• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od grudnia cztery pociągi dziennie z Trójmiasta do Pragi

Maciej Korolczuk
10 czerwca 2024, godz. 17:00 
Opinie (215)
Między Pragą a Trójmiastem pojadą w grudniu cztery pary pociągów dziennie. Między Pragą a Trójmiastem pojadą w grudniu cztery pary pociągów dziennie.

Nie jedną, a cztery pary pociągów dziennie między Pragą a Trójmiastem uruchomią w grudniu 2024 roku České Dráhy, czyli Koleje Czeskie. Podróż z Gdyni przez Gdańsk do stolicy Czech ma trwać około dziewięciu godzin. Po drodze pociągi zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Poznaniu i Wrocławiu.



Mając do wyboru w tej samej cenie biletu połączenie lotnicze i kolejowe, wybiorę:

O planach czeskiego przewoźnika informowaliśmy jesienią 2023 roku. Wówczas Martin Kupka, czeski minister infrastruktury, zapowiedział w mediach społecznościowych podpisanie 10-letniej umowy na obsługę linii Ex 32 z Pragi przez Pardubice-Lichkov do granicy z Polską.

- Nad polski Bałtyk łatwo dojedziesz pociągiem - napisał wówczas na Twitterze Martin Kupka.

Z Trójmiasta do Pragi w dziewięć godzin



Teraz poznaliśmy szczegóły połączenia. I są dobre wieści, bo zamiast jednej pary pociągów między Pragą a Trójmiastem pojadą dziennie aż cztery pociągi, o czym poinformował branżowy portal rynek-kolejowy.pl.

Rozkład jazdy pociągów na żywo w twoim telefonie



Połączenie zyska też nową nazwę: Baltic Express. Jak informują dziennikarze Rynku Kolejowego, z projektu rozkładu jazdy zgłoszonego przez České Dráhy wynika, że z Pragi pociągi wyjadą około godziny: 7, 11, 15 i 19, co oznacza, że ostatnie połączenie będzie realizowane pociągiem nocnym. Z Trójmiasta z kolei pociągi wyjadą około północy, a potem ok. godziny 4 rano, 8 i 12.



Z Gdyni do Pragi podróż ma potrwać około dziewięciu godzin. Po drodze pociąg pojedzie m.in. przez Gdańsk, Bydgoszcz, Poznań i Wrocław. Ma w nim być 250 miejsc dla pasażerów. Pociągi mają być wyposażone w klimatyzację, wagon restauracyjny i dostęp do Wi-Fi.

Według czeskich mediów ceny biletów mają zaczynać się od 110 zł za osobę (w jedną stronę).

Przypomnijmy, że do Pragi z Trójmiasta można udać się z Gdańska także samolotem. Połączenia obsługuje linia Ryanair.

Opinie (215) ponad 10 zablokowanych

  • Za PRL w 1984 było 18 pociągów (1)

    • 10 3

    • no i ?

      • 2 1

  • OK ale ... (7)

    ... pociąg o czwartej rano to nie najlepszy pomysł. Mało kto mieszka przy stacji a nocna komunikacja miejska nie zachwyca częstotliwością kursowania ...

    • 14 43

    • (1)

      znowu cos źle

      • 14 1

      • Praga nocą to koszmar.

        • 0 4

    • (1)

      To lepiej się wyśpij i nigdzie nie wyjeżdżaj.
      A Praga jest świetna nawet w środku nocy :-)

      • 14 2

      • Mylisz się

        • 0 1

    • (1)

      Kurcze, gdyby istniały taksówki... a nie, czekaj

      • 9 1

      • W Pradze?

        • 0 3

    • Włodek a kto Ci każe jechać o 4 rano? Jedź następnym pociągiem o 8 rano albo o 12 jak długo śpisz. Mało masz wersji do wyboru? A może każda Ci nie odpowiada?

      • 7 1

  • ekologia (2)

    szkoda, że w sądzie nie zaznaczyliście, że pociąg jest najbardziej ekologiczny

    • 5 2

    • Co sąd na to?

      • 4 1

    • a dlaczego chcesz iść tym do sądu?!

      • 2 0

  • Tylko żałować, że Czesi zrezygnowali z połączeń Praga-Split, Praga-Pula....szkoda, bo z 1 przesiadką można byłoby dojechać do (2)

    Chorwacji. Ech....czkam na takie połączenie, odkąd zwykłem spędzać urlop nad Adriatykiem .

    • 10 0

    • Zrezygnowali z Praga-Split bo pociąg w Splicie miał postój zwrotny mniej niż dwie godziny a często przyjeżdżał do Splitu już opóźniony i postój był jeszcze krótszy a pociąg już na starcie wyjeżdżał ze Splitu z opóźnieniem. Problemem było to, że przez tak krótki albo prawie żaden postój (pociąg przyjeżdżał i zaraz wracał z powrotem) nie nadążali w Splicie z opróżnianiem i serwisem toalet, tankowaniem wody itp. i skład jechał z powrotem np. z jedną czy dwiema czynnymi toaletami i były wielkie awantury, potem dopiero dołączano na trasie drugą część składu z Rijeki i pasażerowie biegali przez pół pociągu do toalet w tamtej części składu. Z kolei w Pradze też było ledwie trzy godziny na obrządzenie składu i ruszał w drogę powrotną. A nie opłacało im się używać większej liczby składów do jednego połączenia, chcieli to obrabiać jednym składem kursującym wahadłowo no i był to problem.

      • 3 0

    • Tak to skandal ze zrezygnowali! Może odwołać ich rząd ?

      • 0 1

  • Lora

    Raczej pomysł dobry.

    • 5 1

  • Straszny tłok w tej Pradze (6)

    a ceny prawie jak nad naszym morzem

    • 26 73

    • (1)

      No ale w Pradze można się przesiąść i pojechać w jakieś bardziej ustronne miejsce w Czechach. A nawet gdyby to zawsze są to jakieś dodatkowe pociągi krajowe, które będą ze sobą komunikować Poznań, Wrocław, Bydgoszcz i Trójmiasto - bo niestety, ale oferta PKP IC między tymi aglomeracjami jest mierna.

      • 21 2

      • tłok czy nie tłok co kto lubi

        Ale z Pragi zawsze można skoczy dalej. Ogólnie fajny pomysł, jako alternatywa jazdy autem. Zawsze można wziąc rodzinę i nocny pociąg drzemka zwiedzanie, nocleg, zwiedzanie i nocny powrót. A jak kolejny wyjazd to nawet na 1 dzien. ogólnie super rozwiązanie.

        • 26 0

    • Piszesz chyba o warszawskiej Pradze (1)

      ...taka prawobrzeżna dzielnica Warszawy. To by się zgadzało.

      • 16 3

      • W Wilanowie większe .

        • 1 0

    • I straszne chamstwo się zjeżdża z całego świata

      Kasza niedogotowana.

      • 5 3

    • Nie zapominajmy, że to pociąg także do Pardubic.

      O Kolínie czy nawet Kłodzku nie wspominając.

      • 8 0

  • 4 pary pociągów dziennie czyli 8 składów dziennie?

    • 1 2

  • Komercyjny przewoźnik (2)

    Nowe pociągi będą obsługiwane składem zespolonym (nocny bez sypialnego i kuszetki). Taryfa komercyjna bez ulg ustawowych obowiązujących na PKP. Bilety będzie można kupić tylko u czeskiego przewoźnika. Zasady podobne jak w pociągu relacji Przemyśl - Praga - Przemyśl obsługiwanym przez Regiojet.

    • 7 1

    • Guzik prawda. Skład zespolony dołącza do naszych dkladow wagonowych?

      • 0 2

    • Nieznajomosc tematu

      Pociągi będą zestawione z nowych czeskich wagonów produkcji Siemensa i Skody, czyli nie skład zespolony. To raz. Dwa, to będzie pociąg pkp intercity w Polsce i Ceskich Drach w Czechach, więc na odcinku np Gdańsk-Poznań będą honorowane wszystkie ulgi, tak samo jak w innych pociągach pkp intercity

      • 0 0

  • Tusk własnie powiedział ze totalna porazka kolalicjantów w wyborach to ich wina ze chcieli dogadac sie ze złem! (1)

    Nie musieliście długo czekac by Donald objawił swoje prawdziwe oblicze !! Na szczescie są juz zmiany we Francji i Niemczech
    .Powcy straca swouch poplerczników w UE !

    • 4 10

    • Polacy stracą UE, nie będzie geld dla rolników, nie będzie geld na drogi

      ale może będzie tani gaz z rasiji, tylko każdy sobie powiesi portet putina i obok jego agenta kaczynskiego w domku...

      • 1 2

  • Samolot w tej cenie?

    Serio pokażcie mi takie linie

    • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane