- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (88 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (79 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (76 opinii)
Nowy przystanek SKM w Gdyni. Potrzebny?
Na to pytanie, ale nie tylko, odpowie wykonawca studium, którego poszukuje Szybka Kolej Miejska. Będzie on analizował pod wieloma względami zasadność budowy nowego peronu SKM między Orłowem a Redłowem. Odpowiedź poznamy za rok, a realizacja, o ile zostanie zarekomendowana, odbędzie się po 2022 roku.
- SKM Gdynia Śródmieście - między Wzgórzem św. Maksymiliana a Gdynią Główną
- SKM Gdynia Wielkopolska - między Orłowem a Redłowem
Prace nad studium dopiero ruszą, ale będą dotyczyły wyłącznie tej drugiej lokalizacji. Szybka Kolej Miejska poszukuje właśnie wykonawcy tego obszernego dokumentu. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 17 września.
O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena i w 40 proc. termin realizacji. SKM chce, by studium powstało w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, ale wykonawca może skrócić ten czas maksymalnie o cztery miesiące.
To oznacza, że najwcześniej wiosną, a najpóźniej jesienią przyszłego roku dowiemy się, czy i gdzie ma powstać nowy przystanek.
Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:
- wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
- wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
- wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy
- Wykonawca studium wykonalności, w ramach symulacji, może zarekomendować SKM inne miejsce położenia przystanku, ale musi się on znaleźć gdzieś pomiędzy Orłowem a Redłowem - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
A co z przystankiem SKM Gdynia Śródmieście?
- Niniejszy element, w ramach podpisanej w czerwcu bieżącego roku Umowy Partnerskiej pomiędzy spółką PKP SKM a Miastem Gdynia, został wyłączony z naszego opracowania - informuje Złotoś. - W lipcu 2019 roku PKP PLK podpisały z wykonawcą Multiconsult Polska umowę na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii". Ze względu na nałożenie się zakresów naszych projektów SKM i Gdynia dokonały wyłączenia tego elementu z analizy.
To właśnie w tym projekcie ma zostać uwzględniona budowa dodatkowego przystanku osobowego Gdynia Śródmieście na przedłużeniu ul. Żwirki i Wigury. Opracowanie tej dokumentacji potrwa do końca 2020 roku.
Opinie (290) 1 zablokowana
-
2020-09-13 21:24
Oba potrzebne jak ku....ie majtki
- 4 0
-
2020-09-13 22:45
Przystanek tak
Zadbajcie lepiej o częstotliwość i jakość podkreślam jakość przejazdów. Ciagle opóźnienia, nieuzasadnione postoje, ciasnota, syf, menele, kto normalny nie będąc zmuszonym korzysta z skm? Bydło w wagonach to najlepsza definicja tego co się dzieje. Kontrola czystości i trzeźwości dla pasażerów nie no poważnie moznaby to ogarnąć lepiej, kasa idzie na jakieś stolca typu wybory czy TVP a na rzeczy dla ludzi nie ma
- 0 0
-
2020-09-14 00:23
A co z remontem SKM Grabówek ???
Śmierdzi moczem, bezdomni i śmieci ....zacznijcie od remontu, a nie budować niepotrzebne stacje
- 3 0
-
2020-09-14 07:14
Orłowo powinno być tylko przystankiem skm,
a na wielkopolskiej na wiadukcie powinna się znaleźć stacja Gdynia Południe, która przyjmowałaby pociągi wszytkich kategorii. To doskonałe miejsce na węzeł przesiadkowy, który mógłby obsługiwać wszystkie dzielnice na zachód i wschód. Żeby się z małego kacka dostać do Gdyni Gł. na pociąg to jest udręka. Trzeba io tak zjechać do wielkopolskiej na R, albo trolejbus, żeby się dotelepać do jakiejkolwiek stacji
- 0 0
-
2020-09-14 07:27
Wielkopolska i owszem lecz Sródmieście i**otyzm
Wielkopolska plus węzeł przesiadkowy do autobusów..
- 0 0
-
2020-09-14 07:30
Szybka linia
Najważniejsze jest przemieszczenie ludzi między miastami Gdynia-Sopot-Gdańsk a później ludzie już dadzą sobie rade inną komunikacją lub spacerkiem. Może jakiś bajpas dało by się zrobić i puścić więcej "sprìnterów"
- 0 0
-
2020-09-14 08:25
Bez przesady. Często jeżdżę do Gdyni Centrum i w zależności od odległości, wysiadam albo na Głównym, albo na Wzgórzu. Wszędzie blisko
- 0 0
-
2020-09-14 08:45
Już nawet nie śmieszy... (1)
Czyli dobrze rozumiem że w Orłowie czekamy aż peron zupełnie się rozpadnie bo nie ma pieniędzy na remont ale są pieniądze na dodatkowy przystanek. Orłowo od dawna jest wykluczone komunikacyjnie i wydaje mi się że są to celowe działania...
- 0 1
-
2020-09-14 09:45
Przecież już trwa projektowanie ..
remontu przystanku w Orłowie. Prace mają ruszyć w przyszłym roku.
- 1 0
-
2020-09-14 09:21
Rumia Biała Rzeka - od 40 lat mówią ze tam wybuduja.. więc tu będzie tak samo
- 0 0
-
2020-09-14 09:25
Cześć Jestem Karol
Mieszkam dokładnie tam gdzie stanąłby przystanek, a pracuje w Gdańsku Śródmieściu. Gdy jade SKMką to musze dojść 4 minuty na Wzgórze, i jade 35 minut. A tak mógłbym iść 1 minute, i jechać 37 minut. Zaoszczędziłbym 1 minute, kosztem tego, że wszyscy z Wejherowa, Redy Rumi będą tracić 2 minuty. Ilu jest takich jak ja? Jakim cudem to ma się wszystko skalkulować?
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.