• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: postępy na budowie

Michał Brancewicz
9 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (146)
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta

Budowa pierwszego odcinka Obwodnicy Metropolitalnej. Film z kanału Youtube użytkownika woyu76.

Do końca jeszcze daleka droga, ale korytarz, którym biec będzie odcinek Obwodnicy Metropolitalnej między Chwaszczynem a Żukowem, jest już widoczny. Budowa drugiego odcinka ekspresówki wciąż czeka na zezwolenia. Cała OMT ma być gotowa w 2025 r.



Obwodnica Metropolitalna powstanie na czas?

Pod koniec listopada oficjalnie rozpoczęła się budowa pierwszej części Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej na odcinku węzeł Chwaszczyno - węzeł Żukowo. Faktycznie roboty przygotowawcze ruszyły miesiąc wcześniej, a ich efekty są już widoczne.

Trwa budowa pięciu mostów



- Dotychczas w ramach pierwszego zadania, na odcinku Chwaszczyno - Żukowo, przeprowadzono i zakończono przeszukania saperskie, czyli coś, od czego zaczynamy każdą inwestycję. Budowa trasy wymaga wyburzeń obiektów budowlanych - dotychczas było ich ok. 45 - informuje Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad. - Na trasie głównej oraz drogach lokalnych prowadzone są prace ziemne: odhumusowanie, budowane są nasypy i wykopy. Trwają prace budowlane przy pięciu obiektach mostowych - m.in. wykonywane są pale, wznoszone są fundamenty. Prowadzone są prace zbrojarskie i betonowanie.
Rzecznik przyznaje, że postęp prac najlepiej widać z lotu ptaka ze względu na fakt, że droga ekspresowa jest poprowadzona po nowym śladzie. Trasa przecina przede wszystkim drogi lokalne.

Korytarz wytyczony na 16-kilometrowym odcinku



I faktycznie, na filmie na kanale Youtube użytkownika woyu76, praktycznie na całej długości 16,3 km widoczny jest już korytarz, którym biec będą dwie jezdnie po dwa pasy ruchu nowej ekspresówki.

- Zaawansowanie prac budowlanych dobrze widać w rejonie Leźna przy uczęszczanej drodze krajowej nr 7, gdzie budowana jest estakada. Tam roboty budowlane są prowadzone po obu stronach drogi - dodaje Piotr Michalski.
Pierwszy odcinek Obwodnicy Metropolitalnej o wartości 715,2 mln zł realizuje firma Budimex.

W ramach budowy odcinka OMT Chwaszczyno - Żukowo powstanie dwanaście wiaduktów, trzy mosty i cztery estakady oraz kładka dla pieszych. Wybudowanych zostanie również sześć przejść dla zwierząt. 

Na węźle Chwaszczyno Obwodnica Metropolitalna połączy się z oddaną do użytku pod koniec roku Trasą Kaszubską.

Trasa Kaszubska już otwarta. 43 km nowej ekspresówki Trasa Kaszubska już otwarta. 43 km nowej ekspresówki

Jeden z trzech ZRiD-ów już jest



Druga część obwodnicy obejmuje odcinek o długości 16 km - od Żukowa do węzła Gdańsk-Południe. Wykonawcą prac wartych 826,5 mln zł prac będzie konsorcjum: Mirbud SA i Kobylarnia SA.

Inwestycja wciąż czeka na wydanie dwóch z trzech tzw. ZRiD-ów, czyli zezwoleń na realizację inwestycji drogowej. 7 grudnia 2022 r. wojewoda wydał zgodę na wykonanie pasów włączania na węźle Gdańsk Południe i dojazdów do obiektu w ciągu ulicy Sadowej w Borkowie.

Opinie (146) 4 zablokowane

  • Powtórka z Trasy Kaszubskiej (1)

    Z artykułu wynika że wykonawca odcinka Żukowo-węzeł Gdańsk Południe nadal nie uzyskał pozwolenia na budowę czyli tzw. Zridu., podczS gdy wykonawca odcinka Żukowo-Chwaszczyno, czyli Budimex prowadzi już zaawansowane pracę i napewno jako pierwszy skończy swój odcinek, który jednak będzie kończył się w polu bo węzeł Żukowo ma już budować Kobylarnia. W efekcie grozi nam powtórka z Trasy Kaazubskiej, gdzie Budimeks skończył rok temu odcinek Szemud-Luzino, ale nie dało się nim jeździć aż do grudnia 2022 r. bo Polaqua nie zrobiła dalszego odcinka Szemud-Gdynia.

    • 39 3

    • Polska klasyk

      Droga budowana nie od tego końca co trzeba. Tak samo było z A1 gdzie obwodnica Łodzi, najbardziej potrzebny odcinek A1 powstała jako ostatni odcinek dwupasmowy na całej trasie

      • 6 1

  • Ufff dobrze że nie Polaqua

    • 14 3

  • Czy pan redaktor może poprawnie nazwę inwestycji napisać?

    Na osiem wystąpień nazwy w tekście i w grafikach, siedem razy jest błąd.

    • 5 3

  • bardzo brakuje (3)

    Nowej Kielnieńskiej

    • 9 6

    • No to wtedy i Spacerowej (1)

      • 2 1

      • ale po co Spacerowa?

        węzeł na Obwodnicy wystarczy przebudować i wjazd do Oliwy.

        • 2 0

    • Trzeba było nie protestować

      • 9 4

  • Droga do omijania Gdańska szerokim łukiem (1)

    Dobrze, że, w odróżnieniu od Trasy Kaszubskiej, budowa nie sparaliżuje obwodnicy, przynajmniej w ramach pierwszego zadania.
    Ciekawe czy odciąży zauważalnie ruch na obwodnicy w przyszłości. Jako droga na Kaszuby może się przyda ale w sumie dla mieszkańców Trójmiasta może być bez większego znaczenia. Ale jeśli jeżdziłbym z podkarpackiego nad otwarte morze - super sprawa.

    • 27 14

    • Śmieszek trolowy

      Do czego to doszło

      • 2 2

  • Droga (16)

    Nowo wybudowana S6 powinna lecieć pod Wejherowo aby przejac też część aut z Rumi i Redy a potem przed Wejherowem odbić na zachód w kierunku Lęborka i Szczecina.A sama obwodnica Gdynia Gdańsk musi mieć po trzy a może i cztery pasy ruchu w każdym kierunku plus estakada nad drogą Gdynia Sopot Gdańsk lub tunel

    • 42 132

    • zapomniałeś o estakadzie dla rowerów (2)

      podobno będą po cztery pasy dla rowerów w każdą stronę...

      • 41 12

      • Heh dobre. Ode mnie masz kciuk w górę

        • 11 4

      • zapewne drog serwisowa z mozliwoscia jazdy po niej rowerem bedzie

        • 3 0

    • Trzy pasy (1)

      Trzy pasy nie są potrzebne. Nigdy ich nie wykorzystamy. Na dwóch odcinkach na których mamy trzy pasy i tak wszyscy jeżdżą uparcie środkowym i lewym, mimo, ze prawy jest wolny.

      • 24 6

      • To dlatego ze

        janusze wyskakujo zza zakrętów bez większego zastanowienia o kierunkowskazach nie wspominam. Każdy rozsądny trzyma się na odległość na zjazdach i rozjazdach. Czytaj dokładniej - chodzi o 3 pasy wzdłuż całej obwodnicy a nie tam gdzie jest zjazd

        • 2 1

    • Via Maris (6)

      Tą rolę ma przejąć inna droga, nazywa się chyba Via Maris? Ma być kontynuacją obwodnicy na Chyloni, przeciąć tory, ciąć na zachód na północy Rumii i Redy i za Redą wpaść w drogę do Władysławowa.

      S6 poszła dobrze. To ma być właśnie trasa dla tranzytu, dla transportu z Polski do Szczecina i Kołobrzegu. Tu podobno jest prawie ciągłość od Warszawy S7 aż teraz po Boże Pole, a niedługo podobno aż za Lębork. Później jest syf między Lęborkiem i Koszalinem, i od Koszalina do granicy Niemieckiej znów S6tka.

      Ale fakt faktem, "stara obwodnica", jak ją będziemy niebawem nazywać, powinna mieć więcej pasów. On już jest w terenie zabudowanym i buduje się tu wciąż więcej. Nowa obwodnica, czyli Metropolitalna+Kaszubska nie jest dla mieszkańców. Jest dla odciążenia ruchu, wszyscy przelotowi pojadą nią a stara obwodnica będzie dla mieszkańców.

      • 12 2

      • (2)

        Gdy zostaną zrealizowane wszystkie zaplanowane inwestycje drogowe w PL, tranzyt z głębi kraju przez Gdańsk do Szczecina straci na znaczeniu.

        • 1 0

        • dobudujmy drugą nitkę S22 z Elbląga do rus granicy by rus czołgi mogły szybciej dojechać w głąb Polski . O to chodzi ci ruski tr (1)

          • 0 6

          • Rozumienie krótkich form pisemnych nie jest twoją mocną stroną, nieprawdaż?

            Ależ ty niemądry jesteś, misiu:)

            • 1 0

      • Tranzyt z PL do Szczecina i Kołobrzegu przez Trójmiasto

        jest tak mizerny, że w żaden sposób nie uzasadnia budowy eski 2x2

        • 2 0

      • Via Maris do Władysławowa to polityczny bubel. OPAT to nazwa potrzebnej drogi - obwodnicy Małego Trójmiasta Kaszubskiego.

        • 1 3

      • Rumi jedno i

        Ludzie. Chodziliście do szkoły?

        • 4 0

    • nie powinna (1)

      krajówka wystarczy, problemem był tranzyt a nie ruch wewnętrzny, który był ułamkiem. Dwa pasy + awaryjny wystarczą problemem na całej obwodnicy są zjazdy i to co jest zaraz za nimi pomijając dwa przypadki (Armii Krajowej i na S7). 3miasto to patologia pod tym względem co się dzieje za zjazdami, co z tego że jest droga szybkiego ruchu, jak na niektórych zjazdach trzeba stać czasami kilka minut żeby wyjechać i potem dalej infrastruktura wcale nie jest przygotowana do rozłożenia ruchu. Dawno temu powinna być zbudowana Droga Zielona i Czerwona oraz rozplanowany cały układ drogowy przed tworzeniem jakichkolwiek planów zagospodarowania.

      • 3 3

      • kto miał zbudować tą infrastrukturę drogową ? ,Komunisci czy kolejni "złodzieje" którzy po nich nastali ?

        • 0 2

    • założenie drogi jest inne -droga ma zabrać z miast ruch tranzytowy , wtedy w miastach będzie luzniej .

      wyguglaj sobie co to jest tranzyt a nie wypisujesz kocopoły. Ta droga z założenia nie ma służyć bezpośrednio "lokalsom", ma pomóc odciążyć ruch na drogach miejskich by "lokalsi" mogli poruszać się sprawniej i szybciej na drogach miejskich. Dla miejscowych są zbudowane zjazdy i wjazdy na "ekspresówkę" by do Szczecina i Berlina lub do centralnej Polski nie musieli tłuc się przez wioski

      • 4 0

    • Niestety

      Od tego żeby przejąć ruch ze starej DK6 na odcinku Rumi i Redy potrzebne jest aby wybudować OPAT. Innej opcji nie ma

      • 0 0

  • Biedne te rodziny którym domy wyburzyli (2)

    Mam nadzieję że ci ludzie dostali sowite odszkodowania które wynagrodzą im straty moralne i pozwolą kupić nowe domostwa.

    • 10 15

    • straty moralne? (1)

      Jakie straty moralne?

      • 1 5

      • Niejeden stracił dom rodzinny

        wspomnienia, sentyment itp. ale za to odszkodowania chyba nie dają? xD a te raczej nie są najgorsze - przy budowie Kaszubskiej nikt jakoś nie narzekał

        • 6 0

  • powinna być poprowadzona prosto na północ

    lub północny zachód.
    Wtedy byłaby ta trasa obwodnicą.

    A tak jest drenem dla suburbiów Gdańska wstrzykującym ruch w istniejącą obwodnicę...

    • 5 7

  • (2)

    Nie chce mi się czytać komentarzy malkontentów którzy wszytko negują. Dobranoc

    • 16 8

    • Trasa Kaszubska winna kończyć się na obwodnicy Żukowa. Wówczas moglibyśmy mówić o tranzycie omijającym 3miasto.

      • 0 0

    • Jak na kogos

      komu się nie chce to całkiem daleko dojechałeś xD

      • 2 0

  • jaka firma realizuje te drogę (1)

    • 1 4

    • A czytać potrafisz?

      Cały tekst, nie tylko nagłówki

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane