- 1 Kto obawia się tramwaju przez Klonową? (255 opinii)
- 2 Jarmark: zobacz jego pierwszy dzień (92 opinie)
- 3 Trójmiejskie mola, których już nie ma (94 opinie)
- 4 Złe parkowanie nie pozwoliło posprzątać ulic (181 opinii)
- 5 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (337 opinii)
- 6 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (531 opinii)
Od dziś biletomaty w autobusach na lotnisko
W 15 autobusach linii 110 i 210 kursujących na lotnisko w Gdańsku można kupić bilet w biletomacie. Jako pierwsi przetestowaliśmy nowe urządzenia. Po roku testów podjęta zostanie decyzja, czy biletomaty trafią do wszystkich autobusów.
Operatorem systemu jest Mennica Polska, do której należy też połowa stacjonarnych biletomatów stojących przy przystankach w Gdańsku. Sposób działania urządzeń Open Payment System (OPS) jest bardzo prosty. Pasażer wybiera rodzaj biletu na ekranie terminalu znajdującego się w pojeździe, a następnie przykłada do czytnika zbliżeniową kartę płatniczą lub telefon.
Sama transakcja trwa kilka sekund i w zasadzie nie różni się od płatności zbliżeniowych realizowanych w sklepach. Z tą różnicą, że biletomat nie drukuje papierowego biletu, tylko zapisuje transakcję na karcie płatniczej lub w pamięci telefonu.
Bezpieczeństwo każdej transakcji jest zgodne ze standardami organizacji płatniczych Visa i Mastercard. Bilet jest rejestrowany w systemie, a dane karty są szyfrowane i zapisane w bezpiecznej formie. W czasie sprawdzania naszej karty płatniczej kontroler otrzyma wyłącznie dane dotyczące biletu i nie będzie miał dostępu do żadnych innych informacji, ani danych osobowych, ani salda rachunku.
Po zakupie biletu można też upewnić się, że został on prawidłowo zakodowany na karcie. Wystarczy ją przyłożyć ponownie do biletomatu, po czym na ekranie pojawi się stosowny komunikat.
Co ważne, sprzedaż biletów tradycyjnych u kierowców w autobusach wyposażonych w nowe urządzenia zostanie utrzymana. Mimo to, kierowcy cieszą się z nowego systemu, który ułatwi ich pracę.
- Sprzedaż biletów w biletomatach to nie tylko wygoda dla pasażerów, ale i większy komfort pracy dla kierowcy, który może skupić się tylko na prowadzeniu pojazdu, a nie sprzedaży biletów. To przełoży się z pewnością na płynniejszą i bardziej punktualną jazdę - podkreśla Arkadiusz Guenther, kierowca GAiT.
Czytelnicy: biletomaty potrzebne nie tylko w autobusach na lotnisku
W naszym poprzednim artykule, w którym informowaliśmy o wprowadzeniu biletomatów na dwie linie autobusowe kursujące na lotnisko, prawie połowa spośród 3,2 tys. osób głosujących w ankiecie przyznała, że automaty powinny być montowane także w pojazdach innych linii. W podobnym tonie wypowiadano się także w komentarzach. Wiele osób zwracało uwagę, że sam pomysł jest świetny, ale wykonanie (pilotaż tylko na dwóch "lotniskowych" liniach, w dodatku po sezonie) już niekoniecznie.
Jak wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM, biletomaty zostały zamontowane w autobusach kursujących na lotnisko dlatego, że jeździ nimi duże grono osób nieposiadających biletów okresowych.
- Oczywiście może się zdarzyć sytuacja, że autobusy obsługujące te dwie linie będą kursować także w innych częściach miasta. Wówczas szansę na kupno jednoprzejazdowego biletu za pomocą karty płatniczej będą mieli także inni pasażerowie. Okres testów potrwa rok, później zobaczymy, czy i ile takich biletomatów pojawi się w gdańskiej komunikacji na dłużej - mówi Gołąb.
Opinie (217) 8 zablokowanych
-
2018-10-03 23:47
Jak zwykle, masa deb*li się odezwała.. Deb*le dawać minusy!
- 1 3
-
2018-10-04 00:40
Boszszszszeeeee ręce opadają Testy przez rok a póżniej się zobaczy.Co tu testować ?! Spapugować sprawdzony system we Wrocławiu coco jambo i do przodu. XXI w a my dalej za Eskimosami.
- 4 0
-
2018-10-04 06:54
Po co ta inwestycja w szrotowozach non stop sie psują
- 1 0
-
2018-10-04 08:31
Dać się wyrolować. (2)
Z większości artykułów o biletomatach wynika, że w pewnym momencie nie będzie już biletów w papierkowej formie u kierowcy, czyli zmusza się ludzi żeby korzystali z mobilnej bankowosci (o ile nie posiadaja biletu okresowego), a tyle było szumu, żeby w komunikacji miejskiej nie świecić portfelami, bo kieszonkowcy czekają (karty raczej trzymamy w portfelach a nie od tak w kieszeni jak 'miedziaki'). Ponadto biletomaty nie drukują papieru, więc ceny biletów powinny zmaleć, a nie zmaleją. No i w sumie to kierowcy tracą zysk, który im przysługiwał że sprzedaży biletów.
- 1 0
-
2018-10-04 09:59
przysługiwal
się należał
obiecano im
zwyczajowo spodziewali się
interesujące- 1 0
-
2018-10-04 11:18
Mam gdzies 5% prowizji!
Bezpieczeństwo jest najważniejsze!
- 1 0
-
2018-10-04 11:53
Taka jest właśnie polityka Budynia.
Przechwalać się urządzeniami, z których mało kto skorzysta, bo:
1) Będą tylko w niektórych pojazdach kursujących na dwóch liniach.
2) Nie wszyscy są przekonani do systemu, który nie drukuje żadnego potwierdzenia zakupu.
Tymczasem ważniejsze sprawy się pomija, jak np. wspaniałą "rewolucję" w rozkładach jazdy od niedzieli. Po prostu pogratulować wszystkim Budyniowiczom najpierw za likwidację linii 161, a teraz za bezsensowną modyfikację trasy 164. Po cholerę komu druga linia na Orunię Górną, skoro już jeździ 155? Tłumów jakichś specjalnych w nim nie ma w porównaniu do tego, co się dzieje w 167, którą to linię właśnie odciążał zlikwidowany autobus 161. Zwykłe marnotrawstwo autobusów na to 164, gdy potrzebne jest przywrócenie 161.- 0 1
-
2018-10-04 21:36
We Wrocławiu wszystkie autobusy są zaopatrzone w takie "kasowniki". Zapóźnienie jest o kilka lat w Gdańsku do Wrocławia.
- 1 1
-
2018-10-05 12:26
aplikacja mobilna
Jak nazywa się ta aplikacja mobilna?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.