- 1 Dostał 5 mandatów naraz (33 opinie)
- 2 Były senator PiS trafił do więzienia (257 opinii)
- 3 Nowa godzina wodowania z historycznej pochylni (110 opinii)
- 4 Wstrzymano zmiany na Marynarki Polskiej (36 opinii)
- 5 Dworzec PKS w Gdańsku: co dalej? (182 opinie)
- 6 Winda, która wygląda jak kapliczka (18 opinii)
Od 1 kwietnia duże utrudnienia dla pasażerów SKM, nie tylko w Gdyni
Ze sporymi utrudnieniami muszą liczyć się w najbliższych miesiącach pasażerowie SKM. 1 kwietnia rozpoczną się remonty czterech gdyńskich przystanków. Jeden z nich - Gdynia Grabówek - zostanie zamknięty na pół roku. Pracę odczują jednak wszyscy pasażerowie, bo kolejki kursować będą rzadziej.
Co ciekawe, z naszych informacji wynika, że przez ostatnich kilka dni realizacja całej inwestycji w zapowiadanym wcześniej terminie dosłownie wisiała na włosku, a SKM prowadziło gorączkowe rozmowy z wykonawcą.
Wszystko przez wojnę na Ukrainie i powrót do kraju wielu pracowników firmy, która będzie modernizować przystanki. Ostatecznie jednak SKM i wykonawca dogadali się i prace mają się zacząć 1 kwietnia.
Jakie konkretnie utrudnienia czekają pasażerów SKM?
- Z powodu modernizacji przystanków SKM Gdynia Leszczynki i Gdynia Grabówek od 1 kwietnia do 27 czerwca zamknięty będzie jeden tor na odcinku Gdynia Chylonia - Gdynia Główna. Peron na Grabówku zostanie rozebrany i zbudowany na nowo 50 m dalej w stronę centrum Gdyni, dlatego od 1 kwietnia do końca września ten przystanek zostanie wyłączony z użytkowania. Nieczynny będzie też tunel pod peronem - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik SKM.
Od 1 kwietnia do 10 czerwca obowiązywać będzie też specjalny rozkład jazdy, dzięki któremu w godzinach szczytów na jednym torze będzie się mogło zmieścić więcej pociągów.
Na odcinku Gdynia Główna - Wejherowo pociągi będą kursowały:
- w szczycie porannym: z Wejherowa w kierunku Gdyni w paczkach po dwa pociągi (co około 8-10 minut), przerwa między paczkami wynosi około 21-23 minut, a z Gdyni w kierunku Wejherowa co około 25-30 minut;
- w szczycie popołudniowym: z Gdyni w kierunku Wejherowa w paczkach po dwa pociągi (co około 8-10 minut), przerwa między paczkami wynosi około 21-23 minut, a z Wejherowa w kierunku Gdyni co około 25-30 minut;
- w okresie między szczytem porannym i popołudniowym: co około 30 minut.
Dodatkowo w szczycie porannym i popołudniowym na odcinku Wejherowo - Gdynia Główna - Wejherowo uruchamiane będą pociągi, które będą kursować z pominięciem przystanków Gdynia Stocznia, Gdynia Grabówek i Gdynia Leszczynki, które będą kursować po linii dalekobieżnej 202.
Pociągi te będą kończyć i zaczynać bieg na stacji Gdynia Główna, na peronach dalekobieżnych. Trasa niektórych wspomnianych powyżej pociągów będzie wydłużona do Gdańska Śródmieścia. Od przystanku Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana pojadą one już po linii SKM.
Utrudnienia także na innych odcinkach
Trwają już prace na stacji Gdynia Orłowo, a w trzecim kwartale tego roku mają się rozpocząć prace na stacji Gdynia Główna.
- W trakcie tych modernizacji wymieniane będą szyny, dlatego konieczne będzie wyłączanie z użytkowania jednej krawędzi peronowej. W tym czasie ruch pociągów będzie prowadzony wahadłowo - w obu kierunkach po jednym torze. Zarówno w Gdyni Głównej, jak i w Orłowie po obu stronach peronów są zabudowane rozjazdy i dzięki temu na odcinku Gdynia Główna - Gdańsk Śródmieście możliwe będzie utrzymanie częstotliwości kursowania pociągów w dni powszednie co 10 min, a w większość weekendów - co 15 min - mówi Złotoś.
Komunikacja zastępcza? Rozmowy wciąż trwają
Czy w związku z pracami i wyłączeniem przystanku Gdynia Grabówek bilety SKM będą honorowane w autobusach i trolejbusach przynajmniej na odcinku Gdynia Chylonia - Gdynia Główna?
- Prowadzimy rozmowy z ZKM Gdynia o wprowadzeniu honorowania biletów w pojazdach gdyńskiej komunikacji miejskiej na odcinkach pomiędzy przystankami Gdynia Leszczynki - Gdynia Stocznia - Uniwersytet Morski lub Gdynia Chylonia - Gdynia Główna. Czekamy na decyzję miasta - mówi Złotoś.
Jak dodaje, bilety w tzw. Taryfie Pomorskiej ważne są jednak i w pociągach SKM, i składach Polregio. Istnieje więc możliwość przesiadki na pociąg drugiego przewoźnika.
Opinie (166) ponad 10 zablokowanych
-
2022-03-25 13:33
Patologia
Szkoda że nikt nie pomyślał o tym aby nadać tym stacjom właściwe nazwy. Stacja Gdynia Leszczynki znajduje się na Chyloni a stacja Gdynia Grabówek na leszczynach
- 0 0
-
2022-03-27 07:40
Archaiczna siec kolejowa tzw SKM
Metropolia trójmiejska od Redy do Pruszcza Gd. bardzo dynamicznie zwiększa liczbę mieszkańców rok do roku.. Niestety ze względu na przebieg szlaku kolejowego wyłączone są duże fragmenty aglomeracji. Jedna nitka kolejowa to nie system komunikacji typu "metro". Nie zmieni tego zbudowana PKM, bo dotarcie z Osowy do centrum Wrzeszcza zajmuje więcej czasu niż jazda innym środkiem komunikacji czy samochodem nawet w szczycie! To porażka i obniżenie dyletanctwa władz.
Nie ma koncepcji czy rezerwy terenów pod budowę sieci do dolnego tarasu Gdanska Oliwa via Nowy Port do Centrum . Kompletna zmiana taboru na typowo aglomeracyjny , zmiana odległości przystankow, przystosowanie ich lokalizacji do zbiegu sieci drogowej ( ani Redłowo ani Orłowo nie obsługuje potoku z Karwin!!!). Pierwsze metro na świecie powstało w Londynie w połowie XIX w... drugie w Budapeszcie na początku XXw.. to stopień polskiego zacofania, ale i niedowład koncepcji, planowania. Gdyby nie przypadek politycznej decyzji Sowietów sprowadzenia wagoników S-Bahn z Berlina dla potrzeb obsługi stoczniowcow w trójmiejskich stoczniach budujących radzieckie okręty do dziś jeździlibyśmy pociągiem typu Regio pomiędzy Gdańskiem a Gdynia po 2 parach szyn.. Żal..- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.