• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy rozkład SKM od poniedziałku

neo
26 czerwca 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
W czasie wakacji pociągami SKM podróżuje mniej uczniów i studentów. W czasie wakacji pociągami SKM podróżuje mniej uczniów i studentów.

Kolejne zmiany w rozkładzie SKM. Pociągi pojadą inaczej do końca wakacji. Nie oznacza to jednak zmian na gorsze.



Czy częstotliwość kursowania pociągów SKM jest optymalna?

Ostatnio słowo "zmiany" w przypadku rozkładu SKM, kojarzyło się zdecydowanie negatywnie. Ze względu na remont przystanku SKM Wzgórze św. Maksymiliana i przekładanie części torów, ilość składów była mocno ograniczona. To już na szczęście za nami. Teraz czekają nas zmiany, które bezpośrednio i od razu pomogą pasażerom.

Od poniedziałku 27 czerwca do 31 sierpnia w dni robocze pociągi SKM w godz 8-9:30 oraz 13:30-18 na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia Główna pojadą z częstotliwością co 10 minut. Pomiędzy tymi godzinami będą kursowały co 15 minut. Nie będzie za to odjazdów co 7,5 minuty w godzinach szczytu.

- Większego tłoku to na pewno nie spowoduje, wręcz przeciwnie - zapewnia prezes SKM Maciej Lignowski. - Spowodowane to jest innym rozłożeniem ruchu podczas wakacji. Wiele osób jest na urlopach i w godzinach porannego i popołudniowego szczytu jest mniejsze zapełnienie składów. Wzrasta za to w ciągu dnia, gdy SKM podróżują odpoczywający w Trójmieście turyści - wyjaśnia.

Od września rozkład zostanie zmodyfikowany i pociągi SKM ponownie będą jeździły co 7,5 min. w szczycie.
neo

Miejsca

Opinie (115)

  • czekanie 15 min na skm to żenada

    • 10 1

  • Nie wyrażam zgody na publikacje zdjęcia z moją osobą !!! (2)

    • 2 7

    • niestety wg ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych nie masz takiego prawa-twoja osoba zajmuje jedynie znikomy obszar zdjęcia

      • 1 0

    • ?

      a ktory to Ty? ten cichociemny w fidelce? w białej koszulce wyprężony z żółtą "nerką" czy może wieeelki i dłuuugi niebiesko żołty? ;)

      • 6 0

  • (1)

    Tak ! to świetny pomysł ograniczyć smk-ki akurat na czas openera ! Myśle ze będa puste przedziały zwłaszcza w nocy !

    • 11 1

    • na Open'era są specjalne SKM

      więc co ma ograniczenie o godz. np. 12 do godz. 4 rano? I od kiedy Open'er trwa 2 m-ce (czyli tyle ile ograniczenie)?

      • 0 1

  • co za gnoje

    ej jolopy walnijcie sie w leb. zmiany co pare dni ,kretyni

    • 3 3

  • Integracyjna Wizytówka Trójmiasta (2)

    Jakkolwiek badziewna, SKM to jest wizytówka Trójmiasta, właściwie jedyna widoczna dla każdego mieszkańca i gościa wspólna rzecz dla naszych wszystkich miast. Poprawiajmy ją, ale i dbajmy o nią jak o własną, mimo, że to takie trudne, a zarząd jaki jest - każdy widzi. Jak dziecko z Downem, nasze, choć średnio udane. Tak trudno być z niej dumny...

    Żule w wózkarniach, palący, pijący, szczający, demolujący, przeganiający rowerzystów, niepotrzebne, drogie a kretyńskie uchwyty do rowerów, brak krzesełek, wąskie drzwi do wózkarni, zamykane zepsutymi drzwiami bez klamek. Syf, tłok, okna zaklajstrowane reklamami, że nie widać gdzie się jest, a SOK nie widzi z peronu co się wewnątrz dzieje. Spóźnienia, brak informacji. Badziewne miękkie bilety, drożyzna, nie można kupić biletu przez telefon, psujące się automaty z topornym programem i nieaktualnymi taryfami. Bizantyjskie uposażenia zarządu, zbójecka Renoma. Brak integracji z ZKM i ZTM.

    Zapomniałem czegoś?

    A jednak np. z Długiej do Basenu Zaruskiego nie da się w dzień szybciej i wygodniej dojechać niczym innym! Może helikopterem, albo megamotorówką po Zatoce, albo podrasowanym skuterem, ryzykując życie i łamiąc wszelkie prawa boskie i ludzkie.

    Dawniej się dało, była "szybka", a ostatnio w maju też częściowo: można było z biletami SKM wsiadać do niektórych pociągów dalekobieżnych. Dlaczego to se ne vrati? Miasta powinny postawić wszystkim kolejom ultimatum: albo zaczną nawzajem honorować swoje bilety, albo zapłacą 30% domiar, "taksę klymatyczną".

    • 11 1

    • (1)

      -szczelina między drzwiami a peronem
      -schody na peron
      -kible (ich brak)

      • 1 0

      • brak klimy, za mało drzwi, za wolne składy

        i głupie zarządzanie

        • 0 0

  • zapomniałeś o kanionie colorado między pociągiem a progiem peronu (1)

    • 5 1

    • Ano zapomniałem

      Przeniesienie roweru 20kg to nic w porównaniu z podniesieniem go na 2m by dać go na hak. A to wszystko tyci pikuś, gdy pomyśleć o forsowaniu tego kanionu w wózku inwalidzkim :-\ Ale, ale, nim dojdziesz do kanionu, najpierw pokonaj schoddddy... trzeba mieć zdrowie i dużo ćwiczyć, by jeździć SKM

      • 4 1

  • szpara musi być - bo jak wjadą nowe składy z drzwiami rozchylanymi na wewnątrz to bedzie lipa bez szpary (1)

    autobusy szynowe kursujace na Hel czy Koscierzyne mają takie drzwi i jakby nie było szpary to by sie drzwi nie otworzyły

    • 3 4

    • no dobra ale

      Autobus szynowy przeznaczony jest do zatrzymywania się przy niskich peronach - takich jakie są np. przy torach dalekobieżnych w Gdańsku czy w Gdyni. Tam nie ma problemu z wsiadaniem lub wysiadaniem z takiego pojazdu. Ale spróbuj wsiąść/wysiąść z takiego autobusu np w Chyloni. Drzwi się otwierają i masz do wyboru skok z wysokości peronu do środka { jakieś 50 cm wysokości] lub danie duuużego kroka w gorę

      • 2 2

  • Zpomniałeś czegoś ! (1)

    Zapomniałeś że Pan Dobrze Czujący Się Prezes zlikwidował Sprintera, powtórzę za innymi - kilometrowe odstępy/szczeliny między wyjściem z wagonu a peronem. Ale ja myślę że jest w tym pewien cel - eliminacja z podróżowania ludzi starszych, którym czasami ciężko jest dać "długi krok", zwiększenie tężyzny fizycznej matek z wózkami dziecięcymi - trzeba dźwignąć parę kg pojazdu wraz z pacholęciem i niezbędnymi akcesoriami . Żulia pociągowa też ma swoje zadanie - ogranicza liczbę podróżujących rowerzystów i rodzin/matek z dziećmi/wózkami - specjalne przedziały dla tych uciążliwców i roszczeniowców z czasem staną się niepotrzebne. W ich miejsce wstawi się siedziska typu metro - i tak zatłoczenie w pociągach powoli zacznie znikać.
    Pan Prezes kreuje przyszłość, jest wielki ... Po co ludzie starsi, po co dzieci, po co rowerzyści, po co niepełnosprawni - SKM dla społeczeństwa sprawnego fizycznie w wieku 15 -no może 60 lat. Reszta na piechotę bo to zdrowiej

    • 11 2

    • Wybacz, ale SKM z zawieszeniem sprinterów nie ma nic wspólnego, odpowiedzialne za to jest PKP PLK, a nie SKM. Jakbyś i nie zauważył to obecnie w Trójmieście remontowane są tory, i na niektórych odcinkach mamy czynny tylko jeden tor dalekobieżny. Dlatego cześć pociągów jeździ połączona z innymi, albo zaczyna/kończy bieg już w Gdańsku Główny, dodatkowo na torach SKM kursują pociągi innych przewoźników które z racji remontu nie "zmieściły" się na torach dalekobieżnych.

      • 2 1

  • skm (2)

    Oj malkontenci, malkontenci !
    Pewnie że na skm jest mnóstwo do zrobienia - ale ja sobie nie wyobrażam życia naszego trójmiasta bez żółto-niebieskich wagonów - mimo awarii, remontów, tłoku, opóźnień przez 20 lat codziennie dowoziły mnie do szkoły, do pracy na zajęcia, przywoziły z imprez !

    • 5 4

    • Tylko nie malkontenci !

      • 1 3

    • Tylko nie malkontenci !

      A ja SKM jeżdżę ponad 20 lat. No i fajnie że coś się POWOLI zmienia. Bo to czas najwyższy. Od ponad 20 lat jeżdżą te same składy i zatrzymują się przy takich samych peronach. A standardy się zmieniają. W Europie tej bardziej cywilizowanej do której aspirujemy standardy kolejowe są trochę inne, inaczej traktuje sie pasażera i dba o jego zadowolenie i bezpieczeństwo. Jeżeli jest coś robione to niech to będzie robione z głową .
      Zapewne to nierealne ale SKM dobrze by zrobiła jakaś kolejowa konkurencja - bo jako monopolista czuje sie dobrze

      • 1 1

  • A obiecywano, że będą jeżdzić częściej

    Mówionio że robią remonty, żeby kolejki jeżdziły częściej co 5 lub 6 minut, tymczasem jeżdżą coraz rzadziej , a bilety coraz droższe. Szczególnie trudno będzie podcas festiwalu Opener , w zeszłym roku były trudności z dostaniem się do kolejki taki był tłok, a przecież nie wszyscy są na urlopie, do pracy trzeba jakoś dojechać.

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane