• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 1 września podwyżka cen biletów kolejowych w Trójmieście

Maciej Korolczuk
26 sierpnia 2024, godz. 12:45 
Opinie (302)
Ceny biletów kolejowych w Trójmieście wzrosną od 1 września. Ceny biletów kolejowych w Trójmieście wzrosną od 1 września.

Od 1 września wzrosną ceny biletów kolejowych w taryfie pomorskiej. Cena najtańszego biletu SKM (do 6 km) wzrośnie z 4,80 do 5,50 zł. Więcej zapłacimy też za odcinkowe bilety miesięczne, dobowe oraz popularne w Trójmieście bilety miejskie (podwyżka z 5,50 zł na 7 zł) i trójmiejskie (10 zł zamiast 8 zł).



Pociągami po Trójmieście poruszam się:

Ostatnia podwyżka cen biletów kolejowych w Trójmieście miała miejsce dwa lata temu.

Od 1 września czeka nas kolejna podwyżka.

Podwyżki przez wysokie ceny paliw i energii



Czym tłumaczą podwyżki cen biletów przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego, odpowiedzialnego za organizację przewozów kolejowych w województwie pomorskim?

Jak mówi nam Michał Piotrowski, rzecznik prasowy marszałka, wzrost cen jest podyktowany wyższymi kosztami przewozów, głównie cenami energii elektrycznej i paliw, ale też zakupem nowego taboru oraz zwiększeniem oferty przewozowej.

Rozkłady kolejowe na żywo w twoim telefonie



Poza podwyżkami z oferty zniknie też m.in. bilet miesięczny rowerowy na danej trasie w cenie 30 zł. Zastąpi go bilet sieciowy na całe województwo w cenie o 10 zł wyższej. Zostanie też zniesiona opłata za bagaż dodatkowy, która dotychczas wynosiła 4,50 zł.

Podwyżki taryfy Regio/SKM (18 opinii)

To już pewne. Od 1 września najtańszy bilet do 6 km w cenie uwaga.... 5.50 PLN!!! Miejski za 7 PLN, a trójmiejski aż za 10 pln. Ja rezygnuje z usługi. Wolę pieszo.
To już pewne. Od 1 września najtańszy bilet do 6 km w cenie uwaga.... 5.50 PLN!!! Miejski za 7 PLN, a trójmiejski aż za 10 pln. Ja rezygnuje z usługi. Wolę pieszo.

Ceny najpopularniejszych biletów od 1 września:

  • bilet jednorazowy do 6 km - 5,50 zł (obecnie 4,80 zł)
  • miejski (Gdańsk/Sopot lub Gdynia/Sopot) - 7 zł (obecnie 5,50 zł)
  • trójmiejski - 10 zł (obecnie 8 zł)
  • miesięczny miejski (Gdańsk/Sopot lub Gdynia/Sopot) - 135 zł (obecnie 112 zł)
  • miesięczny trójmiejski - 190 zł (obecnie 164 zł)

Ceny pozostałych biletów:

  • tygodniowy imienny do 6 km - 48 zł (obecnie 43 zł)
  • miesięczny imienny do 6 km - 120 zł (obecnie 108 zł)
  • za rezerwację miejsca na rower lub za przewóz roweru - 7 zł (bez zmian)
  • dobowy - 25 zł (obecnie 20 zł)
  • trzydobowy - 50 zł (obecnie 40 zł)
  • półroczny Mobilny Senior - 10 zł (bez zmian)
  • dobowy na całe województwo - 50 zł (nowość)
  • trzydobowy na całe województwo - 100 zł (nowość)
  • miesięczny na całe województwo - 250 zł (nowość, zastąpi wszystkie bilety miesięczne na odległość powyżej 50 km

Miejsca

Opinie (302) 6 zablokowanych

  • Bilety grupowe

    Opłacalność przejazdu 2 osób oraz powyżej jest praktycznie zerowa. Skoro mamy milion taryf to czemu pominięto zniżki dla grupowych przejazdów?

    • 8 0

  • Niepojęte dla mnie było to, że w stolicy komunikacja jest o wiele tańsza niż w Trójmieście (1)

    50 parę złotych i masz na studenckim możliwość przejazdu wszystkim na terenie całej Warszawy. Mieszkając w Gda mam bilet na Gdańsk + Sopot (SKM + ztm) i płacę 90 kilka złotych...

    • 21 0

    • Zycie w warszawie wbrew pozorom jest tansze niz w Trojmiescie i nie chodzi mi tu tylko o bilety. I tak - mam porownanie. I dziekuje za posty w stylu - to wyjedz. Nie zmieni to faktu, ze Trojmiasto jest drogie :)

      • 4 0

  • Jeszcze się wahałam z kupnem auta (1)

    Teraz daliście mi definitywny powód do zakupu auta po ponad 15 latach podróżowania komunikacją miejską. Jako wieloletni użytkownik komunikacji miejskiej i podmiejskiej informuję, że widać jak stacza się komunikacja miejska z każdym rokiem przez ciągłe podwyżki cen i przestaje być tworzona dla normalnie zarabiających ludzi. Komunikacja miejska nie powinna być biznesem !!

    • 37 0

    • gdańsk to nie warszawa żeby dało się tu żyć bez auta

      • 4 2

  • Uśmiech

    POproszę:)

    • 17 0

  • ech

    Przed pomysłem wprowadzenia fali jeździłem SKM codziennie... gdy fala została ogłoszona zdecydowałem się na kupno roweru elektrycznego i to był dobry wybór, bo nie dość, że szpiegująca fala to jeszcze podwyżki cen. Teraz SKM omijam szerokim łukiem.

    • 11 0

  • Bilet Trojmiejski

    powinien dotyczyc Gdanska Sopotu Gdyni. Powinien byc podzial na strefy 1+2 podobnie jak ma Warszawa. Mozesz poruszac sie w scislym centrum albo dojezdzac na przedmiescia. Wszystkie okoliczne miesciny powinny byc w strefie 2 i dokladac sie do biletow. Tak tak dokladac. Oscienne gminy powinny dokladac sie do kosztow po to abyscie mogli jezdzic taniej. I tak dzieki temu, ze sa 2 strefy mozecie kupic bilet na pogranicze Warszawy albo dodatkowo +1 czyli scisle centrum.

    Przykladowo:

    Imienny 30-dniowy Warszawa+ I próg dofinansowania strefa: 2 normalny: 98 zł/strefa: 1+2
    normalny: 166 zł
    Imienny 30-dniowy Warszawa+ III próg dofinansowania strefa: 2 normalny: 72 zł/strefa: 1+2 normalny: 120 zł
    mienny 90-dniowy Warszawa+ I próg dofinansowania strefa: 2 normalny: 250 zł/strefa: 1+2 normalny: 406 zł

    I PRÓG: Konstancin-Jeziorna, Wieliszew
    ii próg: Radzymin Zielonka
    Iii próg: Góra Kalwaria, Jabłonna, Józefów, Kampinos, Kobyłka, Legionowo, Leszno, Lesznowola itd....

    • 10 5

  • Dlaczego nie od razu np 50 zl za bilet do 6 km?

    Jak szaleć to szaleć. A umotywowanie takich podwyżek też by się znalazło. Swoją drogą pewnie najważniejszym powodem jest kompletna wtopa finansowa i przekretowa, czyli Fala. Takie ceny są skandaliczne. Komunikacja w Warszawie jest dużo tańsza i obejmuje wszystkie środki transportu. Trojmiasto wciąż kroczy "dumnie" po tytuł najdroższej i najgorszej komunikacji publicznej w Polsce.

    • 23 0

  • Jeśli mam bilet miesięczny Lebork- Gdynia główna to będę mógł jezdzic również na trasie gdansk wrzeszcz-Gdynia głównaw ramach biletu na wojewodztwo? Xzy obowiązuje tylko na tamtej trasie?

    • 7 0

  • Ceny jakby przejazd SKM- ka byl atrakcja turystyczna,

    Jak kolejka linowa na Kasprowy Wierch.

    • 19 1

  • głównie cenami energii elektrycznej i paliw, ale też zakupem nowego taboru oraz zwiększeniem oferty przewozowej. (1)

    Co do pierwszych powodów to zgoda. Nowy tabor i oferta to problemy przewoźnika. Nie jestem udziałowcem spółki aby w nich partycypować.

    • 14 0

    • Tez mnie to zawsze dziwi.

      Zakupują nowy tabor, a potem się okazuje,że klient ma za to dopłacać. Zapominają,że nie są prywatnym przewoźnikiem. A jakbyśmy jeździli starym szrotem sprzed 30 lat, to by motywowano, że trzeba włożyć coraz więcej kasy w podtrzymanie tych rzęchów przy życiu. Szkoda słów.

      • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane