• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Dodatkowy przystanek na trasie PKM Południe

Szymon Zięba
20 czerwca 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Planowane miejsce przystanku PKM Gdańsk Wielkopolska

Przyszła trasa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na południe Gdańska będzie miała dodatkowy przystanek. W rejonie skrzyżowania ul. Wielkopolskiej z ul. HokejowąMapka wybudowana zostanie stacja Gdańsk Wielkopolska.



W jaki sposób najczęściej docierasz do przystanku PKM?

Kolejarze zapowiadają, że dodatkowy przystanek Gdańsk Wielkopolska zwiększy co prawda o 2 minuty orientacyjny czas przejazdu z węzła Kowale do Gdańska Głównego z wcześniej przewidywanych 14 do 16 minut.

- Ale nadal pozostaje on bezkonkurencyjny w porównaniu z czasami dojazdu autobusem lub samochodem na tej samej trasie - zauważa Tomasz Konopacki, rzecznik PKM.
Nowy przystanek powstanie na niezagospodarowanym aktualnie terenie w rejonie skrzyżowania ul. Wielkopolskiej z ul. Hokejową.

  • Planowany przebieg PKM Gdańsk Południe z uwzględnieniem przystanku PKM Wielkopolska.
  • Czas przejazdu PKM
Peron znajdować się będzie 8 m poniżej poziomu obecnego terenu - w związku z tym wybudowana zostanie kładka dla pieszych oraz winda.

Kolejarze zapowiadają także zintegrowanie go z innymi środkami transportu: autobusem, rowerem, ale też samochodami osobowymi (budowa miejsc kiss&ride oraz park&ride).

Pięć kolejnych przystanków PKM na południe Gdańska

Miejsca

Opinie (224) 10 zablokowanych

  • (1)

    nie żebym narzekał ale kładka i winda na Zaspie jest beee ale na Wielkopolskiej już cacy?

    • 12 3

    • Wybudują tunel, żeby za 10 lat wyznaczyć przejście dla pieszych

      • 0 0

  • Miasteczko potrzebuje przyspieszenia przemieszczania się ludzi, czegoś co w dużych aglomeracjach daje metro

    Kiedyś do pracy jechałam 25 minut teraz z przesiadkami (zamiast jednego autobusu mam T + Bus) zajmuje mi to 45 minut. Jestem dwa razy dłużej użytkownikiem ZTM, uczestnikiem ruchu. Pewnie w kilometrogodzinopasażerach specjalista Michał T. odnotował ten wzrost jako sukces i zagarnął premię. Ręce opadają jak się patrzy na tę postępującą nieudolność w zakresie organizacji transportu.

    • 30 1

  • Tam jest potrzebna Nowa Świętokrzyska a nie bzdurny przystanek PKM (3)

    • 14 33

    • Potrzebne jest i jedno i drugie (2)

      A NŚ ma być budowana wraz z PKM. Tylko jest pewien haczyk - mam już pięć dyszek na karku, więc nie założyłbym się, że tego doczekam...

      • 15 1

      • Nową Świętokrzystą wybudują tak samo jak Nową Warszawską (1)

        Miała być 4 pasmowa droga razem z tramwajem, a budują sam tramwaj.

        • 11 1

        • i bardzo dobrze

          im więcej asfaltu i betonu, tym więcej samochodów w centrum = tym większe korki i trudności z parkowaniem

          • 2 2

  • To będzie się nazywać Gdańsk-Borkowo czy już Gdańsk-Straszyn ? (10)

    • 4 12

    • Lecz kompleksy (8)

      Gdyby nie tablice z nazwami miejscowości, to nawet byś nie zauważył, że nie nie jesteś już w Gdańsku tylko w Borkowie czy Kowalach. Mieszkam dokładnie na styku tych trzech miejscowości i osiedla płynnie przechodzą jedno w drugie.

      • 9 4

      • Gdyby nie tablice z nazwami miejscowości, to by się nie dało zauważyć, że to nie Bangladzesz:) (5)

        • 4 2

        • (4)

          No i masz. Kolejny zawistny z betonowej zaspy. Zazdrościsz, że na południu mamy zielono i nie ma odpadów społecznych?

          • 3 0

          • (1)

            Zazdrościsz, że na Zaspie jest przestrzeń, wszędzie blisko, komunikacja w miarę a i zieleni nie brakuje?

            • 0 0

            • Zaspa wszędzie blisko ??? Hahaha dobre. Ile km jest do centrum z Zaspy a ile z Zakoniczyna ?
              No pogoogluj sobie Gdańszczaninie :D:D:D I sprawdż również historię dotyczącą Gdańska. Kiedy skoro już o niej mowa - Zaspa stała się dzielnicą Gdańska ? :D:D:D:D

              • 1 0

          • Zielono to macie, dopóki deweloper nie postawi nowych bloków:)

            A odpadów to tyle macie,że aź strach nosem ruszyć :)

            • 0 0

          • Śródmieście tutaj, moglibyście zrobić coś z tym smrodem?

            • 0 0

      • Weź leki

        Tak rozumując granice administracyjne miast nie miałyby racji bytu.

        • 1 4

      • Nie trzeba nazw, by zobaczyć gdzie wieś z reklamami, a gdzie miasto z uchwałą krajobrazową.

        • 0 1

    • Gdańsk Olkowo - na cześć kontynuatorki radosnej twórczości w zakresie bezmyślnej wyprzedaży celowych rezerw gruntowych

      • 9 3

  • Opinia wyróżniona

    (12)

    Każda aglomeracja, która chce się rozwijać musi posiadać sieć bezkolizyjnego transportu szynowego niezależnego od ruchu drogowego. To jest warunek konieczny.

    • 187 12

    • Szkoda, że pomyśleli o tym dopiero po sprzedaniu niemalże każdego skrawka terenu deweloperom. (3)

      • 33 4

      • (2)

        tylko 99% tych terenow to nie tereny miejskie i nigdy nimy nie były

        • 7 10

        • Oj, biedactwa urzędnicze. Ciekawe, po co mają plany zagospodarowania przestrzennego i rezerwy celowe. (1)

          • 7 2

          • po to zeby dostawac rabaty od dewelopera

            • 0 0

    • (1)

      Na razie jesteśmy na etapie planowania. Wypije szampana jak wbiją łopaty a go skończę jak inwestycja będzie wykonana.

      • 13 0

      • to będziesz pijany przez co najmniej kilka lat.

        • 7 1

    • (3)

      Bydgoszcz wybudowała linie tramwajową na Fordon zamiast inwestować w linie kolejową(która istnieje). Dla porównania ta dzielnica ma mniej więcej tylu mieszkańców jak nasze Południe. Może powiesz że przez to miasto się nie rozwija?

      • 1 12

      • (1)

        Zapomniałeś dodać, że na ten Fordon tramwajem z centrum jedzie się tyle czasu, co u nas pociągiem z Wrzeszcza do Kartuz.

        • 6 0

        • czyli ponad godzinę?

          • 0 0

      • Jestem z Bydgoszczy

        Te linie planowano ponad 20 lat. Realizowano kokejne 15 lay

        • 3 0

    • Pisze się si ne kła ną

      • 1 0

    • "Każda aglomeracja musi posiadać sieć bezkolizyjnego transportu szynowego"...

      którą na to stać.

      Na razie jest niewiele miejsc na świecie, którym to się udało...

      • 0 1

  • (9)

    Gadanie, gadanie, gadanie...
    Plany, plany, plany...
    Kiedy realizacja?
    Wszyscy doskonale wiedzą, że ten pociąg powinien jeździć tą trasą już od dawna.
    I co?
    Co mamy?
    Klepaninę o wszystkim i o niczym...
    Jedyny zysk, z całej tej sytuacji, czerpią wyłącznie ci, którzy biorą za ten kabaret grube pieniądze.
    A biorą je po to, by napisać, że ta kolej jest potrzebna mieszkańcom (o czym i tak wszyscy wiedzą)
    Mam na to wszystko lepszy pomysł, i to zupełnie za darmo!
    Zamiast tworzyć STEŚ-e i inne Stasie za grube pieniądze, lepiej darujcie sobie tworzenie oczywistych dokumentów, a zaoszczędzone środki zabezpieczcie na realizację, bowiem kiedy w końcu przystąpicie do realizacji, to te środki w wysokości wskazanej przez autorów STEŚ-a okażą się jak zwykle niewystarczające, a lukę w tym miejscu można zapełnić środkami z niewykonanego STEŚ.

    • 17 5

    • Trudno o realizację bez planów (7)

      Tyle dobrego, że w tym temacie zaczęły się wreszcie jakieś działania, ale dopóki nie będzie środków z KPO, to nikt tam nawet łopaty nie wbije.

      • 5 2

      • Ale ty masz w głowie narąbane kodem. (5)

        Przecież ta pkm-ka nie powstała dlatego, że rząd nie przestrzega praworządności, prawda? Tak samo jak Nowa Świętokrzyska nie powstała, bo odebrali Gdańskowi fundusze. Nie ma to w ogóle żadnego związku z poronioną polityką przetrzenną miasta i jego nieokiełznanym rozlewaniem za którym infrastruktura nie nadąża, a jedynym ratunkiem jest tylko maszynowa produkcja propagandowej kiełbasy wyborczej.

        • 3 4

        • Po wuj się napinasz? (4)

          Moja wypowiedź nie miała nic wspólnego z polityką. Stwierdziłem jedynie oczywisty fakt, że inwestycja musi mieć zapewnione finansowanie, a ono zależy od środków z KPO, których póki co jeszcze nie ma.

          • 4 0

          • Z tej prostej przyczyny, że przejeżdżam od kilkunastu lat po poronionym skrzyżowaniu Havla i Świętokrzyskiej (3)

            od kilkunastu lat, a od około roku mam okazję przeczytać sponsorowaną przez UM tablicę sugerującą, że planowana także od kilkunastu lat Nowa Świętokrzyska nie powstaje, bo rząd nie daje kasy. Nic w tym mieście nie jest poza uzusem politycznej propagandy na żenująco niskim poziomie i tak samo odbywa się to, jeżeli chodzi o kpo.

            • 2 2

            • "przejeżdżam od kilkunastu lat..." (2)

              No ja identycznie :) Ale rozmawiajmy rzeczowo, bo artykuł dotyczy powstania przystanku, a nie polityki władz miasta, ze św. Pawłem na czele. Kto doprowadził do armagedonu na Południu to wszyscy mieszkańcy doskonale wiedzą. Teraz wreszcie ma się to zmienić, ale musi być na to kasa. Ta inwestycja ma być finansowana z KPO i dopóki tych pieniędzy nie będzie to budowa niestety nie ruszy. Tylko tyle i aż tyle. Pozostaje czekać (nadal), pytanie tylko ile jeszcze?

              • 1 0

              • No właśnie w tym momencie nie widzę specjalnej różnicy. (1)

                Dopóki nie ma pieniądzy można stworzyć sto różnych planów i sto różnych przystanków obiecać. A każdy z nich ma głównie użytek polityczny. Jak z Nową Świętokrzyską. A Bo gdyby mieszkańcy rozliczali władze wyłącznie na podstawie konkretnych działań w dzielnicy, to w tym rejonie nie miałyby jednego z lepszych procentowo wyników w całym mieście.

                • 1 1

              • o to chodzi, że na plany też potrzeba kasy! I to niemałej!

                i tak działa ten urzędniczy przemysł...

                • 1 0

      • czyli wszyscy żyjemy z zasiłków (dotacji)

        jedna, wielka patola...

        • 0 0

    • No ale właśnie o to chodzi, żeby tego zajączka gonić, a nie złapać. Gonić go od wyborów, do wyborów. A przy okazji, aby wszystkim "swoim" przytyły portfele. Nie rozumiesz planu działania "klasy politycznej"?

      • 1 0

  • (1)

    Rozumiem, że ma to być oddzielna linia kolejowa, gdzie żeby dojechać np do Gdyni będę musiał się przesiąść na SKM w Gdańsku Głównym?

    • 8 5

    • Nie, będzie wpięta na Śródmieściu do sieci SKM

      • 6 2

  • PKM Południe 2050 (1)

    • 19 3

    • Pkm cyberpunk 2077. A rządzić będzie Adamowicz w formalinie.

      • 8 2

  • rozmawiamy o inwestycji, której znaczenie w zyciu dorosłym odczują aktualne bobaski (2)

    dotychczasowych mieszkańców to nie dotyczy. Najwyżej na nagrobkach im napiszą: żył lat 80 z czego 20 przestał w korkach.

    • 33 2

    • oj tam przychodni na świętokrzyskiej będzie można pojechać pkm

      • 2 1

    • Bobaski aktualnych bobasków

      • 4 0

  • Tramwaj w tej postaci byłby tańszy (2)

    Czas przejazdu taki sam

    • 11 16

    • Tramwaj już jest i ciężko do niego wsiąść (1)

      Mówimy tu o obsłudze dzielnicy o dużej liczbie mieszkańców, a nie o Jelitkowie.

      • 11 5

      • Gdzie jest tramwaj wzdłuż "Nowej Świętokrzyskiej", bo nie widzę?

        • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane