- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (394 opinie)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (234 opinie)
- 3 Śmietniki będą tam, gdzie chcieli mieszkańcy (50 opinii)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (137 opinii)
- 5 Piłeś? Nie włamuj się do auta (41 opinii)
- 6 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (57 opinii)
Obwodnica Metropolitalna będzie otwierana po kawałku
Zadanie 1 OMT: budowa obwodnicy na odcinku Miszewo - Otomino
Różnice w zaawansowaniu prac na budowie dwóch odcinków Obwodnicy Metropolitalnej są na tyle duże, że trasa będzie oddawana do użytku fragmentami. Wiosną 2025 roku ma to być odcinek od węzła Chwaszczyno do węzła Miszewo
. Drogowcy podejmują starania, by w tym samym czasie otworzyć również węzeł Żukowo
.
Szczególnie dotyczy to drugiego zadania - odcinka Żukowo (z węzłem) - Gdańsk Południe (rozbudowa węzła) o długości ok. 16 km wraz z obwodnicą Żukowa.
Konsorcjum Mirbud i Kobylarnia zawnioskowało o wydłużenie terminu zakończenia prac o 7 miesięcy.
![Wykonawcy obwodnicy metropolitalnej chcą wydłużyć czas budowy](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3493/150x100/3493166__c_724_0_5594_3915__kr.webp)
Teraz jest już niemal pewne, że pierwszy odcinek Chwaszczyno (bez węzła) - Żukowo (bez węzła) o długości ok. 16,3 km powstanie wcześniej niż drugi, tzn. w planowanym terminie do kwietnia 2025 roku.
OMT dostępna w 1/3 lub w połowie
Czy zostanie on udostępniony kierowcom przed ukończeniem drugiego odcinka?
- Otwarcie OMT będzie do Węzła Miszewo - zapowiada Mateusz Brożyna, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Ten odcinek stanowi zaledwie 1/3 długości całej obwodnicy.
Drogowcy dodają jednak, że prowadzone są rozmowy z wykonawcą drugiego zadania na temat otwarcia Węzła Żukowo. Problem w tym, że - jak już wspomnieliśmy - ma on większe opóźnienie. Nie oznacza to jednak, że nie może wyrobić się z budową samego węzła na czas.
Wówczas około połowa trasy mogłaby zostać udostępniona kierowcom wiosną 2025 roku.
Zaawansowanie prac: 55 i 15 proc.
Wykonawcą pierwszego zadania o wartości 715,2 mln zł jest Budimex. Tutaj zaawansowanie prac wynosi 55 proc.
Wykonawcą drugiego zadania o wartości 826,5 mln zł jest konsorcjum Mirbud i Kobylarnia. Tutaj zaawansowanie prac wynosi 15 proc.
Opinie wybrane
-
2023-10-06 08:44
To słaba wiadomość (9)
Bo to oznacza, że cel budowy nie zostanie osiągnięty do 2026 i w sezonie letnim 2025 na korkownicy nic się nie zmieni. Liczę, że nawet jeśli tylko 10-20% ruchu z korkownicy, która pęka w szwach, przeniesie się na nową drogę, to latem może decydować czy korkownica będzie stała czy da się nią jakoś jechać.
A z samej nowej obwodnicy, jako mieszkaniec Gdańska skorzystam ale tylko w drodze na grzybobranie.- 52 26
-
2023-10-06 10:37
(1)
nie ma odwrotu od 3 pasmowej OT!
- 6 6
-
2023-10-06 20:45
No ale jak ją chcesz zbudowac bez alternatywnej drogi? Nawet z tą drogą to będzie armagedon. Nie pamiętasz węzła Karwiny? ... a to był tylko jeden węzeł...
- 0 0
-
2023-10-06 09:37
Spoko spoko, jeszcze kilka dni i po 15tym paliwo będzie po 10 i więcej zł to i korki zmaleją.... (4)
- 13 2
-
2023-10-06 11:46
(2)
milcz ruski trollu
- 3 3
-
2023-10-06 22:46
Ruski troll to rządzi Orlenem
- 2 0
-
2023-10-06 16:16
Dlaczego tak nieładnie PISesz?
Przecież taki jest plan obecnej władzy.
- 4 1
-
2023-10-06 10:22
Oby. Jedno i drugie.
- 4 3
-
2023-10-06 08:57
Praktycznie nic się nie przeniesie (1)
A jeszcze dojdzie dodatkowy ruch rozprowadzający najeźdźców, którzy pomyślą sobie "o, jest piękna droga - wyprowadzam się na pierdziszewo)
- 16 15
-
2023-10-06 09:20
Codzienne korki latem na węźle z Trasą Kaszubską,
które się skończyły świadczą o czymś innym. Widać było jak duży ruch turystów jest od strony otwartego morza. Zresztą android auto zdecyduje.
- 8 5
-
2023-10-08 14:48
Mniej korków? (1)
Pojęcie indukowania popytu najwyraźniej nie jest znane władzom miasta i Polski. Zwiększenie dostępnosci i przepustowości nie rozwiąże problemu korków bo liczba osób chętnych do dojazdu samochodem tez wzroscie i to bardziej niz przepustowosc a straci na tym transport publiczny i ludzie którzy nie mają innej mozliwosci niz samochód.
- 2 11
-
2024-01-05 14:41
A może by tak indukować popyt na transport publiczny?
Ostatnio miałam wątpliwą przyjemność dojeżdżać do Gdańska porannym pociągiem. I stwierdziłam, że nigdy więcej - tłoczno, duszno, ludzie pościskani jak sardynki w puszce, tak, że ledwo dopchałam się do drzwi na moim przystanku.
Czy nie możnaby dać więcej wagonów? Więcej połączeń? Gdyby komfort jazdy nie był tak tragiczny, to może więcej osób przesiadłoby się z auta do pociągu.- 1 0
-
2023-10-06 17:12
I to jest pozytywna wiadomość.
Mi osobiście starczy od Żukowa do Chwaszczyna. Reszta tam sobie może byc robiona. Tutaj już od Glincza do Chwaszczyna po OMT wyjdzie conajmniej 10min w warunkach bez kroków, a przynajmniej 30 jak nie wiecej minut w czasie szczytów korkowych. Nawet jak tylko od Miszewa będzie to już będzie to super informacja
- 14 24
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.