• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od kwietnia podwyżka cen biletów metropolitalnych

Maciej Korolczuk
15 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (322)
Podwyżki cen biletów metropolitalnych, które łączą podróżowanie różnymi środkami transportu, wejdą w życie w kwietniu. Podwyżki cen biletów metropolitalnych, które łączą podróżowanie różnymi środkami transportu, wejdą w życie w kwietniu.

Od kwietnia pasażerowie zapłacą więcej za bilety metropolitalne. Cena biletu dobowego wzrośnie o 4 zł, miesięcznego o 20 zł, a obejmującego cały obszar metropolitalny o 30 zł.


Czy korzystasz z biletów metropolitalnych?

W Trójmieście obowiązują dwie taryfy biletowe: gminne (Gdańsk i Gdynia) oraz metropolitalne (MZKZG).

O tym, że podrożeją bilety na transport publiczny w Gdyni oraz Sopocie i Gdańsku, już informowaliśmy.

15-procentową podwyżkę cen biletów kolejowych zapowiedział też Urząd Marszałkowski - organizator przewozów m.in. na linii SKM i PKM. Na razie nie są jednak znane szczegóły.

Niestety to nie koniec podwyżek.

Od kwietnia więcej zapłacimy za metropolitalne bilety dobowe, miesięczne i łączone-kolejowe. Od kwietnia więcej zapłacimy za metropolitalne bilety dobowe, miesięczne i łączone-kolejowe.

Podwyżki od początku kwietnia



W środę Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej podjął w środę uchwałę o podwyżce cen biletów metropolitalnych. Istnieją one w kilku wariantach, tworząc taryfę łączącą różne miasta oraz przewoźników.

Jak to będzie wyglądało w praktyce?

Rozkłady jazdy w Trójmieście



Od kwietnia więcej niż obecnie zapłacimy za bilety metropolitalne dobowe i 72-godzinne. Cena najtańszego biletu komunalnego dobowego z obecnych 20 zł wzrośnie do 24 zł (wzrost o 20 proc.).

Dobowy bilet dwóch organizatorów podrożeje z 26 do 30 zł, a dobowy bilet wszystkich organizatorów z 30 do 34 zł.

Wzrosną też ceny biletów 72-godzinnych: bilet komunalny wszystkich organizatorów podrożeje o 8 zł (z 40 do 48 zł), a bilet komunalno-kolejowy z 60 na 68 zł.

  • Nowe ceny uchwalone w środę przez MZKZG.
  • Nowe ceny uchwalone w środę przez MZKZG.
  • Nowe ceny uchwalone w środę przez MZKZG.

Gminy tworzące związek metropolitalny. Gminy tworzące związek metropolitalny.

Bilet miesięczny na cały obszar za 270 zł



Na głębsze sięganie do portfela muszą się przygotować także posiadacze metropolitalnych biletów miesięcznych. Dziś to koszt 136 zł, a od kwietnia - 156 zł.

Podwyżki nie ominą też pasażerów korzystających w metropolii z transportu kolejowego. Łączony bilet kolejowy Gdańsk-Sopot lub Gdynia-Sopot od wiosny będzie kosztował 190 zł (zamiast obecnych 160 zł).

Wzrosną też ceny biletów sieciowych jednego organizatora (z 220 do 250 zł) oraz na cały obszar MZKZG. Dziś ten drugi bilet to koszt 240 zł miesięcznie, a od kwietnia 270 zł.

Miejsca

  • MZKZG Gdańsk, Sobótki 9

Opinie (322) ponad 20 zablokowanych

  • Jesli te podwyzki sie nie zatrzymaja to niedlugo nawet dwie wyplaty nie wystarcza zeby utrzymac rodzine

    • 8 0

  • (3)

    jesieni ą kupiłam 100 biletów po 1,90 (ulgowy) ,kilka wyjeądziłam i musiałam dokupić 90 biletów po 0,50 żeby wyszło 2,40 łacznie. Czy są po 20 gr? bo teraz muszę dokupić ok 70szt. Jak tak dalej pójdzie to 10 biletów będę musiała skasować za 1 przejazd trolejbusem.

    • 5 1

    • Zwróć za darmo w boku zkm. I przestań spamować

      • 1 0

    • gdybyś kupiła tych biletów 1000 to byś jeszcze więcej straciła . kto kupuje 100 biletów na zapas?

      • 1 0

    • w Gdańsku kupując ich 70 w automacie, nie wydałby Ci połowy z nich.

      Taka prawda.

      • 0 0

  • Opinia

    Witam żeby ludzie przesiedli z samochodów na komunikację to ona musi być tania i sprawną a nie że ja przesiądę się na SKM a jadę trupami z lat 1966.albo 1970 rok produkcji i stale coś jak nie drzwi to czegoś innego awaria a autem każdy dojedzie na czas.pozdrawiam

    • 8 0

  • I cyk (1)

    Przesiadka na auto. Wyjdzie tyle samo na paliwo co zbiorkom (po podwyżce), szybciej wygodniej w zimę ciepło w lato chłodno 0 przesiadek.

    • 12 0

    • Powodzenia. Tanie auta juz 100tys kosztuja, do tego polisa, garaz, parkingi itp

      • 0 2

  • Trochę drogo się zrobiło, ciekawe jakim cudem ztm Warszawa ogarnęła bilet 90 dni, strefa 1+2(Legionowo-Piaseczno)KM, SKM, metro, autobusy, tramwaje za 460 zł

    • 2 0

  • W tym czasie moja pensja nie wzrosła nawet o 10 zł. (1)

    • 9 0

    • Zwiększyłeś wydajność ? Żebyś więcej zarabiał twój pracodawca musi mieć z twojej pracy wyższy zysk . dyrektor ze swoich ma dopłacić ?

      • 0 3

  • Jak PKP podniosło ceny to lament,jak samorządy to wszystko ok

    • 2 1

  • (2)

    Postępująca samochodoza

    Powedzmy, że ktoś dojeżdza do pracy autem 30km/dzień w obie strony.

    km x koszt paliwa = koszt dojazdu

    30 x 0,45zl = 13,50zl dzień. 13,50zł x 20dni=270zł :) W cenie metropolitalnego

    Zakładając, że auto już mamy to trzeba je ubezpieczyć i wymienić np olej to koszt jest troche większy.

    1zł (przejechanie km) x 30zł/dziennie lub 600zł miesięcznie OC ok 800zł / 12 miesięcy =66zł.

    Czyli można założyć, że miesięczny koszt dojazdów autem to ok 666zł miesięcznie. Żeby dojazdy komunikacją były atrakcyjne to ceny biletów muszą być zbliżone do tych z warszawy. Do tego lepsza siatka komunikacyjna, zmiany, słuchanie potrzeb pasażerów

    • 7 0

    • Piekielnie tanio

      Jedyne 666

      • 0 0

    • "Samochodoza" nie jest chorobą

      Chorobą są ceny za przejazd ponoć "ekologiczną" komunikacją miejską oraz czasy przejazdu komunikacją miejską. To jest racjonalny wybór ludzki. To nie jest "samochodoza" . To jest politikoza.

      • 0 0

  • Skandal

    W żaden sposób nie zachęca do SKM i autobusów. Na trasie Wrzeszcz Gdynia Dąbrowa jedzie sié obecnie 1h10-15. Rowerem elektrycznym wychodzi 1h. Czyli po prostu, w dni które jazda rowerem jest niebezpieczna, lepiej wsiąść do samochodu niż jechać komunikacją miejską.

    • 78 1

  • (3)

    Jeździjcie dalej dla wygody samochodami, jedna osoba per auto, twórzcie coraz większe korki, stójcie w nich przez pół dnia. Tylko nie marudźcie potem w raportach, że korek tu, korek tam i że znowu trójmiasto stoi

    • 2 14

    • dla jakiej wygody??! (1)

      Sadzisz ze ludzie sie przemieszczaja, bo to sprawia im przyjemniosc??!

      Najpierw sie zastanow, komu sie oplaca koncentrowac zaspokojenie ludzkich potrzeb w wybranych punktach miasta... Kto na tym oszczedza i/lub zarabia.
      Komu sie oplaca koncentrowac ludzkie powinnosci w roznych miejscach?

      I kazda z tych spraw w innym i oddalonym od miejsca zamieszkania miejscu. Policz, ile wolnego czasu ma czlowiek i ile z niego pochlania przemieszczanie...

      Zacznij myslec a nie powtarzac dyrdymaly z innych sfer uwarunkowan...

      • 4 2

      • ale głupoty

        • 0 0

    • ja natomiast obserwuję tendencję do celowego uprzykrzania życia kierowcom, za wszelką cenę przez władze miasta.

      Nie idzie za tym zwiększenie efektywności ani atrakcyjności transportu publicznego. Po wyborach łby polecą i skończy się ta utopia. Jak dla mnie to możesz jeździć cały rok na hulajnodze albo na ośle jak wolisz, bo transport publiczny nie jest tani.

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane