• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowy rozkład jazdy

M.W.
13 grudnia 2004 (artykuł sprzed 19 lat) 
Wszedł w życie nowy rozkład jazdy kolei. W stosunku do dotychczas obowiązującego mamy mniej o 14 pociągów, a 7 pociągom skrócono trasę.

Zlikwidowano 2 pociągi (1 tam i 1 spowrotem) kursujące pomiędzy Tczewem, a Chojnicami; 4 pociągi (w tym 2 sezonowe) na trasie Gdynia Kościerzyna i po 2 pociągi na trasach Słupsk - Szczecinek, Malbork - Grudziądz, Gdynia - Lębork i Chojnice - Piła. W wyniku skrócenia tras pomiędzy Malborkiem, a Elblągiem będą kursować o 4 pociągi mniej; pomiędzy Tczewem, a Smętowem nie pojedzie 1 pociąg; a na odcinku Władysławowo - Hel - 2 pociągi.

Pomimo likwidacji i skrócenia tras części pociągów dotacje z Urzędu Marszałkowskiego są niższe, niż sobie zażyczyły PKP "Przewozy Regionalne". Możemy więc spodziewać kolejnych utrudnień na kolei. "Solidarność" już zapowiedziała, że jeśli władze województwa i kolei się nie ugną, nie spłynie więcej pieniędzy, ani nie zostaną przywrócone zlikwidowane połączenia zamierza podjąć "działania statutowe do strajku włącznie".
Głos WybrzeżaM.W.

Opinie (25)

  • a miedzy Gdańskie a Tczewem??? osobowy do Bydgoszczy 14.13 z Gdańska teraz odjeżdza z Tczewa a nie ma na niego jak dojechać, bezsens
    duzo wiecej połączeń poznbikało tylko PKP sie nie przyznaje w swoich raportach

    • 0 0

  • nie 14 a 4, o 14 to nie taki problem a tak wczesnie rano to spory problem, niestety

    • 0 0

  • Czemu oni jeszcze chcą protestować?

    Ręce opadają! Czemu ci kolejarze chcą jeszcz protestować. Może wolą żeby państwo wogóle odcięło im wszelkie dotacje?
    Jasne jest, że nierentowne połączenia PKP, czy kopalnie i temu podobne "fabryki kurzu" to wrzód na ciele państwa polskiego. Tylko by chcieli pieniędzy i pieniędzy - najchętniej państwowych, bo o te można pokjrzyczeć. Jednak aby samemu spiąc pośladki i wziąć się do roboty (przekwalifikować się, czy założyć własny biznes), czyli samemu zadbać o własną d..... - to już jakby mniej ich interesuje.

    Pamiętajmy, że każda złotówka więcej na nierentowne gałęzie "narodowego" biznesu oznacza złotówkę więcej - albo zabraną podatnikom, albo pożyczoną (od inwestujących w obligacje, które przyszli podatnicy będą musieli wykupić z nawiązką).
    PKP to czarna dziura, w której każdy pieniądz zniknie. Nie można dotować strat tej spółki.

    Rozumiem - dopłacanie do przejazdów pasażerskich na z góry określonych zasadach - (np. za każdy kupiony bilet - ileś tam procent). Ale nie można "wynagradzać" nikogo za łamanie tycha zasad. Skończyły się czasy komuny (a przynajmniej mam taką nadzieję), gdzie każde przdsiębiorstwo musiało odprowadzać zysk do centrali. Później ten zysk był rozdysponowywany przez Centralny Urząd Planowania zgodnie z jego przyjętą polityką. Dziś każdy musi dbać o swoją d....., a jeśli nie dba, albo nie potrafi dbać, to sprawa jest prosta - upadłość.

    • 0 0

  • ort w tekscie

    w nawiazaniu do prosby o niepopełnianie błędów ortograficzbych zwracam uwagę autorowi notatki, iz nie pisze się "spowrotem " lecz "z powrotem"

    • 0 0

  • korektor, nie spac!

    A co to znaczy "spowrotem"?

    • 0 0

  • Dobra

    Ekonomista ma z grubsza rację, a takie piardy jak ten "krzyś" ,i miodowy jakos tam, posiadają wiedze jedynie z zakresu ortografii, przez co nie potrafią wypowiedzieć się na temat.

    • 0 0

  • Golem! -Przed "i" nie ma przecinka!

    • 0 0

  • Apropos przecinka

    Ja widzę przecinek przed "i" w wypowiedzi Golema. Natomiast pamiętam ze szkoły, że stawianie przecinka przed "i" jest niegramatyczne:)

    • 0 0

  • Niedokładnie pamiętasz, bo czasem przed "i" jest przecinek. Np. wtedy, kiedy używasz "i" parokrotnie. Twoja uwaga jest nieścisła :)

    • 0 0

  • Powinno być

    krwiożerczy "ekonomista", a nie "krwiożerczy" ekonomista.
    Wówczas dopiero podpis ten ma sens (czego nie da się, niestety, powiedzieć, o tekście).
    Choć intencje Autora mogły być całkiem dobre. Zabrakło wiedzy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane