• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi na PKM co pół godziny

Krzysztof Koprowski
17 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Na przystanku PKM Gdańsk Brętowo, jedynym w pełni zintegrowanym z tramwajem, nie będą zatrzymywały się pociągi do i z Kościerzyny. Na przystanku PKM Gdańsk Brętowo, jedynym w pełni zintegrowanym z tramwajem, nie będą zatrzymywały się pociągi do i z Kościerzyny.

11 grudnia wejdzie w życie nowy rozkład pociągów na trasie PKM. Do Kościerzyny dojedziemy bezpośrednio z Wrzeszcza. W ciągu dnia częstotliwość kursowania pociągów wyniesie co ok. pół godziny, a tylko w bardzo krótkim okresie szczytu porannego i popołudniowego wzrośnie do ok. 20 minut.



Czy pociągi na trasie PKM powinny kursować częściej?

Od 11 grudnia na terenie całego kraju zostaną wprowadzone nowe rozkłady jazdy na kolei. Dotyczy to także pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej, kursujących po trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

Największą zmianą będzie skierowanie większości pociągów między Trójmiastem a Kościerzyną przez Gdańsk Wrzeszcz zobacz na mapie Gdańska (i dalej torami dalekobieżnymi przez Oliwę zobacz na mapie Gdańska, Sopot zobacz na mapie Sopotu) do Gdyni. Na zmianę kabin przez maszynistę we Wrzeszczu przewidziano ok. 7-minutowy postój.

Aktualne rozkłady jazdy sprawdzisz na komunikacja.trojmiasto.pl oraz w aplikacji mobilnej Trojmiasto.pl

Dłuższy o prawie 20 minut przejazd przez Wrzeszcz ma być rekompensowany brakiem zatrzymań na przystankach Gdańsk Rębiechowo zobacz na mapie Gdańska, Matarnia zobacz na mapie Gdańska, Brętowo zobacz na mapie GdańskaNiedźwiednik zobacz na mapie Gdańska.

Pociągi między Gdynią a Wrzeszczem przez Osową zobacz na mapie Gdańska będą kursowały co ok. 1 godz., przy czym ostatni kurs z Gdyni zostanie wykonany już o godz. 20:18 (później, o 21:03 będzie realizowany jeszcze kurs przez Sopot, Oliwę, Wrzeszcz do Kościerzyny), a w odwrotnej relacji o 21:56.

Rozkład jazdy Gdańsk - Port Lotniczy - Kartuzy/Gdynia (pdf)

Rozkład jazdy Gdynia - Kościerzyna (pdf)


Pociągi z zatrzymaniami na wszystkich przystankach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej pojadą co ok. pół godziny. Tylko przy kilku porannych i popołudniowych połączeniach częstotliwość kursowania wzrośnie do ok. 20 minut.

Nowy rozkład będzie obowiązywał od 11 grudnia do 11 marca przyszłego roku.

Czytaj też: Nowe połączenia kolejowe oraz taniej do stolicy

Opinie (209)

  • Brętowo - węzęł przesiadkowy... podobno:) (1)

    Brętowo miało być węzłem przesiadkowym? Chyba projektanci przyznają się że coś słabo im poszło - bo jak inaczej tę zmianę rozumieć? Nawet autor artykułu o tym wspomina :) ...

    • 8 0

    • projektanci zrobili kawał dobrej roboty. Nie mieli szans z nędzna podróbką integracji biletowej

      • 4 0

  • Gdynia - Osowa. Dziękujemy za zawieszenie bezpośrednich połączeń realizowanych w ciągu dnia (w godzinach pracy). (1)

    • 10 2

    • zgadzam się w pełni

      • 0 0

  • a może komuś zależy aby do kiesy państwa wpływało jak najmniej pieniędzy?

    • 6 0

  • (1)

    Cała ta integracja to głupota. Brzmi dobrze tylko kto by miał się tam przesiadać. Zresztą zdjęcie świetnie to obrazuje - przystanek świeci pustkami. Estakada dla tramwaju to zmarnowane pieniądze.

    • 6 0

    • Bilety, bilety, bilety

      No bo kto chce się kupować dwa osobne bilety - jeden na pkm, a drugi na ztm..

      • 5 0

  • Debilizm urzędniczy (1)

    Kiedy wreszczie zakute urzędnicze łby zrozumieją, że budowanie hubów przesiadkowych w kounikacji miejsckiej NIE MA SENSU. Realne miasto to nie gra simcity i pasażerowie na kilkukilometrowych trasach NIE CHCĄ SIĘ PRZESIADAĆ!. Przesiadka tak wydłuża podróż, że w efekcie potencjalny pasażer wybiera samochód.

    • 10 4

    • wybacz ale bzdury piszesz

      własnie dobrze zarządzana komunikacja jexdzi

      - często na pewnych liniach, które s a skomunikowane z innymi liniami, by łatwo można było przsiąść się i przejechać z punktu A do B

      tak jest na całym swiecie

      ty proponujesz połaczenie wszystkich możliwych punktów ale to oznacza kursy co godzinę - takiej komunikacji NIKT nie chce

      • 3 2

  • Tuczenie "Misia" na koszt POdatników

    • 5 2

  • 7 minut na przejscie 15 metrów? (2)

    • 2 3

    • (1)

      Tu nie chodzi tylko o przejście 15 metrów.Zmiana czoła w SZT to konieczność przestawienia nastawnika jazdy w położenie 0 w kabinie A,wyjęcia kluczy,przejście do kabiny B,odblokowanie nastawnika jazdy,przełożenie nastawnika w położenie "jazda do przodu" i zrobienie próby hamulca.W 5 minut idzie się wyrobić,te dwie minuty dodatkowe to rezerwa.

      • 2 1

      • jak macie taki refluks ruskiego szachmacisty
        to wam powinno się robić pętle na liniach, jak tramwajom,
        bo nie dajecie rady

        pokraczne to

        • 0 1

  • Niudacznicy urzedasy niewiedzą co zrobic,bo częste kursy to wieksze straty .A ludzie niechca korzystac z PKM

    Ludzie nie chcą korzystać z PKM bo
    za rzadko kursuje
    za drogie bilety
    bo autem jest taniej,wygodniej,i szysbciej!!
    bo brak koordynacji komunikacji miejskiej
    bo autobusy stoją w korkach
    Bo urzedasy cały czas zamiast komunikację rozwijac
    robią ułatwiena dla kierowców czyli sami sobie zaprzeczają!!
    Dlatego właśnie 80% kierowców jedzie jedno osobowo!!
    wszystko musi byc jednocześnie zmienione a same częste kursy nic nie zmienią!

    • 8 2

  • potrzeba więcej składów do Gdańska Głównego!

    A ja uważam, że PKM bardzo pomaga ludziom, nie tylko tym, którzy jadą na lotnisko (i często są zdezorientowani, jak tam dotrzeć), ale w dużej mierze mieszkańcom Kaszub od Rębiechowa począwszy do Kartuz. Pomijam brak parkingów dla dziesiątek aut koczujących na polach, ale DLACZEGO musimy się przesiadać we Wrzeszczu, a nie dojeżdżać bezpośrednio do Gdańska? Czy naprawdę NIKT nie widzi takiego zapotrzebowania???

    • 3 3

  • na pytanie czy PKM powinna jeździć cześciej odpowiem

    ze częściej powinny jeździć TRAMWAJE, bo teraz jeżdżą trzy, jeden za drugim - pierwszy załadowany do nieprzytomności a następne wiozą powietrze. Tak jest na trasie Wrzeszcz Oliwa.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane