- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (456 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (43 opinie)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (192 opinie)
- 4 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (280 opinii)
- 5 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (166 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (66 opinii)
Obwodnica Metropolitalna. Budowa ruszyła
W czwartek oficjalnie wystartowała budowa pierwszej części Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej na liczącym 16,3 km odcinku węzeł Chwaszczyno - węzeł Żukowo. Przez ostatni miesiąc wykonawca realizował prace wycinkowe, archeologiczne, geodezyjne i przygotowawcze. Budowa całej ekspresówki ma się zakończyć wiosną 2025 r.
To właśnie ta firma jest odpowiedzialna za wybudowanie pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej. Chodzi o fragment o długości 16,3 km między węzłem Chwaszczyno a węzłem Żukowo, o wartości 715,2 mln zł.
Roboty przygotowawcze rozpoczęły się już w październiku, ale w pierwszych tygodniach wykonawca skupił się na pracach wycinkowych, archeologicznych i geodezyjnych. Powstają już też pierwsze nasypy i wykopy. Trwa usuwanie kolizji - instalacji energetycznych i gazociągów oraz wyburzenia.
Warto wspomnieć, że budowa ruszyła w dość niewdzięcznym momencie, bowiem większość kontraktów dotyczących dróg zakłada przerwę zimową w okresie między 15 grudnia a 15 marca.
- Wykonawcy mogą zawiesić roboty budowlane na czas przerwy zimowej, ale nie muszą tego robić. Jeżeli warunki na to pozwalają, to ten czas może być przez nich wykorzystany do niektórych prac. W praktyce jest tak, że żaden wykonawca nie zaprzestaje całkowitego prowadzenia robót w tym okresie, chyba że warunki atmosferyczne są naprawdę bardzo złe - wyjaśnia Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
OMT zadanie nr 1 - w jego ramach powstanie:
- dwujezdniowa droga ekspresowa po dwa pasy ruchu w każdym kierunku
- rezerwa pod trzeci pas
- węzeł drogowy "Miszewo"
- część węzła drogowego "Chwaszczyno"
- obwód utrzymania drogi ekspresowej w Miszewie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi
- 25 obiektów inżynieryjnych, w tym: estakada nad linią kolejową nr 201;
- estakada nad istniejącą drogą krajową nr 7, rzeką Radunia i linią kolejową nr 229;
- drogi lokalne i dojazdowe obsługujące tereny przyległe do obwodnicy
Obwodnica Metropolitalna: drugi odcinek czeka na zezwolenia
Druga część obwodnicy obejmuje odcinek o długości 16 km - od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe. Inwestycja wciąż czeka na wydanie tzw. ZRiD-ów, czyli zezwoleń na realizację inwestycji drogowej. W tym przypadku zadanie podzielono na trzy mniejsze odcinki i dla każdego z nich ZRiD wydawany jest osobno.
- To jest trudniejszy odcinek pod względem technicznym, dlatego wnioski o wydanie ZRiD-ów zostały złożone później niż w przypadku pierwszego odcinka. Spodziewamy się, że zostaną one wydane na przełomie roku lub w styczniu i wówczas prace będą mogły już ruszyć - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.
Obecnie wykonawca już się do nich szykuje. Przygotowuje zaplecze budowy, zwozi materiały i sprzęt. Prowadzone są też tam, gdzie to możliwe, ratownicze prace archeologiczne.
Zadanie nr 2 - najważniejsze elementy:
- budowa Obwodnicy Żukowa o długości ok. 6,8 km
- budowa węzłów "Żukowo" oraz "Lublewo";
- przebudowa węzła "Gdańsk-Południe" na przecięciu z Zachodnią Obwodnicą Trójmiasta i Południową Obwodnicą Gdańska
- budowa MOP kategorii I w Widlinie - oddzielnie dla każdej jezdni
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 w ciągu Obwodnicy Żukowa
- budowa estakady nad linią kolejową nr 229 oraz jarem rzeki Raduni
- budowa estakady nad jarem rzeki Raduni i drogą powiatową DP 1930 G
- budowa dróg lokalnych i dojazdowych obsługujących tereny przyległe do obwodnicy
- budowa pasów włączeniowych o łącznej długości 1,8 km
Wykonawcą wartych 826,5 mln zł prac będzie konsorcjum: Mirbud SA i Kobylarnia SA.
Opinie (251) 4 zablokowane
-
2022-11-27 18:00
podobno PIS-iory miały nic na 3City nie dawać...
Takie opinie pojawiają się pod każdą inwestycją w trójmieście lub okolicach. Wystarczy poczytać komentarze. Ostatnio przy okazji podpisania umowy na Drogę Czerwoną w porcie gdyńskim, propozycji rozbudowy rafinerii czy choćby dofinansowaniu mostu zwodzonego w Sobieszewie i wiele innych... Jak widać totalsom fakty wcale nie przeszkadzają...
- 1 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.