• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 11 grudnia cięcia w SKM. Większy chaos we Wrzeszczu

Krzysztof Koprowski
28 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
11 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy, który raczej nie ułatwi podróży pociągami SKM. 11 grudnia wchodzi w życie nowy rozkład jazdy, który raczej nie ułatwi podróży pociągami SKM.

Pasażerowie SKM od 11 grudnia będą musieli przygotować się na rzadziej kursujące pociągi do Wejherowa, a nocą... zmienić środek transportu. Do Słupska pojadą pociągi Przewozów Regionalnych, ale z taryfą SKM. Znikną połączenia SKM z Tczewem. We Wrzeszczu wciąż nie będzie tablic elektronicznych.



Jak oceniasz nowy rozkład jazdy SKM?

Po ograniczeniu kursowania pociągów na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, podobne uszczuplenie oferty przewozowej czeka "podstawową" trasę Szybkiej Kolei Miejskiej.

Mniej nocnych pociągów

W najgorszej sytuacji znajdą się osoby, które przemierzają Trójmiasto nocą w dni powszednie.

Z Gdańska Głównego do Gdyni nie pojedzie pociąg o godz. 1:00. Kto nie zdąży na ostatni pociąg do Gdyni (pięć minut po północy), będzie musiał szukać alternatywnego środka transportu lub przeczekać na dworcu do 3 w nocy.

Z Gdyni Głównej do Gdańska ostatni pociąg w dni powszednie odjedzie o godz. 0:12. Kolejne połączenie przewidziano dopiero o godz. 3:10.

Cięcia w kursowaniu nocnych pociągów w mniejszym stopniu dotkną weekendowych pasażerów. Z Gdańska do Gdyni w sobotę i niedzielę nie pojedzie pociąg o godz. 2:00, ale zostaną zachowane kursy o godz. 1:00.

W kierunku odwrotnym, z Gdyni do Gdańska, w soboty i niedziele z rozkładów zniknie kurs o godz. 2:43. W rozkładzie pozostanie pociąg odjeżdżający o godz. 1:10.

- Na podstawie określonej przez województwo pracy eksploatacyjnej operator PKP SKM w Trójmieście opracował optymalny układ połączeń - mówi Małgorzata Pisarewicz, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. - Nie zabroniliśmy uruchamiać SKM-ce pociągów w porach nocnych poza zawartą umową. W okresie 22 października - 22 listopada przeanalizowaliśmy połączenia między 1 a 3 w nocy. Średnio w każdym z pociągów przewożono 35 pasażerów w całej relacji Gdynia - Gdańsk.
Aktualne rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl oraz w aplikacji mobilnej Trojmiasto.pl

Pasażerowie nocą będą musieli znaleźć inny środek transportu niż SKM. Pasażerowie nocą będą musieli znaleźć inny środek transportu niż SKM.
Trudniej do i z Wejherowa

Na większy tłok i dłuższe oczekiwanie na pociąg muszą przygotować się osoby podróżujące między Wejherowem a Trójmiastem.

W porannym szczycie zabraknie pociągu odjeżdżającego z Wejherowa do Gdyni o godz. 7:05. W rozkładzie przewidziano kursy o godz. 6:56 oraz 7:10.

Trudniej o miejsce może być w pociągach powrotnych w szczycie popołudniowym. Z Gdyni Głównej do Wejherowa zabraknie kursu między 16:10 a 16:35. Pociągi o godz. 16:18 i 16:26 wprawdzie nie zostaną usunięte, ale skończą bieg już w Gdyni Chyloni.

- W obowiązującym rozkładzie jazdy Wejherowo jest obsługiwane łącznie przez 134 pociągi aglomeracyjne, zaś w nowym rozkładzie będą to 132 pociągi. Uważamy, że taka liczba połączeń w pełni pozwoli na obsługę potoków pasażerskich między Wejherowem a Trójmiastem - wyjaśnia rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.
Rozkład jazdy SKM obowiązujący od 11 grudnia 2016 r. (pdf)

Materiał archiwalny

Przewozy Regionalne do Słupska z taryfą SKM

Od 11 grudnia spore zamieszanie może wywołać obsługa połączenia Gdynia - Słupsk taborem Przewozów Regionalnych. Wbrew nazwie i malowaniu składów, będzie tutaj obowiązywała wyłącznie taryfa i zasady przewozowe Szybkiej Kolei Miejskiej. Dotyczy to zarówno biletów jednorazowych, jak i okresowych.

Bez pociągów SKM do Tczewa

Wraz z grudniowymi zmianami, pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej przestaną kursować na trasie między Gdańskiem Głównym a Tczewem. Połączenia na tym odcinku przejmą Przewozy Regionalne.

Czytaj też: Więcej szybkich pociągów z Trójmiasta do Tczewa w szczycie

Pasażerom PKM we Wrzeszczu na razie muszą wystarczyć papierowe rozkłady jazdy i lepszy system nagłośnienia. Pasażerom PKM we Wrzeszczu na razie muszą wystarczyć papierowe rozkłady jazdy i lepszy system nagłośnienia.
Jeszcze większy chaos we Wrzeszczu

Wiadomo już, że w momencie wejścia w życie nowego rozkładu jazdy, w ramach którego część składów z trasy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zostanie skierowanych na tory dalekobieżne, nie pojawią się monitory z informacjami o odjazdach pociągów na dworcu we Wrzeszczu.

PKP Polskie Linie Kolejowe tłumaczą, że na montaż ekranów będzie trzeba poczekać do IV kwartału przyszłego roku, ponieważ wpierw wymagane jest połączenie systemów blokady liniowej i sterowania ruchem PLK i PKM.

To oznacza, że od grudnia przy jednym peronie w tym samym kierunku mogą pojawić się jednocześnie pociągi do Gdyni Głównej przez port lotniczy oraz przez Sopot po torach dalekobieżnych.

Czytaj też: Artykuł z 2015 r.: Bieg na orientację we Wrzeszczu. Z którego peronu jedzie ta PKM-ka?

Prowizorycznym rozwiązaniem, które ma ułatwić orientację pasażerom we Wrzeszczu, będzie rozbudowa systemu nagłośnienia. Jego uruchomienie planowane jest na początku przyszłego roku.

Czytaj też: Od 11 grudnia nowe połączenia kolejowe oraz taniej do stolicy

Opinie (420) 3 zablokowane

  • (1)

    moze czas oddac skm w inne rece skoro sobie nie radzicie, ludzie w nocy tez dojezdzaja do pracy, jak zabraknie wam lekarza strazaka czy innego funkconariusza to bedziecie plakac

    • 26 0

    • nie świruj, nie jadą na nocną zmianę o północy, wtedy już tkwią na dyżurze, który zaczyna się wczesnym wieczorem, a kończy rano.

      w nocy łażą kuchty wracają do domów z zamykanych knajp. oraz glównie klienci tych knajp, też powinni mieć możliwość dojazdu, ale jeśli nie ma skm to zarobią taxi i ubery

      • 4 2

  • do głupio-mądrego (1)

    A teraz wyobraź sobie jak by całą kolej w Trójmieście zlikwidowali. Byś swoim samochodem utknął w komunikacyjnym paraliżu.( zwłaszcza zimą).

    • 5 1

    • w nocy? korek o pierwszej w nocy?
      co jarasz?

      • 5 2

  • papierowe rozklady? hahaha tak chca namawiac do komunikacji miejskiej :)

    • 8 1

  • to jak? Zachęcacie do korzystania z transportu zbiorowego czy nie?

    • 17 0

  • porównanie... (16)

    Mieszkańcy Trójmiasta to bardzo zasobni ludzie, stać ich na bilet za 240pln.
    W Warszawie, bilet miesięczny na pierwszą strefę (koło o srednicy ca. 40km -> Gdańsk Wejherowo) kosztuje 100pln. Z "kartą Warszawiaka", jeszcze taniej. Na wszystkie środki komunikacji miejskiej (tramwaj, autobus, pociąg skm, wkd, metro).
    Dodatkowo SKM likwiduje "znizki komercyjne", które nie są znizkami tylko możliwością finansowania kosztów przez pracodawców. Kasa dla SKM za rok z góry a pracownik ma taniej.
    Co pan na to, panie Głuszek?

    • 38 0

    • Ale tam. (12)

      Nie mają PKM.

      • 3 0

      • kolejarze (11)

        Ale maja WKD i "mazowieckie" oraz ZNTK w Mińsku Mazowieckim.
        W Gdańsku dawno zaorane...

        • 5 0

        • To co wymieniłeś (10)

          To oddzielne byty, nie sponsorują swojego utrzymania.
          Jak pasażerowie SKM sponsorują utrzymanie PKM, poprzez wyższą cenę biletów w SKM.

          • 2 1

          • (4)

            Żaden transport masowy nie jest dochodowy! Nawet samochód, na potrzeby którego wszyscy muszą się zrzucać na budowę dróg oraz leczenie ofiar wypadków i astmyków.

            • 0 2

            • Skoro wiemy że niedochodowy. (3)

              To dlaczego podnieśli ceny biletów na SKM aby sponsorować PKM?

              • 3 1

              • dotacja to jest oszustwo (2)

                dowód?

                na Hel z GdyGł jezdzi:
                bardzodotowane statki
                dotowane Regio
                dotowaniemniej klon PKS
                i niedotowane prywatne busiki

                busiki są najtansze i jezdza najszybciej, placisz dopiero gdy jedziesz
                drozszy jest PKS, ale ma liczne znane wady, np jedzie okrężnie i staje co chwila
                Regio jest JESZCZE drozsze i moga cie wy je bac jak masz np. rower a ktoś wsiada z wózkiem dziecięcym nie ma miejsca
                statek jest ultranajdroższy i prócz tego że się możesz porzygać, to mogą cię nie wpuścić nawet jak masz już bilet, bo mają komplet

                QED: dotacja to powod by bylo najdrozej, chamsko i niewygodnie

                wolę busiki, ubera, wlasną furę, unikam dotacji, nie stać mnie

                to robi mnie antykomunistą, uważam, że na komunizm stać tylko bardzo bogatych

                • 4 0

              • "manażeria"

                Niestety, musze się z Tobą zgodzić. Dotacja w naszym wykonaniu (wykorzystaniu) ma takie skutki. Wynika to z prostackiego przeświadczenia, że to "psia micha" oraz z braku nadzoru właścicielskiego.
                Przykład Warszawy jest tu wyjątkiem, może mają aż tak wielką górkę? Albo lepiej nia zarządzają...

                • 1 0

              • a za ulice płacisz?

                i tu cie mamy, komuchu!

                • 0 0

          • miesięczny (4)

            Ale wspólny bilet honorują.
            Tym bardziej, jako odrębne podmioty, są tlem/ilustracją do sytuacji w Gdańsku.
            Oczywiście, moje spostrzeżenie jest prowokacyjne. Sprawa jest prosta, Warszawa ma z czego dokładać i potrafi to zrobić.
            W Trójmieście "krótka kołdra", brak dochodów, "niedasizm" i polityka mocarstwowa.

            • 6 0

            • (3)

              W Trójmieście się uda jak Łódź i Warszawa będą miały wspólny bilet. Pokaż mi kilka miast które mają wspólny bilet i odrębne podmioty komunikacyjne.

              • 0 1

              • Aglomeracja slasa

                • 1 0

              • Co stoi na przeszkodzie utworzenia jednego miasta, zamiast trzech pasożytów?

                • 3 0

              • Euronysa

                Ważna w Saksonii, Libercu i Jeleniej Górze

                • 0 0

    • W Warszawie transport funkcjonuje świetnie, bez porównania lepiej niż w tej smutnej p*pie Gdańsku

      • 11 0

    • (1)

      Warszawa jest JEDNYM miastem zaś Trójmiasto to trzy odrębne miasta Gdańsk Sopot Gdynia

      • 0 4

      • nożyce się odezwały?

        Tego dotyczy ta "prowokacja". To tylko przyczynek do stwierdzenia, że "co trzy czapki, to nie jedna"
        Jeśli trzy "czapki" nie dają rady, to należy zastapić je jedną.
        Może i są to trzy miasta ale jedna firma (SKM). I z żadnym ZTM dogadać się nie może.
        Może są to trzy miasta ale jedno województwo i ktoś to "towarzycho" powinien trzymać przy r**ju. A za politykę transportową odpowiada wojewoda.
        Z tego też powodu lata całe nie było bezpośredniego Regio do Elbląga...

        • 5 0

  • Najlepiej zlikwidować, przypomina to tok myślenia Kalego, (2)

    a nie można wprowadzić mniejszych szynobusów na okres nocny.
    Jedyny szybki środek transportu w Trójmieście jest likwidowany.

    • 24 0

    • Tak tak tak!!!!!!!!To jest ozwiązanie

      To jest jedyne roziązanje- W godzinach mniejszego ogłoszenia powinny jeździć składy? Świat zna takie (ustrojstwa) jak szynobus czy drezyna z takim czy innym napędem.

      • 0 0

    • dojczeban jak by nie mial szynobusa to puscil by autobus zamiast pociagu
      byle tylko utrzymac takt i nie tracic klientow

      • 4 0

  • Haga Bangladesz szkoda słów najlepiej zlikwidujcie to scie*wo

    • 10 0

  • Brakuje mi tu nazwisk - kto jest za to bezpośrednio odpowiedzialny. (3)

    Brakuje mi tu nazwisk - kto jest za to bezpośrednio odpowiedzialny. Ja bardzo chętnie wyrażę swoją opinie w wyborach do sejmiku wojewódzkiego. Niestety autor się nie postarał pod tym względem. Szkoda, że wybory dopiero za dwa lata.

    • 38 0

    • (1)

      Samorząd Województwa = PO = KOD

      • 1 2

      • "Jak po to i tuska.. " - co za brednie - konkretne nazwiska.

        • 3 1

    • świlski

      struk, trawicki

      • 0 0

  • ku***ie syny

    Potrafią tylko podnosić cenę biletów na skmki aby utrzymywać zbędną pkm.

    • 19 4

  • Skandal!!!

    Mamy XXi wiek, miasta w europejskie stawiają na komunikację zbiorową, rozwijają infrastrukturę pieszo rowerową. A u nas co? Powrót do lat 50-tych i pchanie ludzi do samochodów. Czy to jest celowy krok, do otwarcia rozmów na temat szybkich dróg przez centrum trójmiasta? Brak słów!!!

    • 22 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane