- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (272 opinie)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (94 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (99 opinii)
- 4 Długie Ogrody: ogłoszono konkurs na zmianę (283 opinie)
- 5 Pozbieraliśmy śmieci, ale nie dorzucajcie (96 opinii)
- 6 Mieszkam nad morzem i co mi zrobisz? (373 opinie)
Od czwartku nie zarezerwujesz roweru Mevo
30 maja operator systemu Mevo wstrzymuje możliwość rezerwowania rowerów. Pojazdy będzie można wypożyczyć tylko przy stacjach. Rezerwacje, ale tylko na 5 minut, zostaną przywrócone po 14 sierpnia.
Aktualizacja godz. 10:15, Nextbike Polska podaje, że już w czerwcu rozpoczną się testy nowych rozwiązań. Niewykluczone, że wyłączenie rezerwacji rowerów potrwa krócej niż do zapowiadanej daty 14 sierpnia.
- Opcja rezerwacji w jej dotychczasowym kształcie nie sprawdziła się, szczególnie w obliczu częściowego uruchomienia systemu. Ograniczała dostępność niepełnej jeszcze floty, postanowiliśmy więc zareagować i znaleźć inne rozwiązanie - mówi Paweł Orłowski, prezes Nextbike. - Funkcja na czas wprowadzania zmian zostanie wyłączona. W czerwcu rozpoczną się testy nowych rozwiązań, mających na celu optymalizację korzystania z rowerów.
Jaki jest powód wstrzymania możliwości rezerwowania rowerów?
- Chcemy, aby rowery były w pełni wykorzystywane. Niestety, ale zdarzały się przypadki, że rower był kilkukrotnie zarezerwowany bez wypożyczenia - w tym momencie ktoś inny mógłby z niego korzystać - wyjaśniał w połowie maja rzecznik prasowy Nextbike Polska, Marek Pogorzelski. - Chodzi o to, żeby zwiększyć liczbę rowerów dla użytkowników. Rezerwacja jest bardzo wygodną opcją, ale dla rezerwującego, a nie osoby, która aktualnie znajduje się przy rowerze i nie może go wypożyczyć.
Zdania użytkowników na temat zmian w Mevo są podzielone. W ankiecie pod wcześniejszym tekstem, w którym informowaliśmy o wstrzymaniu opcji wypożyczania rowerów, 47 proc. pytanych uznało, że to zły ruch, który zniechęci użytkowników do korzystania z Mevo, zaś 29 proc. była zdania, że dzięki temu rowery będą efektywniej wykorzystywane.
Taki stan utrzyma się do 14 sierpnia. Potem rezerwacji będzie można znów dokonywać, ale tylko na 5, a nie jak wcześniej, na 15 minut.
Opinie (359) ponad 10 zablokowanych
-
2019-05-30 11:32
Prokuraturo
Gdzie jestes? Cba wy rowniez nic nie wiecie?
- 1 2
-
2019-05-30 11:50
(2)
A wystarczyłoby wprowadzić blokadę konta na godzinę po dwóch rezerwacjach bez wypożyczenia i siema
- 7 1
-
2019-05-30 12:15
Tak samo uważam :)
- 0 0
-
2019-05-30 12:30
NIc to nie da
Nie potrzeba żadnych rezerwacji, kiedy rowerów (i stacji) jest dostatecznie dużo. Jak np. w Warszawie. Niestety gdańszczanie dali się nabrać na Elektryka.
- 1 0
-
2019-05-30 11:52
W ostatnią sobotę na Kartuskiej miałem taki przypadek (3)
Podjechał gość na Mevo i odstawił na stację, do której akurat się zbliżałem idąc spacerkiem. Pomyślałem że zdarzył się cud polegający że ktoś właśnie zwraca działający rower i od razu mogę go wypożyczyć. Podszedłem do roweru, dioda miga na zielono czyli ok. Wchodzę w aplikację i na mapie widzę że w tym miejscu nie ma żadnych rowerów. Próbuję skanować kod i też mi wyświetla info że rower niedostępny. Ktoś mi wytłumaczy o co chodziło? Nie wierzę że ktoś zdążył zarezerwować rower w ciągu pół minuty od momentu zakończenia poprzedniego przejazdu do momentu gdy ja go chciałem zarezerwować.
- 8 0
-
2019-05-30 13:42
Bo tego roweru tam nie było dla aplikacji.
- 2 0
-
2019-05-30 14:18
przecież dioda musi migać na czerwono jeśli jest zarezerwowany (1)
- 0 0
-
2019-05-30 22:19
No właśnie nie był zarezerwowany i dioda migała na zielono, a mimo to nie dało się go wypożyczyć.
- 1 0
-
2019-05-30 11:59
najlepiej wprowadzić opłatę za rezerwację np. 1 zł
- 2 2
-
2019-05-30 12:09
Czytam już o pomysłach karania itd. ludzie nie szalejmy, różne są sytuacje...
Najlepszym i najprostszym sposobem cwanego rezerwowania rowerów byłoby uruchomienie modułu, który uniemożliwiłby kolejną rezerwację, zaraz po wcześniejszej. Wystarczyłaby 1-godzinna przerwa, a tak niektórzy rezerwują, przez godzinę bo np. jest jeden rower, a tak nie mieliby takiej możliwości.
Jestem za 5-10 minutową rezerwacją, po której przez 1-godzine nie moglibyśmy skorzystać z opcji rezerwacji.- 1 2
-
2019-05-30 12:26
Będzie o czym pisać
Będzie material na nowe artykuły o tym jak to nie potrafili się dogadać. Oby nie trzeba było dopisywać: Stop przemocy!
- 0 0
-
2019-05-30 12:29
Kolejny sukces!!!! ;-)
- 5 0
-
2019-05-30 13:12
Żałosne
Gdańsk, miasto......brak słów.
- 2 0
-
2019-05-30 13:17
Nowy prezes podjął działania naprawcze
które polegają na tym, żeby zniechęcić jak największą liczbę użytkowników. Jak pies z kulawą nogą się nie będzie MEVO interesował, system zacznie działać doskonale, będzie można dotrzymać warunków kontraktu i wszyscy będą zadowoleni. Oprócz mieszkańców.
- 5 0
-
2019-05-30 13:22
Wystarczy rezerwacja prepaidowa. (1)
Za ile zapłacisz, na tyle masz rezerwację.
Zapłacisz, że planujesz używać 15min, masz rezerwację 15 minut. Czas rezerwacji miną - dopłać, żeby jechać a jak nie, to rezerwacja przepada i kasa przepada.- 2 3
-
2019-05-30 14:20
proszę bardzo - jesli rezerwacja będzie kosztować 50PLN za godzinę
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.