• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od kwietnia 2020 zdrożeją bilety ZTM i ZKM

Krzysztof Koprowski
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Proponowane nowe ceny biletów w ramach rekomendacji MZKZG. Proponowane nowe ceny biletów w ramach rekomendacji MZKZG.

To już niemal pewne - prawdopodobnie od 1 kwietnia 2020 roku zdrożeją bilety na komunikację miejską ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia. Członkowie Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej jednogłośnie zaakceptowali propozycje nowych, wyższych opłat. Teraz odpowiednie uchwały będą musiały przyjąć lokalne samorządy.



Użytkownicy naszej aplikacji zostali już o tym powiadomieni
Pobierz aplikację: Android iPhone


Podwyżka cen biletów:

Podczas ostatniego zgromadzenia członków Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej przedstawiono rekomendację nowych cen biletów dla organizatorów komunikacji działających w aglomeracji. Zgodnie z jej treścią:
  • bilet jednorazowy na linie zwykłe zdrożeje z 3,20 zł do 3,80 zł
  • jednogodzinny bilet zdrożeje z 3,80 zł do 4,40 zł (w Gdyni bilet ten będzie uprawniał też do przejazdów liniami pospiesznymi)
  • 24-godzinny bilet zdrożeje z 13 zł do 14 zł
  • bilet miesięczny (lub 30-dniowy) ważny od poniedziałku do piątku ZTM Gdańsk zdrożeje z 82 zł do 88 zł
  • bilet miesięczny (30-dniowy) ważny przez cały tydzień ZTM Gdańsk zdrożeje z 90 zł do 94 zł
  • bilet miesięczny (30-dniowy) pn-pt ZKM Gdynia zdrożeje z 72 zł do 78 zł
  • bilet miesięczny (30-dniowy) pn-nd ZKM Gdynia zdrożeje z 82 zł do 86 zł

Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście


Droższe bilety miesięczne i semestralne



Podrożeją też bilety miesięczne (30-dniowe) w Gdyni, uwzględniające możliwość przejazdu liniami pospiesznymi. Za taki bilet zapłacimy:
  • ważny od poniedziałku do piątku - 92 zł (obecnie 86 zł)
  • ważny przez wszystkie dni tygodnia - 98 zł (obecnie 94 zł)

Podwyżkami objęte zostaną także ulgowe bilety semestralne:
  • czteromiesięczny bilet ZTM Gdańsk będzie kosztował 179 zł (obecnie 171 zł)
  • pięciomiesięczny bilet ZTM Gdańsk - 223 zł (obecnie 214 zł)
  • czteromiesięczny bilet ZKM Gdynia - 163 zł (obecnie 156 zł)
  • pięciomiesięczny bilet ZKM Gdynia - 204 zł (obecnie 195 zł)
  • czteromiesięczny bilet ZKM Gdynia wraz z liniami posp. - 186 zł (obecnie 179 zł)
  • pięciomiesięczny bilet ZKM Gdynia wraz z liniami posp. - 233 zł (obecnie 223 zł)

Więcej zapłacimy również za bilety okresowe na okaziciela oraz inne bilety obowiązujące w pozostałych miastach wchodzących w skład MZKZG. Z wyliczeń związku wynika, że we wszystkich miastach:
  • bilety jednorazowe zdrożeją o 18,8 proc.
  • bilety jednogodzinne zdrożeją o 15,8 proc.
  • bilety miesięczne (30-dniowe) zdrożeją od 3,8 do 10,8 proc.
  • bilety semestralne zdrożeją od 3,5 do 7 proc.

Po wejściu w życie nowego cennika przez całą dobę będą obowiązywały bilety zwykłe, dzienne. Po wejściu w życie nowego cennika przez całą dobę będą obowiązywały bilety zwykłe, dzienne.

Podróż komunikacją w nocy w cenie dziennej



Na "otarcie łez" zaplanowano całkowite zniesienie droższej taryfy nocnej. Bilety z taryfy podstawowej zwykłej (dziennej) będą obowiązywały przez całą dobę - dotyczy to zarówno biletów jednorazowych, krótkookresowych, jak i miesięcznych oraz semestralnych. Likwidacja opłaty nocnej ma uprościć system taryfowy i ułatwić docelową integrację z koleją, gdzie ceny biletów nie zależą od pory dnia.

- Istnieje duże uzasadnienie dla wprowadzenia podwyżek: wzrastają ceny paliw, energii, koszty funkcjonowania publicznego transportu, rosną wynagrodzenia. Do tego gminy intensywnie się rozwijają, powstają nowe linie, kupowany jest nowy tabor. Ostatnia podwyżka była wprowadzona w 2016 r. - mówił podczas zgromadzenia MZKZG, przewodniczący zarządu związku Kamil Bujak.

[2017 r.] Porównanie cen biletów w Trójmieście oraz w innych polskich metropoliach



- Nowy kontrakt z Gdańskimi Autobusami i Tramwajami zakłada zwiększenie nakładów o 48 mln zł. Na zwiększenie wozokilometrów wydamy 10 mln zł, zaś na podwyższenie wynagrodzeń motorniczych i kierowców 30 mln zł. Pozostałe wydatki to przede wszystkim wyższe ceny paliwa i energii elektrycznej. Ta podwyżka cen biletów w minimalnym stopniu rekompensuje wzrost kosztów, a szacowane ich pokrycie z biletów wyniesie ok. 34 proc. - wyliczał na zgromadzeniu Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM Gdańsk.
Rekomendowane ceny biletów muszą być zaakceptowane przez rady miasta Gdańska i Gdyni. Biorąc pod uwagę układ sił politycznych, będzie to przypuszczalnie czysta formalność. Rekomendowane ceny biletów muszą być zaakceptowane przez rady miasta Gdańska i Gdyni. Biorąc pod uwagę układ sił politycznych, będzie to przypuszczalnie czysta formalność.

Nowe ceny biletów od 1 kwietnia, wcześniej zgoda radnych



Rekomendacja cen dla członków MZKZG została zaakceptowana jednogłośnie podczas zgromadzenia. Nowe ceny miałyby obowiązywać od 1 kwietnia, ale nad ich ostatecznym przyjęciem będą głosowały jeszcze rady miasta Gdańska i Gdyni.

- Decyzję w tej sprawie podejmą radni, prawdopodobnie podczas styczniowej sesji - zapowiada Agata Grzegorczyk, rzecznik prasowy Urzędu Miasta Gdyni.
W Gdańsku na razie nie jest jeszcze znany termin podjęcia tego tematu na sesji Rady Miasta, choć o możliwych podwyżkach cen biletów mówiono już przy okazji uchwalania nowego budżetu miasta.

- Aktualnie nie toczą się żadne prace związane z dostosowaniem naszej taryfy przewozowej do rekomendacji MZKZG - informuje Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk.

Miejsca

Opinie (1223) ponad 100 zablokowanych

  • Łyknęłabym, gdybym miala pewność, że to wpłynie na jakość gdańskiej komunikacji....

    ale jakoś nie wierzę.... brak kultury na każdym kroku (niepunktualność, ordynarność i nieużytość kierowców... - ogólnie brud, smród i ubóstwo)

    • 3 0

  • To jest jedyna okazja żeby wszystko zgonić na Pis

    Nieudolność samorządów jest zwala a na rząd więc po co radni to uchwalają jeśli to idzie odgórnie zwykłe załamanie i fałsz jeśli pensje idą w górę to i podatki do kas miast wzrastają włodaże miast się cieszą że ludzi mogą robić w konia po co się wysilać niech ludzie płacą dla nich więcej skapnie

    • 0 2

  • Tak być nie może. Komunikacja w trojmiescie i tak jest już absurdalnie droga, szczególnie jak trzeba jechać gdzieś stosunkowo niedaleko ale zkm Gdynia, skm, i ztm gdansk. Chora cena a komunikacja bez porządnych węzłów przesiadkowych, niezgrana czasowo, zbyt mało kursów przez co jest wieczny tłok i katastrofalne czasy przejazdu w porównaniu do auta. Tak być nie może, ta podwyżka to powinien być punkt zapalny do protestów, inaczej komunikacji nie zmienimy w trojmiescie i utkniemy w wiecznych korkach!

    • 2 0

  • dzieki, wracam do samochodu... dziekuje , skonczylam podroze autobusami... nie dosyc ze wciaz spoznione to drogie.. o jakosci taboru nie wspomne..

    • 3 0

  • Nie dość że bilety drożeją to samochodu nie ma gdzie postawić, albo opłata z kosmosu. W dodatku taki syf jest w całej Polsce a n

    • 2 0

  • Ilę zapłacę

    Za bilet na okaziciela który kosztuje dzisiaj 92 zł

    • 1 0

  • Samochód wychodzi taniej

    Preferuję przemieszkanie się po mieście komunikacją miejską, ale mi się to zwyczajnie nie opłaca.
    Mieszkając 4,5 km od centrum Gdyni wliczając opłaty za paliwo i parking mogę spokojnie jechać na godzinę do centrum i wyjdzie mi to taniej niż jazda autobusem. Ceny SKM już w ogóle osiągnęły pułap z kosmosu. Z Grabówka do Gdańska śródmieścia za bilety w 2 strony płaci się 12 czy 14 zł...taniej wychodzi kupić dobowy, ale oczywiście sprzedawcy się nie orientują w kilkunastu różnych biletach SKM, więc nawet nie podpowiedzą tej opcji... Teraz nowe MEVO też chcą podwyższyć cenę z 10 do 40/50 zł na miesiąc...mamy komunikację miejską droższą niż Warszawa, ceny mieszkań powoli z resztą też, a zarobki zdecydowanie nie są warszawskie...

    • 3 0

  • To może nich za podwyżka idzie jakość.....bo jest marnie. Nie punktualnie, przepełnione, częste awarie....

    • 1 0

  • Jak jednorazowy z rumi do Gdyni zkm wychodzi 4.20 ZŁ

    • 0 0

  • emeryt

    proponuję zlikwidować darmowe przejazdy 70-latków, a wiek młodzieży szkolnej podwyższyć do ukończenia nauki nawet do 65 lat. Uczyć się przecież można przez całe życie. Jeżeli emeryci finansują śmieci rodzinom bo są biedni (500+,300+ darmowe bilety to im nie wystarcza) )to niech sfinansują też bilety. Patalogia w tym zakresie dochodzi do absurdu. Ludzie pracujący na minimalnej w roku 2020 zyskają do wypłaty 247 zł. Emeryt dostanie 56 zł. ewentualnie 3,24- 0,40 = 2,24 aby sfinansować 13 emeryturę. W ubiegłym roku wyniosła ona 74,00 zł. miesięcznie netto.
    Tak emerycie bogato żyjesz, musisz finansować kult absurdu rodziny.

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane