• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od kwietnia podwyżki cen biletów na komunikację miejską w Trójmieście

Ewelina Oleksy, Patryk Szczerba
30 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (1118)
Bilety na komunikację miejską w Trójmieście będą droższe od 3 kwietnia. Bilety na komunikację miejską w Trójmieście będą droższe od 3 kwietnia.

To już ostatnie dni, kiedy na biletach komunikacji miejskiej w Gdyni, Gdańsku i Sopocie pojedziemy po "starych" cenach. Od najbliższego poniedziałku wchodzą w życie nowe - wyższe stawki za bilety na autobusy, tramwaje i trolejbusy. Wzrosną też ceny biletów metropolitalnych.



Czy podwyżki cen biletów zmniejszą liczbę pasażerów w komunikacji miejskiej

Podwyżki cen biletów za komunikację miejską w całym Trójmieście wchodzą w życie od poniedziałku, 3 kwietnia. To efekt uchwał, jakie w Gdyni, Gdańsku i Sopocie przyjęli na sesjach miejscy radni.

Konieczność podniesienia opłat za bilety w każdym z miast tłumaczono tak samo, czyli m.in. wzrostem cen energii elektrycznej, wzrostem cen paliw, wysoką inflacją i wzrostem kosztów zatrudnienia pracowników.

Urzędnicy z Gdyni, Gdańska i Sopotu podkreślają, że kwietniowe podwyżki cen nie mają nic wspólnego z systemem Fala, który ma wejść w życie od lipca. Niezależnie od niego i tak by były.

Sprawdź aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście



  • O ile będzie drożej? Porównanie nowych cen z tymi obowiązującymi do 3 kwietnia.
  • O ile będzie drożej? Porównanie nowych cen z tymi obowiązującymi do 3 kwietnia.
  • O ile będzie drożej? Porównanie nowych cen z tymi obowiązującymi do 3 kwietnia.

Nowe ceny biletów w Gdańsku



Gdańsk w oficjalnych komunikatach podwyżki cen biletów nazywa "korektą". W ramach tej "korekty" wzrost cen będzie jednak znaczący.

W ofercie obowiązującej od kwietnia będą: bilet jednoprzejazdowy za 4,80 zł oraz bilet przesiadkowy 75-minutowy w cenie 6 zł (obecnie taki bilet kosztuje 4,8 zł).

Cena biletu 24-godzinnego po zmianach wyniesie 22 zł, czyli 4 zł więcej niż dotychczas. Ceny biletów ulgowych wzrosną proporcjonalnie i wyniosą odpowiednio 2,40 zł (za bilet jednoprzejazdowy), 3 zł (za bilet 75-minutowy) i 11 zł (za bilet całodobowy).



O 8 zł wzrośnie cena biletu miesięcznego. Będzie on kosztował już nie 109 zł, a 117 zł.

Pasażerowie posiadający imienny bilet okresowy ZTM załadowany na Gdańską Kartę Mieszkańca ze zdjęciem nadal będą mogli korzystać na terenie miasta, oprócz autobusów i tramwajów, również z pociągów SKM i Polregio bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Bilet miesięczny kupiony przed podwyżką, czyli przed 3 kwietnia, nie traci ważności. Jeśli więc ktoś doładuje bilet miesięczny przed 3 kwietnia, jeszcze po starej cenie, może na nim normalnie jeździć cały miesiąc - mimo że w międzyczasie zmieniają się ceny. Nie trzeba będzie nic dopłacać.

Bilety na komunikację miejską będą tańsze? Sprawdziliśmy, czy to możliwe Bilety na komunikację miejską będą tańsze? Sprawdziliśmy, czy to możliwe

Nowe ceny biletów w Gdyni. Nowe ceny biletów w Gdyni.

Nowe ceny biletów w Gdyni



W Gdyni dotychczasowy bilet 75-minutowy lub 1-przejazdowy ważny na liniach zwykłych i nocnych za 4,80 zł oraz bilet 75-minutowy lub 1-przejazdowy ważny na liniach zwykłych, pospiesznych i nocnych za 5,00 zł zostaną zastąpione biletami:

  • 1-przejazdowym ważnym na liniach zwykłych, pospiesznych i nocnych za 4,80 zł
  • 75-minutowym ważnym na liniach zwykłych, pospiesznych i nocnych za 6,00 zł

Drożeją bilety 24-godzinne. Nowa cena wynosi 22 zł za bilet normalny.



Karnet 24-godzinny będzie kosztować 22 zł. Będzie złożony z dwóch odcinków po 11 zł każdy. 75-minutowy karnet to koszt 6 zł. Będzie złożony z dwóch odcinków po 3 zł.

Nowe ceny biletów miesięcznych w Gdyni



Nowe ceny biletów w Gdyni. Nowe ceny biletów w Gdyni.
Bilet imienny normalny ważny na linie zwykłe i nocne w strefie taryfowej Gdyni - będzie kosztował 103 zł, zaś bilet na okaziciela - 122 zł. Taki sam, tyle że z rozszerzeniem na pospieszne będzie kosztował 115 zł (bilet na okaziciela - 136 zł),

Za imienny normalny ważny na linie zwykłe, pospieszne i nocne w strefie taryfowej Sopotu albo Rumi, gm. Kosakowo, gm. Żukowo, gm. Szemud, gm. Wejherowo zapłacimy 81 zł (bilet na okaziciela - 96 zł).



Bilety semestralne - nowe ceny w Gdyni



Zmianie ulegną też ceny biletów semestralnych. Za imienny 4-miesięczny ważny na linie zwykłe i nocne w strefie taryfowej Gdyni zapłacić trzeba będzie 194 zł, a za 5-miesięczny - 242 zł. Analogicznie ceny biletów z dodatkiem linii pospiesznych to 217 zł za 4-miesięczny i 271 zł za 5-miesięczny.



Wzrośnie także m.in. cena semestralnego imiennego biletu ważnego na linie zwykłe, pospieszne i nocne w obrębie sieci komunikacyjnej. 4-miesięczny będzie kosztował 239 zł, a 5-miesięczny 299 zł.

Nowe stawki za ceny biletów zostaną wprowadzone w Gdyni oraz we wszystkich miastach i gminach obsługiwanych przez ZKM w Gdyni.

Nowe ceny biletów w Sopocie. Nowe ceny biletów w Sopocie.

Nowe ceny biletów w Sopocie



W Sopocie ceny biletów od 3 kwietnia wzrosną o 9,5 proc. i będą wynosić:
  • bilet jednoprzejazdowy (bez możliwości przesiadek) - 4,8 zł
  • bilet 75-minutowy (z możliwością przesiadek) - 6 zł (obecnie 4,8 zł)
  • bilet miesięczny - w Sopocie 81 zł (obecnie 74 zł)




Wzrosną też ceny biletów metropolitalnych



Od kwietnia pasażerowie zapłacą też więcej za bilety metropolitalne, które łączą podróżowanie różnymi środkami transportu.

Cena biletu dobowego wzrośnie o 4 zł, miesięcznego o 20 zł, a obejmującego cały obszar metropolitalny o 30 zł.

Na poniższych grafikach szczegóły tych podwyżek:

  • Nowe ceny biletów metropolitalnych.
  • Nowe ceny biletów metropolitalnych.
  • Nowe ceny biletów metropolitalnych.
15-procentową podwyżkę cen biletów kolejowych zapowiedział też Urząd Marszałkowski - organizator przewozów m.in. na linii SKM i PKM. Jak jednak informuje nas teraz Michał Piotrowski, rzecznik marszałka, na ten moment nie jest planowane wprowadzenie tych podwyżek.

Od 1 lipca możliwe kolejne podwyżki, bo wchodzi system Fala



Nowe stawki będą obowiązywać do lipca tego roku. Wtedy, wraz z rozpoczęciem działania systemu Fala, ceny biletów wzrosnąć mogą kolejny raz.

Kupili busy, w których będą uczyć... o systemie Fala Kupili busy, w których będą uczyć... o systemie Fala

To dlatego na lutowych sesjach radni przyjmowali uchwały o stawkach maksymalnych, jakich nie będą mogły przekroczyć nowe ceny biletów obowiązujących w ramach systemu Fala.

Rozkład jazdy wszystkich przewoźników



W Gdyni maksymalna uchwalona cena dla biletu miesięcznego to 176 zł, a dla jednorazowego - 6 zł.

Radni Gdyni zgodzili się na podwyżki cen biletów Radni Gdyni zgodzili się na podwyżki cen biletów

W Gdańsku bilet miesięczny będzie mógł wówczas kosztować maksymalnie 130 zł, a bilet na jeden przejazd - 6 zł. W Sopocie cenę biletu miesięcznego będzie można podnieść maksymalnie do 90 zł, a jednorazowego - do 6 zł.

Już od kwietnia część biletów jednorazowych - a konkretnie te na przejazdy 75-minutowe - kosztować będzie 6 zł, ale część wciąż pozostanie tańsza.


Quiz Komunikacja w Trójmieście Średni wynik 51%

Komunikacja w Trójmieście

Rozpocznij quiz
13:03 2 KWIETNIA 23

Nowe ceny biletów (4 opinie)

Od jutra w Trójmieście zaczyna obowiązywać nowa taryfa w komunikacji miejskiej. Co przyniesie pasażerom? Powracają bilety jednoprzeiazdowe - w Gdańsku w wielu miejscach bezużyteczne, gdyż często dojechanie do celu wymaga jednej lub kilku przesiadek - to oczywiście na droższym, bo kosztującym aż 6 złotych, bilecie 75-minutowym. W ramach rekompensaty za tę niedogodność, najbardziej oczywiste i pro-pasażerskie zintegrowanie w bilecie 75-minutowym dodatkowo pociągów SKM i PolRegio nadal nie ma miejsca. W rezultacie w Trójmieście nie dość, że mamy jedną z najdroższych komunikacji w Polsce, to dodatkowo zaczyna ona wypadać drożej od własnego samochodu, o komforcie podróżowania w wiecznie przepełnionych autobusach i tramwajach nie wspominając. Zobacz więcej
Od jutra w Trójmieście zaczyna obowiązywać nowa taryfa w komunikacji miejskiej. Co przyniesie pasażerom? Powracają bilety jednoprzeiazdowe - w Gdańsku w wielu miejscach bezużyteczne, gdyż często dojechanie do celu wymaga jednej lub kilku przesiadek - to oczywiście na droższym, bo kosztującym aż 6 złotych, bilecie 75-minutowym. W ramach rekompensaty za tę niedogodność, najbardziej oczywiste i pro-pasażerskie zintegrowanie w bilecie 75-minutowym dodatkowo pociągów SKM i PolRegio nadal nie ma miejsca. W rezultacie w Trójmieście nie dość, że mamy jedną z najdroższych komunikacji w Polsce, to dodatkowo zaczyna ona wypadać drożej od własnego samochodu, o komforcie podróżowania w wiecznie przepełnionych autobusach i tramwajach nie wspominając. Zobacz więcej

Opinie (1118) ponad 20 zablokowanych

  • 3 miesiące po 103 a potem czas odkurzyć Jubilata

    a zimą samochodem. Dzięki temu będziemy jak w hameryce

    • 5 2

  • Jak najszybciej wybory. Jak najszybciej odsunąć obecną władzę w Gdańsku od wszystkiego .

    Pawle Adamowiczu wracaj !!
    Obecna kadencja rozmontowała miasto .
    Obecna władza w Gdańsku niszczy to miasto i mieszkańców w nim .
    Jak najszybciej należy zlikwidować Wszystko dla Gdańska . Poszło to wszystko nie w tym
    kierunku jaki widział za życia Prezydent Adamowicz .

    • 16 6

  • Drogie bo tylko 35% korzystających płaci (1)

    To są właśnie efekty rozdawnictwa i radosnej polityki trójmiejskich samorządowców.
    Gdyby nie ta cała fala to nie trzeba było by podnosić cen biletów. Gdańsk powinien zastanowić się nad korekta katalogu osób uprawnionych do darmowych przejazdów. Tak dużo osób może jeździć za darmo, że lepiej zlikwidować w ogóle bilety. Nie trzeba będzie opłacać kontrolerów, płacić za utrzymanie biletów. A jakie to oszczędności jak zrezygnujemy z fali....

    • 20 2

    • Dokładnie, wszyscy powinni płacić albo nikt.

      • 6 0

  • Komunikacja miejska powinna być bezpłatna

    W interesie miasta jest jak największa dostępność komunikacji i liczba użytkowników, bo to generuje oszczędności na dużo kosztowniejszych remontach/budowach dróg i parkingów. Dlaczego władze Trójmiasta po prostu tego nie policzą?

    • 13 2

  • Tylko absolutnie darmowa komunikacja (2)

    Zmieni nastawienie zwykłych ludzi i zostawią auta pod blokiem. Tak jak w Tczewie. Odpada gro kosztów jak kontrolerzy, administracja,produkcja biletów, kasowniki ,aplikacje , systemy fala i Bóg wie co jeszcze. Dawno się mówi że zysk z biletów to tylko 20 procent budżetu ZkM. Nie wiem na co tu czekać .

    • 13 2

    • Dodatkowo zmniejszyły by się znacznie korki, więc inwestycje w drogi mogłyby być niższe. Mniej wypadków, mniejsze zanieczyszczenie spalinami

      • 5 0

    • Popieram, jak bilety były w rozsądnej cenie samochodem jeździłam sporadycznie po większe zakupy czy za miasto, a tak to komunikacją. Teraz jak mam płacić tyle kasy to wolę samochód. Oczywiście nikt nie będzie kupował specjalnie samochodu, ale jak ktoś już go ma to wybierze samochód nie komunikację.

      • 4 0

  • Trzeba wyjść na ulice jak we Francji i pogonić ten PiS (7)

    • 13 11

    • PiS rządzi w Gdańsku ? (4)

      No proszę proszę

      • 9 1

      • Pogonić bandę czworga

        • 2 0

      • PiS rzadzi w Polsce (2)

        Gdansk to Polska !

        • 2 8

        • nie według POrąbanych (1)

          • 5 2

          • On wiedział o wszystkim nasz rodak

            Łapy precz od naszych dzieci

            • 0 3

    • PiS ?

      Przecież w Gdańsku Gdyni i Sopocie rządzą z PO zapomniało się?

      • 7 0

    • Chyba szczura i oleczke

      • 3 0

  • Fala to dobry pomysł na biznes...

    • 9 1

  • I cyk przesiadka

    Na auto wygodniej w podobnej cenie. Nie pozdrawiam

    • 5 0

  • innobaltica

    czym.zajmuja sie pracownicy? spółka nie swiadczy zadnych uslug na zewnatrz nic nie produkuje.

    • 8 0

  • Punktualność

    Żeby tylko autobusy zaczęły jeździć punktualnie i kursy były rozplanowane tak, by dało się do nich wsiąść...

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane