• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Od maja drożeją okresowe bilety w SKM

km
27 kwietnia 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Od 1 maja wzrosną o 5 proc. ceny biletów okresowych, jednorazowe pozostaną bez zmian. Od 1 maja wzrosną o 5 proc. ceny biletów okresowych, jednorazowe pozostaną bez zmian.

Od 1 mają wzrosną ceny biletów okresowych w trójmiejskiej SKM-ce. 5-procentowa podwyżka niby nie jest duża, ale najbardziej dotknie osoby dojeżdżające z najdalszych zakątków Trójmiasta.



Podwyżka cen biletów okresowych SKM:

Od maja średnio o 5 proc. drożeją bilety okresowe na SKM, czyli tygodniowe, dwutygodniowe, miesięczne i kwartalne.

Dla przykładu, bilet miesięczny z Gdańska Głównego do Sopotu, kosztujący obecnie 65,10 zł, od maja będzie kosztował 68 zł. Ale nowa cena biletu miesięcznego z Gdańska Głównego do Gdyni Chyloni z dotychczasowej 117,60 zł, wzrośnie do 124 zł.

- To nie była łatwa decyzja, ale zostaliśmy do niej zmuszeni przez wręcz lawinowy wzrost bieżących kosztów utrzymania, związanych z infrastrukturą. Od roku 2008 koszty energii wzrosły o ponad 6 milionów zł, a obciążenia, związane z dostępem do linii kolejowej, to wzrost o prawie 3 miliony - wyjaśnia przyczyny podwyżki Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w SKM.

Niezmienione zostaną ceny biletów jednorazowych, a także biletów metropolitalnych, które są ważne także w SKM. Dobra wiadomość jest taka, że bilety miesięczne, zakupione w starej cenie przed końcem kwietnia, zachowują ważność przez cały okres obowiązywania.

Jednak należy pamiętać, że bilet miesięczny w przedsprzedaży można kupić maksymalnie na 7 dni w przód. Czyli jeśli ktoś pójdzie do kasy 30 kwietnia, będzie mógł kupić bilet w starej cenie, obowiązujący najpóźniej od 6 maja.

Jak wyjaśnia SKM, bieżąca podwyżka i tak jest nieznaczna na tle tej z 2008 roku. Wtedy wyniosła ona 12 proc. i przez ciągły wzrost kosztów została szybko skonsumowana na potrzeby SKM.

- Obecna pięcioprocentowa jest nawet niższa od poziomu inflacji, który wyniósł w 2008 i 2009 roku odpowiednio 4,2 i 3,5 proc., co łącznie stanowi prawie osiem procent. Ten wzrost jest "lekki, jak ta chmurka na błękitnym niebie" - wyjaśnia Marcin Głuszek.

Sprawdź, ile zapłacisz od 1 maja za bilet okresowy
km

Miejsca

Opinie (188) ponad 10 zablokowanych

  • podwyszka ????????? BO RENOMIE TRZEBA PŁACIĆ (4)

    GOSCIE LATAJA JAK PSY GONCZE PO WAGONACH OK, ALE PROSZE POLICZYC ICH PENSYJIKI SREDNIO 2400ZŁ ZA CO????? ZA LATANIE:)) KIEDYS BYL KONDUKTOR 1 I WSZYSTKO BYLO OK. A TERAZ PSY LATAJA PO 6 X 2400ZL TO ILE RAZEM KASY TRZEBA WYDAC I DLA TEGO SA PODWYSZKI BO PENSYJKI PODNOSZA SREDNIA. ITD. TO GLOWNY POWOD . RESZTA SIE ZGADZAM INWESTYCJIE ITD.

    • 1 3

    • (1)

      człowieku zastanow sie co mowisz!!!! dzieki Renomie nie bylo podwyzki biletow jednorazowych od dobrych kilku lat!!! gdyby nie oni to cena bileu gdansk-gdynia wynosilaby tyle co na PR czyli 6 zl a nie 4,5!!!! a to co bylo na poczatku 2008 roku to byla delikatna kosmetyka a nie podwyzka. A swoja droga co ma podwyzka biletow jak Renomie pensje wyplaca firma Renoma a nie SKM?? Skmka placi jednorazowo za wykonanie umowy!!!!!!!!

      • 2 0

      • Kilku lat? Dwa lata temu skoczyły o 50 groszy.

        • 0 0

    • lapszy...

      dlugopis lzejszy od łopaty cymbale hehehe i nie za 2400 tylko za 3400zl.za te 2400 to ty mozesz sobie robic

      • 0 0

    • Konduktora nikt się nie boi

      Nie ma co. Renoma gwarantuje wysoką sprzedaż biletów. Ale gdyby byli troszeczkę rzadsi, sprzedaż nie zmieniłaby się. A koszty kontroli, trochę w dół.

      • 0 0

  • SOK

    Najgorsze buce wsrod sluzb mundurowych, skad PKP wyrwala tych BURAKOW.

    • 1 2

  • Panie Głuszek

    Nie wiem ile pan zarabia. Nie wiem jak dojeżdża pan do pracy. Ogłasza pan podwyżkę i dziwnie komentuje. Może dla pana nie ma to różnicy. Dla mnie już ma. Mi nie podnoszą pensji, a dojeżdżać do pracy trzeba. Może w ramach programu społecznego "Jak żyje się innym" spróbuje pan przeżyć miesiąc za najniższą krajową i dojeżdżać z Gdyni do Gdańska SKM do/z pracy. Nabierze pan innej perspektywy, zrozumie pan wiele rzeczy. Może wreszcie zacznie się kasowanie tej "czapy" administracyjnej w SKM.

    • 3 0

  • obywatele!!!

    rozumiem, że rosnące koszty eksploatacji taboru można regulować cenami biletów, tylko, że rosnące koszty obciążające podmioty gospodarcze, obciążają przedewszystkim zwykłych obywateli - a my nie możemy nażucić postulatów o większe pensje, bo większość pracodawców odpowie nam - "jest na twoje miejsce wielu" i to jest właśnie przykre.

    • 7 0

  • znowu?!?!? (1)

    • 2 1

    • raz na 2 lata

      • 0 1

  • otworzę konkurencję dla SKM , odkupię od PKP jakieś EN57 , się im trochę podkręci tempo podruży , wysprząta jak należy , odnowi się wnętrza , i TAKĄ kasę będę trzepać... kto chce kasę może się przyłączyć do spóły ( liczba miejsc ograniczona ) i sam siądę za stery , bo dyrektorów w tym kraju jest dość i to przez nich wszystko musi być super drogie , bo trzeba wysokie wynagrodzenie dla nich , samochód służbowy , delegacje , integracje , telefony , hotele , czasem mieszkania służbowe , i niskie ukłony przed nimi oddawać - a ja mam to w d***e , wielmożny Pan dyrektor , tyle że Panów w Polsce niemcy wybili podczas wojen i twożenie nowych jest zbędne...

    • 1 1

  • hahaha (1)

    hmm jezeli przez miesiac bedziesz dojezdzal samochodem z Chyloni do Gdanska za mniej niz 124 zl to masz prawo biadolic (a mowie o paliwie... min 27km w jedna strone :D).... ludze SKM ma przynosic dochody
    to nie komuna!!!! cena jest niska jak na obecne ceny paliw i energii juz nie mowiac ze jak masz samochod to cena paliwa to tylko czesc kosztow

    jak ci sie nie podoba to 400zl na wache i jezdzisz luksusowo :D... ale wolno bo korki ;)

    ps no na gazie moze kolo 200zl wyjdzie.... jak dobrze pujdzie i korkow nie bedzie
    ps2 tak tak mam bledy .... no i ? zabij mnie :)

    • 3 2

    • Ale jakość usług zostaje ta sama

      Ja jestem gotów płacić nawet 20 zł więcej za miesięczny, jak będę jeździć czystymi nowymi składami, a nie tym, co jest teraz - syf niesamowity. Jeszcze człowiek nie jeden raz wchodzi do tego wozidła a tam ciemno jak w jaskini, bo okna są zalepione siatką reklamową. Perony brudne, nie sporzątaja już teraz w ogóle, a zwłaszacza tych nowych. Remont sopockich jeszcze się nie skończył, a już łapę wyciąga się po pieniądze! O spóźnieniach, braku informacji, rzadkim kursowaniu i jeździe w weekendy co pół godziny nie wspomnę. Najgorsze jest to, że cierpią na tym stali klienci, a nie Ci sporadyczni. Stały klient - wróg skm?

      • 1 0

  • czy ktoś widział mojego pendrive'a? :(

    czerwony, zgubiony w Sopocie albo Gdyni... bardzo za nim tęsknie:( jeśli go znalazłeś/aś odpisz gg: 22866074 :(

    • 2 0

  • Ale o co Wam chodzi? (2)

    Bilet miesięczny z Gdyni Gł. do Wejherowa: 100 zł x 12 m-cy = 1 200 zł.
    Jak się kupuje kwartalny to 4 x 248 zł = 992,00 zł
    Ludzie - przecież więcej dostajecie z pitu z kosztów uzyskania przychodu bo 1668,72 zł.
    Chcecie jeździć za pół darmo i mieć luksusy? O-o

    • 1 4

    • Wystąpcie do pracodawcy o legitymację na zniżkę 33%

      Za legitkę płaci pracodawca lub pracownik

      • 0 0

    • nie luksusy, tylko żeby nie śmierdziało brudasami i było czysto!

      • 0 0

  • Jak ma się legitymację pracowniczą 33% (1)

    Bilet miesięczny z Gdyni Gł. do Wejherowa: 100 zł x 12 m-cy = 1 200 zł. - 33% = 804 zł
    Jak się kupuje kwartalny to 4 x 248 zł = 992,00 zł - 33% = 664,64 zł

    • 2 0

    • Wychodzi mniej niż komunikacja miejska

      804/12=67 zł, a bilet na R-kę kosztuje 76 zł

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane