• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica - czeka nas rewolucja

Michał Sielski
5 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Trzeci pas na newralgicznych fragmentach obwodnicy pozwoli - przynajmniej częściowo - rozładować korki. Trzeci pas na newralgicznych fragmentach obwodnicy pozwoli - przynajmniej częściowo - rozładować korki.

Trzy pasy ruchu, bardziej funkcjonalne zjazdy z przeprogramowaną sygnalizacją świetlną i bezkolizyjne węzły - tak będzie wyglądać obwodnica Trójmiasta za dwa-trzy lata. Prace ruszają jeszcze w tym roku.


Jaka inwestycja jest najważniejsza dla obwodnicy?


Właśnie zakończyło się poszerzanie zjazdu z obwodnicy w ul. Chwaszczyńską zobacz na mapie Gdyni. Choć zatory, które często blokowały prawy pas obwodnicy, znacząco się zmniejszyły, nie wszystkie problemy zniknęły.

- Przy wjeździe z ulicy Chwaszczyńskiej na obwodnicę w kierunku Gdańska obowiązuje zła sygnalizacja świetlna - ta sama dla jadących na wprost, pod obwodnicą w stronę ul. Wielkopolskiej, jak i dla skręcających w prawo na obwodnicę. Przydałaby się jeszcze zielona strzałka dla skręcających w prawo, włączana gdy świeci się zielone światło dla zjeżdżających z obwodnicy od strony Chwarzna - zauważa nasz czytelnik pan Rafał.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza zarówno obwodnicą, jak i zjazdami i wjazdami na nią, zgadza się z tym spostrzeżeniem.

- Zmienimy sygnalizację w tym miejscu, ta uwaga na pewno zostanie uwzględniona. Modernizację zaczniemy jeszcze w tym roku - obiecuje rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA Piotr Michalski.

W najbliższym czasie czekają nas na Obwodowej też inne, i to spore, zmiany. Największymi będzie budowa dwóch nowych węzłów: na samym początku obwodnicy w Straszynie i w Karczemkach, gdzie z obwodnicą połączy się trasa W-Z.

W Straszynie powstanie bezkolizyjne połączenie zarówno z istniejącymi obecnie drogami, jak i obwodnicą południową Gdańska. Budowa całej obwodnicy i węzła będzie kosztować 1,13 mld zł i ma zakończyć się w 2012 roku.

Z kolei nieopodal Auchan powstaną aż dwa nowe węzły. Węzeł Karczemki połączy przedłużoną trasę W-Z z obwodnicą, drugi - mniejszy - wyprowadzi ruch z okolic sklepu Auchan. Na budowę węzłów i trasy W-Z jest już zaklepane unijne dofinansowanie. Również najpóźniej w 2012 roku inwestycje będą gotowe. Przebudowa węzłów pochłonie ok. 273 mln zł. Do końca roku przeprowadzony zostanie przetarg, a prace ruszą na początku 2010 roku.

Na newralgicznych fragmentach obwodnicy powstanie też trzeci pas ruchu. - Zacznie się na węźle Karczemki, a skończy tuż przed węzłem Matarnia. Poza tym kierowcy, którzy będą chcieli np. z trasy W-Z dostać się na ul. Słowackiego, wcale nie będą musieli wjeżdżać na główne pasy obwodnicy, pojadą bokiem. Za dwa lata te rozwiązania powinny być już gotowe - kończy Piotr Michalski.

Opinie (309) 7 zablokowanych

  • Szaleństwo

    No no chłopaki zaszaleli. Z tego co się zorientowałem to chcą wybudować 2 km dodatkowego pasa (tyle jest pomiędzy Karczemkami, a Matarnią). Tylko tyle znaleźli newralgicznych odcinków. Chociaż dobre i to, od czegoś trzeba zacząć.

    • 6 1

  • ŁADNE ZDJĘCIE (4)

    Bardzo ładne zdjęcie, wsam raz kwalifikuje się na mandat dla kierowcy SCANI, który wyprzedza na zakazie wyprzedzania :-)

    • 13 1

    • w dodatku czerwony MAN z tyłu też sie szykuje do wyprzedzania...

      • 4 0

    • A po czym wnosisz, że tam jest zakaz wyprzedzania? (1)

      • 1 4

      • to zdjecie z czasów kiedy nie było tego zakazu, czyli nie tak dawno temu

        proponuje pomyśleć, trójmiasto.pl często wrzuca nieaktualne zdjęcia.

        • 1 1

    • Ja tam nadal nie widze zakazu wyprzedzania

      a linia między pasami przerywana - można wyprzedzać.

      • 0 0

  • I znowu problem ze zmianą pasa, czy to jest już jakaś plaga? (9)

    Aleja Zwycięstwa -> Wielkopolska (chciałem się 'doczłapać' do drogi różowej. Już grubo przed skrętem w lewo włączam kierunek, czekam - jeden samochód, przejechał, drugi.. niby zwolnił, a jak się zbliżam ku lewemu pasowi, ani trochę miejsca nie zostawił. Trzeci samochód - jest daleko, super! myślę - przyspieszam, (to już była 15sekudna) i.... nie mogę uwierzyć, młody kierowca (leszczyk) czarnego suva też przyspiesza! Musiałem kontrować kierownicą - Wtedy on jakby się zreflektował ('aha, on chce pewnie zmienić pas') i chłopczyna odpuścił. Wjechałem przed niego - nie muszę dodawać że przez 15sekund przy jeździe 60km/h musiałem się gapić zarówno do przodu, jak i do tyłu - BARDZO NIEBEZPIECZNA SYTUACJA.

    Co to ma być ja się pytam? Poniedziałek, i wszyscy są 'nagrzani' ? Szlag człowieka trafia - włączam kierunek, patrzę, czekam - i zmieniam pas - tak powinien ten manewr wyglądać. Ale jak ktoś chce mieć stłuczkę (nie szkoda mu auta) to się bawi. Mi w zasadzie nie szkoda auta bo stare, ale szkoda mi czasu na wyjaśnienie zajścia. Miałbym pełno świadków.

    PS. Takie akcje najczęściej są w poniedziałek rano - biedne sfrustrowane ludziki.

    • 9 8

    • Po raz kolejny udowadniasz, że nie powinieneś mieć prawa jazdy. Ludzie zwalniają żebyś wjechał a ty oczekujesz tego aby się zatrzymali i zrobili ci miejsce. Porażka.
      Jakoś nigdy nie miałem tam problemów z wjechaniem. Owszem, nie każdy puszcza ale wystarczy żeby ktoś zwolnił trochę.

      • 5 1

    • To nie oni mają zwalniać (2)

      ale Ty powinieneś dostosować prędkość do nich - wtedy nikt problemów z wpuszczeniem nie będzie robił. A jak będzie, to możesz wjechać "na chama", bo z racji braku różnicy prędkości nikogo nie zmuszasz do gwałtownego hamowania.

      Na drodze nic bardziej nie wkurza, jak osobnik który czai się przez 5 minut ze zmianą pasa - jedzie z włączonym kierunkowskazem i czeka na 100m wolnego pasa za sobą. Zamiast przyspieszyć, to zwalnia i czeka, aż ktoś go wpuści. Celują w tym zwłaszcza kobiety :P

      • 4 2

      • teoretycznie masz rację, ale nie bierzesz pod uwagę całego aspektu sytuacji (1)

        tego zdarzenia. Lewy pas był obsadzony autami, co kilka metrów, której jechały ponad 60km/h. Moje auto też ma kilka metrów długości, to prawda - więc teoretycznie, mogłoby się tam wpasować 'na wcisk' zostawiając metr z przodu i metr z tyłu (przy 60km/h), nie jest to jednak zbyt rozsądne, bo wystarczy że ktoś lekko zmieni prędkość i odległość (bo z przodu zahamuje) i odległość jednego metra zmniejsza się za 10cm. Lub dwa auta mogą się jak to się mówi 'cmoknąć' - a po co?

        Taka pierwsza sytuacja. Druga sytuacja z leszczykiem z czarnego suva, była zgoła inna - ja wyregulowałem prędkość tak aby była identyczna jak pojazdu z przodu. Natomiast kierowca z tyłu, miał prędkość większą - dlaczego? Nie wiem, może się zagapił, gapa jeden, (albo kac po niedzielnej imprezie?). Jakbym nie skontrował kierownicą, a/i on nie zwolnił to byłaby stłuczka trzech aut. On by we mnie wjechał, a ja bym wjechał w tego poprzedzającego.

        Ludzie, którzy przywołują zjawisko jechania na migaczu 5min i zatrzymywania się przed zmianą pasa, nie czytają ze zrozumieniem.

        • 1 2

        • Po raz kolejny powtarzam

          Idź na jakiś kurs, albo poproś umiejacego jeżdzic kolegę żeby ci pokazał jak się zmienia pasy. A najlepiej przesiądź sie do taksówki, tramwaju, autobusu ...itp. Nie prowadź nic samemu, nawet roweru. Wielokrotnie udowodniłeś, że nie masz o tym zielonego pojęcia i pogrążasz sie coraz bardziej. I nie nazywaj normalnych kierowców leszczykami bo taka uwaga od ciebie jest po prostu śmieszna. Stoisz/toczysz się z "przyspawanym" kierunkiem i oczekujesz że ci wszyscy staną i jaśnie pana bedą wpuszczać.

          • 5 1

    • Bombardier gdzie się podziewałeś? (1)

      Czy sytuacja cię zmusiła do dorabiania z Andzelą?

      PS. Dziewczyny pamiętajcie Bombardier to "Singiel"

      • 4 1

      • nie dzięki

        niech ciotki lepiej zostaną singlami ;)

        • 3 1

    • te, kapelusik, jak nie umiesz zmieniac pasa to oddaj prawo jazdy, posiadanie PJ jest przywilejem a nie obowiazkiem (swoja droga tak samo jest ze studiami).

      • 1 2

    • (1)

      a ja jezdze golfem II 1.6, mam czip, duzy wydech i ledy (dayline'y i ringi), z Gdanska do Warszawy jade 2h i takie leszczyki jak ty jak widza moje ledy to zjezdzaja od razu

      • 2 7

      • żenuła

        • 2 1

  • Zróbcie najpierw obwodnice południową i Trase Sucharskiego!! (1)

    Wyeliminować tiry z centrum!!

    • 13 1

    • włąśnie

      zaczynają robić obwodbnicę południową. Jutro podpisują umowe na wykonanie

      • 1 0

  • A co z obwodnicą północną

    i tunelem pod Martwą Wisłą ?

    Nim to zaczną most wantowy się rozpadnie ...

    To dopiero by odciążyło część miasta i obwodnicy.

    Szkoda, że zabrakło takiej odpowiedzi w ankiecie.

    • 16 2

  • dlaczego 3 pasy tylko od wezla karczemki do matarni???

    za dwa-trzy lata okaże sie ze i to jest za malo! powinni od razu conajmniej do osowej zrobic po trzy pasy az do straszyna. Wtedy mozna mowic ze to rozladuje ruch...przynajmniej na 3 lata bo pozniej i tak bedzie gesciej!! Odcinek karczemki-matarnia daje niewiele...po co tak na raty robic??

    Ale... dobre i to takze cieszmy sie tym co mamy i niedlugo bedziemy miec:)

    • 6 2

  • Pustki Cisowskie (2)

    Aż się prosi aby Pustki miały w końcu wyjazd na obwodnicę w kierunku Gdańska. Wystarczy tylko dokończyć skrzyżowanie Jaskółcza-Chabrowa, ustawić tam światła i przebudować drogę gruntową, która idzie od tego skrzyżowania wzdłuż lasu do obwodnicy.

    • 6 1

    • Parę bloków na krzyż a ty byś chciał mieć zjazd?

      • 3 1

    • tam to bydlo mieszka, jezdzi trupami to niech kulaja sie drogami gruntowymi, po co takim obwodnica

      • 2 1

  • na zdjęciu właśnie widać od czego robią się korki!!! Ciężarowe blokują oba pasy!!!

    • 5 0

  • Chwarznieńska

    A bezkolizyjny zjazd z Chwarznienskiej na obwodnice i vice versa tez powstanie? Korki sa tam podobne to tych na Kartuskiej kolo Auchan w Gdansku.

    • 4 1

  • Niestety to nie jest tylko sprawa szaleńców z jaką prędkością jadą lewym pasem. Normalni kierowcy mają prawo wyprzedzać jadąc przepisowo bez wariata na zderzaku, a zmieniając pas nie powinni się martwić czy jakiś idiota jedzie dużo za szybko.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane