- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (451 opinii)
- 2 Szybko odzyskali skradzione auto (37 opinii)
- 3 Karne kupony za niewłaściwe parkowanie (162 opinie)
- 4 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (191 opinii)
- 5 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (278 opinii)
- 6 Wznowili drogi remont po pół roku przerwy (63 opinie)
Obwodnica Metropolitalna: postępy na budowie
Budowa pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej. Film z kanału Youtube użytkownika woyu76.
Do końca jeszcze daleka droga, ale korytarz, którym biec będzie odcinek Obwodnicy Metropolitalnej między Chwaszczynem a Żukowem, jest już widoczny. Budowa drugiego odcinka ekspresówki wciąż czeka na zezwolenia. Cała OMT ma być gotowa w 2025 r.
Trwa budowa pięciu mostów
- Dotychczas w ramach pierwszego zadania, na odcinku Chwaszczyno - Żukowo, przeprowadzono i zakończono przeszukania saperskie, czyli coś, od czego zaczynamy każdą inwestycję. Budowa trasy wymaga wyburzeń obiektów budowlanych - dotychczas było ich ok. 45 - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. - Na trasie głównej oraz drogach lokalnych prowadzone są prace ziemne: odhumusowanie, budowane są nasypy i wykopy. Trwają prace budowlane przy pięciu obiektach mostowych - m.in. wykonywane są pale, wznoszone są fundamenty. Prowadzone są prace zbrojarskie i betonowanie.
Rzecznik przyznaje, że postęp prac najlepiej widać z lotu ptaka ze względu na fakt, że droga ekspresowa jest poprowadzona po nowym śladzie. Trasa przecina przede wszystkim drogi lokalne.
Korytarz wytyczony na 16-kilometrowym odcinku
I faktycznie, na filmie na kanale Youtube użytkownika woyu76, praktycznie na całej długości 16,3 km widoczny jest już korytarz, którym biec będą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu nowej ekspresówki.
- Zaawansowanie prac budowlanych dobrze widać w rejonie Leźna przy uczęszczanej drodze krajowej nr 7, gdzie budowana jest estakada. Tam roboty budowlane są prowadzone po obu stronach drogi - dodaje Piotr Michalski.
Pierwszy odcinek Obwodnicy Metropolitalnej o wartości 715,2 mln zł realizuje firma Budimex.
W ramach budowy odcinka OMT Chwaszczyno - Żukowo powstanie dwanaście wiaduktów, trzy mosty i cztery estakady oraz kładka dla pieszych. Wybudowanych zostanie również sześć przejść dla zwierząt.
Na węźle Chwaszczyno Obwodnica Metropolitalna połączy się z oddaną do użytku pod koniec roku Trasą Kaszubską.
Trasa Kaszubska już otwarta. 43 km nowej ekspresówki
Jeden z trzech ZRiD-ów już jest
Druga część obwodnicy obejmuje odcinek o długości 16 km - od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe. Wykonawcą prac wartych 826,5 mln zł prac będzie konsorcjum: Mirbud SA i Kobylarnia SA.
Inwestycja wciąż czeka na wydanie dwóch z trzech tzw. ZRiD-ów, czyli zezwoleń na realizację inwestycji drogowej. 7 grudnia 2022 r. wojewoda wydał zgodę na wykonanie pasów włączania na węźle Gdańsk Południe i dojazdów do obiektu w ciągu ulicy Sadowej w Borkowie.
Opinie (146) 4 zablokowane
-
2023-01-09 21:29
Powtórka z Trasy Kaszubskiej (1)
Z artykułu wynika że wykonawca odcinka Żukowo-węzeł Gdańsk Południe nadal nie uzyskał pozwolenia na budowę czyli tzw. Zridu., podczS gdy wykonawca odcinka Żukowo-Chwaszczyno, czyli Budimex prowadzi już zaawansowane pracę i napewno jako pierwszy skończy swój odcinek, który jednak będzie kończył się w polu bo węzeł Żukowo ma już budować Kobylarnia. W efekcie grozi nam powtórka z Trasy Kaazubskiej, gdzie Budimeks skończył rok temu odcinek Szemud-Luzino, ale nie dało się nim jeździć aż do grudnia 2022 r. bo Polaqua nie zrobiła dalszego odcinka Szemud-Gdynia.
- 39 3
-
2023-01-09 21:57
Polska klasyk
Droga budowana nie od tego końca co trzeba. Tak samo było z A1 gdzie obwodnica Łodzi, najbardziej potrzebny odcinek A1 powstała jako ostatni odcinek dwupasmowy na całej trasie
- 6 1
-
2023-01-09 21:44
Ufff dobrze że nie Polaqua
- 14 3
-
2023-01-09 21:48
Czy pan redaktor może poprawnie nazwę inwestycji napisać?
Na osiem wystąpień nazwy w tekście i w grafikach, siedem razy jest błąd.
- 5 3
-
2023-01-09 21:54
bardzo brakuje (3)
Nowej Kielnieńskiej
- 9 6
-
2023-01-09 22:00
No to wtedy i Spacerowej (1)
- 2 1
-
2023-01-09 22:56
ale po co Spacerowa?
węzeł na Obwodnicy wystarczy przebudować i wjazd do Oliwy.
- 2 0
-
2023-01-09 22:30
Trzeba było nie protestować
- 9 4
-
2023-01-09 21:54
Droga do omijania Gdańska szerokim łukiem (1)
Dobrze, że, w odróżnieniu od Trasy Kaszubskiej, budowa nie sparaliżuje obwodnicy, przynajmniej w ramach pierwszego zadania.
Ciekawe czy odciąży zauważalnie ruch na obwodnicy w przyszłości. Jako droga na Kaszuby może się przyda ale w sumie dla mieszkańców Trójmiasta może być bez większego znaczenia. Ale jeśli jeżdziłbym z podkarpackiego nad otwarte morze - super sprawa.- 27 14
-
2023-01-09 22:51
Śmieszek trolowy
Do czego to doszło
- 2 2
-
2023-01-09 23:00
Droga (16)
Nowo wybudowana S6 powinna lecieć pod Wejherowo aby przejac też część aut z Rumi i Redy a potem przed Wejherowem odbić na zachód w kierunku Lęborka i Szczecina.A sama obwodnica Gdynia Gdańsk musi mieć po trzy a może i cztery pasy ruchu w każdym kierunku plus estakada nad drogą Gdynia Sopot Gdańsk lub tunel
- 42 132
-
2023-01-09 23:28
zapomniałeś o estakadzie dla rowerów (2)
podobno będą po cztery pasy dla rowerów w każdą stronę...
- 41 12
-
2023-01-10 00:25
Heh dobre. Ode mnie masz kciuk w górę
- 11 4
-
2023-01-10 07:19
zapewne drog serwisowa z mozliwoscia jazdy po niej rowerem bedzie
- 3 0
-
2023-01-10 07:47
Trzy pasy (1)
Trzy pasy nie są potrzebne. Nigdy ich nie wykorzystamy. Na dwóch odcinkach na których mamy trzy pasy i tak wszyscy jeżdżą uparcie środkowym i lewym, mimo, ze prawy jest wolny.
- 24 6
-
2023-01-10 12:03
To dlatego ze
janusze wyskakujo zza zakrętów bez większego zastanowienia o kierunkowskazach nie wspominam. Każdy rozsądny trzyma się na odległość na zjazdach i rozjazdach. Czytaj dokładniej - chodzi o 3 pasy wzdłuż całej obwodnicy a nie tam gdzie jest zjazd
- 2 1
-
2023-01-10 09:03
Via Maris (6)
Tą rolę ma przejąć inna droga, nazywa się chyba Via Maris? Ma być kontynuacją obwodnicy na Chyloni, przeciąć tory, ciąć na zachód na północy Rumii i Redy i za Redą wpaść w drogę do Władysławowa.
S6 poszła dobrze. To ma być właśnie trasa dla tranzytu, dla transportu z Polski do Szczecina i Kołobrzegu. Tu podobno jest prawie ciągłość od Warszawy S7 aż teraz po Boże Pole, a niedługo podobno aż za Lębork. Później jest syf między Lęborkiem i Koszalinem, i od Koszalina do granicy Niemieckiej znów S6tka.
Ale fakt faktem, "stara obwodnica", jak ją będziemy niebawem nazywać, powinna mieć więcej pasów. On już jest w terenie zabudowanym i buduje się tu wciąż więcej. Nowa obwodnica, czyli Metropolitalna+Kaszubska nie jest dla mieszkańców. Jest dla odciążenia ruchu, wszyscy przelotowi pojadą nią a stara obwodnica będzie dla mieszkańców.- 12 2
-
2023-01-10 09:27
(2)
Gdy zostaną zrealizowane wszystkie zaplanowane inwestycje drogowe w PL, tranzyt z głębi kraju przez Gdańsk do Szczecina straci na znaczeniu.
- 1 0
-
2023-01-10 11:10
dobudujmy drugą nitkę S22 z Elbląga do rus granicy by rus czołgi mogły szybciej dojechać w głąb Polski . O to chodzi ci ruski tr (1)
- 0 6
-
2023-01-10 14:48
Rozumienie krótkich form pisemnych nie jest twoją mocną stroną, nieprawdaż?
Ależ ty niemądry jesteś, misiu:)
- 1 0
-
2023-01-10 10:49
Tranzyt z PL do Szczecina i Kołobrzegu przez Trójmiasto
jest tak mizerny, że w żaden sposób nie uzasadnia budowy eski 2x2
- 2 0
-
2023-01-10 10:55
Via Maris do Władysławowa to polityczny bubel. OPAT to nazwa potrzebnej drogi - obwodnicy Małego Trójmiasta Kaszubskiego.
- 1 3
-
2023-01-10 10:55
Rumi jedno i
Ludzie. Chodziliście do szkoły?
- 4 0
-
2023-01-10 10:42
nie powinna (1)
krajówka wystarczy, problemem był tranzyt a nie ruch wewnętrzny, który był ułamkiem. Dwa pasy + awaryjny wystarczą problemem na całej obwodnicy są zjazdy i to co jest zaraz za nimi pomijając dwa przypadki (Armii Krajowej i na S7). 3miasto to patologia pod tym względem co się dzieje za zjazdami, co z tego że jest droga szybkiego ruchu, jak na niektórych zjazdach trzeba stać czasami kilka minut żeby wyjechać i potem dalej infrastruktura wcale nie jest przygotowana do rozłożenia ruchu. Dawno temu powinna być zbudowana Droga Zielona i Czerwona oraz rozplanowany cały układ drogowy przed tworzeniem jakichkolwiek planów zagospodarowania.
- 3 3
-
2023-01-10 11:12
kto miał zbudować tą infrastrukturę drogową ? ,Komunisci czy kolejni "złodzieje" którzy po nich nastali ?
- 0 2
-
2023-01-10 11:06
założenie drogi jest inne -droga ma zabrać z miast ruch tranzytowy , wtedy w miastach będzie luzniej .
wyguglaj sobie co to jest tranzyt a nie wypisujesz kocopoły. Ta droga z założenia nie ma służyć bezpośrednio "lokalsom", ma pomóc odciążyć ruch na drogach miejskich by "lokalsi" mogli poruszać się sprawniej i szybciej na drogach miejskich. Dla miejscowych są zbudowane zjazdy i wjazdy na "ekspresówkę" by do Szczecina i Berlina lub do centralnej Polski nie musieli tłuc się przez wioski
- 4 0
-
2023-01-10 18:01
Niestety
Od tego żeby przejąć ruch ze starej DK6 na odcinku Rumi i Redy potrzebne jest aby wybudować OPAT. Innej opcji nie ma
- 0 0
-
2023-01-09 23:21
Biedne te rodziny którym domy wyburzyli (2)
Mam nadzieję że ci ludzie dostali sowite odszkodowania które wynagrodzą im straty moralne i pozwolą kupić nowe domostwa.
- 10 15
-
2023-01-10 08:05
straty moralne? (1)
Jakie straty moralne?
- 1 5
-
2023-01-10 08:30
Niejeden stracił dom rodzinny
wspomnienia, sentyment itp. ale za to odszkodowania chyba nie dają? xD a te raczej nie są najgorsze - przy budowie Kaszubskiej nikt jakoś nie narzekał
- 6 0
-
2023-01-09 23:56
powinna być poprowadzona prosto na północ
lub północny zachód.
Wtedy byłaby ta trasa obwodnicą.
A tak jest drenem dla suburbiów Gdańska wstrzykującym ruch w istniejącą obwodnicę...- 5 7
-
2023-01-10 00:04
(2)
Nie chce mi się czytać komentarzy malkontentów którzy wszytko negują. Dobranoc
- 16 8
-
2023-01-10 09:18
Trasa Kaszubska winna kończyć się na obwodnicy Żukowa. Wówczas moglibyśmy mówić o tranzycie omijającym 3miasto.
- 0 0
-
2023-01-10 13:48
Jak na kogos
komu się nie chce to całkiem daleko dojechałeś xD
- 2 0
-
2023-01-10 01:15
jaka firma realizuje te drogę (1)
- 1 4
-
2023-01-10 07:05
A czytać potrafisz?
Cały tekst, nie tylko nagłówki
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.