- 1 Będzie pył, nie będzie premii? (175 opinii)
- 2 Okradała drogerie, zmieniając peruki (47 opinii)
- 3 Podwyżka cen wody i ścieków w Gdyni (221 opinii)
- 4 Znamy przyczynę wypadku na Wielkopolskiej (333 opinie)
- 5 Chciał być uczciwy, ale z naturą nie wygrasz (82 opinie)
- 6 Podwodne progi w Orłowie uchronią klif? (73 opinie)
Nowym pociągiem z Trójmiasta do stolicy Śląska
13 grudnia zmienia się rozkład jazdy pociągów. Przy tej okazji spółka PKP Intercity wprowadzi na trasę Trójmiasto - Katowice pociągi typu Flirt 3 ze Stadlera. Podróż ma się skrócić na tej trasie i kosztować 51 zł w drugiej klasie, a składy zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Toruniu, Włocławku i Łodzi.
Stolicę Śląska z Trójmiastem od 13 grudnia połączy pociąg IC "Chemik". Odjazd z Katowic zaplanowano na godz. 10:34, a przyjazd do Gdyni Głównej na godz. 19:12. Pociąg z Gdyni Głównej natomiast będzie odjeżdżał o 9:07, a w Katowicach będzie pojawiał się o godz. 17:25.
W identycznej relacji będzie kursował też pociąg IC "Hutnik", którego odjazd z Gdyni Głównej zaplanowano na godz. 5:07, a przyjazd do Katowic na godz. 13:30. W drodze powrotnej natomiast odjazd z Katowic ustalono na godz. 14:43 i przyjazd do Gdyni Głównej o 23:23.
Ostatni skład z Gdyni Głównej, czyli IC "Stoczniowiec" odjedzie do Katowic o godz. 13:08 i dotrze na miejsce o godz. 21:21. Z kolei skład obsługujący "Stoczniowca" z Katowic wyruszy o godz. 6:34 i dotrze do Gdyni Gł. o godz. 15:14.
Co ważne, przejazd na tej trasie to wydatek 51 zł za bilet w drugiej klasie i 113 zł za przejazd w przedziale pierwszej klasy. Pasażerowie są zobligowani do wykupienia miejscówki.
Podróż dłuższa, ale tańsza o ok. 50 proc. niż w Pendolino
Co ważne, pociągi obsługiwane przez składy Flirt 3 pojadą szybciej o ok. godzinę niż obecnie kursujące pociągi. Podróż zamiast ponad 9 godzin będzie trwała nieco ponad 8. I tu trzeba zwrócić uwagę na składy Pendolino. Obecnie mieszkańcy Trójmiasta mogą bezpośrednio podróżować do Katowic korzystając z tej klasy pociągu, jadąc do stolicy Śląska przez Warszawę. Podróż po 13 grudnia ma tamtędy trwać 5 godzin i 37 minut. Pasażerowie w Katowicach będą trzy godziny wcześniej niż gdyby pojechali Flirtem.
Szalę zainteresowania może jednak przeważyć na korzyść Flirta cena biletu. Jest on o ok. 50 proc. tańszy niż w pociągu Pendolino. Podróż Pendolino do Katowic to obecnie wydatek 98 zł (podróż w dniu 13 grudnia). Im bliżej daty wyjazdu cena będzie pewnie rosnąć. Natomiast Flirtem pojedziemy za 51 zł.
Flirty za 1,621 mld zł
Pociągi Flirt są wyposażone m.in. w klimatyzację, ergonomiczne fotele, wieszaki na rowery, strefę gastronomiczną, gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, toalety z przewijakami dla niemowląt. Ponadto tabor przystosowany jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Ośmioczłonowy skład pomieści 360 pasażerów (300 w klasie drugiej, 60 w klasie pierwszej). Jego maksymalna prędkość to 160 km/h.
Przypomnijmy, że spółka PKP Intercity zamówiła 20 pociągów Flirt za łączną kwotę 1 mld 621 mln zł (+15 lat gwarancji). Unijne dofinansowanie wyniosło 672 mln zł.
Opinie (263) 9 zablokowanych
-
2015-11-26 06:03
Piekne pociagi (20)
Dobrze ze flirty zaplanowali na te polaczenia gdyz z Dartow nic nie bedzie. Zerwa umowe z pesa i tyle ich bysmy zobaczyli. A tak znane i nie zawodne stadlery.
- 58 82
-
2015-11-26 07:05
ciekawe czy będzie w nim tak samo cicho jak w Pendolino (3)
- 13 5
-
2015-11-26 08:01
to nie wyjąca Pesa (1)
- 14 6
-
2015-11-26 08:33
Ale za to Pesa jest nasza - Jarubasa
A że zaczyna dawać du..y z terminowością i jakością? Na razie nasi ludzie są gdzie trzeba i przykryją buble. A potem zwalimy na tego obrzydliwego Macierewicza, czy innego Ziobrę.
- 16 8
-
2015-11-26 08:51
Nie, nie będzie... to różnica kilku klas.
Pendolino ma szczelną, ciśnieniową kabinę i o wiele nowocześniejszą konstrukcję. Porównywanie Flirta do Pendolino to jak porównywać awionetkę do liniowego odrzutowca.
- 27 3
-
2015-11-26 07:20
Polska w ruinie (6)
- 17 17
-
2015-11-26 11:38
tak leming po 8 latach kupili kilka pociągów to jest wielki sukces (5)
Przegonilismy zachód z epoki 50 lat wstecz !!W końcu to ze robili co kółkiem przez 8 lat to wielka łaska!!Powinieneś ich po stopach całować :)
- 7 13
-
2015-11-26 12:02
Pogamy za 4 lata pislamski lemingu
Żeby nie było jak Kononowicz przewidywał
- 17 5
-
2015-11-26 13:11
A czego byś oczekiwal, ale tak konkretnie (3)
Pytam powaznie, gdzie widzisz mozliwosci do rozwoju, zaniedbania. Tylko bez banalow o zlodziejstwie, Polsce dla Polakow itp/.
- 8 3
-
2015-11-26 19:57
głupiego udajesz czy o drogę pytasz (2)
cały czas było tylko rokradanie,można by na ten temat encyklopedie napisać,trzeba było rozliczać polityków i urzędów z tego robią!!A nie zatrudniać tylko kolesie polityków ,w PKP jest mafia partyjną 500 spółek i każda gorsza wprowadzić konkurencję zachodnią na tory , to by PKP szybko zbankrutowala,wie trzeba by zlikwidować bogate stanowiska tych co tylko odprawy brali , a nic w PKP nierobili Polskie pociągi kupić ile się da,PO mimo że przepłacać za pseudo linowe to straciła połowę dotacji które na PKP z UE miały być wydane.Najwyraźniej ślepy jesteś skoro ci się wydaje ze lepiej być niemogło Polska jest w ogonie Europy wschodniej!!Wszystkie byle ze wschodu nas wyprzedzają pod każdym względem!
- 1 10
-
2015-11-26 21:10
walisz tak populizmem
Ze aż szkoda sluchac :) ale tak to jest jak ciemnogród ma prawa wyborcze.... :)
- 9 0
-
2015-11-26 21:52
Jasne
Wiele osób wykrzykuje, że mogli by napisać grubą książkę o rozkradaniu Polski przez ostatnie lata, ale jeszcze ani jedna strona tej książki nie powstała, a powstają tylko takie które zapowiadają jej powstanie. Sam napisałeś kilka "ładnych" zdań, ale żadnych konkretów.
- 5 1
-
2015-11-26 08:56
No i najważniejsze!!!! (1)
We wszystkich jest to co już od dawna jest standardem niezbędnym do pracy - Wi-Fi !!!!!
Ahh ta nasza nowoczesna kolej, jak nas uszczęśliwia :)- 1 8
-
2015-11-26 23:01
W Pendolino nie ma wifi a zasięg jest chwilami...
W IC klasycznym jest ściema od T-mobile ale za to jest zasięg
Ogólnie standard w pkp jest cienki i do pracy raczej słaby
Polecam najpierw wycieczkę a potem chwalenie :)- 3 0
-
2015-11-26 10:23
Dorabiasz? (1)
Po godzinach na hali stadlera dorabiasz złymi komentarzami? Pesa chociaż polska jest...
- 3 9
-
2015-11-26 12:25
może i polska, ale niebezpieczna
to, co się dzieje z kluczowymi komponentami pociągów wyklucza je z poważnej eksploatacji. SZT od 10 lat mają ten sam problem z hydrauliką, loki zrywają tłumiki drgań, pudła wagonów mają szkolne błędy, uniemożliwiające korzystanie z połowy siedzeń przez osoby dorosłe.
- 7 2
-
2015-11-26 11:57
i dobrze
przynajmniej fotele dobrze rozplanowano w tym flircie względem okien a nie jak w pesie gdzie zamiast widoku przez okno masz gruby słupek (pkm, dart). Dziwne że nikt na to uwagi nie zwraca, tylko zachwalają tą pesę...
- 14 1
-
2015-11-26 14:11
myślę, żę darty dostarczą w ostaniej minucie. One i tak zresztą nei będą jeździły
do i z Gdańska, więc nei obchodzi mnie to
- 1 0
-
2015-11-26 21:16
(2)
nie, co za paranoja. dlaczego z moich podatkow wsieraja przemysl niemiec? prywatna firma niech kupuje co chce, ale panstwowapowinna miec obowiazek wspierac naszych producentow. Ta firma po nazwie sadzac taka nie jest.
i znow kasa plynie za granice. a to pindolino, a to jakis sztadler. dlaczego mimo, ze tylko jedna polska firma sie ostala co produkuje pociagi to jeszcze nie moga jej wybrac? moze podatki za mnie tez niech placa jakies niemce.- 5 3
-
2015-11-27 01:19
Brawo! :)
- 1 1
-
2015-11-28 16:42
2
bo to co Polskie trzeba zniszczyć, tak działają grupy interesów niemiec/fancji/w.brytanii, Polacy co najwyżej mają być parobkami. media też są w ich rękach i tak się "urabia" opinię publiczną, sieje zamęt, napuszcza jedną grupę na drugą itp.
- 2 1
-
2015-11-26 06:05
Kolej sie rozwija (39)
Na prawdę sporo dzieje się na kolei. Nowe pociągi, remonty dworców, lub budowa od podtaw nowych (w miejscu starych). Trzeba przyznać, że kolei się rozwija.
- 164 28
-
2015-11-26 06:29
tylko pociagi się wciaż spóźniają to się nie zmienia
- 10 24
-
2015-11-26 06:31
PiS doszedł do władzy i proszę jakie efekty (20)
już nie mogę doczekać się nowego roku....
- 16 33
-
2015-11-26 08:02
Szkoda że dworca i pociągu nie buduje sie w miesiąc (19)
i to wszystko jest zasługą PO Ale fajnie ,że doceniasz
- 21 7
-
2015-11-26 08:12
(1)
Doceniam?Niby co? Ze nie potrafili wykorzystać pieniędzy na kolej i w styczniu UE zabierze nam sporo kasy.
- 10 17
-
2015-11-26 11:19
Przecież sam napisałes
że pis doszedł do władzy i jakie efekty a teraz gdy okazuje się ,że to jeszcze Po zrobiła to już do d*py? Co za zakłamani ludzie, jak się okazuje ,że to co chwalimy zrobił kto inny to od razu zmiana punktu widzenia o 180 stopni, Śmieszne to jest
- 5 2
-
2015-11-26 08:28
To na pewno tylko żart:) (15)
Wiadomo, że PiS niczego nie potrafi zbudować. Oby tylko nic nie rozpier....
Ostatnie wydarzenia pokazują, że to partia czysto postkomunistyczna:
- szukanie wrogów, aby innych obwiniać o swoje porażki
- nagonka na imigrantów
- nagonka na imperialistów z UE (brak flag UE i ostatnie wypowiedzi)
- odwoływanie się do najprymitywniejszych metod, aby pozyskać elektorat "ciemnego ludu" (cytat J.Kurski)- 28 10
-
2015-11-26 09:28
Fajne żarty (7)
Język i poziom myślenia wskazuje że może być Pan zwolennikiem komunistycznej PO.Co typowe dla komunistów to:
- brak logicznego myślenia
- niezrozumienie podstaw demokracji która wg komunistów z PO polega na dogmacie że każda obywatel nie popierający komunistów jest faszystą, kułakiem lub reakcyjnym elementem kapitalistycznym
- komuniści zawsze szukają wrogów i jest nim albo faszysta albo Żyd albo ktoś inny
To smutne że czasy rządów komunistycznej PO popierało tylu obywateli.
Media prowadzące nieustanną nagonkę na siły demokratyczne i proeuropejskie popierały nawet zabójstwa członków rządzącej PO na opozycjonistach.
Rządy PO stały się pośmiewiskiem w całym demokratycznym świecie.
Uznanie ze strony Kremla dla rządzących komunistów z PO i skrajnie prokremlowskiego Palikota to słabe argumenty dla legitymizacji demokratycznej komunistów.Miejmy nadzieję że siły demokratyczne i proeuropejskie przywrócą pluralizm i demokrację i Polska stanie wśród rodziny państw demokratycznych respektujących wolność obywateli a nie państwem powszechnej inwigilacji i cenzury rozbudowanej do absurdu w czasie rządów komunistycznej PO.- 12 22
-
2015-11-26 09:48
Oj przestań już dziamgać
Dostaliście 37% głosów...zachowujecie się jakby to było 75%...
Jak za 4 lata będę wiecej zarabiał, wrak smoleński wróci do Polski, Putin i Merkel będą kłaniać się w pas prezesowi Polski,a złoty będzie walutą rezerwową świata, to sam Wam pogratuluje.
Póki co po 100 dniach Dudy i tygodniu Szydło...Polska demokracja w ruinie.
Jak głośno byś nie ujadał nie przekonacie mnie że czarne jest białe.- 25 5
-
2015-11-26 11:17
Komunistyczna PO, dobre:) (5)
Zawsze popierałem PO, ale za brak prawdziwie rynkowych reform i skok na OFE wybrałem tym razem inną opcję.
Co do powyższych zarzutów, to jednak dajmy spokój powielaniu mitów z prawicowych mediów. To wszystko jest tak prawdziwe, jak próba zastraszenia martwą wiewiórką:)
Pragnę przypomnieć, że to za czasów PiS'u zamykano niesłusznie ludzi, za co potem wszyscy dokładaliśmy się do odszkodowań. Pragnę też przypomnieć, że mimo wszystko za czasów PO:
- rozwinęła się kolej? Rozwinęła!
- powstał gazoport? powstał!
- powstały autostrady? powstały!
- spadło bezrobocie i PKB było dodatnie, jak w żadnym innym kraju UE? Tak!
- zbliżyliśmy się do cywilizowanej EU? zbliżyliśmy!
Co będzie teraz? Znowu co bardziej wartościowi ludzie wyjadą, nie tyle z powodów ekonomicznych co ideologicznych. W gospodarce PiS nie zrobi nic dobrego, bo się na tym nie zna. Robi jakieś pseudo audyty, aby zamydlić oczy, że po poprzednikach zastali pustą kasę. A przecież projekt budżet i finanse Państwa znane są im od dawna:)))
Spełnienie obietnic, czyli bezmyślne rozdawnictwo nie spowoduje wzrostu konkurencyjności gospodarki.
Ekonomia jest bezlitosna - podatki wzrosną (więc biedni i tak stracą), zadłużenie wzrośnie (ale nie poprzez inwestycje jak za czasów PO!!!), etc...
Ktoś ładnie skomentował to wszystko: horyzont myślowy Prezesa zatrzymał się na epoce Gierka. I to jest wszytko co można powiedzieć o PiS.- 15 3
-
2015-11-26 11:27
No ale mają chleb (500zł) i igrzyska (flagi,trybunał, służby, smolenski, trybunały stanu,teatry) (2)
i ciemny pislamski lud (lemingi 2.0) to kupi i bedzie basował z radości
- 18 3
-
2015-11-26 14:02
(1)
Bo ludzie nie rozumieją podstawowych zasad ekonomii, a mózgi mają wyprane przez idiotyczne programy TV, tzw. rozrywkowe, więc wierzą w różne bzdury.
Czasy, kiedy o wielkości narodu decydowały maszerujące tłumy z powiewającymi sztandarami dawno już minęły. To teraz tylko w Rosji i Korei Pn.
Teraz, aby żyło się lepiej, jest potrzebna nowoczesna gospodarka, a tego nie osiągniemy:
- stawiając wszędzie pomniki,
- wywieszając wszędzie i każdego dnia biało-czerwone flagi (chociaż one są ważne), bo flagami nikt się naje
- machając szabelką na Rosję, która jest ważnym partnerem gospodarczym (co nie znaczy, że nie mamy domagać się swoich praw)
- wybierając "błogosławionych" prezydentów, którzy płaszczą się przed ojcem dyrektorem
- rozdając pieniądze z podatków na socjal, jak te 500 zł (ludzie wolą dobrą pracę, a nie jałmużnę)
- dopłacając do upadających kopalń z systemem zarządzania z lat 70-tych
- obrażając się na UE, że wymaga od nas przestrzegania zawartych umów- 11 0
-
2015-11-26 16:40
właśnie opisałeś ostatnie 8 straconych smutnych lat
- 2 5
-
2015-11-26 14:05
ty tak na poważnie czy piszesz z celi?
- 1 4
-
2015-11-26 14:22
tak tak
Dla komunistów z PO jest proste że:
- Sawicka,Marczuk,Blida to nieskazitelni ludzie bo to przecież zasłużeni towarzysze
- aresztowanie w nocy ludzi za poglądy w epoce Tuska to słuszne zwalczanie
elementów antysocjalistycznych
Gratuluję bystrości umysłów komunistom(w ich mniemaniu).
Może być prawdą że komuniści są niereformowalni chociaż nie można tego udowodnić.W ustrojach totalitarnych ludzie też wierzyli w takie bzdury jak teraz zwolennicy PO.Natura ludzka ma skłonności do demagogii i fanatyzmu.
Oczywiście nie wszyscy sympatycy PO są matołami.Ale dlaczego jest ich tak dużo.To trochę wyjątek od rozkładu Gaussa.Albo może mózgi ich zostały zaorane tak jak u Orwella.Czyżby?- 3 9
-
2015-11-26 09:45
PiS ma program partii narodowo-socjalistycznej (6)
Wiecej już nie będę pisał...
Zresztą obawiam się że za jakieś 3 miesiące to i za taki wpis będe miał prze.rane- 13 5
-
2015-11-26 10:45
(2)
Masz rację. Nie pisz więcej takich głupot gamoniu.
- 2 13
-
2015-11-26 11:24
Prawda jest prawdą (1)
Nawet jeśli wasze bojówki będą straszyć po ulicach, atakować teatry, szerzyć ksenofobię, rasizm i ciasnotę umysłową, to i tak nie zagłuszycie tej prawdy,że PiS ma program partii narodowo-socjalistycznej
500zł jako łapówka dla PiSowskich lemingów i rozwalamy demokrację.- 15 1
-
2015-11-26 14:08
... POwiało nudą ... ksenofobia, teatry, bojówki ... wymyśl coś mocniejszego np. że zabiorą ci paszport albo zabronią gwałcić kozę co robisz każdego poranka
- 1 8
-
2015-11-26 10:56
Puknij się (2)
Ten artykuł jest o tym, że duży europejski kraj 25 lat po upadku komuny kupił nowy pociąg a tobie wszystko się kojarzy z gołą d*pą albo z polityką.
- 2 3
-
2015-11-26 11:22
Nie duży tylko średni (1)
To primo...
Niecałe sto lat po odzyskaniu niepodległości to secundo
25 lat po upadku komuny,ale przede wszystkim po BANKRUCTWIE kraju (doczytaj gimbo w ksiazkach) to tertio
Nie odnoszę się do artykułu,tylko do postu (popatrz uważnie gimbo) to quinto
O gołym miejscu w którym plecy kończą swą szlachetną nazwę wspomniałeś Ty gimbo więc co sie komu i z czym kojarzy jest kwestia oczywistą to sexta- 1 2
-
2015-11-26 14:06
Jaki miałeś pseudonim jako TW? "Wiejski Głupek"?
- 1 3
-
2015-11-26 16:39
już wystarczy tej propagandy
To jest zasługą podatników i PKP a nie jakiejś niszowej partyjki ...
- 1 0
-
2015-11-26 06:36
(7)
kolej sie nie rozwija... kolej umiera ;) kolej to przeżytek...
to (w polsce) funkcjonuje jeszcze wyłącznie dlatego, że ludzie są biedni...- 0 55
-
2015-11-26 07:08
Jechałeś Pendolino do wawy? Jak nie to się nie wypowiadaj, bo ja często jeżdzę i (6)
...jak mam jechać samochodem to jestem chory mimo że autostradą lecę.
W Pendolino brakuje jedynie Wifi i to duże utrudnienie niestety.- 37 4
-
2015-11-26 08:04
Ceny są zbyt wysokie (2)
Jak mam jechać w 2 osoby , w jedną i drugą strone i wydać 600 zł to wole wsiąść w samochód
- 8 18
-
2015-11-26 09:31
(1)
to prawda, podróż koleją np do Krakowa dla 4 osobowej rodziny to koszt taki sam jak autem.
- 4 3
-
2015-11-26 20:07
4-osobowa rodzina nie jest targetem
Jeżeli w tej grupie są małe dzieci, to pozostali pasażerowie będą wdzięczni jeżeli jednak pojedziecie samochodem :) Nie chcę być niemiły, ale w tej sytuacji wszyscy są zadowoleni: Wy, bo jedziecie taniej samochodem, inni pasażerowie pociągu bo mają spokój i PKP Intercity, bo i tak zarabia, nawet bez Waszego udziału :)
- 4 2
-
2015-11-26 10:42
transferu danych nie masz???
- 1 1
-
2015-11-26 14:58
jechałam 24 razy w przeciągu 1,5 miesiąca, telekonferencja dzięki skype na cały
wagon, dzięki bardzo za net. Wiele pasażerów zasad kultury nie przestrzegało.
- 2 0
-
2015-11-26 21:16
@Homer:
jechałem, raz w życiu... z ciekawości, z krakowa do gda ;)
było nieźle... ale wole samochód...
buractwo nie potrafi pojąć, że polska pakuje WASZE podatki nie tam gdzie trzeba... ;)- 1 2
-
2015-11-26 07:23
Pociągi to relikt komuny. (5)
Widział ktoś pociągi w zachodniej EU?
Tam wszyscy jeżdża autem.- 2 62
-
2015-11-26 07:27
chyba w zachodniej ale Rosji..
- 34 1
-
2015-11-26 08:08
ale bzdury Człowieku!!
Zachodnia Europa inwestuje w pociągi bardzo dużo. z resztą kolej sie odradza wraz ze wzrostem prędkości. Albo bardzo mało wieszo świecie albo to typowy troling
- 20 0
-
2015-11-26 08:33
Niezły żart:)
Ponad 20 lat temu jechałem pociągiem z Grenoble do Paryża. To była rewelacja!
Po raz pierwszy mogłem spać w pociągu i widziałem ludzi normalnie pracujących przy stolikach. Nic nie bujało, cichutko...
No i TGV - jak to zobaczyłem, to przeżyłem szok. Śmignął z taką prędkością, że ledwo tył zobaczyłem.
A Ty piszesz o śmierci kolei w UE???
Poza tym w strategii UE jest położony ogromny nacisk na rozwój kolei i ograniczenie ruchu samochodowego!!!- 21 0
-
2015-11-26 12:15
TGV, ICE...
Nowe marki samochodów. Duże, ale za to na prąd. I dosyć szybkie.
Zapraszamy do salonów. Cena specjalna dla autora posta "Pociągi to relikt komuny".- 5 0
-
2015-11-26 12:58
W jakiej zachodniej EU? W UK się jęździ koleją. Londyn - Glasgow 4,5 godz., 22 pociągi dziennie.
- 5 0
-
2015-11-26 09:54
Wkrótce się to skończy jak sie pismeni dorwą.
- 3 2
-
2015-11-26 10:02
NIE na prawdę tylko NAPRAWDĘ
no i "kolej" z "J" na końcu...
Naprawdę =nie= na niby- 3 1
-
2015-11-26 20:01
kemping rozwija siew tempie slimaczym!!
tak to ona mogła się rozwijać 20 lat temu aunad dopiero po 8 latach kilka nowych pociągów ty sobie jaka robisz?Jak by tak dalej miała to poziom zachodni obecny osiągniemy gdy na zachodzie będą już latać wszyscy!!Bo za ok 50 lat!!
- 1 1
-
2015-11-26 06:11
9-10 godzin do Katowic ? Dziękuję. (34)
jak na te miliardy wydane na modernizację to dość nędzny wynik, zapewne niewiele lepszy niż w okresie przedwojennym 80-lat temu
- 161 82
-
2015-11-26 06:22
i co lemingi minusujecie? Uważacie że pokonanie pociagiem 600km w 9 godzin to taki wielki sukces? (10)
- 51 41
-
2015-11-26 06:27
(4)
Uważamy, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem
- 40 19
-
2015-11-26 07:00
a ja uważąm, że nie rozumiecie dramatu jaki niesie rzeczywistość (3)
Kargul z Pawlakiem szybciej dojechali zza Buga niż jedzie pociąg łączący dwa krańce Polski. Nie macie lemingi poczucia, że z wielkiej modernizacji Polski odtrąbionej przez waszą upadłą partię europejczyków został drewniany wychodek ale za to ich pełne sakiewki.
- 33 36
-
2015-11-26 08:18
(1)
Ten pociąg nie łączy żadnych krańców Polski tylko regiony. Hint: wyobraź sobie że pociąg staje w Bydgoszczy i ludzie tam WYSIADAJĄ. Zobacz że dalej staje w Toruniu. Wyobraź sobie, że trasa z Bydgoszczy do Łodzi wcale nie jest przez Toruń szybsza, chodzi o komunikowanie regionów.
W DE też możesz pojechać kolejami regio od granicy do granicy i pomstować że całą dobę to zajęło.- 25 1
-
2015-11-26 10:40
Ale Niemce sa mundre, ze to robio
a Polaki to na pewne gupie, ze tak majo.
Bo ja w Polsce nie je gupio, to wtedy on je winien, ze mu nie wyszlo.- 2 7
-
2015-11-26 10:05
Dziękujemy za Twoją opinię, przyda się w dalszym rozwijaniu jakości usług kolejowych w Polsce.
- 5 0
-
2015-11-26 08:13
dramat krisa bo minusika dostał, tylko nam się nie potnij
- 9 1
-
2015-11-26 14:18
szybki pociąg (3)
do Katowic to pendolino, który przez warszawę jedzie 5 godz. 20 min.Ten tutaj to pociąg regionalny łączy wybrzeże z Łodzią. , Truniem. Łódż z Katowicami. Nikt nie będzie jechał pociągiem z Gdanska do katowic naokoło przez Bydgoszcz Toruń i Łódź
- 8 4
-
2015-11-26 14:29
Ja tak jezdze, bo Pendolino nie jest na moja kieszen.
A TLK przez Bydgoszcz i Lodz jedzie do Katowic szybciej i w dogodniejszych godzinach niz TLK przez Warszawe.- 4 0
-
2015-11-26 14:39
gdy popatrzysz na mapę (1)
zrozumiesz, że fajnie to brzmi i tylko w pkp z gdanska do katowic jest bliżej przez warszawe niż przez łódź:) (oczywiści problemem jest tu odcinek łódź- katowice przez wrocław. ale to złe dla paźstwa, ze takiego połaczenia nie ma- choćby dla transportu towarów)
- 1 2
-
2015-11-26 14:47
Jest jeszcze coś takiego jak ekonomika połączenia.
Nie można prowadzić linii kolejowych po najkrótszych odcinkach, bez uwzględniania wagi i potencjału ośrodków miejskich, przez które prowadzi dana linia. Połączenie przez Warszawę ma dużo większy potencjał niż przez Łódź. Do tego dochodzi stan techniczny i geometria obu linii i tutaj taka CMK, jako linia dużo nowsza, której geometria była projektowana na 250 km/h ma kolosalną przewagę, dlatego jest położony nacisk na szybkie połączenia przez Warszawę.- 4 0
-
2015-11-26 06:35
Żółw (16)
9 godzin, to jaka to konkurencja dla samochodu którym wychodzi w granicach 6h?
- 24 15
-
2015-11-26 07:01
to alternatywa (10)
najszybsze połączenie Gdynia - Katowice to 5 godz. 30 min. to jest tylko alternatywą, a bardziej chyba chodzi o skomunikowanie z Łodzią i Toruniem, niż Katowicami, do których dociera Pendolino. Pytanie jakie czasy do Łodzi i Torunia?
- 29 0
-
2015-11-26 07:20
Żółw (9)
Z prostej logiki, tak długi czas całkowity wynika z długich czasów między miastami. więc konkurencja nikła. samochód - kolej 1:0.
- 9 15
-
2015-11-26 07:35
... (2)
W pociągu mogę poczytać książkę, zdrzemnąć się, popatrzeć przez okno i nie martwić się, że ktoś mi wyleci na czołówkę albo zepchnie z drogi..
Na drogach rocznie ginie 3500 osób, a w pociągach ile?- 49 3
-
2015-11-26 08:15
Nie przetłumaczysz
Fetysz blachy forever. Nieważne że wyjdzie z tego samochodu zy..ny jak pies, ale zadowolony że przy grylu będzie o czym gadać gdzie to miśków nie było i ile zdjęć dostał.
- 38 4
-
2015-11-26 14:42
akurat na tej trasie jest autostrada
więc na wypadek masz małe szanse. w pociągu za to można też umrzeć z nudów i od nieprzyjemnych zapachów (zwykle z winy współpasażerów, nie oszukujmy się). nie wiem też jak Twój samochód, ale mój jest wygodniejszy od pociagu.
- 1 4
-
2015-11-26 08:27
Nie mam prawa jazdy, nie mam samochodu (lub po prostu szkoda mi go eksploatować na tak długich trasach) (5)
Zakład pracy nie zwraca za paliwo, szkoda mi czasu na prowadzenie - wolę popracować na laptopie w tym czasie, boję się polskich dróg i kierowców. Czas przejazdu to nie wszystko.
- 21 2
-
2015-11-26 09:07
(4)
550 km to trasa? Wygoda korzystania z auta w miejscu docelowym - bezcenna. Lepsze niż taksówki czy użeranie się na przystankach i autobusach komunikacji miejskiej
- 4 18
-
2015-11-26 09:45
550 km - tak to trasa, wystarczająca do tego, żeby objechać prawie cały kraj (3)
A poza tym, to przecież wszystko zależy: jak jedziesz na konferencję i siedzisz 3 dni w hotelu, to auto ci nie potrzebne. Zamiast użerania się na przystankach samochodem możesz tracić nerwy szukając przez pół dnia miejsca do zaparkowania - i tak z reguły płatnego (nie mówiąc o tym, że jeżdżenie po obcym mieście samo w sobie wykracza poza sferę komfortu). Z drugiej strony - jak chcesz gdzieś jechać i po drodze coś zwiedzać, załatwiać, czy dobierać podróżnych, albo masz do przewiezienia np. komodę, to z kolei samochód będzie lepszy. Jak mówiłem - wszystko zależy. Gadanie, że samochód jest bezwarunkowo lepszy, jest infantylne.
- 29 3
-
2015-11-26 10:08
(1)
Czasem nie mogę wyjść z podziwu! Świetna odpowiedź, aż nie wierzę, że ktoś mógł tak podpisać ma trojmiasto.pl
- 8 0
-
2015-11-26 10:42
nie wiem, co widzisz w niej wybitnego
ale fajnie, ze masz mila niespodziane z rana :)
- 1 0
-
2015-11-26 12:24
Objechać???
Chyba Monaco. 550 km to dystans drogowy Gdańsk - Katowice.
- 0 0
-
2015-11-26 08:39
Z Gdańska do Katowic samochodem w ciągu dnia nawet to około 4-4,5h (4)
- 2 13
-
2015-11-26 08:56
To napisz kiedy jedziesz,dam znać niebieskim ;) (3)
Bo na pewno mam właśnie przed sobą (w twojej osobie) jednego z "królów lewego pasa",popierdzielających 180 km/h i walących długimi każdemu kto śmie przerwać ich szarżę. 4 godziny... i to może jeszcze przez "polskie Detroit"?
- 21 2
-
2015-11-26 09:47
i płaczących, że paliwo drogie
i że tyle fotoradarów na drodze...
- 8 0
-
2015-11-26 14:09
hehehe 180km/h (1)
hehe ja jadę 250km/h czasami jakiś plebs mi zajedzie i musze zwolnić do 200, ale moje BMW A8 ma niezłe hamulce, do katowic robię w jakieś 4h przez Łódź dłużej zlatuje, a później już tak 200km/h jadę na gierkuwce w d*pie mam mandaty 500zł to ja zarabiam na godzine a moje murzynki z mazur na mnie pracują za minimalną bo mam fabryczkę zatrudniam 50 osób i fure zmieniam co rok. Pozdrawiam przedsiembiorczych ludzi
- 0 8
-
2015-11-26 15:38
BMW A8 ciekawe bo nie znam takiego modelu
Już bardziej wygłupić się nie mogłeś . Dobrze,ze nie masz BMW fokus s4 hahaha
- 5 0
-
2015-11-26 07:33
... (1)
Jakie miliardy na jaką modernizację ???
Bo chyba coś przeoczyłem...- 5 9
-
2015-11-26 15:38
no przeoczyłeś i to sporo jakieś 4 lata
- 5 1
-
2015-11-26 08:36
Możesz dojechać w 5,5 godziny:) (1)
Nie spinaj się tak. Pewnie, że to żadna rewelacja, bo samochodem dzięki autostradom można szybciej dojechać.
Ale wszystko jest kwestią ceny. Myślisz, że gdyby na tej trasie kursowało Pendolino z biletami 2 lub 3-krotnie droższymi, to ludzie byliby bardziej zadowoleni?
Usługi przygotowuje się pod dany rynek, a prawda jest taka, że nie wszystkich stać na Pendolino.
A jak stać, to grzej przez Warszawę i dojedziesz w niecałe 6 godzin.- 9 0
-
2015-11-26 12:41
Aktualnie wszystkich stać na pendolino bo kosztuje 98zł (gdzie TLK kosztuje 75), pytanie co będzie jak się promocja skończy : P
- 0 0
-
2015-11-26 17:31
IC Chemik,Hutnik, Stocznowiec
Połączenie nie jest przez Warszawę, tylko alternatywnie przez Bydgoszcz. g*wno wiecie, a narzekacie. Jedź sobie pitolino jak nie pasuje.
- 2 0
-
2015-11-28 23:01
Flirtem za długo, Pendolino za drogo
Samochodem z Gdańska do Katowic autostradą ok. 600 km. Pokonuję to w czasie poniżej 6 godzin. Zużycie paliwa 8L/100 x 4,20 daje trochę ponad 200 zł. Jadąc w dwie czasem w trzy osoby od drzwi do drzwi jest szybko,niedrogo i wygodnie. Podróże służbowe.
- 0 1
-
2015-11-26 06:14
stolicą Śląska jest Wrocław (8)
Drogie bilety. Patrz Polski bus
- 51 73
-
2015-11-26 06:20
tak jest,Śląsk Wrocław (1)
- 9 16
-
2015-11-26 06:24
Ruda śląska
Piekary śląskie
- 5 5
-
2015-11-26 06:57
Chyba dolnego a nie Górnego tumanie bez podstawówki (2)
- 19 14
-
2015-11-26 10:57
Nieuk (1)
Stolicą całego Śląska jest Wrocław w tytule mowa o Śląsku a nie o Górnym Śląsku nieuku
- 9 4
-
2015-11-26 13:55
Poziom (nie)wiedzy w społeczeństwie jest powalający
a najlepszym dowodem jest ilość minusów przy poście Twoim czy Janusza i plusów przy tym autorstwa Homera.
- 6 3
-
2015-11-26 10:44
Jeden pojedzie na stopa
drugi polskim busem, a trzeci pierwsza klasa w pendolino.
Jak komus jeszcze zle to poleci prywatnym samolotem z odbiorem limuzyna z lotniska.
Jak widac oferta na kazda kieszen- 8 2
-
2015-11-26 14:51
Tłuku (1)
Stolicą Śląska nie jest zapyziały Wrocław ;) Pozdrawiam Janusza geografii ;)
- 1 6
-
2015-11-26 15:41
historycznie od zawsze stolicą śląska był Wrocek. Kato to była przez wieki wiocha i skrzyżowanie traktu
- 5 1
-
2015-11-26 06:22
sami sobie robią tym filtrem konkurencję:-) a przywrócić wielu połączeń lokalnych to już nie ma komu. (10)
pacany bałwany...
- 22 52
-
2015-11-26 06:23
Od lokalnych jest inna firma
- 19 2
-
2015-11-26 06:33
To chyba oczy masz tylku, lub ich wcale nie masz (3)
Reaktywowali linie z Gdanska do Kartuz, nastepnie w kolejce jest do Leborka przez Miechucino, Sierakowice, a i o Bytowie nie zapomnijmy balwanie
- 13 2
-
2015-11-26 06:36
Ale się uśmiałem
Kaktus mi urośnie jak reaktywują Lębork - Kartuzy
- 4 9
-
2015-11-26 13:07
wystaw nos poza Kaszuby. na trasach po których toczy się pędźdolino polikwidowali dużo regionalnych (1)
i to przez pędźdolino właśnie
- 1 1
-
2015-11-26 14:24
Przestań bredzić. Jakie to niby regionalne połączenia polikwidowano na trasie Gdańsk-Warszawa-Katowice/Kraków w przeciągu ostatnich powiedzmy dwóch lat?
- 0 0
-
2015-11-26 08:28
A Skoda Superb to konkurencja dla Skody Fabii?
To zwykła dywersyfikacja produktów (po polsku: rozszerzenie oferty)
- 11 1
-
2015-11-26 08:38
U nas akurat nie można narzekać (3)
PKM przywróciła [połączenia do Kartuz. Odnowiono linię do Kościeżyny.
Do Słupska planowano drugi tor, ale PiS przeje kasę, więc pewnie nic z tego nie wyjdzie. Szkoda.- 6 1
-
2015-11-26 08:50
Ups! Oczywiście Kościerzyny:) (1)
Zawsze ten sam mój błąd, sorki:)
- 6 0
-
2015-11-26 13:08
spoko, mi się też te dwie wioski mylą.
- 0 1
-
2015-11-26 13:01
połączenie do Kartuz to przywróciła akurat PKP PLK S.A.
i ani Urząd Marszałkowski ani PKM nie ma nic do tego. Inwestycja w 100% finansowana ze środków własnych i przeprowadzona przez PKP PLK S.A.
- 0 0
-
2015-11-26 06:23
ten pociag tak zasuwa,ze czlowiek nie zdazy nawet sie pozadnie wyproznic a tu juz trzea wysiadac (4)
- 52 11
-
2015-11-26 08:06
(1)
wypróżniasz się 10 godzin? byłeś już u lekarza?
- 9 2
-
2015-11-26 08:33
nową sr*jtasme dopiero przed Mysłowicami donieśli to co miałem robić...
- 10 2
-
2015-11-26 13:01
(1)
Nooooo! Ledwo piardniesz a już w Bydgoszczy jesteś. A jeszcze niedawno było tak fajnie, powoli, do warszawy 8 godzin, cisza spokój jak na wczasach.
- 2 0
-
2015-11-26 14:02
a jeszcze niedawno jechałem 11 godzin do Warszawy, przez brzydgoszcz
Jak tory były złe:-) to dopiero było.
- 2 0
-
2015-11-26 06:26
Katowice słabo (6)
ale zapewne masa ludzi skorzysta do Bydgoszczy, Torunia i Włocławka. Pytanie jakie czasy przejazdów i jakie ceny z Gdańska?
- 51 5
-
2015-11-26 07:08
(5)
Wchodzisz na rozklad-pkp.pl i sprawdzasz dla dat po 13 grudnia.
Z Wrzeswzcza do Włocławka 3 godziny, Toruń 2,5, Bydgoszcz trochę ponad 1,5.
http://rozklad-pkp.pl/pl/ti?trainlink=979446/330716/484070/84447/51&ld=s33&seqnr=3&ident=2q.01895733.1448517993&date=15.12.15&station_evaId=5101307&station_type=dep&journeyStartIdx=3&journeyEndIdx=8&backLink=tp&- 10 0
-
2015-11-26 23:36
rozumiem zajazdy do mniejszych i większych miejscowości po drodze do Katowic (4)
Ale dlaczego w Bydgoszczy odpoczywa 14 minut?
Stary skład potrzebował czasu na przeprowadzenie konia na koniec pociągu.
Co zatrzymuje nowy?- 2 0
-
2015-11-27 00:25
Rozkład (3)
Obecnie to jedynie rozkład jazdy innych pociągów zatrzymuje pozostałe lub zbyt słabe zasilanie sieci PKP. Problem z zasileniem to właśnie przyczyna postojów pendolino.
- 2 0
-
2015-11-27 09:39
(2)
niezupełnie, na całej trasie do Katowic postoje po 1-3 min, tylko Bydgoszcz 12-14 w rozkładzie każdego pociągu
- 0 1
-
2015-11-27 10:08
(1)
Weź spójrz na mapę linii kolejowych, to może pokminisz dlaczego tak jest. Aby z Bydgoszczy głównej (wjeżdżając od strony Maksymilianowa) móc jechać do Torunia, to obsługa pociągu musi przejść na drugi koniec, bo pociąg zmienia kierunek jazdy, stąd dłuższa przerwa.
- 2 0
-
2015-11-29 11:58
Rozumiem że przetaczanie lokomotywy w starych składach zajmuje kwadrans.
Ale ile czasu trzeba maszyniście na przejście 150 m po peronie na drugi koniec pociągu?- 0 3
-
2015-11-26 06:32
Wielka mi rewelacja 9 godzin do Katowic.... (11)
W Europie cywilizowanej, do której ponoć dążymy, pociągi takie trasy pokonują w 4 godziny i to jest się czym chwalić. A tutaj, wywalone miliardy i wcale dużo szybciej nie jest!
- 79 31
-
2015-11-26 06:47
bzdura (6)
Myślicie, że na zachodzie jeżdzą pociągi szybkich predkości...
We Francji oprócz TGV tez jeżdzą normalne pociągi z mniejszymi predkościami, w Niemczech, Hiszpani, Norwegii itp.
Przestańcie narzekać. Co by nie zrobic Polak zawsze będzie beczał be be be....- 24 11
-
2015-11-26 06:53
zjadłem "tylko" ( koleje dużych prędkości) w komentarzu powyżej (1)
Każdy się powołuje na Europę Zach. Chyba część z tych osób mało razy tam była...
- 12 3
-
2015-11-26 10:46
Byli w Kartuzach, a to juz zachod
poza tym - podziw i uwielbienie (polaczone z samobiczowaniem sie) wyssali z mlekiem matki.
Przeciez zachod pod kazdym wzgledem jest lepszy niz Polska. Tam nawet deszcz jak pada to bardziej mokry.- 1 2
-
2015-11-26 07:07
pociągi dalekobieżne (2)
W artykule mowa o dalekich trasach międzymiastowych -a na takich trasach np w Niemczech jeżdżą składy ICE i dla przykładu Monachium - Dortmund pokonuje w 5.5 godziny, osiągając prędkości 320 km/h
- 8 5
-
2015-11-26 08:56
(1)
I bilet kosztuje 140 euro. W takim razie u nas masz EIP i podróż do Katowic przez Warszawę też będzie trwać 5,5 h. W tych wychwalanych przez ciebie Niemczech są też połączenia bezpośrednie inne niż ICE i np. taki EC z Monachium do Dortmundu jedzie prawie 7,5 h, cena za bilet 120 euro.
O jakichś zawrotnych prędkościach tego ICE też nie opowiadaj bajek. W Niemczech są dwa odcinki linii kolejowych homologowane do 300 km/h, jeden krótki przed Norymbergą jadąc od Monachium i drugi łączący Kolonię z Frankfurtem, cała reszta ma Vmax wynoszący 250, 200 albo 160 km/h.- 9 2
-
2015-11-26 10:48
Nieprawda!
"Na Zachodzie" musi byc duzo lepiej niz w Polsce. Tak rodzice mowili i dziadek, jak tylko na chwile oderwal sie od "Wolnej Europy" tez o tym mowil.
Polska w ruinie, postkomunizm, postkolonializm, post office. Nic tu nie moze dzialac dobrze. A jesli dziala to przypadkiem.- 5 1
-
2015-11-26 08:46
Dokładnie:)
Zamiast narzekać na czas lepiej popatrzcie na cenę:) Można by uruchomić pociągi typu TGV, ale wtedy byłby lament na cenę biletu. A tu 51zł drugą klasą!
Gdyby jechać samochodem, to trzeba by zabrać 4 osoby, aby się opłaciło.- 4 3
-
2015-11-26 08:31
bo ma za dużo przystanków
powinien tylko w bydgoszczy i łodzi sie zatrzymywać, to pewnie z 1,5 godz szybciej by było.
- 1 8
-
2015-11-26 09:55
Dokładnie - Pendolino przez Warszawę jedzie poniżej 6.
- 1 0
-
2015-11-26 12:13
Wolniej niż 18 lat temu (1)
Jeździłem do Katowic 18 lat temu. Podróż trwała 8 godzin.....
- 2 2
-
2015-11-26 12:32
Po pierwsze teraz podróż tymi pociągami z Gdańska Głównego będzie trwała poniżej 8 godzin (pół godziny schodzi na przejechanie Trójmiasta), po drugie 18 lat temu jechałeś z zatrzymywaniem się w: Pruszczu Gd., Tczewie, Laskowicach, Bydgoszczy Głównej, Leśnej i Wschód, Solcu Kujawskim, Toruniu, Aleksandrowie, Włocławku, Kutnie, Łęczycy, Zgierzu, 3 stacjach w Łodzi, Piotrkowie, Radomsku, Częstochowie, Myszkowie, Zawierciu, Dąbrowie Górniczej, Będzinie i Sosnowcu? Bo jak nie, to takie porównania możesz sobie w buty wsadzić. Policz sobie prędkość handlową i netto, a potem porównuj. Jak chcesz szybciej, to od grudnia będziesz mieć Pendolino z Gdańska do Katowic w czasie 5:10.
- 2 0
-
2015-11-26 06:38
Bilet w pendolino kosztuje 189 zł (14)
A nie 98. Chyba, że autor ma na myśli bilet w promocji, ale tak nie powinny być porównywane ceny.
- 79 19
-
2015-11-26 07:39
189 to 1kl. (1)
- 4 5
-
2015-11-26 14:09
2-ga
- 1 0
-
2015-11-26 08:53
(9)
Za tyle to na gazie wiozę 4 os. do łodzi i z powrotem. I w takim samym czasie jak pindolino.
- 3 14
-
2015-11-26 10:51
a policzyles moze calkowity koszt samochodu? (5)
Kupujesz dzisiaj za 20k za 2 lata sprzedajesz za 14k.
Po drodze na naprawy itp. wydales 3k. Opony zimowe, paliwo, ubezpieczenie.
Wiem, ze cie nie przekonam - zbyt kochasz poczucie posiadania. Moze to pierwsza wartosciowa rzecz, jaka w zyciu masz. Natomiast jesli chcesz liczyc koszty samochodu to licz wszystko. Paliwo to wierzcholek gory lodowej w przypadku samochodu.
Poza tym - jednak wygodniej jest pociagiem jechac do Lodzi niz samochodem (gdy mowimy o 4 doroslych osobach). Mozliwosc przejscia sie bez zatrzymywania, itp.- 6 5
-
2015-11-26 11:01
(2)
Nie wytłumaczysz, to tacy ekonomiści z bożej łaski. W odpowiedzi co najwyżej usłyszysz, że samochód i tak "muszą mieć".
- 5 4
-
2015-11-26 18:04
demagogia a nie ekonomia... (1)
Dlaczego w dyskusji porównującej koszty podróży autem a środkami komunikacji publicznej zawsze jest podnoszony temat innych opłat za samochód (np. OC), jest wręcz sprowadzany do kwestii bycia albo nie...
Postaram się owe magiczne koszty przybliżyć gdyż piszecie o nich jakby były horrendalne (w domyśle, teza taka wysuwa się z kontekstu wypowiedzi) - a propos, czy to oznacza, że Polacy są tak bogaci, że stać ich na taki "wysiłek" finansowy, czy raczej jest zgoła odwrotnie, innymi słowy - czy taka ilość samochodów wynika z biedy Polaków, czy raczej z akceptowalnych kosztów?.
Samochodu nie kupuje się tylko i wyłącznie dla tego jednego, konkretnego przejazdu, służy do przemieszczania się na co dzień - więc koszt zakupu należy rozłożyć na ilość przejechanych kilometrów w całym okresie użytkowania. Zmienia to wydźwięk podnoszonej kwestii kosztów nabycia samochodu, nieprawdaż. Utrata wartości... no cóż, jak kupisz telewizor lub laptop czy inny sprzęt RGB - zaraz po wyjściu ze sklepu już traci na wartości, już nie sprzedaż za tą samą cenę. Wiem, w PRL kupiło się 15-letni samochód i po roku lub dwóch sprzedało się go jeszcze drożej. Czasy "socjalistycznej ekonomii" minęły bezpowrotnie. Wszystko z czasem traci na wartości, to jest koszt który ponosi właściciel.
Koszt wykupu OC (w moim przypadku 560,00 zł ) przy rocznym przebiegu 10 tys. km jest akceptowalny za 1 km (niecałe 6 gr), im więcej kilometrów rocznego przebiegu, tym mniej za jeden kilometr.
Koszty przeglądu technicznego i eksploatacji (olej i filtry) na podobnym poziomie jak OC. Koszt opon letnich i zimowych należy rozłożyć na kilka sezonów (co najmniej 4-5 sezonów przy normalnej, nie "sportowej" jeździe).
Koszty napraw są losowe i często zależne od kultury technicznej właściciela, czy wręcz prozaicznego zużycia materiałowego części (np. akumulator co 5-7 lat wymiana, żarówki zależnie od rodzaju, itd., itp.) Inną kwestią są koszty napraw wynikające z zdarzeń drogowych (kolizje, wypadki), ubezpieczenie rzadko kiedy pokrywa całość naprawy szkody.
Koszty paliwa - w moim przypadku silnik turbo disel 1,8 l - około 5,5l/100 km przy prędkości 80-90 km/h w trasie, na autostradzie przy prędkości 140 km/h około 7 - 7,5 l/100 km (zależy od warunków pogodowych, wiatru). Na jednym zbiorniku (50 litrów za około 220 zł) jadę z Gdańska "7" do W-wy i z powrotem, tyle samo podróż do i z Poznania (plus opłata za autostradę). W cztery osoby koszt na poziomie 55 zł w obie strony...
Reasumując, ceny biletów na pociąg są porównywalne dla dwóch osób podróżujących autem, ale wyższe dla większej liczby osób w samochodzie dla tej samej relacji.- 6 0
-
2015-11-26 22:28
Troszeczkę do tych wyliczeń dołożę.
W Warszawie przesiadka, bo pendol do Otwocka nie dowiezie , a odjeżdża z Gdyni i z Kosakowa musisz dojechać taryfą . A auto , klepniesz w Kosakowie drzwiami i otworzysz je dopiero w Otwocku . Ja wybieram auto .
- 2 1
-
2015-11-26 12:07
Wszystko prawda poza tym,że niby wygodniej pociągiem niż autem
Sorki ale póki co to nie jest prawda
Samochód-wyjeżdzam spod domu, mogę zabrać sporo gratów, nie musze się spieszyć żeby się nie spóźnić 5 minut no i w Łodzi jadę wprost pod zadany adres...
Autostradą...2:45min...- 5 0
-
2015-11-26 14:50
mówimy o sytuacji, gdy samochód już posiadamy
doliczanie tzw. amortyzacji nie ma sensu, o ile nie prowadzimy działalności gospodarczej w transporcie. wszystkie te opłaty i tak ponosimy.
dlaczego poczucie posiadania ma mieć z tym coś wspólnego? wiem, ze teraz posiadanie samochodu jest niemodne, ale niektórzy naprawdę go potrzebują. również w mieście.- 5 0
-
2015-11-26 10:59
(2)
Pendolino nie jeździ do Łodzi z Trójmiasta, to po pierwsze. Po drugie ta cena dotyczy połączenia do Katowic. Po trzecie, jak już wspomniano licz wszystkie koszty, bo ty nawet opłaty za autostradę nie policzyłeś, o kupnie samochodu, amortyzacji, kosztach eksploatacyjnych innych niż paliwo, utracie wartości nawet nie wspominam.
- 0 4
-
2015-11-26 13:09
(1)
To dolicz jeszcze komfort i transpor door 2 door.
NIestety ale podróżowanie samochodem jest tańsze niż zbiorkomem, o ile podróżują wspólnie więcej niż 2 osoby.- 4 0
-
2015-11-26 13:48
Jedynie transport pod drzwi się zgadza. Komfort można różnie definiować, sama jazda może być bardziej komfortowa pociągiem, możesz pochodzić, rozprostować nogi, iść do toalety, poczytać książkę/obejrzeć film, kimnąć się, za kółkiem tego nie zrobisz.
A co do kosztów to nie jest. Nie licz tylko paliwa. Podziel sobie przez liczbę przejechanych kilometrów koszt zakupu samochodu, wszystkie koszty związane z jego posiadaniem i wtedy policz realny koszt podróży a nie iluzoryczny uwzględniający tylko paliwo.- 2 4
-
2015-11-26 08:54
189 PLN to 2 klasa z Krakowa/Katowic
- 7 0
-
2015-11-27 10:56
jakiej promocji ???
W pendolino jest zasada, że im wcześniej kupisz bilet tym taniej. Im bliżej wyjazdu tym drożej. Jeśli wiesz, że za 3 tygodnie musisz jechać do Katowic to możesz bilet kupić za 98zł. Ale jeśli chcesz kupić na jutro to już kupisz za 189.... To jest tzw przedsprzedaż a nie promocja...... Zupełnie jak z kupowaniem wycieczek w biurach turystycznych. First minut to nie promocja
- 0 1
-
2015-11-26 06:47
9h w wagonie bez przedziałów (13)
Super, to jest POlska
- 68 80
-
2015-11-26 07:14
aaa (1)
a po jaką cholerę przedział? przedziały powinny być całkiem polikwidowane
- 28 23
-
2015-11-26 11:28
widzisz, dla zwolenników mogłaby być część wagonów z przedziałami
a część bez. ale POlskojęzyczni mają to do siebie, że wiedzą lepiej co ludzie potrzebują
- 5 7
-
2015-11-26 07:30
lubisz siedzieć w smrodku, co nie? (2)
w dziupli z pluskwami
- 21 10
-
2015-11-26 08:35
i żulem z piwkiem (1)
a pociąg zapchany i miejscówki nie zmienisz...
Przedziały są powodem rozrostu patologii w pociągach, zwłaszcza tych tańszych.- 15 10
-
2015-11-26 16:36
tak o patologii mówić może mówić stary praktyk od nich
A kiedy ty dziecko ostatnio pociągiem jechałes? Ja korzystam często z połączeń właśnie na tej linii i widziałem niejedno. Wystarczyłoby skierować znowu ruch pasażerski na magistralę przez Inowroclaw i Karsznice. Ale lepiej doprowadzic do podupadania szlaków kolejowych. Bezprzedziałowe wagony tzw. tramwajowe dobre są dla szczeniarstwa i pijaczków zawlaszczających swoim zachowaniem całą przestrzeń. Chyba dziecko jestes okazem zdrowia albo komandosem i nie masz pojęcia czym grozi siedzenie w takim koszmarnym fotelu jak te pokazane.
Tam nie ma miejsca nawet na wyprostowanie nóg. Jazda w pozycji embrionalnej przez wiele godzin z gwarancją kradzieży bagażu, nad którym nie wolno mieć dozoru. Ale dla takich smarków liczy się WiFi bo o niczym więcej nie mają pojęcia. Dlaczego Czesi zupelnie inaczej konstruują siedzenia w wagonach kolejowych? Ano dlatego, ze umieja myśleć i wyciagają wnioski z wieloletnich doswiadczeń i korzystają z opinii naukowcow-ortopedów. Ale i tam na trasy powyżej 4 godzin kierowane są wagony z przedziałami, chyba ze specjalnie zamowione sa bezprzedziałowe dla wycieczek i grup takich patologicznych Kubusiów.- 8 6
-
2015-11-26 08:08
To się kuźwa wyprowadź do afryki jak ci się nie podoba lemingu... (2)
- 7 10
-
2015-11-26 08:14
leming to określenie na elektorat PO wiecz co w ogóle piszesz? (1)
- 5 9
-
2015-11-26 18:18
przecież to wyznawcy wodza jara i papy rydzyka idą w ciemno w bój za nimi
Jak lemingi właśnie.
- 1 2
-
2015-11-26 08:12
nie PISkaj
myślisz ,że w 4 lata PISory we wszystkich składach zamontują przedziały a w tedy będziesz narzekać ,że w "europie zachodniej" przedziałów nie ma
- 10 2
-
2015-11-26 08:30
Nikt ci nie każe jechać nim 9 godzin.
Możesz posiedzieć tylko 3 godziny, i zwiedzić sobie Toruń.
- 9 5
-
2015-11-26 11:40
kolej lepsza
A wolisz jechać 15h w ciasnym i dusznym autokarze bez możliwości spaceru po pokładzie?
- 5 0
-
2015-11-26 18:20
dla plebsu są bez, ja jeżdżę w przedziałach:-)
- 1 3
-
2015-11-28 16:03
9h w pociągu jest czymś gorszym
niż 9 czy 12h w samolocie? Z dwojga złego wybrałbym pociąg, duzo większa wygoda niż w samolocie. Przedziały powinny częściowo być, np pół wagonu, ale dźwiękoszczelne dla matek z hałasującymi dziećmi.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.