• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od 16 października pociągi SKM nawet co 30 minut

Krzysztof Koprowski
11 października 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
aktualizacja: godz. 12:36 (11 października 2012)
Dwa ostatnie tygodnie października będą prawdziwym testem wytrzymałości i cierpliwości pasażerów SKM. Dwa ostatnie tygodnie października będą prawdziwym testem wytrzymałości i cierpliwości pasażerów SKM.

Od 16 do 30 października pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej będą musieli się uzbroić w anielską cierpliwość. Pociągi w godzinach szczytu między Gdańskiem i Gdynią będą kursować co ok. 20 minut, a poza szczytem co pół godziny.



Jak zamierzasz radzić sobie z planowanymi utrudnieniami na SKM?

Aktualizacja godz. 12:37: Przewoźnik poinformował dodatkowo, że w związku ze spodziewanym większym zagęszczeniem pasażerów w składach SKM, w okresie od 16 do 30 października, na odcinku Wejherowo - Gdańsk Główny wprowadza całkowity zakaz przewozu rowerów w pociągach SKM.

***


Przez dwa tygodnie między Gdańskiem i Gdynią kursować będzie przeciętnie co drugi skład ruszający z obu stacji. Pozostałe pociągi będą kończyć bieg w Gdańsku Oliwie (te jadące od strony Gdańska) lub na przystanku Sopot Wyścigi (te jadące z Gdyni).

- W dni robocze, w godzinach szczytu, na odcinku Gdańsk Główny - Gdańsk Oliwa, pociągi pojadą co 10 minut (poza szczytem co 15 min), na odcinku Gdańsk Oliwa - Sopot co 20 minut (poza szczytem co 30 min.), a na odcinku Sopot - Gdynia Chylonia co 10 min. (poza szczytem co 15 minut) - informuje Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście.

Częstotliwość 20-minutowa dla pociągów jadących między Gdańskiem i Gdynią obejmuje godziny szczytu między godz. 6:00 a 9:00 oraz między godz. 13:30 a 18. W weekendy SKM-ki będą jeździć, podobnie jak poza godzinami szczytu - co 30 minut. Co ważne, pociągi z Gdyni będą wówczas kończyć bieg na sopockim dworcu (a nie na Wyścigach) lub pojadą dalej do Gdańska.

Utrudnienia dotkną również mieszkańców aglomeracji na północ od Gdyni. - Pociągi SKM w dni robocze w relacji bezpośredniej Gdańsk Główny - Wejherowo będą kursowały z częstotliwością co około 20 minut w godz. 6 - 9 oraz od godz. 13:30 do godz. 18 (obecnie co 7,5 min.). W godzinach pozaszczytowych pociągi bezpośrednie w relacji Gdańsk Główny - Wejherowo pojadą z częstotliwością co około 30 minut (obecnie co 30 min.) - mówi Głuszek.

Tak drastyczne ograniczenia w rozkładach jazdy wynikają z prac remontowanych prowadzonych na Żabiance oraz częściowo we Wrzeszczu. Na tej pierwszej stacji prace koncentrują się na wymianie krawędzi peronowej obu torów oraz wykonaniu fundamentów pod wiatę. We Wrzeszczu natomiast prace obejmują obecnie przedłużenie tunelu pod torami w kierunku terenów dawnego browaru i planowanego centrum handlowego.

Sytuację komplikują prace prowadzone na części dalekobieżnej torowisk.

- Z uwagi na prace prowadzone przez PKP PLK na tej linii (największa intensyfikacja prac na odcinku Gdańsk Główny - Gdynia), brak jest należytej zdolności przepustowej. Stąd też pociągi musiały zostać przyjęte na infrastrukturę PKP SKM. W okresie od 16 do 30 października, każdego dnia, po naszej linii kursować będzie około 20 pociągów spółki Przewozy Regionalne oraz PKP Intercity - wyjaśnia Głuszek.

Z racji tak dużych utrudnień w ruchu, na biletach okresowych SKM będzie można podróżować komunikacją miejską między Oliwą a Sopotem. Bilet okresowy pozwoli również na podróż pociągami Przewozów Regionalnych między stacjami Gdańsk Główny a Gdynia Chylonia.

Ponadto wszystkie pociągi SKM w godzinach szczytu będą kursować powiększone do siedmiu, ośmiu lub dziewięciu wagonów. Między szczytami, składy będą tylko nieco krótsze.

- Zwiększona ilość miejsc w składach zrekompensuje mniejszą liczbę uruchamianych pociągów SKM - dodaje Marcin Głuszek.

Kolejarze zapewniają, że te utrudnienia będą ostatnimi tego typu w tym roku. W przyszłym roku harmonogram prac zakłada mniej znaczące utrudnienia w ruchu.

Kolejarze muszą się uwijać na budowach przed zimą, gdyż PKP SKM musi wydać do końca 2013 roku pieniądze przyznane jej z Funduszu Kolejowego. Zakończenie prac budowlanych na peronach we Wrzeszczu oraz Żabiance planuje się na wrzesień przyszłego roku.

Szczegółowy rozkład jazdy pociągów w dniach 16 - 30 października dostępny jest na stronach internetowych Szybkiej Kolei Miejskiej

Opinie (335) ponad 10 zablokowanych

  • Ekstra, można jeździć na gapę (4)

    Bo przecież Panowie w Czarnych Sztruksach i tak się nie przepchną przez tłum.

    • 18 1

    • "Faceci w Czerni" made in Poland! ;-D (3)

      Produced by "RENOMA"

      • 1 0

      • dobry jest ten napis na garażach w przymorzu... (2)

        • 6 0

        • Zacytuj, pliz! (1)

          • 1 0

          • hehe

            A to na przymorzu to o nich ? Nigdy nie mogłem tego zrozumieć :D

            • 0 0

  • remont (1)

    Panie Głuszek Co za kolejarze muszą się uporać z remontami Niech Pan to wyjaśni Bo skm to sama prywata ,jak Pan to wytłumaczy

    • 7 0

    • Głuszek nic nie wytłumaczy

      Głuszek nic nie wytłumaczy. w czerwcu mówił, że rzadsze kolejki tylko na czas wakacji, a po wakacjach wszystko wraca do normy (kolejki co 7,5 min), bo skm nie pozwoli na rzadkie kursowanie kolejek w trakcie roku szkolnego i akademickiego. te rzecznikowe mijanie się z prawda czytałem osobiście na tym portalu

      • 1 0

  • Trudno cokolwiek zrozumieć z tego artykułu nie wiem o co autorowi chodziło /powinien przeczytać co powiedział/ weszłam na stronę rozkład jazdy od 16.10 i nie ma połączenia z Oliwy do Gdańska pomiędzy godz.14 a 17 czy to jakieś przeoczenie czy kpina z pasażerów.

    • 7 0

  • Kto jest właścielem SKM? (2)

    • 5 0

    • nie właścilem tylko akcjonariuszem (1)

      w sporej mierze trójmiejscy włodarze
      czyli budyń, poddaszownik i infoboksiarz
      a reszta to P... K... P...

      tak na marginesie to dziwne pytanie tak Ciężko skorzystać z netu inaczej niż mnożąc komentarze?

      • 4 0

      • zobacz, chocby na BIP

        • 0 0

  • Ale już teraz w godzinach szczytu jest tłoczno i nie ma gdzie usiąść !!!!

    Widzę że dobro i wygoda pasażerów którzy finansują SKM jak zwykle jest na ostatnim miejscu.
    Czyli "Na zachodzie" bez zmian :(

    • 7 0

  • A tam ... (2)

    A niech jeżdżą nawet co 30 minut ale:
    1.Miejsce dla każdego.
    2.Normalne warunki transportu a nie jak bydło
    3.I niech jeżdżą a nie "może pojedzie a może nie"

    • 21 0

    • A wysłałeś to do św.Mikołaja ?

      • 0 1

    • A po co?

      Dobrze jest jak jest. Klientów nie brakuje.

      • 0 0

  • godzina 7 rano

    Czy ktoś kto układał ten rozkład jeździ czasem skm'ką i wie może, że bywają dni kiedy nie da się wejść do środka... a co dopiero jeśli jest 7 rano i dwie kolejki w przeciągu godziny. GRATULACJE !

    • 19 0

  • Metra w Trójmieście potrzeba jak nigdzie indziej poza Warszawą !

    • 0 6

  • A gdzie te wszystkie "nowe" odrestaurowane SKMki (1)

    Mam wrażenie, że przed Euro i na Euro jeździło ich więcej. Obecnie co widzę skład, to rozlatujący się, szarpiący i śmierdzący EN57 przed liftem.

    • 18 0

    • Wróciły z powrotem do Warszawy

      gdzie są wynajmowane bo u nas jest ich za dużo, nie mieszczą sie w rozkładzie

      • 5 0

  • Gdańsk miastem absurdów (1)

    Od kilku lat co jakiś czas słyszę że Budyń wraz ze swoimi urzędnikami namawia do korzystania z komunikacji miejskiej, a jak to ma się do rzeczywistości?
    Przykład SKM pokazuje że na ten środek komunikacji nie ma co liczyć. Za miesiąc/dwa przyjdą mrozy i znów będzie paraliż kolei, a bo to szyna pęknie albo trakcja się zerwie.
    Innym przykładem jest dojazd nieszczęsnej do hali ErgoArena. Teraz kojeką na imprezy nie dojedziesz - WIELKIE BRAWA - w dniach 16-30.10 ma się odbyć w hali 6 imprez. Autobusem 148 nie dojedziesz, bo od czasu gdy ul.Rybacka na odcinku 100m jest jednokierunowa, autobus ten nie podjeżdża pod halę. Tramwaje nigdy nie dojeżdżały do hali. Więc pozostaje własny środek lokomocji. Nadmieniam, że firma sopockiego radnego trzyma łapę na parkingu i pobiera haracz za wjazd pod halę. Co za tym idzie każdorazowo osiedle Żabianka i Wejhera jest paraliżowane. Mam nadzieję, że Budyń już nie otrzyma kolejnej kadencji na swoim stołku.

    • 22 1

    • Dodatkowo w listopadzie będzie wprowadzony zakaz ruchu na Żabiance dla aut bez identyfikatorów, więc czeka nas chaos komunikacyjno-mandatowy przy kilku najbliższych imprezach w hali.

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane