• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od kwietnia 2020 zdrożeją bilety ZTM i ZKM

Krzysztof Koprowski
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Proponowane nowe ceny biletów w ramach rekomendacji MZKZG. Proponowane nowe ceny biletów w ramach rekomendacji MZKZG.

To już niemal pewne - prawdopodobnie od 1 kwietnia 2020 roku zdrożeją bilety na komunikację miejską ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia. Członkowie Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej jednogłośnie zaakceptowali propozycje nowych, wyższych opłat. Teraz odpowiednie uchwały będą musiały przyjąć lokalne samorządy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Podwyżka cen biletów:

Podczas ostatniego zgromadzenia członków Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej przedstawiono rekomendację nowych cen biletów dla organizatorów komunikacji działających w aglomeracji. Zgodnie z jej treścią:
  • bilet jednorazowy na linie zwykłe zdrożeje z 3,20 zł do 3,80 zł
  • jednogodzinny bilet zdrożeje z 3,80 zł do 4,40 zł (w Gdyni bilet ten będzie uprawniał też do przejazdów liniami pospiesznymi)
  • 24-godzinny bilet zdrożeje z 13 zł do 14 zł
  • bilet miesięczny (lub 30-dniowy) ważny od poniedziałku do piątku ZTM Gdańsk zdrożeje z 82 zł do 88 zł
  • bilet miesięczny (30-dniowy) ważny przez cały tydzień ZTM Gdańsk zdrożeje z 90 zł do 94 zł
  • bilet miesięczny (30-dniowy) pn-pt ZKM Gdynia zdrożeje z 72 zł do 78 zł
  • bilet miesięczny (30-dniowy) pn-nd ZKM Gdynia zdrożeje z 82 zł do 86 zł

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


Droższe bilety miesięczne i semestralne



Podrożeją też bilety miesięczne (30-dniowe) w Gdyni, uwzględniające możliwość przejazdu liniami pospiesznymi. Za taki bilet zapłacimy:
  • ważny od poniedziałku do piątku - 92 zł (obecnie 86 zł)
  • ważny przez wszystkie dni tygodnia - 98 zł (obecnie 94 zł)

Podwyżkami objęte zostaną także ulgowe bilety semestralne:
  • czteromiesięczny bilet ZTM Gdańsk będzie kosztował 179 zł (obecnie 171 zł)
  • pięciomiesięczny bilet ZTM Gdańsk - 223 zł (obecnie 214 zł)
  • czteromiesięczny bilet ZKM Gdynia - 163 zł (obecnie 156 zł)
  • pięciomiesięczny bilet ZKM Gdynia - 204 zł (obecnie 195 zł)
  • czteromiesięczny bilet ZKM Gdynia wraz z liniami posp. - 186 zł (obecnie 179 zł)
  • pięciomiesięczny bilet ZKM Gdynia wraz z liniami posp. - 233 zł (obecnie 223 zł)

Więcej zapłacimy również za bilety okresowe na okaziciela oraz inne bilety obowiązujące w pozostałych miastach wchodzących w skład MZKZG. Z wyliczeń związku wynika, że we wszystkich miastach:
  • bilety jednorazowe zdrożeją o 18,8 proc.
  • bilety jednogodzinne zdrożeją o 15,8 proc.
  • bilety miesięczne (30-dniowe) zdrożeją od 3,8 do 10,8 proc.
  • bilety semestralne zdrożeją od 3,5 do 7 proc.

Po wejściu w życie nowego cennika przez całą dobę będą obowiązywały bilety zwykłe, dzienne. Po wejściu w życie nowego cennika przez całą dobę będą obowiązywały bilety zwykłe, dzienne.

Podróż komunikacją w nocy w cenie dziennej



Na "otarcie łez" zaplanowano całkowite zniesienie droższej taryfy nocnej. Bilety z taryfy podstawowej zwykłej (dziennej) będą obowiązywały przez całą dobę - dotyczy to zarówno biletów jednorazowych, krótkookresowych, jak i miesięcznych oraz semestralnych. Likwidacja opłaty nocnej ma uprościć system taryfowy i ułatwić docelową integrację z koleją, gdzie ceny biletów nie zależą od pory dnia.

- Istnieje duże uzasadnienie dla wprowadzenia podwyżek: wzrastają ceny paliw, energii, koszty funkcjonowania publicznego transportu, rosną wynagrodzenia. Do tego gminy intensywnie się rozwijają, powstają nowe linie, kupowany jest nowy tabor. Ostatnia podwyżka była wprowadzona w 2016 r. - mówił podczas zgromadzenia MZKZG, przewodniczący zarządu związku Kamil Bujak.

[2017 r.] Porównanie cen biletów w Trójmieście oraz w innych polskich metropoliach



- Nowy kontrakt z Gdańskimi Autobusami i Tramwajami zakłada zwiększenie nakładów o 48 mln zł. Na zwiększenie wozokilometrów wydamy 10 mln zł, zaś na podwyższenie wynagrodzeń motorniczych i kierowców 30 mln zł. Pozostałe wydatki to przede wszystkim wyższe ceny paliwa i energii elektrycznej. Ta podwyżka cen biletów w minimalnym stopniu rekompensuje wzrost kosztów, a szacowane ich pokrycie z biletów wyniesie ok. 34 proc. - wyliczał na zgromadzeniu Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM Gdańsk.
Rekomendowane ceny biletów muszą być zaakceptowane przez rady miasta Gdańska i Gdyni. Biorąc pod uwagę układ sił politycznych, będzie to przypuszczalnie czysta formalność. Rekomendowane ceny biletów muszą być zaakceptowane przez rady miasta Gdańska i Gdyni. Biorąc pod uwagę układ sił politycznych, będzie to przypuszczalnie czysta formalność.

Nowe ceny biletów od 1 kwietnia, wcześniej zgoda radnych



Rekomendacja cen dla członków MZKZG została zaakceptowana jednogłośnie podczas zgromadzenia. Nowe ceny miałyby obowiązywać od 1 kwietnia, ale nad ich ostatecznym przyjęciem będą głosowały jeszcze rady miasta Gdańska i Gdyni.

- Decyzję w tej sprawie podejmą radni, prawdopodobnie podczas styczniowej sesji - zapowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni.
W Gdańsku na razie nie jest jeszcze znany termin podjęcia tego tematu na sesji Rady Miasta, choć o możliwych podwyżkach cen biletów mówiono już przy okazji uchwalania nowego budżetu miasta.

- Aktualnie nie toczą się żadne prace związane z dostosowaniem naszej taryfy przewozowej do rekomendacji MZKZG - informuje Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.

Miejsca

Opinie (1223) ponad 100 zablokowanych

  • Wróciła PRL (2)

    Nomenklatura i złodzieje się tuczą, a zwykli niewolnicy harują i biedują.

    • 60 4

    • Ale ci niewolnicy wybierają swoich panów.

      • 5 0

    • My za miche ryżu , bo podwyzka napedza podwyzke i coraz mniej zostaje na przetrwanie

      • 2 0

  • to jest circus hahaha!

    • 25 1

  • Wycofać darmowe przejazdy dla dzieci i młodzieży (3)

    Z jakiej racji dzieciarnia na mieć darmowe przejazdy. Nie dość, że jeżdżą za darmo, to jeszcze zajmują miejsca siedzące i nie ustąpią tego miejsca osobom starszym i pracującym. Powinni płacić normalnie jak zwykli ludzie. Gdyby wycofano darmowe przejazdy dla dzieciarni, nie byłoby podwyżek. Proste, tylko włodarze miasta potrafią ściągnąć od ludzi i nie potrafią inaczej zniwelować tych poronionych podwyżek.

    • 129 13

    • Tak jest. Starsi też powinni płacić normalnie. A najlepiej jakby chodzili piechotą, bo czasu mają sporo.

      • 6 9

    • Ale pata z 5tką dzieci za darmo może jeździć

      Dzieci ludzi uczciwie pracujących za te bilety płacić mają? Zlikwidować darmowe przejazdy na kartę dużej rodziny!

      • 9 0

    • Albo

      Tylko niektórzy mają za darmo (ograniczyć) albo wszyscy.

      • 3 0

  • Więcej darmowych przejazdów (2)

    Wprowadzić darmową komunikację dla kolejnych grup. Pozostaną tylko nieliczni którzy będą płacić za większość jeżdżącą za darmo

    • 86 2

    • To jest tak, jak z opłatami za śmieci gdyby liczyć od osoby a nie od metra. (1)

      Wszyscy nagle odnaleźli by się w Londynie, a płaciliby za nich frajerzy co nie byli tak cwani. A ponieważ metry nie mogą wyjechać, zapłacą dzięki temu solidarnie wszyscy, również ci co najgłośniej krzyczą jaka to im się krzywda dzieje.

      • 3 1

      • jeden emeryt zapłaci tyle co

        10 studentów w 3 pokojach.

        • 2 0

  • Dla tych co są przeciw podwyżkom komunikacja powinna być darmowa...

    ...konna.

    • 7 30

  • Dlaczego nie ma już biletów czasowych albo na ilość przystanków? (7)

    Mieszkam w głupio skomunikowanym miejscu w Gdańsku, a pracuję w Gdyni. Żeby dotrzeć na SKM, muszę albo iść piechotą 20 minut, albo podjechać autobusem 2 przystanki (5 minut). Rano jeszcze pół biedy, ale po pracy, nieraz z zakupami i gdy jest zimno, czasem potrzebuję wsiąść do tego autobusu. Z jakiej racji mam płacić za 2 przystanki tyle samo ile za cały przejazd albo godzinną jazdę?

    • 58 6

    • (1)

      Przeprowadz sie do Gdyni

      • 1 2

      • Tja

        Zmień pracę, weź kredyt

        • 3 1

    • (2)

      Bo to była głupota , nie chcę przestepować z nogi na nogę bo autobus stoi w korku i nie wiem czy 20 minut które wykupiłem wystarczy na przejazd trasy chociaz wczoraj wystarczyło .A jak byś chciał skontrolowac ile przystanków przejechał pasażer , kazdy by kupował na dwa przystanki .

      • 2 0

      • W dużo większej Warszawie są 20minutowe i jakoś ludzie sobie radzą. Jak korek, to trudno, trzeba skasować kolejny.

        • 1 2

      • rozwiązanie:

        bilet w aplikacji

        • 0 0

    • No właśnie

      Kiedyś w Gdańsku były bilety 15 minutowe. I komu one przeszkadzały?
      Mógłby być taki za złotówkę i byłoby gites.

      • 3 1

    • jest jeszcze głupiej

      po tej samej trasie mam 2 opcje, bezpośrednio (co 20-30 min) lub z przesiadką nieco dłużej, ale częściej - no ale za przesiadkę muszę dopłacić :(

      • 0 0

  • Najpierw jakość a dopiero podwyżki! (1)

    Kochani, w GDA mamy dwie spółki zajmujące się komunikacją. Zrobić jedną, która będzie w stanie ogarnąć ten bajzel i już mamy oszczędności. Obecnie po Chełmie kursuje pusty 108 i po co? Gdzie oszczędności?

    • 61 0

    • Cena powinna isc w parze z czystoscia taboru siedzenia syfiaste , nie myte szyby, podlogi

      Kurz i smród to wizytówka autobusów i tramwai

      • 2 0

  • Wszystko drozeje, niestety (1)

    Swiat nie stoi w miejscu,wyzsza placa to kazdy chce zarobic

    • 10 27

    • "wyzsza placa"

      Gdzie ?

      • 3 0

  • MEVO (4)

    Trzeba nadrobić straty po MEVO ...

    • 66 3

    • (2)

      Na Mevo to akurat za wiele nie stracili. Całkiem prawdopodobne że są do przodu. Zapłacili 9 mln, podad 4 odzyskali z gwarancji, do tego mają zamontowane stojaki i jeszcze 1200 roweroów na stanie.

      • 2 6

      • +1

        Za pół roku obsługi systemu, stojaki, rowery i aplikację to wyszło im w miarę tanio.

        • 0 0

      • dla pisiorów nie ma to żadnego znaczenia

        jest źle i będzie jeszcze gorzej, bo winne są samorządy, najlepiej te zarządzane przez przeciwników politycznych.
        Suweren to łyknie. Łykał już większe brednie.

        • 1 1

    • Więcej pieniędzy idzie na ciągle budowane dodatkowe lewo,czy prawoskręty.

      • 0 0

  • "Istnieje duże uzasadnienie dla wprowadzenia podwyżek: rosną wynagrodzenia" (4)

    Czyli zarabiamy więcej, a w praktyce zyskujemy jedynie wyższe ceny ;)

    • 65 3

    • Ja nie zarabiam więcej (3)

      Od prawie 5 lat to samo wynagrodzenie.

      • 7 1

      • zmień pracę

        • 4 5

      • zarabiamy więcej w cudzysłowie oczywiście

        zgodnie z narracją obecnej partii rządzącej ;)

        • 2 3

      • Tak się cenicie. Dla mnie jak w firmie 2 rok nie ma podwyżek to zmieniam pracodawcę, szkoda nerwów i bycia niewolnikiem.

        • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane