• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od kwietnia podwyżki cen biletów na komunikację miejską w Trójmieście

Ewelina Oleksy, Patryk Szczerba
30 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (1118)
Bilety na komunikację miejską w Trójmieście będą droższe od 3 kwietnia. Bilety na komunikację miejską w Trójmieście będą droższe od 3 kwietnia.

To już ostatnie dni, kiedy na biletach komunikacji miejskiej w Gdyni, Gdańsku i Sopocie pojedziemy po "starych" cenach. Od najbliższego poniedziałku wchodzą w życie nowe - wyższe stawki za bilety na autobusy, tramwaje i trolejbusy. Wzrosną też ceny biletów metropolitalnych.



Czy podwyżki cen biletów zmniejszą liczbę pasażerów w komunikacji miejskiej

Podwyżki cen biletów za komunikację miejską w całym Trójmieście wchodzą w życie od poniedziałku, 3 kwietnia. To efekt uchwał, jakie w Gdyni, Gdańsku i Sopocie przyjęli na sesjach miejscy radni.

Konieczność podniesienia opłat za bilety w każdym z miast tłumaczono tak samo, czyli m.in. wzrostem cen energii elektrycznej, wzrostem cen paliw, wysoką inflacją i wzrostem kosztów zatrudnienia pracowników.

Urzędnicy z Gdyni, Gdańska i Sopotu podkreślają, że kwietniowe podwyżki cen nie mają nic wspólnego z systemem Fala, który ma wejść w życie od lipca. Niezależnie od niego i tak by były.

Sprawdź aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście



  • O ile będzie drożej? Porównanie nowych cen z tymi obowiązującymi do 3 kwietnia.
  • O ile będzie drożej? Porównanie nowych cen z tymi obowiązującymi do 3 kwietnia.
  • O ile będzie drożej? Porównanie nowych cen z tymi obowiązującymi do 3 kwietnia.

Nowe ceny biletów w Gdańsku



Gdańsk w oficjalnych komunikatach podwyżki cen biletów nazywa "korektą". W ramach tej "korekty" wzrost cen będzie jednak znaczący.

W ofercie obowiązującej od kwietnia będą: bilet jednoprzejazdowy za 4,80 zł oraz bilet przesiadkowy 75-minutowy w cenie 6 zł (obecnie taki bilet kosztuje 4,8 zł).

Cena biletu 24-godzinnego po zmianach wyniesie 22 zł, czyli 4 zł więcej niż dotychczas. Ceny biletów ulgowych wzrosną proporcjonalnie i wyniosą odpowiednio 2,40 zł (za bilet jednoprzejazdowy), 3 zł (za bilet 75-minutowy) i 11 zł (za bilet całodobowy).



O 8 zł wzrośnie cena biletu miesięcznego. Będzie on kosztował już nie 109 zł, a 117 zł.

Pasażerowie posiadający imienny bilet okresowy ZTM załadowany na Gdańską Kartę Mieszkańca ze zdjęciem nadal będą mogli korzystać na terenie miasta, oprócz autobusów i tramwajów, również z pociągów SKM i Polregio bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Bilet miesięczny kupiony przed podwyżką, czyli przed 3 kwietnia, nie traci ważności. Jeśli więc ktoś doładuje bilet miesięczny przed 3 kwietnia, jeszcze po starej cenie, może na nim normalnie jeździć cały miesiąc - mimo że w międzyczasie zmieniają się ceny. Nie trzeba będzie nic dopłacać.

Bilety na komunikację miejską będą tańsze? Sprawdziliśmy, czy to możliwe Bilety na komunikację miejską będą tańsze? Sprawdziliśmy, czy to możliwe

Nowe ceny biletów w Gdyni. Nowe ceny biletów w Gdyni.

Nowe ceny biletów w Gdyni



W Gdyni dotychczasowy bilet 75-minutowy lub 1-przejazdowy ważny na liniach zwykłych i nocnych za 4,80 zł oraz bilet 75-minutowy lub 1-przejazdowy ważny na liniach zwykłych, pospiesznych i nocnych za 5,00 zł zostaną zastąpione biletami:

  • 1-przejazdowym ważnym na liniach zwykłych, pospiesznych i nocnych za 4,80 zł
  • 75-minutowym ważnym na liniach zwykłych, pospiesznych i nocnych za 6,00 zł

Drożeją bilety 24-godzinne. Nowa cena wynosi 22 zł za bilet normalny.



Karnet 24-godzinny będzie kosztować 22 zł. Będzie złożony z dwóch odcinków po 11 zł każdy. 75-minutowy karnet to koszt 6 zł. Będzie złożony z dwóch odcinków po 3 zł.

Nowe ceny biletów miesięcznych w Gdyni



Nowe ceny biletów w Gdyni. Nowe ceny biletów w Gdyni.
Bilet imienny normalny ważny na linie zwykłe i nocne w strefie taryfowej Gdyni - będzie kosztował 103 zł, zaś bilet na okaziciela - 122 zł. Taki sam, tyle że z rozszerzeniem na pospieszne będzie kosztował 115 zł (bilet na okaziciela - 136 zł),

Za imienny normalny ważny na linie zwykłe, pospieszne i nocne w strefie taryfowej Sopotu albo Rumi, gm. Kosakowo, gm. Żukowo, gm. Szemud, gm. Wejherowo zapłacimy 81 zł (bilet na okaziciela - 96 zł).



Bilety semestralne - nowe ceny w Gdyni



Zmianie ulegną też ceny biletów semestralnych. Za imienny 4-miesięczny ważny na linie zwykłe i nocne w strefie taryfowej Gdyni zapłacić trzeba będzie 194 zł, a za 5-miesięczny - 242 zł. Analogicznie ceny biletów z dodatkiem linii pospiesznych to 217 zł za 4-miesięczny i 271 zł za 5-miesięczny.



Wzrośnie także m.in. cena semestralnego imiennego biletu ważnego na linie zwykłe, pospieszne i nocne w obrębie sieci komunikacyjnej. 4-miesięczny będzie kosztował 239 zł, a 5-miesięczny 299 zł.

Nowe stawki za ceny biletów zostaną wprowadzone w Gdyni oraz we wszystkich miastach i gminach obsługiwanych przez ZKM w Gdyni.

Nowe ceny biletów w Sopocie. Nowe ceny biletów w Sopocie.

Nowe ceny biletów w Sopocie



W Sopocie ceny biletów od 3 kwietnia wzrosną o 9,5 proc. i będą wynosić:
  • bilet jednoprzejazdowy (bez możliwości przesiadek) - 4,8 zł
  • bilet 75-minutowy (z możliwością przesiadek) - 6 zł (obecnie 4,8 zł)
  • bilet miesięczny - w Sopocie 81 zł (obecnie 74 zł)




Wzrosną też ceny biletów metropolitalnych



Od kwietnia pasażerowie zapłacą też więcej za bilety metropolitalne, które łączą podróżowanie różnymi środkami transportu.

Cena biletu dobowego wzrośnie o 4 zł, miesięcznego o 20 zł, a obejmującego cały obszar metropolitalny o 30 zł.

Na poniższych grafikach szczegóły tych podwyżek:

  • Nowe ceny biletów metropolitalnych.
  • Nowe ceny biletów metropolitalnych.
  • Nowe ceny biletów metropolitalnych.
15-procentową podwyżkę cen biletów kolejowych zapowiedział też Urząd Marszałkowski - organizator przewozów m.in. na linii SKM i PKM. Jak jednak informuje nas teraz Michał Piotrowski, rzecznik marszałka, na ten moment nie jest planowane wprowadzenie tych podwyżek.

Od 1 lipca możliwe kolejne podwyżki, bo wchodzi system Fala



Nowe stawki będą obowiązywać do lipca tego roku. Wtedy, wraz z rozpoczęciem działania systemu Fala, ceny biletów wzrosnąć mogą kolejny raz.

Kupili busy, w których będą uczyć... o systemie Fala Kupili busy, w których będą uczyć... o systemie Fala

To dlatego na lutowych sesjach radni przyjmowali uchwały o stawkach maksymalnych, jakich nie będą mogły przekroczyć nowe ceny biletów obowiązujących w ramach systemu Fala.

Rozkład jazdy wszystkich przewoźników



W Gdyni maksymalna uchwalona cena dla biletu miesięcznego to 176 zł, a dla jednorazowego - 6 zł.

Radni Gdyni zgodzili się na podwyżki cen biletów Radni Gdyni zgodzili się na podwyżki cen biletów

W Gdańsku bilet miesięczny będzie mógł wówczas kosztować maksymalnie 130 zł, a bilet na jeden przejazd - 6 zł. W Sopocie cenę biletu miesięcznego będzie można podnieść maksymalnie do 90 zł, a jednorazowego - do 6 zł.

Już od kwietnia część biletów jednorazowych - a konkretnie te na przejazdy 75-minutowe - kosztować będzie 6 zł, ale część wciąż pozostanie tańsza.


Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz
13:03 2 KWIETNIA 23

Nowe ceny biletów (4 opinie)

Od jutra w Trójmieście zaczyna obowiązywać nowa taryfa w komunikacji miejskiej. Co przyniesie pasażerom? Powracają bilety jednoprzeiazdowe - w Gdańsku w wielu miejscach bezużyteczne, gdyż często dojechanie do celu wymaga jednej lub kilku przesiadek - to oczywiście na droższym, bo kosztującym aż 6 złotych, bilecie 75-minutowym. W ramach rekompensaty za tę niedogodność, najbardziej oczywiste i pro-pasażerskie zintegrowanie w bilecie 75-minutowym dodatkowo pociągów SKM i PolRegio nadal nie ma miejsca. W rezultacie w Trójmieście nie dość, że mamy jedną z najdroższych komunikacji w Polsce, to dodatkowo zaczyna ona wypadać drożej od własnego samochodu, o komforcie podróżowania w wiecznie przepełnionych autobusach i tramwajach nie wspominając. Zobacz więcej
Od jutra w Trójmieście zaczyna obowiązywać nowa taryfa w komunikacji miejskiej. Co przyniesie pasażerom? Powracają bilety jednoprzeiazdowe - w Gdańsku w wielu miejscach bezużyteczne, gdyż często dojechanie do celu wymaga jednej lub kilku przesiadek - to oczywiście na droższym, bo kosztującym aż 6 złotych, bilecie 75-minutowym. W ramach rekompensaty za tę niedogodność, najbardziej oczywiste i pro-pasażerskie zintegrowanie w bilecie 75-minutowym dodatkowo pociągów SKM i PolRegio nadal nie ma miejsca. W rezultacie w Trójmieście nie dość, że mamy jedną z najdroższych komunikacji w Polsce, to dodatkowo zaczyna ona wypadać drożej od własnego samochodu, o komforcie podróżowania w wiecznie przepełnionych autobusach i tramwajach nie wspominając. Zobacz więcej

Opinie (1118) ponad 20 zablokowanych

  • ta fala kosztuje nas zbyt dużo . Szybka kalkulacja (3)

    bilet godzinny z żabianki na morenę - 6zł bilet razy 2 osoby = 12 zł dwie strony =24 zł.

    Samochodem na lpg zapłacę w dwie strony do ok 15zł .

    - Czas - Nerwy - ludzie - ściski - komfort - renoma mnie pobije po drodze bo przekrocze 3 min na bilecie - autobus nie przyjedzie. żarty żartami ale te ceny to kosmos . Czas zmienić zkm na wóz. Rozkradli zkm tak że teraz transport publiczny jest droższy od auta no ale spółki spółeczki lewe przetargi pomysły aby wyrpowadzić muiliony złotych kosztują grube grube miliony ktoś to musi zapłacić TY ja Pan Pani. Złodzieje

    • 13 3

    • (1)

      Samochod 109tys, polisa, garaz, parkingi, paliwo, przeglady

      • 1 7

      • Dalej to taniej niż ztm

        • 4 0

    • Nie fala

      tylko ci do którzy o niej zadecydowali

      • 2 0

  • Info o podwyżkach już mamy. Czekamy na info o kolejnych redukcjach połączeń.

    • 17 0

  • (1)

    A 70 procent pasazerow nadal kezdzi za darmo

    • 13 1

    • spaliła się klawiatura, klawisze się pitolą

      • 0 6

  • Ceny komunikacji miejskiej przekroczyły poziom absurdu (1)

    40% płacimy za transport - 60% za fale renomę spółki kooperacyjne czyli za wyprowadzanie pieniędzy ze spółki miejskiej cihymi legalnymi sposobami. Granica jest tam gdzie wóz jest tańszy niż podróż komunikacją miejską a to już nastąpiło . To nie koniec podwyżek jeśli nie zatrzymamy okradania zkm w Gdańsku . cena ceną miasto drugie tyle dopłaca do twojego biletu wyrpowadzją kasę z całego miasta przez zkm i nikt tego nie kontroluje

    • 16 1

    • Banialuki wypisujesz

      • 0 4

  • Po co nam zintegrowany system biletowy skoro jest już takowy w Berlinie ? (1)

    Rafał T.

    • 5 5

    • Grzegorz B. i jego 40 kont bankowych uważają, że nie

      • 0 0

  • dobrze ze wyjechalem 97 roku z Polski do Austii mieszkam we Wiedniu (1)

    i do Polski na pewno juz nie wroce

    • 7 2

    • a nie lepiej było w moskwie? aha, w kamasze chcieli brać.. rozumiem

      • 2 1

  • Przemyślenie (1)

    Ja uważam, że stosunek ceny biletów miesięcznych do jednoprzejazdowych jest strasznie nieproporcjonalny. Dajmy na to że pracujemy 22dni w miesiącu to przy jednorazowych to wychodzi 22x9,6 = 211,2zł. Miesieczny natomiast będzie 117zł (Gdańsk). Wychodzi 45% taniej. To jest za duża różnica, pomijając fakt że dodatkowo można jeździć w weekendy, wtedy różnica byłaby jeszcze większa. Przy takich cenach jednorazowych to miesieczny powinien kosztować ok 150-160zl albo zrobić tańsze jednoprzejazdowe (lepsze rozwiązanie) dla tych co naprawdę muszą podjechać tylko kilka przystanków. Apropo samochodu to nigdy nie wyjdzie taniej ale jakby przeliczac czas i wygodę to może i na plus

    • 2 7

    • Powinny być bilety 10 min np. za 2 zł dla podjeżdżających kilka przystanków oraz bilety tygodniowe za 50 zł. Moja koleżanka przyjeżdża raz na jakiś czas na tydzień do Gdańska i w tym czasie kasuje bilety za ok 100 zł, czyli praktycznie wychodzi tyle samo jakby kupiła miesięczny, więc coś tu jest nie tak z proporcją.

      • 1 0

  • Gdynia zniechęca do komunikacji

    Czyli Gdynia likwiduje całą masę połączeń, a potem daje ludzim podwyżki na bilety. I kolejna będzie po wdrożeniu Fali. Jak to możliwe, że mamy droższe bilety niż Warszawa? Parkingi miejskie w kosmicznych cenach, ceny biletów na komunikację docierają do granic absurdu, to może w ogóle zlikwidujmy komunikację, a ulice zróbmy tylko dla pieszych? Po co w ogóle jeździć? Przesiądźmy się na rowery (i na dziurawe drogi) albo chodźmy pieszo... I zróbmy w Gdyni program Kardio+ (w trosce o pasażera).

    • 8 0

  • Choćbym miała stać pół dnia w korku

    albo chodzić na piechotę, to nigdy przenigdy nie przesiądę się z samochodu na komunikację miejską w Trójmieście! Nie będę finansować czegoś co nie działa i do tego drożeje co kilka miesięcy.

    • 14 1

  • panie Lisicki apelujemy - może Pan ma coś nam do powiedzenia ?

    skąd te ceny skoro ropa tanieje ? czym Pan jeżdzi na codzien ile aut Pan ma ? gdzie Pan mieszka ile kont bankowych Pan ma. Kim jest dla Pana prezes renomy która zarabia miliony dziesiątki milionów od 15 lat w Gdańsku ? czy znajomość ta nie jest sprzeczna z interesami funkcji którą Pan pełni ? skąd pomysł fala i kto na tym i ile zarobił. proste pytania ? Dlaczego zkm sprzedał pętle dlaczego teraz inną wynajmuje płacąc za to chore pieniądze dlaczego rozwalił pan serwis zkm i teraz komunikacja musi korzystać z serwisu Pana który zarabia kolejne miliony. dziwicie się że są takie ceny ?

    • 15 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane