- 1 Przyjdź zobaczyć wodowanie z historycznej pochylni (58 opinii)
- 2 Kontrola CBA w Urzędzie Miasta Gdyni (207 opinii)
- 3 Próbowali "odbić" przemyconą kokainę (87 opinii)
- 4 Barszcz Sosnowskiego kwitnie. Gdzie zgłosić? (77 opinii)
- 5 Chciał dać 700 zł łapówki drogówce (78 opinii)
- 6 Kumulacja prac na Jasieniu utrudni życie (75 opinii)
Nowy przystanek SKM w Gdyni. Potrzebny?
Na to pytanie, ale nie tylko, odpowie wykonawca studium, którego poszukuje Szybka Kolej Miejska. Będzie on analizował pod wieloma względami zasadność budowy nowego peronu SKM między Orłowem a Redłowem. Odpowiedź poznamy za rok, a realizacja, o ile zostanie zarekomendowana, odbędzie się po 2022 roku.
- SKM Gdynia Śródmieście - między Wzgórzem św. Maksymiliana a Gdynią Główną
- SKM Gdynia Wielkopolska - między Orłowem a Redłowem
Prace nad studium dopiero ruszą, ale będą dotyczyły wyłącznie tej drugiej lokalizacji. Szybka Kolej Miejska poszukuje właśnie wykonawcy tego obszernego dokumentu. Zainteresowane firmy mogą składać oferty do 17 września.
O wyborze zadecyduje w 60 proc. cena i w 40 proc. termin realizacji. SKM chce, by studium powstało w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowy, ale wykonawca może skrócić ten czas maksymalnie o cztery miesiące.
To oznacza, że najwcześniej wiosną, a najpóźniej jesienią przyszłego roku dowiemy się, czy i gdzie ma powstać nowy przystanek.
Wykonawca jest zobowiązany do opracowania czterech wariantów:
- wariant 0 - bezinwestycyjny, polegający tylko na utrzymaniu infrastruktury w stanie istniejącym.
- wariant 1 - budowa nowego przystanku pomiędzy peronami Gdynia Orłowo i Gdynia Redłowo na wysokości wiaduktu kolejowego przy ulicy Wielkopolskiej
- wariant 2 i 3 - warianty autorskie wykonawcy
- Wykonawca studium wykonalności, w ramach symulacji, może zarekomendować SKM inne miejsce położenia przystanku, ale musi się on znaleźć gdzieś pomiędzy Orłowem a Redłowem - wyjaśnia Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
W specyfikacji tego przetargu czytamy, że sama realizacja, o ile będzie rekomendowana, nastąpi dopiero po 2022 roku. SKM będzie ubiegać się o środki unijne na ten cel z perspektywy 2021-2027.
A co z przystankiem SKM Gdynia Śródmieście?
- Niniejszy element, w ramach podpisanej w czerwcu bieżącego roku Umowy Partnerskiej pomiędzy spółką PKP SKM a Miastem Gdynia, został wyłączony z naszego opracowania - informuje Złotoś. - W lipcu 2019 roku PKP PLK podpisały z wykonawcą Multiconsult Polska umowę na opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu "Włączenie północnych dzielnic miasta Gdyni i gminy Kosakowo w system kolei aglomeracyjnej na obszarze Pomorskiej Metropolii". Ze względu na nałożenie się zakresów naszych projektów SKM i Gdynia dokonały wyłączenia tego elementu z analizy.
To właśnie w tym projekcie ma zostać uwzględniona budowa dodatkowego przystanku osobowego Gdynia Śródmieście na przedłużeniu ul. Żwirki i Wigury. Opracowanie tej dokumentacji potrwa do końca 2020 roku.
Opinie (290) 1 zablokowana
-
2020-09-12 19:29
Może co 100 metrów przystanek?! Wtedy SKM będzie bić rekordy czasu podróży!!!
- 37 7
-
2020-09-12 19:30
Tak. Potrzebne.
Jak świni siodło.
- 31 5
-
2020-09-12 19:32
Pomysł (3)
Moim zdaniem to już nie jest zły pomysł, tylko głupi... zgadzam się z innymi komentarzami odnośnie konsekwencji wybudowania przystanku SKM w tym miejscu. Powinni ruszyć łbami i obmyśleć jak dojechać skm na Obłuże, Dąbrowę a nie betonować okno w domu... I tak czas przejazdu szybkiej kolei miejskiej jest z roku na rok coraz dłuższy, nie wiedzieć czemu. Pewnie nic nie znacząca opinia, bo nikt z SKM tego nie przeczyta, ale może ktoś zgodzi się ze mną.
- 63 6
-
2020-09-12 20:00
Musisz się douczyć
Kolej na Obłuże może zrobić marszałek do spółki z pkp plk i miastem Gdynia. Jak będzie Infrastruktura ( tory, perony itd) to marszałek może zlecić przewozy np. SKM.
- 2 1
-
2020-09-12 20:10
i dalej do lądowiska w Kosakowie (1)
Marcin VAT vel CPK poprze ten pomysł
- 1 0
-
2020-09-12 21:29
to lądowisko to pomysł ,a nasz koszt , naszych gdyńskich asów
- 0 0
-
2020-09-12 19:38
dodać w Gdyni jeszcze 100 przystanków!!!
dodać w Gdyni jeszcze 100 przystanków - dzięki temu SKM z Wejherowa do Gdańska będzie jechał 2 godziny !!! Nie mają tramwajów, to z SKM chcą zrobić tramwaj. totalna głupota i zakompleksienie.
- 29 5
-
2020-09-12 19:41
A gdzie autobus- trolejbus (3)
Analiza powinna od razu wskazywać miejsce przystanków autobusowych. Bez tego ten przystanek niema sensu. A z miejscem może być problem. Ten przystanek mógłby dac oszczędność około 10 minut dla pasażerów z Karwin.
- 10 4
-
2020-09-12 21:32
Nic nie da , 181 i jestem na SKM w Sopocie (2)
- 0 2
-
2020-09-12 21:49
(1)
Dobra porada dla jadacych w kierunku Wejherowa :)
- 0 0
-
2020-09-12 22:03
do Redłowa z Orłowa (Wielkopolska ) 4 minuty km
Weź przestań jest kasa na kolej do wydania to kombinują.Lepiej już faktycznie do Kosakowa pociągnąć tyle że samorządy zadłużenie mają takie , że się nie da
- 1 0
-
2020-09-12 19:42
niech kupią nowe pociągi
a nie jeżdżą co 15 minut 50-letnimi trupami po reanimacji
Straszna Kolej Miejska w trakcie rozkładu
i przystanek jak we Włoszczowej dla 3 osób- 33 6
-
2020-09-12 19:42
Calkowity bezsens....
Czy w Gdyni naprawdę nie ma na co wydawać pieniędzy tylko na niepotrzebne przystanki skm.
Mieszkańcy nie tego oczekują od władz.....
Jeśli już chcecie poprawić naszą sytuację to zbudujcie przystanki na Obłuże , tam jest potencjał a nie jakieś pół środki . Kogo ma to uszczęśliwić??????.- 32 5
-
2020-09-12 19:43
sejm uchwalił nowelizację ustawy o transporcie kolejowym określającą możliwości finansowania programu Kolej Plus. (1)
pkp plk dla Gdyni i Trójmiasta w ramach rządowego programu odbudowy linii lokalnych zrealizować drogie i czasochłonne projekty. Zwłaszcza Północnego i Zachodniego połączenia gdyńskich dzielnic i ew. ich obarzanków. Samorządów przy dzisiejszych okrojeniach na to nie stać. Ostatnie lata, tam gdzie dokonano takich inwestycji/modernizacji zwiększającej ilość stacji/przystanków , a także coraz częstsze kursowanie składów wpływa na znaczący wzrost liczby pasażerów, co eliminuje samochodziarzy z naszych dróg. Oznacza to, że tylko z tej jednej linii, która jest nieczynna, może korzystać i to wygodnie (pod warunkiem, że będzie zachowany pewien standard) naprawdę wiele tys. pasażerów dziennie. Moim zdaniem, należałoby się perspektywicznie zastanowić nad przystankiem SKM Gdynia Kolibki. Oczywiście wcześniej przewidzieć przystanki w rozwijającej się Gdyni Zachód.
- 3 7
-
2020-09-12 21:33
dobre ;) choć smutne
- 0 0
-
2020-09-12 19:44
Gdynia
Ten prrzestanek jest potrebny jak swini siodło
- 16 9
-
2020-09-12 19:50
Ze Wzgórza do Gdyni Głównej jest taki kawałek że się siadać nawet nie opłaca.
- 38 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.