• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 16 października pociągi SKM nawet co 30 minut

Krzysztof Koprowski
11 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 12:36 (11 października 2012)
Dwa ostatnie tygodnie października będą prawdziwym testem wytrzymałości i cierpliwości pasażerów SKM. Dwa ostatnie tygodnie października będą prawdziwym testem wytrzymałości i cierpliwości pasażerów SKM.

Od 16 do 30 października pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej będą musieli się uzbroić w anielską cierpliwość. Pociągi w godzinach szczytu między Gdańskiem i Gdynią będą kursować co ok. 20 minut, a poza szczytem co pół godziny.



Jak zamierzasz radzić sobie z planowanymi utrudnieniami na SKM?

Aktualizacja godz. 12:37: Przewoźnik poinformował dodatkowo, że w związku ze spodziewanym większym zagęszczeniem pasażerów w składach SKM, w okresie od 16 do 30 października, na odcinku Wejherowo - Gdańsk Główny wprowadza całkowity zakaz przewozu rowerów w pociągach SKM.

***


Przez dwa tygodnie między Gdańskiem i Gdynią kursować będzie przeciętnie co drugi skład ruszający z obu stacji. Pozostałe pociągi będą kończyć bieg w Gdańsku Oliwie (te jadące od strony Gdańska) lub na przystanku Sopot Wyścigi (te jadące z Gdyni).

- W dni robocze, w godzinach szczytu, na odcinku Gdańsk Główny - Gdańsk Oliwa, pociągi pojadą co 10 minut (poza szczytem co 15 min), na odcinku Gdańsk Oliwa - Sopot co 20 minut (poza szczytem co 30 min.), a na odcinku Sopot - Gdynia Chylonia co 10 min. (poza szczytem co 15 minut) - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Częstotliwość 20-minutowa dla pociągów jadących między Gdańskiem i Gdynią obejmuje godziny szczytu między godz. 6:00 a 9:00 oraz między godz. 13:30 a 18. W weekendy SKM-ki będą jeździć, podobnie jak poza godzinami szczytu - co 30 minut. Co ważne, pociągi z Gdyni będą wówczas kończyć bieg na sopockim dworcu (a nie na Wyścigach) lub pojadą dalej do Gdańska.

Utrudnienia dotkną również mieszkańców aglomeracji na północ od Gdyni. - Pociągi SKM w dni robocze w relacji bezpośredniej Gdańsk Główny - Wejherowo będą kursowały z częstotliwością co około 20 minut w godz. 6 - 9 oraz od godz. 13:30 do godz. 18 (obecnie co 7,5 min.). W godzinach pozaszczytowych pociągi bezpośrednie w relacji Gdańsk Główny - Wejherowo pojadą z częstotliwością co około 30 minut (obecnie co 30 min.) - mówi Głuszek.

Tak drastyczne ograniczenia w rozkładach jazdy wynikają z prac remontowanych prowadzonych na Żabiance oraz częściowo we Wrzeszczu. Na tej pierwszej stacji prace koncentrują się na wymianie krawędzi peronowej obu torów oraz wykonaniu fundamentów pod wiatę. We Wrzeszczu natomiast prace obejmują obecnie przedłużenie tunelu pod torami w kierunku terenów dawnego browaru i planowanego centrum handlowego.

Sytuację komplikują prace prowadzone na części dalekobieżnej torowisk.

- Z uwagi na prace prowadzone przez PKP PLK na tej linii (największa intensyfikacja prac na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia), brak jest należytej zdolności przepustowej. Stąd też pociągi musiały zostać przyjęte na infrastrukturę PKP SKM. W okresie od 16 do 30 października, każdego dnia, po naszej linii kursować będzie około 20 pociągów spółki Przewozy Regionalne oraz PKP Intercity - wyjaśnia Głuszek.

Z racji tak dużych utrudnień w ruchu, na biletach okresowych SKM będzie można podróżować komunikacją miejską między Oliwą a Sopotem. Bilet okresowy pozwoli również na podróż pociągami Przewozów Regionalnych między stacjami Gdańsk Główny a Gdynia Chylonia.

Ponadto wszystkie pociągi SKM w godzinach szczytu będą kursować powiększone do siedmiu, ośmiu lub dziewięciu wagonów. Między szczytami, składy będą tylko nieco krótsze.

- Zwiększona ilość miejsc w składach zrekompensuje mniejszą liczbę uruchamianych pociągów SKM - dodaje Marcin Głuszek.

Kolejarze zapewniają, że te utrudnienia będą ostatnimi tego typu w tym roku. W przyszłym roku harmonogram prac zakłada mniej znaczące utrudnienia w ruchu.

Kolejarze muszą się uwijać na budowach przed zimą, gdyż PKP SKM musi wydać do końca 2013 roku pieniądze przyznane jej z Funduszu Kolejowego. Zakończenie prac budowlanych na peronach we Wrzeszczu oraz Żabiance planuje się na wrzesień przyszłego roku.

Szczegółowy rozkład jazdy pociągów w dniach 16 - 30 października dostępny jest na stronach internetowych Szybkiej Kolei Miejskiej

Opinie (335) ponad 10 zablokowanych

  • prosze o odpowiedz bo sie pogibiłam ;/ (1)

    To ja mam pytanie czy z Sopotu wyścigi do Gdansk Zaspa w godzinach 7:06 dojade normalnie czy konczy sie bieg na stacji oliwa? bo nie zrozumiałam jak to wygląda?

    • 0 0

    • dodam ze nic nie pisza jak kursowac beda kolejki do Gdanska z Sopotu Wyścigi.?"

      • 0 0

  • Ciekawe

    Czy w związku z powyższym skm pomyśli i wypuści dłuższe składy ??? Pewnie nie i bedziemy musieli sie kisic standardowo :(

    • 4 0

  • super projekt wiaty na żabiance

    "Na Żabiance robotnicy chcą jeszcze przed zimą wykonać fundamenty pod nową wiatę widoczną na wizualizacji" - przepraszam że pytam bo pewnie się nie znam - aby postawić taką WIATĘ potrzebny był konkurs??? lepszych projektów nie było? czy specjalistów od projektowania już zabrakło? a może po prostu mam zbyt wysokie wymagania..

    • 4 0

  • SKM chwilami wozi nas jak kiedyś do .... obozów koncentracyjnych

    A my za to musimy jeszcze płacić

    • 3 0

  • Plików z rozkładem jazdy na stronie SKM brak... Szanowani Pani i Panowie z Sypkiej Kolei M...:The requested URL /fileadmin/pdf/rozklady/16-30.12.xls was not found on this server.
    I kto to do cholery wymyślił??? Bilety okresowe SKM honorowane na trasie Oliwa - Sopot. Dlaczego u diaska, skoro mam bilet uprawniający mnie do przejazdu na całej linii SKM, żeby móc dojechać np. z pracy do domu mam bulić dodatkową kasę, żeby dostać się z Wrzeszcza do Oliwy, bo dopiero w Oliwie bilet jest honorowany???

    • 0 0

  • Słono płacimy za bilet a przejazd jest na żenującym poziomie,a raczej nie ma żadnego poziomu.Robią co chcą!

    • 2 0

  • 30 minut to częstotliwość pociągu regionalnego (uwalić dotacje na ten czas!) (1)

    No i "zakaz przewozów rowerów", brzmi to jak dekret partyjny z ubiegłej epoki...

    • 3 0

    • czas do piachu

      W 1956r, po zakończeniu elektryfikacji linii SKM, częstość była większa. Jeździły "modraki" z Berlina, reparacja wojenna, na 900V.

      A kolejarze mieli jaja, a nie związki zawodowe i przywileje, można było regulować zegarek według rozkładu jazdy. A to było samo dno komunizmu.

      • 0 0

  • Gdy słucham o "sukcesach SKM" polegających na ciągłych (1)

    zmianach organizacji ruchu w związku z permanentnym remontem torowisk (podkreślam słowo permanentnym) to śmiać mi się chce i zadaję sobie pytanie: po co
    wogóle te tłumaczenia, te zmiany rozkładów i te brednie. Jeśli "potężną" aglomerację miejską nie stać, a nie stać, na SPRAWNIE FUNKCJONUJĄCĄ KOLEJ MIEJSKĄ to zamknąć to gów** i zrobić komunikację zastępczą, która i tak, de facto, coraz częściej zastępuje SKM. SKM rozwiązać, debilny zarząd i wszystkich pracowników zwolnić - skoro, jak wielokrotnie to udowodnili, nie potrafią zapewnić normalnego funkcjonowania kolei miejskiej na poziomie choćby II połowy XX wieku niech zajmą się zbiórką złomu. A dla wszystkich, którym dobro kolei leży na sercu proponowałbym zorganizować dyskusję na temat konieczności wprowadzenia prawnego zakazu aborcji u zgwałconych 12-letnich dziewcząt. W tym zakresie, a nawet uogólniając, w zakresie spraw związanych z wiarą przodujemy w Europie a, jak wiadomo, wiara jest najpotężniejszym motorem głupoty i ciemnoty, co widać jak na dłoni.

    • 1 1

    • allah jest wielki

      • 0 0

  • to jest złodziejstwo i tyle

    zapłaciłem za miesiąc i co mam teraz zrobić , przykladidzie widac z gory oszukac okrasc i gadac glupoty , ludzie to bydlo dla nich oni jedza samochadomi sluzbowymi s..ny

    • 1 0

  • Dziękujemy!!!

    ...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane