• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Obwodnica wciąż zaskakuje kierowców. Pieszymi

Maciej Naskręt
27 grudnia 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Wypadki na Obwodnicy Trójmiasta powodują zawsze potworne korki. Wypadki na Obwodnicy Trójmiasta powodują zawsze potworne korki.

Piesi wciąż wchodzą na Obwodnicę Trójmiasta zobacz na mapie Gdańska, mimo bezwzględnego zakazu. Niestety często powoduje to tragiczne w skutkach wypadki. Władze gdańskiego oddziału GDDKiA ostrzegają kierowców i wskazują, gdzie piesi mogą przekraczać obwodnicę.



Czy kiedykolwiek przechodziłe(a)ś przez jezdnię w miejscu niedozwolonym?

W ostatni czwartek rano na Obwodnicy Trójmiasta na wysokości Szadółek doszło do potrącenia ok. 60-letniego mężczyzny. Szedł on prawym pasem jezdni i z dużą prędkością uderzył w niego kierowany przez 27-latka VW Corrado. Niestety, pieszy poniósł śmierć na miejscu. Policja nadal ustala tożsamość mężczyzny, jego ciało zostało zabrane do Instytutu Medycyny Sądowej przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Konieczna była sekcja zwłok.

To nie jedyne potrącenie ze skutkiem śmiertelnym na obwodnicy. 4 listopada 2010 r. mężczyzna w wieku około 40 lat próbował przejść przez obwodnicę na wysokości Tesco. Potrąciły go w sumie trzy samochody.

Czytelnicy, niejednokrotnie w komentarzach pod Raportem Drogowym, informują nie tylko o przebiegających w niedozwolonych miejscach pieszych, ale też o zatrzymujących się na wysokości Gdyni Wielki Kack busach zabierających pasażerów - prawdopodobnie pracowników budowlanych. - To czyste szaleństwo. Chwilę wcześniej musieli oni wejść na ruchliwą obwodnicę. Przypomnijmy, że nie ma tam żadnego przystanku, a nawet pasa awaryjnego, w dodatku pojazdy mkną tam 120 km/h albo i szybciej - alarmuje czytelnik.

Policjantom trudno ukarać niefrasobliwych pieszych. Jeśli ktoś przechodzi przez jezdnię, zazwyczaj szybko ją opuszcza i oddala się w sobie tylko znanym kierunku. Jeśli policji uda się ująć pieszego, również mandat nie jest srogi, bo to tylko 100-złotowa wpłata na konto Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Na bezmyślnych pieszych wrażenia nie robią nawet informacje o wypadkach śmiertelnych. Gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad bez trudu wskazuje trzy miejsca, gdzie piesi najczęściej usiłują pokonać obwodnicę.

- Pierwszym jest Węzeł Wysoka w Osowej zobacz na mapie Gdańska. Wiele osób skraca sobie tam drogę do ul. Spacerowej. Na szczęście pieszych powinno być tam mniej za sprawą ustawionych niedawno ekranów akustycznych - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.

Równie popularnym miejscem do spacerów po obwodnicy jest jej odcinek na wysokości gdyńskiego Tesco zobacz na mapie Gdyni. Tam piesi - głównie mieszkańcy Dąbrowy - skracają sobie drogę właśnie do Tesco. - Na szczęście te wątpliwe spacery mieszkańców nieco ukróciliśmy montując siatkę ochronną przed... zwierzętami - mówi rzecznik prasowy. Oby tylko ktoś jej niebawem nie rozerwał.

Ostatnim miejscem na obwodnicy jest właśnie Węzeł Szadółki zobacz na mapie Gdyni, czyli miejsce, w którym doszło w czwartek do śmiertelnego potrącenia. Wśród spacerowiczów są głównie zbieracze złomu.

Drogowcy wspominają ponadto inne bezmyślne próby przekroczenia jezdni na drogach w regionie. - Widziałem kiedyś, jak kobieta o kulach usiłowała przejść dwujezdniowy odcinek drogi krajowej nr 7 w Nowym Dworze Gdańskim. Na szczęście nic się jej nie stało - opowiada Piotr Michalski.

Słynna wśród drogowców jest też historia o kobiecie, która przechodziła w Tczewie przez pas zieleni rozdzielający jezdnie w ciągu krajowej 91. Kobieta zaklinowała się w barierach. Uwalniać musiały ją służby miejskie.

Władze gdańskiego oddziału GDDKiA podkreślają również, że pomimo ustawionej siatki ochronnej przy drogach, częstymi gośćmi na jezdni obwodnicy są zwierzęta. Powód? - Coraz częściej zdarza się, że osoby korzystające z bramek w naszym ogrodzeniu ochronnym po prostu ich nie zamykają. Tę sposobność wykorzystują zwierzęta. Pamiętajmy o zamykaniu tych przejść - apeluje Piotr Michalski.

Miejsca

Opinie (183)

  • golf tdi

    kto ma golfa TDI ten jest królwm moje wsi (osowej/osowy)

    • 0 0

  • jak jest przejazd nad obodnica dla aut to i

    musi byc przejscie dla pieszych - takie jest prawo !!
    na matarni mozna ? a na spacerowej juz nie ?? ??
    kazdy ma prawo do przemieszczania sie pieszego na wsi jak nie ma chodnika to lewa strona sie chodzi ! i na spacerowej podobne sa praktyki ala jak przejsc nad obwodnica ?
    prawa czy lewa strona ?
    no chyba tez lewą - myśle że trzeba sie tam wybrac z chłopakami i pasy namalowac bo juz sie poscierały na jezdni !!

    • 1 0

  • 60 lat... (1)

    Pewnie nie miał siły dalej pracować a ZUS zaoferował 800,-... Pewnie ja zrobię podobnie...
    Szkoda tylko tego Kierowcy. Ma całe życie przed sobą ze straszną traumą.

    • 2 2

    • a mi ciebie żal

      a gdyby to twojego ojca potrącili, zastanów się co piszesz, żadnych uczuć, ile samochodów koło niego przejeżdżało, czy ktoś nie mógł zareagować?

      • 0 0

  • Zaścianek

    Kladki nowe drogi rozwój kierunków studiów potrzebnych w 3 mieście, spójna polityka mieszkaniowa i dobry plan urbanistyczny do tego rozszerzenie 3miasta o najbliższe miasteczka, głownie polepszenie komunikacj, odbudowa potęgi portu i stoczni oraz moje osobiste, lekko populityczne, ale bardzo istotne, likwidacja darmozjadow ze straży miejskiej (wiecej etatów w policji, ludzie ich trochę bardziej szanują ) tylko jest jeden problem to utopia bo jest 3 prezydentów i każdy jest chory na władze. Nie ma opcji by się dogadali dobre pomysły jednych odrzucają drudzy i odwrotnie. Jak mamy konkurować z poznaniem, wrocławiem, katowicami, czy szybko rozwijającym się szczecinem. Kto będzie chciał tu inwestować, przyjeżdżać, studiować, zostawiać ? Tylko nie piszcie mi o parkach technologicznych, jaka firma wejdzie do biurowca w centrum Gdańsk i stworzy 400 miejsc pracy, jak wystarczy, ze wymieni kalkulatory na komputer (jest innowacjam jest) i dostanie za frajer w centru, gdyni, za prąd :) koniec bo nie skończę..., potrzebne są zmiany młodzi i ambitni, pracowici nie kopertowi panowie kręci na.

    • 1 1

  • Bo trzeba bylo myslec

    i zrobic przejscia dla ludzi i zwierzat dla ruchu rowerem czy skuterem ale nigdzie sie tego nie przewiduje - waskie przejscia by wystarczyly - od tego np w Szwecji buduje sie drogi - od PRZEJAZDOW POD DROGAMI SZYBKIEGO RUCHU - CZY TO TAKIE TRUDNE? ludzie moze pozniej drazyc tunele bo wczesniej nikt nie kazal...? Myslenie czasem boli co niektorych.

    • 3 0

  • Chwarzno

    codziennie jak się tamtędy jedzie ok 7-7,10 to facet leci na obwodnicę, żeby tam sobie wsiąść do podjeżdżającego auta.

    • 1 0

  • Czyli na Obwodnicy lub Obwodowej trzeba dać znaki 50 km/h,

    skończą się korki, ruch będzie płynny i będzie bezpieczniej.
    Do szybszych szaleńców można strzelać jak w USA.

    • 1 1

  • Obwodnica-Tesco

    Skoro przechodzą,to znaczy, że siatka nie chroni, czyli nie jest szczelna... Poza tym polecam spacer wzdłuż tej siatki - JEST poprzerywana... Ale najwyraźniej nikt tego nie sprawdza...

    • 2 1

  • Artykuł z cyklu: świat dla kierowców

    Jak ktoś lezie drogą, to widać musi! Gdzie kładki, tunel i chodniki wzdłuż?

    • 0 2

  • No proszę, jakie ciekawe wyniki ankiety.

    Wynika z niej, że jakieś 68% Rodaków (czyli 2 na 3) to debile bez szacunku dla jakichkolwiek przepisów i z pogardą dla własnego życia. Dla zaoszczędzenia paru żałosnych minut ryzykują swoje życie i zdrowie mając jednocześnie głębko gdzieś innych użytkowników dróg. Święte krowy, którym wydaje się, że wszystkie ulice i drogi powinny być wymalowane w "zebry" na całej ich długości... To tylko potwierdza tezę, że Polak kulturą drogową nie grzeszy.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane