- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (98 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (275 opinii)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (424 opinie)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (144 opinie)
- 5 List gończy za byłym senatorem PiS (276 opinii)
- 6 Nie kąp się w morzu podczas burzy (63 opinie)
Nowy terminal ro-ro
- Nowy terminal pozwala na planowanie dalszej rozbudowy i dalszego wzrostu ładunków ro-ro w Porcie Gdynia, ponieważ w dawnym miejscu - na terminalu kontenerowym - nie było na to miejsca. Budowa terminalu okazała się sposobem na brak nowoczesnych, perspektywicznych technologii przeładunkowych w starej części portu oraz brak możliwości równoważnego rozwoju przeładunków kontenerowych i towarów w technologii ro-ro w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym - mówi Jacek Dubicki, prezes Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia.
Nowy terminal o lekkiej konstrukcji, do wysokiego składowania papieru w rolach powstał w miejscu starego żelbetowego magazynu dla drobnicy konwencjonalnej. Jego powierzchnia składowa wynosi 12,5 tys. m kw. wewnątrz oraz 4,5 tys. m kw. pod zadaszeniami. Dodatkowo są dwie wiaty i dwie rampy. Jest też nowy plac z kontenerową suwnicą nabrzeżową. Nową nawierzchnię zyskały nabrzeża USA i Czechosłowackie oraz plac składowo-manewrowy przy nabrzeżu Rumuńskim. Terminal wyposażono w obiekty bramowe z systemem telewizji przemysłowej. Trwa rozbudowa informatycznej strony terminalu.
Łączne koszty budowy to ponad 20 mln USD. Zarząd gdyńskiego portu zainwestował przede wszystkim w infrastrukturę portową i magazynową. Natomiast Terminal Drobnicowy - w zakup sprzętu i urządzeń do przeładunku.
(Przypomnijmy, że skrót ro-ro pochodzi od angielskiego określenia "roll on - roll off" czyli od ładunków przemieszczanych poziomo.)
Opinie (2)
-
2001-10-15 14:51
No i co z tego...?
Nowoczesny terminal, duże moce przerobowe, wielkie mozliwości.
I to wszystko możemy o kant stołu rozwalić, bo z jednej strony brak autostrad i terminali kolejowo-drogowych, dzieki czemu ten terminal nie ma szans wykorzystania swoich mozliwosci.
A zdrugiej strony pazerni na łapówki celnicy i portowcy, którzy (jedni i drudzy) swoim zwalającym z nóg tempem pracy są w stanie skutecznie ten terminal zwyczajnie zablokować... choc po otrzymaniu odpowiednich łąpówek okazuje się, że potrafia wykonywac swoja pracę wcale szybko...- 0 0
-
2001-10-16 09:54
Refleks Głosu Wybrzeża.
Swoja drogš, refleks "Głosu Wybrzeża" jest porażajšcy. Ten terminal funkcjonuje od dwóch i pół miesiaca...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.