• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: co najmniej 1,5 mld za budowę całości

Michał Brancewicz
16 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
  • Jeden z wariantów węzła Miszewo w ramach Obwodnicy Metropolitalnej.
  • Jeden z wariantów węzła Południe, gdzie Obwodnica Metropolitalna łączyć się będzie z Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska.
  • Wiadukt o długości 934 m biegnący nad doliną rzeki Raduni linią kolejową 229 i DK nr 7.

Od 715 mln do 1 mld 121 mln zł oraz od 777 do 1 mld 270 mln zł - taka jest rozpiętość ofert na projekt i budowę dwóch odcinków, które razem stworzą Obwodnicę Metropolitalną Trójmiasta. Dla każdego odcinka było po 11 ofert, ale tylko dwie mieszczą się w budżecie GDDKiA.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Obwodnica Metropolitalna - budowa podzielona na dwa zadania:

  1. Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła), długość ok. 16,3 km,
  2. Żukowo (z węzłem) - Gdańsk-Południe (rozbudowa węzła), długość ok. 16 km, oraz obwodnica Żukowa o długości ok. 7 km.

Do pierwszego zadania złożonych zostało 11 ofert:

  1. Budimex SA - 715 169 700 zł,
  2. Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 767 976 717 zł,
  3. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR - 774 974 674 zł,
  4. Polaqua - 797 650 082 zł,
  5. Konsorcjum: Mostostal Warszawa SA (Lider) i Acciona Construcción SA (Partner) - 807 944 377 zł,
  6. Konsorcjum: NDI (Lider), NDI SOPOT SA (Partner), Warbud SA (Partner) i Eurovia Polska SA - 857 782 249,
  7. Konsorcjum: Metrostav Polska SA(Lider) i Metrostav Infrastructure (Partner) - 900 845 044 zł,
  8. Strabag - 933 201 988 zł,
  9. PORR SA - 991 365 572 zł,
  10. Mota-Engil Central Europe SA - 1 063 326 688 zł,
  11. Konsorcjum: Gülermak(Lider), Gülermak Ağır Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş (Partner) i Mosty Łódź SA(Partner) - 1 121 795 670 zł.

Do drugiego zadania złożonych zostało 11 ofert:

  1. Konsorcjum: MIRBUD SA (Lider) i Kobylarnia SA (Partner) - 776 999 999 zł,
  2. Polaqua - 822 800 249,
  3. Budimex SA - 966 220 336 zł,
  4. Strabag - 1 003 119 661 zł,
  5. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR - 1 058 074 844 zł,
  6. Konsorcjum: NDI (Lider), NDI SOPOT SA (Partner), Warbud SA (Partner) i Eurovia Polska SA - 1 061 719 520 zł,
  7. PORR S.A - 1 083 982 403 zł,
  8. Konsorcjum: Metrostav Polska SA(Lider) i Metrostav Infrastructure (Partner) - 1 091 513 773 zł,
  9. Konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (Lider) i Aldesa Construcciones SA (Partner) - 1 122 062 134 zł,
  10. Mota-Engil Central Europe SA - 1 125 977 765 zł,
  11. Konsorcjum firm: Polbud-Pomorze (Lider), Mosty Łódź SA (Partner), Masfalt (Partner), DROGOMEX (Partner) - 1 269 704 030 zł.

Jak oceniasz oferty na budowę Obwodnicy Metropolitalnej?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podała, że zamierza przeznaczyć na budowę Obwodnicy Metropolitalnej - 771 mln zł na zadanie pierwsze864,4 mln zł na zadanie drugie.

To oznacza, że tylko po dwie oferty z każdego postępowania mieszczą się w budżecie (zostały wytłuszczone na liście).

O wyborze wykonawcy zadecyduje w 60 proc. cena, w 30 proc. przedłużenie gwarancji na wszystkie elementy trasy - maksymalnie o 5 lat, a w 10 proc. termin realizacji - 41 miesięcy, który można skrócić maksymalnie do 38 miesięcy. Z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 16 grudnia do 15 marca).

Wszystkie firmy i konsorcja zadeklarowały maksymalne wydłużenie czasu gwarancji oraz maksymalne możliwe skrócenie terminu realizacji. A to oznacza, że jedynym kryterium wyboru pozostanie cena.

Według zapowiedzi Obwodnica Metropolitalna ma być gotowa w 2025 r.

Zadanie nr 1 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,26 km;
  • budowa jednego węzła drogowego "Miszewo";
  • budowa części węzła drogowego "Chwaszczyno";
  • budowa obwodu utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 201;
  • budowa estakady nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:

  • opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych opinii, uzgodnień i decyzji, w tym decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej;
  • budowa odcinka drogi ekspresowej długości ok. 16,1 km;
  • budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km;
  • budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
  • przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska;
  • budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu obwodnicy Żukowa;
  • budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni;
  • budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G;
  • budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy;
  • uzyskanie decyzji pozwalających na użytkowanie inwestycji.

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą o przekroju dwóch jezdni po dwa pasy ruchu o długości ponad 32 km. Trasa połączy węzeł PołudnieMapka, na którym Obwodnica Trójmiasta łączy się z Południową Obwodnicą Gdańska, z węzłem ChwaszczynoMapka, który to powstanie w ramach trwającej budowy Trasy Kaszubskiej. OMT biec będzie równolegle do istniejącej Obwodnicy Trójmiasta, ale przejdzie przez miejscowości położone na zachód od tej ekspresówki.

Opinie (225) 4 zablokowane

  • Opinia wyróżniona

    Obwodnica Żukowa (11)

    Z treści nie wynika, aby obwodnica Żukowa miała się łaczyć z drogą wojewódzką 211 do Kartuz. To samo widać na wizualizacjach powielanych od lat w tematach związanym z OMT. Czy naprawdę nikt nie pomyślał o budowie łacznika miedzy Dk20 a DW211, który miałby niecały kilometr długości, a znacząco poprawiłby ruch w tamtym rejonie? I prosze nie gadać, ze Jar Raduni i rezerwat, bo taki łacznik mógł y przebiegać chociażby w okolicy ulicy kolejowej, gdzie przeprawa juz jest.

    • 74 3

    • Hmm... (5)

      Obwodnica nie ma służyć lepszemu dojazdowi GKA do 3CITY i tworzeniu się jeszcze większych korków.

      • 7 25

      • Jak czytam opinie taka jak tą to piszacy nie widzial świata a co dopiero choc troche europy. Pomyśl co będzie za 15, 20 lat (2)

        • 7 4

        • co będzie?

          • 3 3

        • rudy dyzma mówił że zaaresztują budowy dróg :)))))))

          rudy - wo do bist jetzt?

          • 3 8

      • (1)

        Poluzuj majty

        • 3 3

        • Ty pierwszy.

          • 0 0

    • Będzie

      Witam, ale to już zadanie dla zarządu dróg wojewódzkich. Rozmowy i list intencyjny podpisany proszę poczytać.

      • 8 0

    • Już jest

      Przez Przodkowo.

      • 0 0

    • miejscowy plan zagospodarowania

      w miejscowym planie zagospodarowania takie rozwiązanie istnieje , więc to pewnie melodia przyszłości

      • 0 0

    • taki łączni musiał by iść nad jarem Raduni (obszar natura 2000) co byłoby ciężkie i kosztowne. no i będzie to jedyny ruch przez żukowo bo pozostałe kierunki ogarnie obwodnica - takie tłumacznie gddkia....

      • 2 0

    • No nareszcie się obudzili entuzjaści

      A tyle było krzyków że bez tej obwodnicy Żukowo się zadusi takie lobbowanie prawem i lewem a dopiero teraz ktoś popatrzył na mapę i zrozumiał że żadnych korków w Żukowie ta pseudo obwodnica nie rozwiąże. A jak krytycy tej drogi to mówili to nikt nie wierzył tylko robiono na nich nagonkę. I tak dobrze że Żukowianie się zorientowali po 9 latach od prezentacji projektu bo Gdańszczanie się jeszcze nie zorientowali ale się jeszcze tak samo Gdańsk zdziwi że nowy łącznik Straszyna z Chwaszczynem pod pompatyczną nazwą Metropolitalnej Obwodnicy Trójmiasta (!) nie rozwiąże problemu korków na obwodnicy. Ale będzie wtedy krytyka ! proporcjonalna do wieloletnich nacisków w stylu, " nie gadać, protesty olać, budować budować." Budować trzeba z głową, ot co.

      • 1 0

  • To nie jest Obwodnica Metropolitarna. (1)

    Obwodnica otacza Gdańsk. Gdańsk nie jest metropolią. Trójmiasto jest metropolią.

    • 11 13

    • Trojmiasto to Gdansk, Sopot i Pruszcz Gdanski

      Więc to jest obwodnicą trójmiasta

      • 6 7

  • ee tam

    pis dodrukuje pieniadz albo pokloci sie z ue i pieniadz sie znajdzie :) zobaczycie :)

    • 6 3

  • Redakcja (1)

    Liczyłem, że ktoś z redakcji skontaktuje się od razu z przedstawicielem GDDKiA i uaktualni czy nadal podpisanie umowy jest szacowane na II kwartał 2021? Czemu od otrzymania ofert do podpisania umowy mija około pół roku a nie 1 kwartał?

    • 12 0

    • bo są możliwe odwołania do KIO, później jeszcze urząd zamówień publicznych będzie sprawdzał czy procedura została przeprowadzona zgodnie z ustawą.

      • 1 0

  • droga zielona z tunelem potrzebna na wczoraj

    • 10 4

  • Obwodnica Metropolitalna

    Czy obwodnica Trójmiasta zmieni (zmieniła?) numerację na S7, a Obwodnica Metropolitalna zostanie droga S6?

    • 1 4

  • Oby jak najszybciej powstała!

    • 12 1

  • Jakby opchnęli te 3 tony koksu, które w czerwcu przechwycili to by jeszcze S6 w pomorskiem skończyli (1)

    ...

    • 9 1

    • Opodatkować, w aptekach sprzedawać i najlepsze drogi i szpitale mamy.

      • 2 0

  • Obwodnica (4)

    Gdyby nie unijne pieniądze nic by nie było zrobione. Teraz pisuary rabują wszystko. Może tych nie zdołają.

    • 13 23

    • chyba dobrze, że będą budować, nieprawdaż?

      A tak w sumie, to o co chodzi?

      • 5 1

    • Wcześniej też budowali z unijnych pieniędzy, nie widzę różnicy.

      • 5 3

    • POkraki tego nie zrobiły, bo potrzebowały kasy na "ośmiorniczki".

      • 3 7

    • Unijne...

      ...czytaj podatki naszych dzieci i wnuków.

      • 1 1

  • Aby się potem nie okazało że Mirek z Zenkiem

    ziemię rozgrzewali i olaboga nie dają rady skończyć bo kasy za mało i nie ma kto robić. Tak może być z najtańszymi.

    • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane