• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica Metropolitalna: projektanci wskazali jej przebieg

Maciej Naskręt
19 stycznia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe wiadukty nad Obwodnicą Trójmiasta
Obwodnica Metropolitalna w przyszłości połączy Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską. Obwodnica Metropolitalna w przyszłości połączy Południową Obwodnicę Gdańska z Trasą Kaszubską.

Projektanci Obwodnicy Metropolitalnej zalecają jej budowę według wariantu czerwonego, czyli na wschód od Żukowa. O przebiegu drogi zadecyduje jednak GDDKiA.



Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z ujęciem wariantu czerwonego. Przebieg Obwodnicy Metropolitalnej z ujęciem wariantu czerwonego.
Biuro projektowe Lafrentz z Poznania sugeruje budowę Obwodnicy Metropolitalnej według wariantu, w którym droga pobiegnie między Gdańskiem i Żukowem. To efekt przygotowywanego przez poznańskie biuro Studium Techniczo-Ekonomiczno-Środowiskowego dla drogi, która ma stać się nową obwodnicą Trójmiasta. Jej budowa jest niezbędna, ponieważ obecna obwodnica coraz bardziej staje się wewnętrzną arterią naszej aglomeracji.

Dlaczego wariant czerwony jest najlepszy? - Przy wyborze najważniejszą rolę odgrywały warunki środowiskowe. Ale nie był to jedyny argument. Analizowaliśmy także warunki społeczne, bezpieczeństwo ruchu - mówi Dariusz Jarysz, projektant ze spółki Lafrentz.

Projektanci nie chcą mówić o ewentualnych kosztach budowy drogi i wyburzaniach budynków. Odsyłają do inwestora - gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Rekomendacja projektanta jednak nie oznacza, że droga według wariantu czerwonego kiedykolwiek powstanie. Ostatnie słowo należy właśnie do inwestora.

Z której strony Obwodnica Metropolitalna powinna omijać Żukowo?

- Trwa sprawdzanie projektu, co potrwa jeszcze kilka tygodni. Zakończy się to odebraniem formalnym dokumentacji i wyborem wariantu - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA, oddział w Gdańsku.

Posiedzenie Komisji Opiniującej Projekty Inwestycyjne zatwierdzające wariant drogi przeznaczony do realizacji, które działa przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych, odbędzie się na przełomie marca i kwietnia.

Jeśli drogowcy przystaną na propozycję projektantów to Obwodnica Metropolitalna przetnie na pół m.in. ieś Lublewo. Projektanci zrezygnowali z budowy ekspresówki na zachód od Żukowa.

Obwodnica Metropolitalna, zwana też Obwodnicą Trójmiasta Bis, połączy Chwaszczyno (projektowaną Trasę Kaszubską - droga S6 do Słupska) z Południową Obwodnicą Gdańska (S7). Będzie to dwujezdniowa droga ekspresowa. Każda z jezdni będzie miała dwa pasy ruchu i pas awaryjny. Zasady ruchu drogowego będą podobne do tych panujących na Obwodnicy Trójmiasta.

Przypomnijmy, że budowa Obwodnicy Metropolitalnej znalazła się na liście rezerwowej opracowanego w Ministerstwie Infrastruktury w styczniu ubiegłego roku Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. Drogowcy przewidują, że inwestycja mogłaby ruszyć w 2015 r.

W galerii poniżej prezentujemy przebieg wariantu czerwonego naniesiony na ortofotomapę.

Miejsca

Opinie (234) 10 zablokowanych

  • Budować do Redy !

    Zachodnia obwodnica powinna kończyć się w Redzie i wyprowadzć tranzyt na półwysep. Powinna także mię bezpośrednie połączenie z Trasą Kwiatkowskiego. W obecnym kształcie to ni pies ni wydra i mało kto z niej skorzysta.

    • 7 1

  • cóż za dokładna mapa no brawo

    Przecież z tej mapy to nic nie wiadomo, nie ma to jak z ludzi głupków robić.

    • 2 1

  • tempo

    Może nasze dzieci tego dożyją. Ale nic pewnego.

    • 2 0

  • po co robić obwodnicę która kończy się przed Żukowem i nie rozwiązuje problemu zakorkowania tej pięknej miejscowości?

    co to za projektanci? projektuje się DLA ludzi a nie dla projektowania. jaki sens 2 obwodnicy która nie rozwiązuje tego podstawowego problemu? przecież korki na drodze min do Kościeżyny to podstawowa bolączka obecnego stanu rzeczy! albo coś realnie zmieniamy albo znów popłynie kasa na niewiadomo co! tylko rozwiąznia z wariantu V tworzą prawdziwą obwodnicę Trójmiasta która coś zmienia. wystarczy rzut oka na mapę!

    • 4 1

  • wariant był znany od początku (6)

    a wszelkie konsultacje to wielka ściema, dlaczego gruntów nie wykupiono 15 cz 20 lat temu, dlaczego najpierw ludzie budują domy a potem przychodzi państwo i robi rozpierduchę.jakie drogi będą potrzebne za 25 lat ? Trzeba planować z dużym wyprzedzenie to nie będzie protestów, każdy się będzie burzył gdy się go wysiedla a po roku wypłaca odszkodowanie o ile siedzi cicho. To jest państwo prawa?

    • 16 0

    • bzdura (5)

      Plany zagospodarowania są znane od lat.
      Nic nie będzie burzone. Każdy kto kupuje działkę powinien we własnym interesie sprawdzić plany zagospodarowania okolicy.

      • 2 1

      • do jp (2)

        To pokaż mi mądralo plany gdzie którykolwiek z wariantów tej drogi jest?
        Był swego czasu w MPZP korytarz pod drogę akurat tak jak przebiega wariant czerwony, ale włodarze gminy plan zmienili bo coponiektórzyz nich mieli za dużo ziemi w tamtej okolicy i mogliby na niej zarobić za mało.

        • 2 1

        • zainteresowany (1)

          Bardzo prosze podaj mi miejsce w ktorym moge sie zapoznac ze starymi planami omt. Nie ma takich map ani nie było takiego projektu. zważ co piszesz.

          • 0 0

          • byl projekt obwodnicy Lublewa

            • 1 0

      • Plany?

        Myslisz chyba że jestes jedyny ktory sprawdza przed kupnem mpz. W gminie Kolbudy niema zadnej wzmianki w zadnym planie na temat obwodnicy. Piszesz to sprawdz. Ci co kupili dzialki bez wzgledu na kolor warintu mieli takie same szanse zeby ich wyburzono.Nieistnial nigdy zaden plan ani projekt przebiegu obwodnicy OMT przez gmine Kolbudy. Kto mi pokaże taki projekt stawiam 30 letnią wiski!!!!

        • 0 0

      • Każdy sprawdził nie kupowałeś nie wiesz w Baninie trzeba będzie wyburzyć kilkadziesiąt

        Każdy sprawdził nie kupowałeś nie wiesz w Baninie trzeba będzie wyburzyć kilkadziesiąt domów nowo wybudowanych , plany przewidywał zabudowę jedno rodzinną wolno stojącą ,ewentualnie bliźniaki ,gdyby w planach była droga nikt nie dostałby pozwolenia na budowę ,po przeznaczenie terenu by na to nie pozwalało. cały pic polega na tym że wcześniej nie zrobiono rezerwy terenu i go nie wykupiono za bardzo niewielkie pieniądze .. Ale to jest droga naszych marzeń i możliwości im droższa tym prowizja dla projektanta większa. od czasów MISIA nic się nie zmieniło.

        • 2 0

  • bardzo dobry pomysł z tą drogą (2)

    20 lat temu obwodnica trójmiejska nie była obciążona takim ruchem jak obecnie,
    rozbudowa musi iść w kierunku południa gdyż w perspektywie kilku lat może się okazać że dla Trojmiasta obecny układ drogowy jest niewystarczający.
    BUDOWAĆ bo trzeba podgonić cywilizacyjnie rozwinięte kraje. Dla lubiących miej wygodne życie są jeszcze Bieszczady.

    • 7 4

    • i zamknąć dojazd z Chwaszczyna do Gdyni takie budowanie to debilizm i marnotrawienie kasy niech jakiś idiota z tej firmy projektowej podpowie mi jak dojechać na rowerze z Chwaszczyna na Kacze Buki?Przez Wejherowo?

      • 1 0

    • Pomysł dobry, ale realizacja jak dotąd do rzyci.

      • 0 0

  • Alez zgadza sie budowac,

    ale nalezy robic to z glowa. Co to bedzie za obwodnica, ktora za kilka lat bedzie wchłonięta przez aglomeracje tak jak sie to stalo z obecna obwodnica. Przeciez wszyscy wiemy jak sie Trojmiasto rozbudowuje. A z drugiej strony to czy aby na pewno bedzie to droga dla lokalnej spolecznosci? Jak sie spojrzy szerzej to mozna zauwazyc ze moze to byc fragment wiekszej inwestycji laczacej zachod ze wschodem (zahaczajac o Nasze porty i terminale) z nastawieniem na tranzyt. Znajac jednak zpedy co niektórych to jak ja wybuduja, (jesli ja wybuduja?) to bedzie ona droga platna, no i w efekcie tranzyt bedzie i tak sie pchal drogami lokalnymi. I takie to bedzie dla nas ulatwinie.

    • 3 0

  • znowu 2 pasy...

    Kiedy zaczniemy NOWE drogi budowac jak na zachodzie, szczegolnie w takich aglomeracjach jak 3miasto, z 3 pasami ruchu + pas awaryjny?

    Szkoda gadac

    • 0 1

  • nie przetnie Lublewa na pół (2)

    Pan Naskręt powinien lepiej popatrzeć na mapy lub ruszyć swój tyłek i pojechać w teren żeby zobaczyć w którym miejscu "przetnie" Lublewo !!! Z moich obserwacji to między Bąkowem a Lublewem!!!
    Pisząc takie artykuły lepiej nie wyrażać swoich opinii - więcej obiektywizmu!
    Czy jest to artykuł sponsorowany przez GDDKiA?????

    • 11 4

    • sprostowanie :)

      na pół nie przetnie, przetnie mniej więcej w proporcji 1/4-3/4 :) Czerwony wariant idzie przez Lublewo, a nie pomiędzy Lublewem a Bąkowem

      • 2 1

    • Zalecam badanie wzroku

      Popatrz dobrze a jak zle widzisz to spytaj sołtysa gdzie jest jego solectwo. No chyba ze sołtys jest tylko dla Polnej i Zielnej. Lublewo rozciąga sie od tzw Koreii czyli początek ul. Kwiatowej a kończy na wysokości ul. Zielnej. Niewierzysz spytaj Soltysa a potem pisz dyrdymały.

      • 0 0

  • wewnętrzna aglomeracja

    zanim wybudują to pewnikiem jest że stanie się "wewnętrzną arterią naszej aglomeracji"

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane