• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica - czeka nas rewolucja

Michał Sielski
5 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Trzeci pas na newralgicznych fragmentach obwodnicy pozwoli - przynajmniej częściowo - rozładować korki. Trzeci pas na newralgicznych fragmentach obwodnicy pozwoli - przynajmniej częściowo - rozładować korki.

Trzy pasy ruchu, bardziej funkcjonalne zjazdy z przeprogramowaną sygnalizacją świetlną i bezkolizyjne węzły - tak będzie wyglądać obwodnica Trójmiasta za dwa-trzy lata. Prace ruszają jeszcze w tym roku.


Jaka inwestycja jest najważniejsza dla obwodnicy?


Właśnie zakończyło się poszerzanie zjazdu z obwodnicy w ul. Chwaszczyńską zobacz na mapie Gdyni. Choć zatory, które często blokowały prawy pas obwodnicy, znacząco się zmniejszyły, nie wszystkie problemy zniknęły.

- Przy wjeździe z ulicy Chwaszczyńskiej na obwodnicę w kierunku Gdańska obowiązuje zła sygnalizacja świetlna - ta sama dla jadących na wprost, pod obwodnicą w stronę ul. Wielkopolskiej, jak i dla skręcających w prawo na obwodnicę. Przydałaby się jeszcze zielona strzałka dla skręcających w prawo, włączana gdy świeci się zielone światło dla zjeżdżających z obwodnicy od strony Chwarzna - zauważa nasz czytelnik pan Rafał.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza zarówno obwodnicą, jak i zjazdami i wjazdami na nią, zgadza się z tym spostrzeżeniem.

- Zmienimy sygnalizację w tym miejscu, ta uwaga na pewno zostanie uwzględniona. Modernizację zaczniemy jeszcze w tym roku - obiecuje rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA Piotr Michalski.

W najbliższym czasie czekają nas na Obwodowej też inne, i to spore, zmiany. Największymi będzie budowa dwóch nowych węzłów: na samym początku obwodnicy w Straszynie i w Karczemkach, gdzie z obwodnicą połączy się trasa W-Z.

W Straszynie powstanie bezkolizyjne połączenie zarówno z istniejącymi obecnie drogami, jak i obwodnicą południową Gdańska. Budowa całej obwodnicy i węzła będzie kosztować 1,13 mld zł i ma zakończyć się w 2012 roku.

Z kolei nieopodal Auchan powstaną aż dwa nowe węzły. Węzeł Karczemki połączy przedłużoną trasę W-Z z obwodnicą, drugi - mniejszy - wyprowadzi ruch z okolic sklepu Auchan. Na budowę węzłów i trasy W-Z jest już zaklepane unijne dofinansowanie. Również najpóźniej w 2012 roku inwestycje będą gotowe. Przebudowa węzłów pochłonie ok. 273 mln zł. Do końca roku przeprowadzony zostanie przetarg, a prace ruszą na początku 2010 roku.

Na newralgicznych fragmentach obwodnicy powstanie też trzeci pas ruchu. - Zacznie się na węźle Karczemki, a skończy tuż przed węzłem Matarnia. Poza tym kierowcy, którzy będą chcieli np. z trasy W-Z dostać się na ul. Słowackiego, wcale nie będą musieli wjeżdżać na główne pasy obwodnicy, pojadą bokiem. Za dwa lata te rozwiązania powinny być już gotowe - kończy Piotr Michalski.

Opinie (309) 7 zablokowanych

  • zakaz wyprzedzania ciężarowym, zdaje się że takie oznakowanie jest na obwodowej...policja uprzejmie prosi o większe zdjęcie rejestracji ciężarówki na lewym pasie

    • 0 0

  • Łatwiej do Słowackiego??

    co z tego skoro czesc tej drogi to jeden wiecznie zakorkowany pas..
    moze w tym miejscu cos zmienic?

    • 0 0

  • ciekawe jakie będą utrudnienia

    • 0 0

  • Nareszcie poszezenie Spacerowej !

    Prosze pamietac rowniez o poszezeniu Spacerowej bo juz teraz nie podola przepustowosci i nawalowi samochodow.

    • 0 1

  • Trzeba było kilka lat temu...

    ruszyć ten temat, jak robiono remont nawierzchni. Wtedy wszyscy zgodnie twierdzili, że 3 pasy są niepotrzebne...

    • 1 0

  • w usa kazde miasto ma obwodnice a new york z new jersey turpike ma 16 pasmowa-szok!

    a oni sie zaqsanawiaja nad 3 paskiem??? gdzie przyszlosc??? gdzie mozg???

    • 2 0

  • Rewolucja w stylu rządzących bandytów to płatna obwodnica jako przedłużenie autostardy.

    Dziwie się złodziejom, że nie zrobili tego od razu po oddaniu odcinka autostrady. Zresztą i tak to wszystko jest o kant d**y, za kilkanaście lat ceny paliw skoczą tak, że nikt nie będzie jeździł autem. Na zachodzie, autostrady budowali jeszcze przed wojną, im się zwróciło. Nam raczej się ta inwestycja nie zwróci.

    • 0 0

  • bezkolizyjne zjazdy (1)

    Wystarczyłoby aby w Gdyni Chwarznie zrobili bezkolizyjne zjazy i wjazdy na obwodnice z dwóch stron i już byłyby mniejsze korki. Między godziną 15-17 w ciągu tygodnia czas przejazdu z Witomina na Chwarzno to min.1,5 godz, a wszystko dlatego że ruch blokowany jest przez wjeżdżających na obwodnice.

    • 1 1

    • a rano przez chamstwo które mieszka na sokółce i chwarznie, które nie wie co to jest jazda na zakładke - zamek. kilka lat temu

      jak się chamstwo nie zasiedliło na sokółce nie było korków ponadto powodem tych korków jest to że autobusy nie mają zatoczek, że na odcinku od lasu do obwodnicy są aż 2 przystanki w odległości chyba ze 100 - 150 m nie wiem po co, światla bez sensu co chwile wlączane przez małolatów i stąd korki. A najbardziej korkotwórczą rzecza na tej drodze są światła przy tym domu starców, co chwila ktos wciska guzik, dawno przejdzie a światła dalej sie swiecą, za długo i za często, ja nie wiem że tyle lat i żaden mądrala tego nie uregulował. a podobno szc zur tamtedy jezdzi, znaczy wozą go do roboty

      a w piątek na tych światlach jakiemus debilowi zepsuł się szary golf 4 kombi i baran zamiast zepchnąć to padło z drogi to stał z lapami w kieszeni, a korek był w obie strony na godzine stania

      • 0 0

  • KIEDY WAKOZ ZACZNIE PRZYKRYWAĆ CIEŻARÓWKI WOŻĄCE ŻWIR? CIĘŻARÓWKI WAKOZU I TIRY BIEDRONKI TO NAJWIĘKSZE BURAKI NA OBWODNICY,

    WYPRZEDZAJĄ, A Z WAKOZU SYPIĄ SIĘ KAMIENIE NA SZYBY NAPISALEM MAILA DO WAKOZU OCZYWIŚCIE ZOSTAŁEM OLANY, ALE NIE ZAPOMNIAŁEM I Z PEWNOŚCIĄ SIĘ ODWDZIĘCZĘ

    • 0 0

  • A CZEMU A1 JEST 2 PASMOWA? CZEMU TERAZ BUDUJE SIE 2 PASMOWE AUTOSTRADY A NIE 3 PASMOWE? PORĄBANY KRAJ, PORĄBANI IDIOCI NIM

    RZĄDZĄ, RZYGAC SIĘ CHCE

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane