• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy rozkład ZKM Gdynia. Zmiany tras i cięcia kursów, niektóre linie znikną

Patryk Szczerba
13 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (603)
Władze Gdyni tłumaczą, że zmiana rozkładu ZKM jest wymuszona rosnącymi cenami prądu, paliw i inflacją. Władze Gdyni tłumaczą, że zmiana rozkładu ZKM jest wymuszona rosnącymi cenami prądu, paliw i inflacją.

Nowy rozkład ZKM Gdynia znacznie obowiązywać 30 stycznia. Władze miasta tłumaczą, że dodatkowe 15 mln zł dołożone do funkcjonowania komunikacji miejskiej nie wystarczyło, by utrzymać dotychczasowy rozkład. Część kursów zredukowano, inne przeorganizowano.



Władze Gdyni tłumaczą, że przebudowa oferty przewozowej ZKM to reakcja na kryzys. Podkreślają, że wydatki na komunikację miejską wzrosły ze 166 milionów na 181 milionów złotych w tegorocznym budżecie.

Tyle, że jak dodają kilkunasto-, a nawet kilkudziesięcioprocentowe wzrosty podstawowych kosztów takich jak: wynagrodzenia, ceny paliw, energii elektrycznej, eksploatacji pojazdów czy zewnętrznych usług spowodowały, że trzeba ograniczać funkcjonowanie komunikacji miejskiej w Gdyni.

Koszty prądu wzrosną o 60 proc, a koszty gazu o blisko 70 proc.

Zredukowanie niektórych kursów ma pokryć około jedną trzecią rosnących wydatków przewoźników (zarówno prywatnych firm, jak i miejskich spółek przewozowych). Gdyńskiej komunikacji ubyło w 2023 roku 400 tys. wozokilometrów, czyli kilometrów, które na linii wykonuje pojazd komunikacji miejskiej.

Nowy rozkład ZKM Gdynia. Niektóre linie zmienią trasy, inne zostaną zlikwidowane. Nowy rozkład ZKM Gdynia. Niektóre linie zmienią trasy, inne zostaną zlikwidowane.

Zmiany rozkładu ZKM Gdynia: co się zmieni?



Nowy rozkład ZKM Gdynia. Zmiany tras linii

  • Na linii S uruchomiony zostanie przystanek Bernadowska - w pobliżu nowych osiedli mieszkaniowych.
  • Na linii 22 uruchomione zostaną dodatkowe kursy w godzinach porannych (obecnie linia ta w godzinach porannych nie funkcjonuje).
  • Linia 23 skierowana zostanie do pętli Mały Kack Strzelców, zamiast do Kaczych Buków.
  • Część kursów linii 31 zostanie ponownie skierowana do pętli na Kaczych Bukach - w celu naprzemiennej obsługi pętli Dąbrowa Miętowa i Kacze Buki.
  • Na linii 114 zwiększona zostanie częstotliwość kursów w dni powszednie w szczytach przewozowych, a do jej obsługi w dominującym zakresie wprowadzone zostaną trolejbusy.
  • Trasa linii 119 zostanie zmieniona. Od ul. Wójta Radtkego prowadzić będzie ulicami: 3 Maja, 10 Lutego, Podjazd i Śląską, zamiast ul. Władysława IV. Z powrotem, od al. Piłsudskiego autobusy linii 119 pojadą ulicami Śląską, Podjazd, 10 Lutego, Władysława IV i Wójta Radtkego.
  • Uruchomione zostaną dodatkowe kursy na linii 128 w szczycie porannym dnia powszedniego.
  • Dzięki uruchomieniu niedzielnych kursów linii 140 wzmocniona zostanie obsługa Chwarzna-Wiczlina.
  • Na linii 198 uruchomione zostaną dodatkowe kursy - wykonywane dotychczas na linii 163.


Nowy rozkład ZKM Gdynia. Wydłużenia tras linii

  • Wydłużona zostanie trasa linii 32 do ul. Sandomierskiej w Małym Kacku - al. Zwycięstwa i ul. Stryjską. Na linii 32 uruchomione zostaną dodatkowe kursy w godzinach porannych w soboty, w niedziele i święta oraz w godzinach wieczornych we wszystkie dni tygodnia.
  • Wydłużone do pętli Redłowo SKM zostaną wybrane kursy linii 209. Zamiast do Placu Kaszubskiego autobusy pojadą do pętli Redłowo SKM ulicami: Władysława IV, Górskiego i Łużycką.
  • W okresie wakacji zostanie uruchomiona nowa śródmiejska linia meleksowa, obsługująca przystanki Plaża Śródmieście - Muzeum Miasta Gdyni i Przystań Żeglugi, a linia 109 będzie wydłużona do plaży w Babich Dołach.



Nowy rozkład ZKM Gdynia. Mniej kursów i likwidacja linii

  • W soboty w godz. 16-19 i w niedziele w godz. 10-19 na liniach, na których obowiązuje częstotliwość 20-minutowa, kursy będą wykonywane co 30 minut.
  • Na linii 119 zostanie zmniejszona liczba kursów.
  • Zakres funkcjonowania linii 125 zostanie ograniczony do godzin wczesnoporannych i późnowieczornych.
  • Na linii 133 całotygodniowo ostatnie dwie pary kursów (po godz. 22) zamiast do Dworca Morskiego zostaną skrócone do Dworca Głównego PKP.
  • Linie 145 i 153 nie będą funkcjonować w niedziele i święta.
  • W związku z przedłużeniem linii 32 do Małego Kacka, trasa linii 152 zostanie skrócona do relacji Oksywie Dickmana - Węzeł Franciszki Cegielskiej.
  • Na linii 252 zostanie zmniejszona liczba kursów.
  • Na liniach nocnych wprowadzona zostanie przerwa w funkcjonowaniu we wszystkie dni tygodnia w godz. 2-3:30.
  • Zlikwidowane zostaną linie: W, 20, 21, 30, 34, 163, 182, 196 i 320 oraz sezonowe G i 309.


W 2022 roku w Gdyni wprowadzono do użytkowania elektryczne autobusy



Wiceprezydent Gdyni: liczymy na reakcję rządu



- W tym roku niemałym trudem zwiększyliśmy budżet na komunikację miejską o kilkanaście milionów złotych, by sprostać kluczowym kosztom, ale odbije się to i tak na liczbie wykonanych przejazdów. Po prostu nie mamy źródła, z którego da się pokryć tak szybko rosnące koszta. Z miesiąca na miesiąc będzie coraz trudniej, więc możemy jedynie liczyć na reakcję rządu i spółek skarbu państwa - wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni.
Jaka to miałaby być reakcja?

- Wzrostu cen nie zatrzymamy sami, tutaj potrzeba jest reakcja rządu. To on ma narzędzia do walki z inflacją oraz rosnącymi cenami paliw i energii elektrycznej. Nawet jeśli jest już za późno, by rząd zdołał coś w tej kwestii zmienić, to zawsze może oddać samorządom setki milionów złotych, które zabrał im mocą "Polskiego Ładu" i nie zrekompensował strat, choć powinien - dodaje Katarzyna Gruszecka-Spychała.

Ikarus wrócił w 2022 roku na linię 152



W 2022 roku dwie zmiany rozkładu



Przypomnijmy, że w 2022 roku dwa razy zmieniano rozkład jazdy. Po raz pierwszy w lutym, gdy wpływ na cięcia i tym samym oszczędności miał mieć wciąż korononawirus, a drugi raz przed wakacjami. Wtedy ograniczono wieczorne połączenia w weekendy, tłumacząc redukcje rosnącymi cenami paliw.

Dodajmy, że poza cięciami w rozkładach w Gdyni podwyżki biletów - w całym Trójmieście - przyniesie system Fala

Rozkład jazdy ZKM Gdynia

17:39 30 STYCZNIA 23

Zmiana trasy linii 23 (23 opinie)

Uwaga! Od dzisiaj trolejbus 23 nie dojeżdża do Karwin. Skręca z Wielkopolskiej w Strzelców.
Uwaga! Od dzisiaj trolejbus 23 nie dojeżdża do Karwin. Skręca z Wielkopolskiej w Strzelców.

Miejsca

Opinie (603) ponad 10 zablokowanych

  • Popierdzieliło ich z tym likwidowaniem linii (2)

    Likwidacja W, 30 i 34?! Pogrzało ich totalnie, już widzę wypchane po brzegi S i 26 nawet nie w godzinach szczytu, a w normalnych godzinach! Już dawno ktoś powinien Szczurka zrzucić ze stołka.

    • 38 1

    • (1)

      Rower , były doplaty

      • 0 11

      • Na ile rowerów były dopłaty?

        • 3 0

  • (1)

    Zobaczcie sami jak lawirują. Opowiadają puste nędzne frazesy o ekologii , o autach . A miasto tak jest puste jak bęben. Powydawali kasę na takie bus pasy a tu lipa. Zachęcają do jazdy autobusami a je zlikwidowali. Jak jakaś wiocha normalne miasto rozwija dokłada kursy dokłada je a ci likwidują. Przez chyba całą historię nie pamiętam żeby likwidowal ktoś linie ! Podnoszą podatki dokładają stref vo są BANRUtwmi wydają kasę na i**otyczne rzeczy . Jak musi być źle że likwidują połączenia kto tak robi ? Desperat . Zobaczcie jak podnieśli opłaty za użytkowanie wieczyste , podatku od nieruchomości i nadal obcinają połączenia . Jakaś masakra .

    • 28 0

    • kiedy zrozumiecie że bus pasy zawężanie jezdni to celowa polityka globalistycznych zwyrodnialców którą realizuje grzecznie tak samo Tusk jak i Morawiecki?Celowo każe się zawężać ulice wyznaczać wszędzie durne przejścia dla pieszych jakieś woonerfy pseudo ścieżki rowerowe które tak naprawdę utrudniają także jazdę na rowerze jakies pseudo garby strefy 30 zabiera się totalnie parkingi po co to jest żeby tworzyc chaos szczurek w Gdyni likwiduje zielone strzałki wymuszają na samochodach zatrzymywanie się w środku nocy na działających w trybie stałym światłach nawet nie na skrzyżowaniach tylko przed maleńkimi położonymi na uboczu przejściami dla pieszych gdzie zbudowali światła na przycisk ale obecnie przyciski zdemontowano.To wszystko ma paralizowac ruch tworzyć korki a to ma uzasadniać opowiadanie bajek o smogu o korkach o zbyt wielkiej liczbie aut i usprawiedliwiać np płatne nawet na peryferiach parkowanie podatki za wjazd do miasta czy podatki od posiadania samochodu to jest celowa robota.Grupa utopistów uważa że niepotrzebnnie się przemieszczamy że trzeba wszystkie rzeczy dla człowieka stworzyć najwyżej kilometr czy 15 minut od jego miejsca zamieszkania do tego celu trzeba zlikwidować komunikację miejską taką jaką znamy to wszystko jest robione stopniowo i powoli ale idą do przodu bilet zastępuje aplikacja obsługiwana wirtualnym pieniądzem podpadniesz władzuni to nie kupisz biletu orwell i matrix w jednym

      • 7 2

  • A 181 do Chwarzno Sokółka dalej nie przedłużyli.

    Nadal oczekujemy bezpośredniego dojazdu do Sopotu lub do Oliwy, z pominięciem SKM ?

    • 14 2

  • Zdecydowałem właśnie o zakupie samochodu. Miarka sie przelała. Dość !

    1. Zamiast wspólnego biletu na wszystkie środki komunikacji, wzorem warszawskim, wprowadzacie jakąś Falę, celem zdefraudowania samorządowych 160 milionów złotych.
    2. Jakby tego było mało zamierzacie regularnie płacić po 25 milionów tzw. opłaty za obsługę tegoź systemu.
    3. Od nas chcecie wyciągnąć jeszcze więcej kasy poprzez zmianę oferty biletow jednorazowych wraz z wprowadzenie wyższych cen. Do tego uzależnianie cen od ilości przystanków, co to wogole jest ?
    4. Inwigilacja na całego, validory, skanowanie, klikanie, karanie, problemy z aktywacjami, itd, itd.
    5. A teraz jeszce likwidacja o 1/4 (25 procent) oferty przewozowej.
    Cierpliwość to dobra cecha, ale wszystko ma swój kres. Miara się przelała, nareszcie wolny od zbior-komu

    • 35 1

  • Nawet mi Was nie żal (1)

    Artykuły o fali o nowych rozkładach, setki negatywnych komentarzy i co, dokładnie nic.Może czas zrozumieć że urzędnik miejski to nie Bóg. On jest dla Was nie Wy dla niego.Wiem że to nie ta skala, ale czy ktokolwiek wyobraża sobie że mu zarządca nieruchomość ogłosi że winda będzie jeździła co godzinę. Jeżeli w takim mieście jak Gdynia nie ma kasy na komunikację to czas zmienić zarządcę. Taczki pod urzędem powinny stać tak długo aż ktoś tam zmądrzeje.

    • 36 0

    • ja ze swojej strony nigdy nie głosowałem na szczura a głosowałem w 2006 2010 2014 2018 nigdy nie wybrałem tego człowieka na prezydenta od lat uważam że to cwaniak a ostatnio wyszło że globalistyczny oszołomski lewak w dodatku otoczony kamarylą cysorz który oderwał się od rzeczywistości.Wszyscy się spuszczają że Putin to dyktator rządzi ponad 20 lat itd a szczur co i jego ferajna rządzą 2 lata więcej niż putin i sa tak samo wielbieni szczurek ma swoich wyznawców którzy czują do niego taką miętę jak elektorat w Korei do Kim Dzong Una szczurek podniesie błogosławioną prawicę to padaja na kolana prawie

      • 10 0

  • Wiceprezydent Gdyni: Po prostu nie mamy źródła, z którego da się pokryć (2)

    tak szybko rosnące koszty. To może, na pierwszy ogień ograniczyć ilość zatrudnionych w tym gigantycznym koncernie, który nazywa się Urząd Miejski w Gdyni. Wystarczy otworzyć BIP Gdynia, żeby zobaczyć ogrom stanowisk o jakie rozrosła się ta gigantyczna instytucja. Po drugie, jeśli ktoś trzy czy pięć lat temu szastał pieniędzmi w błogim przekonaniu, że zawsze będzie ich tylko więcej niech teraz nie będzie zdziwiony. Wyrzucili ogromne pieniądze na autobusy elektryczne, ciche i eleganckie ale niezwykle kosztowne i chyba na jeszcze bardziej kosztowną infrastrukturę do tych busów a teraz zabrakło im do tego, żeby komunikację utrzymać w rozsądnych granicach. Dodajmy jeszcze, że elektrobusy naprawdę kosztowne dopiero zaczną być, gdy przyjdzie do wymiany baterii. Po trzecie, po cholerę ten następny, wynalazek - system FALA, niezwykle kosztowny, niezwykle skomplikowany i generujący coroczne, ogromne koszty. Zamiast wydawać pieniądze na te oczywiste absurdy jak FALA, za którym to systemem stoi wielka grupa ludzi do finansowania z budżetów miast chyba lepiej stworzyć znacznie prostszy i tańszy system a te wielkie pieniądze, które ładuje się w absurdalnie rozbudowany system przeznaczyć po prostu na komunikację. Jeśli rozwój komunikacji pójdzie dalej tą drogą jaką prowadzi go ten wieczny i nieśmiertelny prezydent Gdyni to będziemy mieli wiaty przystankowe z darmowym Wi-Fi i z klimatyzacją, z transponderami, moduły elektroniczne 5 zintegrowanych systemów komunikacyjnych w telefonach po 5 aplikacji komunikacyjnych tylko komunikacja nie będzie działać. Do komunikacji, niczym ośmiornica, przyssało się mnóstwo różnego rodzaju podmiotów, oczywiście z błogosławieństwem władz, które oferując coraz więcej skomplikowanych i bzdurnych pseudosystemów wysysają środki, które powinny być wydawane na kursowanie autobusów.

    • 43 0

    • elektromobilnośc segregacja śmieci itd to sa wytryski mądrości z waszej kochanej cioci UE Pis i PO dzielnie wykonuja rozkazy do 20 któregoś 50 czy 75% ma być wozokilometrów wykonane elektrykami a prąd drogi i coraz droższy oszołomy unijne sami brną w swoje utopie grzebiąc wszystko za sobą wasza UE pierw przyznawała dotacje na bzdury typu parki technologiczne itd poszły na to miliony wzięli kredyty na wkład własny do 30% wartości inwestycji kredyt ma to do siebie że trzeba spłacać a stopy procentowe rosną przez sztucznie kreowany kryzys

      • 6 0

    • Gumed czyli uczelnia medyczna ma udziały w spółce zarządzającej falą przecież to jawna korupcja i wał co ma konowalstwo do komunikacji miejskiej

      • 6 0

  • Jako kierowca gdyńskiego autobusu, a zarazem pasażer powiem tyle: dno i sto metrów mułu! Czas się wziąć za tych urzędników bo to jest po prostu masakra!

    • 47 0

  • Źle przeczucia. (1)

    Jezeli władza w mieście nie zmieni się to za jakiś czas jedynym środkiem komunikacji w mieście będą rowery Mevo i hulajnogi.

    • 24 1

    • Mevo raczej wątpię

      • 4 1

  • Powinniście się wstydzić rządzący miastem.

    Wydajecie kasę na różne imprezy masowe, które nie są nikomu potrzebne a o to co najważniejsze dla miasta i jego mieszkańców nie dbacie. Komunikacja miejska ,która powinna być dumą miasta upada. Wieloletnia tradycja kończy się na naszych oczach.

    • 33 0

  • Niech jeszcze więcej bezsensownych imprez i inwestycji robią i zatrudnią kolejne tłumy urzędników to na pewno budżet się im będzie spinał. Gdynia staje się na prawdę fatalnym miejscem do mieszkania. Mało zieleni, betonoza, brak miejsc parkingowych a aktualnie jeszcze słaba komunikacja miejska. Przykro patrzeć na to co się z tym miastem dzieje :(

    • 36 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane