• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy przystanek przy falowcu. Jedna linia będzie stawać, druga nie

Maciej Korolczuk
26 września 2023, godz. 14:00 
Opinie (120)
  • Przy nowym przystanku będą zatrzymywać się wyłącznie autobusy linii nocnych i 148. Autobusy linii 127 pojadą obok bez zatrzymania.
  • Nowy przystanek zacznie obowiązywać od soboty, 30 września.

Od soboty, 30 września, mieszkańcy ul. Obrońców WybrzeżaMapka zyskają nowy przystanek autobusowy. To dobra wiadomość. Zła jest taka, że będą się przy nim zatrzymywać tylko wybrane linie autobusowe. - To absurd, żeby autobus przejeżdżał obok przystanku i się na nim nie zatrzymał - irytują się mieszkańcy.



Nowy przystanek powstał w istniejącej zatoczce, z której dotychczas korzystali taksówkarze. Jego uruchomienie pozwoli pasażerom korzystającym np. z linii 148 na szybszą przesiadkę na tramwaj. Do tej pory trzeba było albo przejść pieszo z przystanku na wysokości stacji paliw, albo jechać na kolejny przystanek za skrzyżowaniem z ul. Czerwony Dwór.

Przystanek powstał na trasie nie tylko linii 148, ale też popularnej linii 127, która łączy Oliwę z Jasieniem PKM, a po drodze przejeżdża m.in. przy szpitalu na Zaspie, przystanku SKM czy Galerii Bałtyckiej.



Problem w tym, że autobusy tej linii na nowym przystanku zatrzymywać się nie będą, na co zwrócił uwagę jeden z naszych czytelników.

- ZTM chyba sobie kpi z mieszkańców Obrońców Wybrzeża - pisze w emocjonalnym mailu do naszej redakcji pan Cezary. - Po tylu latach doczekaliśmy się w końcu przystanku przy galerii, ale okazuje się, że tylko autobus linii 148 i autobusy nocne będą się tam zatrzymywać. A linia 127 już nie. Dlaczego, skoro przejeżdża obok tego przystanku? Przecież ten przystanek miał być ułatwieniem dla starszych mieszkańców jadących ze szpitala czy przychodni, żeby nie musieli przechodzić przez tory tramwajowe. To jest kpina z mieszkańców, żeby autobus przejeżdżał obok przystanku i się na nim nie zatrzymał.
Nowy przystanek powstał w miejscu dotychczasowej zatoki postojowej dla taksówek. Nowy przystanek powstał w miejscu dotychczasowej zatoki postojowej dla taksówek.

ZTM: przyczyną planowana budowa ronda



O powody wyłączenia obsługi linii 127 na nowym przystanku zapytaliśmy Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak tłumaczy Dagmara Szajda, rzecznik prasowy ZTM, ma to związek z planowaną budową... ronda na ul. Jagiellońskiej.

- Wkrótce na ul. Jagiellońskiej na czas budowy ronda zostanie wprowadzony jeden kierunek ruchu. Objazd w kierunku Żabianki ma być poprowadzony właśnie ul. Obrońców Wybrzeża - podkreśla Szajda. - Aby sprostać zwiększonemu ruchowi, również środkowy pas zostanie przeznaczony do skrętu w prawo. To jeszcze bardziej utrudni przejazd autobusom, które miałyby zatrzymać się na nowym przystanku, przebijać się przez kolejkę samochodów, by włączyć się na pas jazdy na wprost. Przynajmniej do czasu zakończenia budowy ronda i trwania objazdu przez ul. Obrońców Wybrzeża, celem zachowania sprawności ruchu autobusów, przystanek chwilowo dla linii 127 nie będzie obowiązywał. Najbliższy przystanek dla linii 127 znajduje się ok. 200 m wcześniej.
Na nowym przystanku autobusy linii 148 zatrzymywać się będą od godzin porannych w sobotę, 30 września. Z kolei autobusy linii nocnych, dla których będzie to przystanek "na żądanie", zatrzymają się po raz pierwszy w nocy z soboty na niedzielę (30 września/1 października).

Miejsca

Opinie (120)

  • jest Fala to komunikacja będzie falować.

    w schemacie nabity - nabity - pusty

    • 6 0

  • Zrobić jeden wielki, niekończący się przystanek

    Wsiadanie i wysiadanie w biegu za pomocą ruchomych wyrzutni do-autobusowych
    a w ogóle to ruchome chodniki i hulajnogi na pilota

    • 4 1

  • Bardzo dobry pomysł (1)

    Tego brakowało w komunikacji miejskiej.

    • 21 38

    • czego brakowało? jeszcze dłuższych czasów jazdy?

      • 5 2

  • Bez sensu ten przystanek. Mam nadzieje ze jest tylko tymczasowy. Po co wydluzac czas przejazdu ?

    Jednak mimo wszystko dobrze ze chociaż 127 tam się nie zatrzymuje ponieważ jest on na prawym pasie zaraz przed skrzyżowaniem a autobus 127 jedzie prosto wiex musiałby się jeszcze przebijać przez pady co jeszcze bardziej blokowałoby ruchu

    • 5 6

  • Trzeba wytłumaczyć za urzędników, bo zrobili dobrze

    Linia 127 nie będzie zatrzymywać się na przystanku, gdyż zatrzymuje przy stacji paliw. Dla klientów marketu dojazd do Oliwy PKP jest bez żadnej alternatywy ze strony tramwaju. Jeśli jedziesz w stronę Oliwy PKP i nie obserwujesz ruchu autobusów na żywo, to lepiej udać się na przystanek za skrzyżowanie z Chłopską. Tam można złapać jeszcze 199.

    Autobus 148 został wybrany, aby ułatwić klientom Centrum Handlowego Przymorze dojazd do Przymorza Małego oraz Żabianki. Pasażerowie, którym uciekł bądź spóźnia się autobus dotychczas musieli czekać przy stacji paliw, bo nie chciało im się iść na tramwaj np. nr 12 do Chłopskiej. Teraz oczekując na przystanku w razie braku autobusu mogą przenieść się w takiej sytuacji na przystanek tramwajowy.

    • 5 5

  • W Ztm sami szkodnicy sa tak jak planowanie likwidacji lini autobusowych na Obrońców i wpakowanie tam torowiska tramwajowego (1)

    mamy ładne widoki a oni wstawia nam słupy i wiszące druty trakcji tramwajowe i zbudują torowiska !!
    Współczuje mieszkancom hałas beda mieli 10 razy wiekszy niz obecnie .
    Jak kto chce posłuchać to zapraszam na Hallera pisk i zgrzyt nie do wytrzymania to samo przy petli tramwajowej na zaspie oraz w innych miejscach.A i naturalnie likwidacja lini autobusowej bez awaryjnej a tramwaj w Gdańsku dzien bez awarii dzień stracony .A w nagrode sytem fale za kilkaset milionow i podwyzka biletów o 100%
    Dziekujemy władzom gdańska oni tak bardzo o nas dbaja:)

    • 7 7

    • Krowy przestaną dawać mleko!! Słońce nigdy się nie pokaże!! Falowce runooo. A to wszystko przez tramwaj!!

      • 2 1

  • Naprawdę 200m różnicy i taka afera...

    Czas przejazdu ten sam, a tu cyk dodatkowy przystanek a za 3, 2, 1 skargi że autobus spóźniony.
    Jeszcze więcej przystanków.

    • 5 4

  • (1)

    A później kierowca 127 ma cisnąć przez dwa pasy przed samymi światłami na łuku drogi i kombinować jak koń pod górę aby łaskawcy z osobówek pozwolili mu się włączyć do ruchu.
    Puknijcie się w łepetyny.

    • 13 3

    • Tutaj akurat pan Cezary musi się puknąć

      • 1 0

  • Na co komu przystanek w tym miejscu (14)

    Skoro jakieś 50-60m wcześniej przystanek już jest?

    • 112 22

    • (6)

      Nie 50m tylko 350 m co najmniej. Tutaj mieszkają tez osoby chore i starsze, dla których taki odcinek do przej scia to istna męka. Widać że nie jestes stąd.

      • 22 24

      • (5)

        350 m do przystanku ? Warto rozwazyc wyprowadzke

        • 31 10

        • (1)

          Tak jasne, już widzę, jak tłum emerytów sie przeprowadza. Poza tym, gdzie im proponujesz zamieszkać, tak z ciekawości?

          • 12 7

          • najlepiej na podkarpaciu tam beda wśród swoich co to lubia do kosciołka biegac codziennie

            • 10 16

        • (1)

          Niecałe 220m według mapy, i to nawet nie w linii prostej.

          • 16 2

          • Wow a wystarczyło przeczytać artykuł...

            • 3 0

        • 350m do przystanku jest problemem???

          Ludzie na autobus idą 3 wioski dalej i jakoś z tym żyją. Problemy pierwszego świata.

          • 9 4

    • (1)

      Ten przystanek ma o tyle sens, że to pierwszy punkt wspólny 148 i tramwajów na Chłopskiej, wiec jak ktoś chce się przesiąść na tramwaj to najlepiej w tym miejscu. Ale 127 lepiej aby zatrzymal się po drugiej stronie

      • 14 0

      • Na następnym przystanku przy rynku można się przesiąść.

        Co za różnica. To nie jest argument.

        • 2 2

    • Przesada

      • 1 3

    • Ja bym wolała (2)

      By 127 zatrzymywał się na skrzyżowaniu Kościuszki i Jagiellońskiej, przejeżdża przez ten przystanek. Mógłby być i na żądanie.

      • 1 4

      • Gdzie jest skrzyzowanie Kościuszki z Jagiellońską? (1)

        • 11 0

        • We Wroclawiu.

          • 4 0

    • Bez kozery powiem 5m!

      • 0 0

  • Ten przystanek to wogole bezsensu (2)

    • 5 4

    • (1)

      Bardziej bez sensu są w takim przypadku przejścia dla pieszych co 100-200m. Należy je zlikwidować.

      • 1 0

      • Oczywiście że tak

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane