• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ocenili komunikację metropolitalną

JG
4 października 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 
PKP Szybka Kolej Miejska to zdaniem urzędników kręgosłup metropolitalnego transportu zbiorowego. PKP Szybka Kolej Miejska to zdaniem urzędników kręgosłup metropolitalnego transportu zbiorowego.

Wprowadzenie biletów metropolitalnych, możliwość kupowania ich przez Internet i za pomocą komórki - to niektóre z dokonań Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej od czasu jego powstania w 2007 r. Na posiedzeniu Rady Metropolitalnej w Urzędzie Marszałkowskim w Gdańsku podsumowano cztery lata działalności MZKZG.


Czy działania MZKZG ułatwiły podróżowanie w Trójmieście?


-Efekty prac są niemałe i często niedoceniane - powiedział marszałek województwa Mieczysław Struk po wysłuchaniu prezentacji na temat czteroletniej działalności MZKZG.

Hubert Kołodziejski, przewodniczący Zarządu Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej zachwalał przede wszystkim wprowadzenie w styczniu 2008 r. biletów metropolitalnych: 24-godzinnych, 72-godzinnych oraz 30-dniowych i miesięcznych.

- Po raz pierwszy doszło wtedy do integracji komunikacji komunalnej z kolejową - mówił Kołodziejski.

Zdaniem Kołodziejskiego sukcesem jest także wprowadzenie możliwości zakupu biletu metropolitalnego za pomocą telefonu komórkowego. Dodatkowo przez Internet można załadować bilet metropolitalny na kartę miejską.

Nadal jednak nie udało się wprowadzić wspólnego biletu jednorazowego ważnego na jedną podróż, który honorowany byłby jednocześnie przez miejskich organizatorów przewozów, jak i przez PKP Szybką Kolej Miejską.

Z kolei w  niedalekiej przyszłości MZKZG zamierza przejąć organizowanie komunikacji komunalnej, obecnie wykonywane oddzielnie przez czterech organizatorów transportu zbiorowego: ZTM w Gdańsku, ZKM w Gdyni, MZK w Wejherowie oraz PKP Szybką Kolej Miejską w Trójmieście.

- Bardzo pozytywnie i bardzo wysoko oceniam to, co udało się zrobić - podsumował Kołodziejski.
JG

Miejsca

Opinie (143) 8 zablokowanych

  • A wciąż brakuje konkretów (1)

    Kiedy ostatecznie będzie pełna integracja komunikacji otóż do czasu kiedy SKM jest "państwowa" i "kolejowa" MZKZG będzie takich sztucznym tworem jakim jest od 2007 roku i nic się nie zmieni.

    • 9 0

    • A to jest pytanie do polityków mój misu

      Na pewno nie przez 2015, bo Gdańsk nie odda przychodów ze sprzedaży biletów

      • 0 0

  • Wrócić ikarusy! (1)

    maja chociaż okna i da się w nich latem oddychać!

    • 14 11

    • Atrakcja turystyczna - stare autobusy i tramwaje

      Mógłby wreszcie ktoś wpaść na pomysł kupienia starych autobusów i tramwajów (może jeszcze tych Ikarusów nie zezłomowali czy rozkradli), by przewozić nimi turystów wzorem Trabi Safari w Berlinie lub studentach w Krakowie, gdzie studenci jadą z turystami samochodami rodem z PRL-u i odwiedzają np. Nową Hutę. W Gdańsku w lecie były te wycieczki po stoczni i jeździł autobus "ogórek", ale czemu nie ma tego cały rok? Nie musi to być za darmo oczywiście, ale niech też nie kosztuje 100 zł. Uważam, że udostępnienie zabytkowego tramwaju tylko w lecie to za mało. Z pewnością przejażdżka starym autobusem byłaby dla ludzi większą frajdą niż "podziwianie martyrologii" w przyszłych muzeach - ECS i II wojny światowej...Przepraszam, jeśli uraziłam miłośników historii wojen i Solidarności, którzy lubią takiego typu muzea, ale przecież historia transportu też jest ciekawa i takich muzeów z prawdziwego zdarzenia brakuje w naszym regionie. Jakieś próby udostępnienia starego taboru są, ale niech to będzie stałym elementem miasta! Mam tu na myśli autobusy, bo te obecnie jeżdżące tramwaje i SKM rodem z komuny to już "atrakcja" sama w sobie...

      • 2 0

  • Ten związek jest niepotrzebny. Ogrom kolesiów pasożytujących na podatniku. W normalnym kraju szefowie poszczególnych (1)

    organizatorów poszliby sobie do kawiarni: "Panowie i Panie. Nasi wspólni klienci żądają biletu akceptowanego przez nas wszystkich. Klient jest ostateczną instancją, więc wprowadzamy." Po prostu umawiają się, że każdy kanar akceptuje bilet o takim logo u już. Związki są do tego niepotrzebne.

    • 23 0

    • I tak w Polsce już jest w jednym miejscu - w Euroregionie Nysa

      Innymi słowy: jest jeden bilet na PKP, Koleje Dolnośląskie, Koleje Czeskie, Niemieckie i Sasko-Górnołużyckie, PKS Zgorzelec, Lubań, Bolesławiec i Jelenia Góra, komunikację miejską w woj. libereckim w Czechach i we wschodniej Saksonii.

      • 2 0

  • SKM to "nekropolitalny" wstyd ! Warszawska pozbywa się ostatnich EN57 a tu pudruje i wyświęca trupy za kasę UE

    Zdobysie pokładu SKM z walizą, wózkiem dziecięcym SKM to mordęga, przejazd przygoda. Skansen taborowy nieadekwatny do potrzeb. W świętokrzyskim zamawia się nowoczesne pociągi regionalne... a tu miejska kolej metropolitalna?

    • 24 0

  • Należy zlikwidować kolej

    transport publiczny i chodniki dla pieszych. Wszyscy powinni jeździć samochodami. Im większymi tym lepiej. i koniecznie po jednej osobie na samochód.

    • 4 8

  • A kiedy do jasnej ciasnej (2)

    zostanie zlikwidowana ta luka pomiędzy kolejką a peronem? Ja jako osoba niepełnosprawna mam bardzo duży problem z wysiadaniem z kolejki na peron, czasem ludzie muszą mnie przytrzymać bo sam nie dam rady. Remontują perony, remontują tabor a dziura jak była tak jest - to jest dla mnie niezrozumiałe.

    • 26 1

    • Nigdy. Za dużo z tym zachodu. A nawet wschodu. Za wiele peronów jest niskich. Zacznij zrywać z nieśmiałością. Bo nawet (1)

      pełnosprawnych ludzi przeobraża ona w niepełnosprawnych. Śmiali mają lepiej.

      • 4 1

      • Mówią, żeby SKM przestała jeźdżić poza Trójmiasto. Niech pełnosprawni cierpią.

        A chyba Gdańsk Lipce i Gdańsk Orunia mają niskie perony.

        • 1 0

  • Po co było to posiedzenie? (1)

    To była kampania wyborcza? Skoro się zebrali, to powinni radzić, co robić, żeby było lepiej. Czyli do poprawy: 1) Niedziałający SIP w Gdańsku, 2) Nieudolny zarząd SKM, który remontuje przystanki zamiast wymieniać/remontować tabor, sieć trakcyjną (w zasadzie to chyba powinien wymagać tego od PKP PLK) i system informacyjny (co z tego, że np. przystanek Sopot Kamienny Potok jest wyremontowany, skoro nie można się na nim dowiedzieć, kiedy przyjedzie opóźniona kolejka).

    • 9 1

    • I NIGDY W GDYNI NIE WIADOMO

      który pociąg jedzie do Tczewa - bo wszystkie niby kończą w Gdańsku, nawet gdyby było inaczej. Ale pasażer to w SKM zbędny dodatek do kasy z marszałkowskiego koryta...

      • 3 0

  • publiczy transport to lipa i propaganda (1)

    Ostatnio zostawiłem samochód pod domem wiadomo ekologia i przyjazne miasto. Zrobiłem to ostatni raz, bo dopiero do trzeciego autobusu udało mi się dopchać. Smród ścisk i cudze problemy wygłaszane tak żeby każdy słuchał. Na domiar złego zapomniałem słuchawek i tego również żałowałem. Już wiem dlaczego są korki, bo miasto nie daje możliwości normalnie korzystać z transportu publicznego. Rower to żadna alternatywa jeśli deszcz pada i temperatura ujemna. Dlaczego budowana nowa Słowackiego od razu nie będzie posiadała ścieżki rowerowej? To pytanie jest moją odpowiedzią na zadane powyżej pytanie!

    • 17 1

    • marian

      Postawa typowo roszczeniowa. Co ja z tego będę miał? Jak masz być ekologiczny tylko dlatego, że tak wypada albo jest trendy, to nie bądź. Ekologia jest kwestią świadomości a nie kasy.

      • 0 0

  • Jest dużo do zrobienia... (2)

    Zwiedzałam Trójmiasto ze znajomymi z Finlandii. Oto refleksje na temat komunikacji miejskiej. Dlaczego na stronach naszych lokalnych przewoźników nie ma informacji o taryfach i rodzajach biletów po angielsku (chociaż nie wymagam już niemieckiego, który też byłby pomocny)? Dlaczego tablice z godzinami odjazdów autobusów i automaty biletowe są umieszczane w takich miejscach, że często prawie w cale nie widać ekranu, bo świeci na nie słońce? Po co uruchomiono automaty ZTM Gdańsk, jeśli jeszcze nie wszystkie mają funkcję doładowania kart miejskich? Widok mocno zdziwionego zagranicznego turysty bezcenny, w szczególności gdy wyjaśniam np. że jak jedziemy na jednorazowym bilecie z Sopotu do Gdyni to kasujemy bilety gdyńskie, a jak z Sopotu do Gdańska to gdańskie. Dlaczego nie ma wspólnego biletu na terenie całego województwa pomorskiego? Dlaczego nie ma tygodniowego i 2-tyg. biletów na komunikację miejską? Obcokrajowcy pytają dlaczego w Gdańsku SKM jeździ tak rzadko poza godzinami szczytu? Szkoda, że Bareja już nie żyje, bo nie musiałby wymyślać scenariuszy, życie w obecnej Polsce samo je pisze...

    • 15 2

    • (1)

      Nie wiedzialem że turyści z Finlandii chcą doładowywać w gdańskich automatach swoje karty miejskie. Miła Pani, rozumiem że w Finlandii jest full wypas informacja również po polsku? "Cudze chwalicie swego nie znacie, sami nie wiecie co posiadacie". Ten cytat oddaje podejście nas Polaków, do tego co posiadamy.Pozdrawiam.

      • 0 2

      • Panie j-23

        W CYWILIZOWANYCH krajach takich np jak Anglia...menu wraz cennikiem biletow np w londynskim metrze mozesz sobie wybrac.Jesli chcesz masz niemiecki,hiszpanski...jest tez i jezyk polski.Wiec czy to standardy nie do osiagniecia dla PKP?

        • 2 1

  • Zmiany nie tam, gdzie trzeba

    Wolałabym kupować sobie każdy bilet miesięczny osobno, gdyby w zamian MZKZG zajęło się poprawieniem częstotliwości i punktualności kursowania SKM-ek. Jeżdżę skmką kilka razy dziennie od 5 lat i muszę przyznać, że sytuacja się pogarsza - po pierwsze zmienił się rozkład i o niektórych kluczowych porach dnia skmki jeżdżą rzadziej, po drugie - częściej dochodzi do awarii i sporych opóźnień, co jeszcze kilka lat temu było bardzo sporadyczne. Jestem cierpliwą osobą, ale podróżując smką do pracy i służbowo takie spóźnienia i problemy dostarczyły mi już wielu stresowych sytuacji.I mały dodatek odnośnie SKM Sprinter. Swego czasu jeździłam sprinterem z Gdyni do Wrzeszcza, ale szybko zrezygnowałam, gdy okazało się, że prawie zawsze wyprzedzała mnie standardowa skmka, mająca późniejszą godzinę odjazdu!! :)) Po prostu sprinter potrafi długo stać przed Sopotem czy Oliwą, czekając aż tory dalekobieżne zostaną zwolnione przez inne pociągi.Pozdrawiam :)

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane