 0
-
2022-06-20 17:47
Ok. A jak z częstotliwością i możliwościami przewozu pasażerów?
Bo póki co pkmki są mniejsze od tramwaju i rzadziej jeżdżą.
- 2 7
-
2022-06-20 14:29
Stale w planach.
Już w latach 80-tych były odważne plany.
- 7 3
-
2022-06-20 14:23
(1)
Takie nasze metro
- 1 3
-
2022-06-20 16:21
obok metra nawet nie stało
- 5 1
-
2022-06-20 13:36
Tu będzie jeździć SKM jak na głównej linii (1)
- 5 1
-
2022-06-20 20:57
Tak mówią, co nie znaczy że tak będzie
- 3 2
-
2022-06-20 12:26
Oczywiście że mogłaby jeździć
ale pińendzy ni ma i nie bendzie. ale będzie za to bilet Fala i dopłaty do spółki Innobaltca
- 16 2
-
2022-06-20 12:22
PKM jest awaryjna? To chyba ostatnio jeździłeś kolejką jeszcze w PRLu. Kiedy była jakaś większa awaria? (2)
Jeżdżę PMKą dwa razy dziennie i nie pamiętam ani jednej większej awarii.
- 16 22
-
2022-06-21 12:31
Awaryjne mogą być co najwyżej pociągi SKM lub Polregio, nie PKM
Bo PKM to tylko tory, po których jeżdżą te pociągi. Jeżdżę codziennie, ani razu nie trafiłam na awarię. Ale po zmianach rozkładu nie powiedziałabym, że szybciej dojadę pociągiem niż prywatnym autem ponieważ jadąc do Żukowa przed zmianą rozkładu dojeżdżałam na 15:35, teraz dojeżdżam chwilę przed 16 czyli 25 minut później. Komfort też jest straszny
Bo PKM to tylko tory, po których jeżdżą te pociągi. Jeżdżę codziennie, ani razu nie trafiłam na awarię. Ale po zmianach rozkładu nie powiedziałabym, że szybciej dojadę pociągiem niż prywatnym autem ponieważ jadąc do Żukowa przed zmianą rozkładu dojeżdżałam na 15:35, teraz dojeżdżam chwilę przed 16 czyli 25 minut później. Komfort też jest straszny ze względu na ilość osób i wielkości składów. Ludzie nie mają jak wsiąść do pociągu, konduktorzy nie chcą wpuszczać.. To skandal patrząc na to, że za bilety płaci się po kilkadziesiąt-kilkaset złotych i nie ma się pewności czy w ogóle danym pociągiem się pojedzie.
- 2 0
-
2022-06-20 12:25
Tak, tak znamy Twoje wpisy....
Jeździsz na rowerze, samochodem, autobusem z przesiadką na tramwaj i jeszcze dwa razy dziennie PKM. Oczywiście tylko zbiorkom funkcjonuje idealnie i nie ma się do czego przyczepić.
- 32 6
-
2022-06-20 12:17
O tak, nawalić przystanków jak na liniach tramwajowych (21)
a potem myśleć, czemu ludzie nie chcą korzystać, "przecież ten przystanek to tylko dwie minutki więcej". PKM powinna spełniać rolę, jaką spełnia metro w innych miastach, więc szanowni planiści niech się przyjrzą łaskawie, ile dzieli przystanki metra i jaka jest idea takich odstępów. 16 minut do dworca ze Świętokrzyskiej to czas ledwie o 5 minut lepszy od tramwaju, tymczasem powinno to zajmować nie więcej niż 10-12 minut
- 134 186
-
2022-06-21 12:56
no to metro najczęściej ma bardzo często przystanki
Proszę spojrzeć na linię District w Londynie.
- 0 0
-
2022-06-20 18:25
autobus przystanki co 100 metrów tramwaj co 200 metro co 300... (1)
Gdańsk nie umi w komunikacje miejską....
jeszcze chwila i bilet 75 minut będzie za krótki i trzeba będzie wprowadzić bilet 90 minutowy....- 4 6
-
2022-06-20 22:20
Borawski na to - z miłå chęciå:)
- 0 0
-
2022-06-20 17:28
16 minut ma być od węzła Kowale, pętla tramwajowa jest ze 3km bliżej, a pociąg jeszcze będzie tamtędy jechał po łuku... Z samej pętli Łostowice wydaje się że czas 10-12 minut byłby jak najbardziej realny, a nawet krótszy.
- 0 0
-
2022-06-20 12:53
Wydaje się że planiści zrobili lepszy research (1)
Bez przystanku na Wielkopolskiej odległość między kolejnymi przystankami wychodziła ponad 2 km. Z Wielkopolską jest około 900 m do pokonania między Wielkopolską a Niepołomicką i ok. 1,3 km między Wielkopolską a Świętokrzyską. Bez bycia planistą sprawdziłem i w Warszawie M1 na (nowszej) północnym krańcu stacje są co 900 m - 1 km, na M2 stacje poza
Bez przystanku na Wielkopolskiej odległość między kolejnymi przystankami wychodziła ponad 2 km. Z Wielkopolską jest około 900 m do pokonania między Wielkopolską a Niepołomicką i ok. 1,3 km między Wielkopolską a Świętokrzyską. Bez bycia planistą sprawdziłem i w Warszawie M1 na (nowszej) północnym krańcu stacje są co 900 m - 1 km, na M2 stacje poza centrum są od 600 do 1,2 km. Dzięki Wielkopolskiej będziemy więc mieli odstępy jak w metrze. W Londynie na szybko odstępy między stacjami 0,9-1,1 km to też nie jest nic niespotykanego.
- 20 0
-
2022-06-20 13:35
Bez Wielkopolskiej cały obszar
okolic osiedla 4 pory roku był praktycznie bez obsługi SKMką, co było bez sensu.
- 20 0
-
2022-06-20 12:35
na spokojnie czytajmy ze zrozumieniem (2)
16 minut dotyczy przejazdu z przystanku Kowale a nie ze Świętokrzyskiej, zakładać by należało że z węzła Świętokrzyska będzie to około 12 minut :). Osobiście uważam, że przystanek w tym miejscu to dobry pomysł, gdyż z tych rejonów nie da się łatwo i szybo dojechać ani na Kowale ani na pętlę, więc bez tego efekt PKM na południu byłby zdecydowanie mniejszy, ale zgadzam się, że nie można przesadzić z ilością przystanków.
- 17 0
-
2022-06-20 12:57
Ze Świętokrzyskiej jest dalej. (1)
Patrzymy na mapę ze zrozumieniem.
- 2 0
-
2022-06-20 13:33
To jak rozumiesz tramwaj na tym dalej?
- 0 0
-
2022-06-20 12:34
Porównujesz różne odcinki (1)
22minuty do centrum to tramwaj jedzie z pętli przy Havla a nie z Kowal.
- 16 1
-
2022-06-21 13:27
20 minut jedzie autobus 256 z osiedla świętokrzyska - do śródmieścia - nie mówię o godzinach szczytu rzecz jasna :)
- 1 1
-
2022-06-20 12:31
zrób jeden a do niego najlepiej niech masa autobusów dojeżdża po świętokrzyskiej
- 5 1
-
2022-06-20 12:29
Pomyśl (8)
Ale wiesz, że te 2 minuty dłużej to tylko z węzła Kowale? Że dla przystanku Łostowice-Świętokrzyska nic się nie zmieni i ten czas przejazdu będzie trwał 9 minut, czyli nawet krócej niż podałeś?
- 53 3
-
2022-06-20 17:29
2 minuty dłużej dzień w dzień, a potem kolejne przystanki do kosztownej paranoi (4)
przesiadek nie unikniesz - i tak będzie mało osiedli w pobliżu przystanku
- 1 13
-
2022-06-22 07:16
W najbliższej okolicy
W ciągu ostatnich dwóch lat powstało kilkanaście bloków.
- 1 0
-
2022-06-20 19:32
(2)
A czy byłeś w tych okolicach kiedykolwiek? Mało osiedli?
- 7 0
-
2022-06-21 00:09
I tak dojazd wewnętrzny będzie potrzebny. Dlatego nie ma co przeinwestowywać transportu regionalnego. (1)
Tylko zainwestować w lokalne busy by dowoziły często ludzi na przystanki.
- 0 6
-
2022-06-21 05:51
Dalej piszesz głupoty, nie wiedząc jak wygląda sytuacja na południu... Akurat lokalizacja tego przystanku pozwala na ominięcie kosztów uruchomienia dodatkowych linii autobusowych, ponieważ z okolicznych osiedli dotrzesz na przystanek w 5-10 minut spacerkiem. Daj już sobie spokój z komentowaniem spraw, na których temat nie masz bladego pojęcia.
- 7 0
-
2022-06-20 12:54
A
- 0 0
-
2022-06-20 12:32
(1)
skąd ma wiedzieć jak nie czytał
- 37 3
-
2022-06-20 12:40
On tylko pismo obrazkowe rozumie
Masz rację, puchatku:
- 13 1
-
2022-06-20 12:33
(12)
Każda aglomeracja, która chce się rozwijać musi posiadać sieć bezkolizyjnego transportu szynowego niezależnego od ruchu drogowego. To jest warunek konieczny.
- 187 12
-
2022-06-21 09:46
"Każda aglomeracja musi posiadać sieć bezkolizyjnego transportu szynowego"...
którą na to stać.
Na razie jest niewiele miejsc na świecie, którym to się udało...- 0 1
-
2022-06-21 09:16
Pisze się si ne kła ną
- 1 0
-
2022-06-20 16:37
(3)
Bydgoszcz wybudowała linie tramwajową na Fordon zamiast inwestować w linie kolejową(która istnieje). Dla porównania ta dzielnica ma mniej więcej tylu mieszkańców jak nasze Południe. Może powiesz że przez to miasto się nie rozwija?
- 1 12
-
2022-06-21 09:11
Jestem z Bydgoszczy
Te linie planowano ponad 20 lat. Realizowano kokejne 15 lay
- 3 0
-
2022-06-20 22:38
(1)
Zapomniałeś dodać, że na ten Fordon tramwajem z centrum jedzie się tyle czasu, co u nas pociągiem z Wrzeszcza do Kartuz.
- 6 0
-
2022-06-21 14:18
czyli ponad godzinę?
- 0 0
-
2022-06-20 14:05
(1)
Na razie jesteśmy na etapie planowania. Wypije szampana jak wbiją łopaty a go skończę jak inwestycja będzie wykonana.
- 13 0
-
2022-06-20 14:17
to będziesz pijany przez co najmniej kilka lat.
- 7 1
-
2022-06-20 13:14
Szkoda, że pomyśleli o tym dopiero po sprzedaniu niemalże każdego skrawka terenu deweloperom. (3)
- 33 4
-
2022-06-20 15:43
(2)
tylko 99% tych terenow to nie tereny miejskie i nigdy nimy nie były
- 7 10
-
2022-06-20 17:44
Oj, biedactwa urzędnicze. Ciekawe, po co mają plany zagospodarowania przestrzennego i rezerwy celowe. (1)
- 7 2
-
2022-06-21 17:03
po to zeby dostawac rabaty od dewelopera
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.