- 1 Biegli zbadali list Grzegorza Borysa (98 opinii)
- 2 Wypadek w Gdyni. Potrącono trzy osoby (275 opinii)
- 3 Paragon grozy za kurs taksówką (424 opinie)
- 4 Zuchwały napad na sklep z elektroniką (144 opinie)
- 5 List gończy za byłym senatorem PiS (276 opinii)
- 6 Nie kąp się w morzu podczas burzy (63 opinie)
Odcinkowy pomiar prędkości w dwóch miejscach na obwodnicy
Pół roku później niż zapowiadano gdański oddział GDDKiA zwrócił się z wnioskiem do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o zainstalowanie na Obwodnicy Trójmiasta odcinkowego pomiaru prędkości. Kamery mierzące prędkość miałyby pojawić się na dwóch odcinkach: między Chylonią a Trasą Kwiatkowskiego oraz w Gdańsku między Owczarnią a węzłem Lotnisko . Jednak pojawią się one najwcześniej latem 2020 roku.
Jedni twierdzą, że lekiem na wypadki jest ograniczenie prędkości, drudzy mówią, że pomóc może tylko rozbudowa drogi, jeszcze inni wskazują na większą obecność funkcjonariuszy z Wydziału Ruchu Drogowego. Jednym z pomysłów jest też instalacja w kilku miejscach ekspresówki urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości (OPP).
900 wypadków i kolizji rocznie
Wystarczy rzut oka na statystyki, by przekonać się, że problem jest poważny, a sytuacja z każdym rokiem niestety się pogarsza. W 2014 r. odnotowano 512 zdarzeń drogowych. W ubiegłym roku było ich już niemal dwukrotnie więcej, bo aż 920.
Rośnie głównie liczba kolizji, bo na drodze - przez wzrost natężenia ruchu - jest coraz ciaśniej, a kierowcy największy problem mają z zachowaniem bezpiecznej odległości między pojazdami i nadmierną prędkością.
- Według Generalnego Pomiaru Ruchu, który na drogach krajowych odbywa się co 5 lat, w 2005 r. między węzłami Gdańsk Osowa i Gdańsk Lotnisko przejeżdżało średnio 35 tys. pojazdów na dobę, pięć lat później było ich już ponad 53 tys., a w 2015 r. niemal 74 tys. - wylicza Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału GDDKiA.
Inwestycje w rozbudowę obwodnicy
Jako zarządca drogi GDDKiA monitoruje poziom bezpieczeństwa ruchu oraz warunki poruszania się po drodze i w miarę możliwości podejmuje działania inżynierskie, które poprawiają warunki płynności ruchu. Sukcesywnie też rozbudowuje obwodnicę. Wystarczy przypomnieć, że w 2012 r. powstały dwa duże węzły: Gdańsk Karczemki oraz Gdańsk Południe.
W drugiej połowie bieżącego roku rozpoczną się z kolei prace budowlane przy rozbudowie węzła Gdynia Wielki Kack (budowa Trasy Kaszubskiej). W planach jest także przebudowa węzłów Gdańsk Południe (przy okazji Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej), Gdańsk Orunia (Kowale) i Gdańsk Szadółki.
Usuwanie przewróconej ciężarówki trwało 9 godzin. Film z lutego 2019.
Odcinkowy pomiar prędkości najwcześniej latem 2020 r.
Aby poprawić organizację ruchu w rejonie Trasy Kwiatkowskiego przebudowano tam zjazd na obwodnicę, by ułatwić włączanie się do ruchu kierowcom jadącym w kierunku Gdańska. Wzrósł też komfort jazdy między Matarnią a Karczemkami, gdzie poszerzono ekspresówkę na odcinku 400 metrów.
- Niestety wachlarz działań inżynierskich, które możemy zrobić na istniejącym przekroju, już się wyczerpuje - przyznaje rzecznik GDDKiA. - Analizując dane ze zdarzeń drogowych oraz ich przyczyny, konieczne jest wprowadzenie innych działań, które pozwolą na poprawę bezpieczeństwa ruchu. Dlatego zwróciliśmy się do Generalnego Inspektoratu Transportu Drogowego o objęcie obwodnicy systemem automatycznej kontroli poprzez instalację odcinkowego pomiaru prędkości, który gwarantowałby większą skuteczność prewencji na dłuższym odcinku drogi niż pomiar punktowy.
W pierwszej kolejności wytypowano dwa odcinki: po jednym w Gdyni i Gdańsku. Urządzenia miałyby się pojawić na odcinku między Chylonią a węzłem Gdynia Port , a w Gdańsku między Owczarnią a Matarnią .
Teraz wniosek gdańskich drogowców będzie analizowany przez GITD oraz Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym CANARD. Jeśli projekt przejdzie pozytywną weryfikację, pierwsze urządzenia pojawiłyby się na obwodnicy najwcześniej w III kwartale 2020 r. Obecnie na Pomorzu odcinkowy pomiar prędkości funkcjonuje tylko w jednym miejscu - na drodze wojewódzkiej nr 216 z Redy na Hel.
Film z 30 maja, gdy na obwodnicy w Karczemkach wywróciła się ciężarówka.
Opinie (432) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-03 07:34
Opinia wyróżniona
Nie udany pomysł (48)
Wg mnie pomiar odcinkowy to zły pomysł- fakt wszyscy będą jeździć równo jeden za drugim, ale cy te ciężarówki co się przewracają osiągnęły chociażby 100km/h? Raczej wątpie.
Czy te kilku samochodowe stłuczki były spowodowane nadmierną prędkością czy może jazdą tzw "na zderzaku"?
Zalecam system zachowania zdrowego rozsądku, odległościWg mnie pomiar odcinkowy to zły pomysł- fakt wszyscy będą jeździć równo jeden za drugim, ale cy te ciężarówki co się przewracają osiągnęły chociażby 100km/h? Raczej wątpie.
Czy te kilku samochodowe stłuczki były spowodowane nadmierną prędkością czy może jazdą tzw "na zderzaku"?
Zalecam system zachowania zdrowego rozsądku, odległości między autami i prawego pasa.
A teraz to wygląda tak....jadę 110km/h lewym pasem i musze hamować, bo ktoś wyprzedza jadąc 80km/h. Albo ktoś mysli że obwodnica ma tylko lewy pas.- 300 99
-
2019-06-04 07:09
Właśnie pomysł jest udany tylko w tej formie sadzę, że się nei sprawdzi.
Możliwe, że to taki standard, wybierają 2 dłuższe odcinki gdzie jest najwięcej wypadków i tam odcinkowo mierzą prędkość. Jednak ani to ani radary na drodze nie będą wystarczająco skuteczne.
Po pierwsze to, że statystycznie na tych 2 odcinkach jest najwięcejWłaśnie pomysł jest udany tylko w tej formie sadzę, że się nei sprawdzi.
Możliwe, że to taki standard, wybierają 2 dłuższe odcinki gdzie jest najwięcej wypadków i tam odcinkowo mierzą prędkość. Jednak ani to ani radary na drodze nie będą wystarczająco skuteczne.
Po pierwsze to, że statystycznie na tych 2 odcinkach jest najwięcej wypadków nie oznacza, że tylko tam kierowcy przekraczają przepisy.
Wg mnie trzebaby na tej, jakby nie patrzeć, bardzo ruchliwej obwodnicy umieścić więcej, ale krótszych odcinkowych pomiarów.
Przy długich odcinkach typowy kierowca, który 'siedzi na zderzaku' na odcinakch gdzie jest tłoczno konsekwentnie będzie utrzymywał ten styl jazdy, natomiast w końcowym odcinku pomiaru (gdzie zwykle jest już luźniej na drodze) zwolni, przez co średnią prędkość na całym odcinku utrzyma w normie...- 0 0
-
2019-06-03 22:28
Tamkolo się urwalo, zbyt ciężki raczej ładunek, zamocowanie kontenera, z tego co było widać
- 1 0
-
2019-06-03 16:53
Wręcz przeciwnie! Szkoda, że nie cała obwodnica (1)
Jak tysiące innych kierowców jeżdżę obwodnicą codziennie i mam serdecznie dość i**otów za kierownicą, którzy cisną ile fabryka dała uskuteczniając sobie wyścigi niczym na torze Monza lub siedzą na zderzaku auta z przodu, które przemieszcza się w ramach przepisów. Może chociaż trochę ten system utemperuje ich samobójczo-zabójcze zapędy. Niestety, w naszym kraju pojęcie "jazda zgodnie z przepisami" trąci mocną ironią.
- 3 3
-
2019-06-03 22:43
To zjedz na prawy pas i już cię nie otrabia
- 1 1
-
2019-06-03 11:45
(1)
Ja stawiam raczej, że problemem są mistrzowie kierownicy którzy muszą zawsze wyprzedzać jak by jechali w wyścigu. Nagminnie ma sytuacje gdzie jadę prawym pasem i nagle przed maską ładuje mi się samochód który wyprzedza mnie lewym pasem i "nagle uświadamia sobie", że właśnie jest jego pas i on musi przejechać przez prawy pas na zjazdowy. W jednej
Ja stawiam raczej, że problemem są mistrzowie kierownicy którzy muszą zawsze wyprzedzać jak by jechali w wyścigu. Nagminnie ma sytuacje gdzie jadę prawym pasem i nagle przed maską ładuje mi się samochód który wyprzedza mnie lewym pasem i "nagle uświadamia sobie", że właśnie jest jego pas i on musi przejechać przez prawy pas na zjazdowy. W jednej sekundzie jadę spokojnie prawym pasem 100-110 a w drugiej mam samochód który metr przede mnie się ładuje i od razu hamuje co by zdążył wyhamować na zjazdowym. Jak gdyby nie mógł spokojnie ustawić się za za mną. Spokojnie zacząć hamować i spokojnie zjechać na pas zjazdowy. Na prawdę hamowanie metr od kogoś na obwodnicy to proszenie się o tragedię.
- 10 1
-
2019-06-03 22:44
Oj bidulku ty....
- 0 2
-
2019-06-03 10:55
PAT
Pamiętaj, że na zderzaku siedzą wariaci/furiaci. Jeśli kamera przytemperuje ich chociaż trochę i będą trzymać się 120 (100 w Gdyni), to nie będą podjeżdżać pod zderzak.
Osobna historia to fakt, że obwodnica pęka w szwach i jadąc zgodnie z prędkością też ciężko zachować bezpieczny odstęp (bezpieczny, czyli te 100 metrów).- 6 1
-
2019-06-03 10:41
Lewy pas (6)
Na obwodnicy wszystkie pasy w tym samym kierunku są albo "prawe", gdy znajdują się na prawej jezdni, albo "lewe", gdy znajdują sie na lewej jezdni. Nie istnieje żadne "wyprzedzanie", tylko zmiana pasa. Jeśli ktoś chce wydostać się z pasa, na którym samochody jadą 70kmh, to siłą rzeczy po zmianie pasa nie dostaną przypału na 110. Kulturą jazdy jest umożliwienie wjazdu takiem kierowcy. Zachowując odpowienie odległości, a przy 110 to ok. 60m, nie ma potrzeby hamowania, a wystarczy noga z gazu.
- 4 8
-
2019-06-04 13:10
"wszystkie pasy lewe"...
Gdybyś miał prawo jazy lub poczytał sobie chociaż kodeks drogowy to byś takich głupot nie wypisywał.
- 0 0
-
2019-06-03 11:57
Podpowiem Ci. (4)
Zwalniasz trochę, powiedzmy do 65, tym samym robi się odstęp do samochodu przed Tobą. Gajesz gaz w dechę (masz miejsce) i już jedziesz prędkość z którą możesz się bezpiecznie włączyć na lewy pas. Proste?
- 5 1
-
2019-06-03 22:06
robię miejsce i.... pakuje mi się tam tzech imbecyli... (2)
- 1 1
-
2019-06-11 08:33
dokladnie
Niestety, zachowanie odpowiedniej odleglosci jest niemozliwe. Jak tylko zrobisz to ktos sie laduje w ta przesrzen.
- 0 0
-
2019-06-03 23:51
i wszyscy GWE albo GPU
- 0 0
-
2019-06-03 12:19
Zwalniasz na prawym pasie do 65 i
i nagle zaczyna trąbić TIR, który jedzie za Tobą. Super porada, żeby się zabić. Przy normalnym odstępie redukcja o 1-2 biegi i jazda, z 90 do 120 to nie jest filozofia.
A na lewym pasie podjeżdżają pod zderzak tacy, którym 140 to jest mało.- 4 4
-
2019-06-03 09:51
przyczyna wypadków jest znana
po 1, po 2, po 3... i tak do 100 - jazda na zderzaku.
dodajmy gapienie się na stłuczki na sąsiedniej jezdni i bigos gotowy.
co za problem namalować znaki na drodze? - widzisz 2 - oK!, widzisz 1 - źle, za blisko.
co do prędkości - ograniczenia powinny być wprowadzane stosownie do natężenia ruchu. niestety - kupa kasy na taki system potrzebna. po cholerę ograniczać prędkość gdy droga pusta?- 12 1
-
2019-06-03 09:32
Powinni zrobić automatyczny pomiar zachowania odległości pomiędzy autami jak Niemcy mają (2)
- 17 1
-
2019-06-04 16:46
A moze jeszcze pomiar obrotow choinki zapachowej w samochodzie...
- 0 1
-
2019-06-03 11:47
najrozsądniejsza propozycja
- 1 0
-
2019-06-03 09:28
Nieudany pomysł?
"System zachowania zdrowego rozsądku" skonał na tej drodze w mękach - wiele lat temu...
- 6 0
-
2019-06-03 09:25
im niższa prędkość tym większa objętość drogi (4)
Ograniczając prędkość jesteśmy w stanie zmieścić więcej aut bo zastosujemy mniejsze przerwy miedzy nimi.
- 5 14
-
2019-06-03 09:59
(2)
ok ok a jak się włączyć do ruchu jeżeli będą mniejsze przerwy?
- 3 1
-
2019-06-03 11:09
prędkość będzie tak mała że włączysz się pieszo
- 2 0
-
2019-06-03 10:30
ostrożnie
- 1 2
-
2019-06-03 09:56
Ważna jest przepustowość, a nie tylko objętość (raczej pojemność)
Pojemność ważna jest na parkingu.
- 14 1
-
2019-06-03 08:46
bo ten system to ma być mandatownia a nie w celu poprawy bezpieczeństwa (1)
Sankcja za złamanie przepisów jest pożyteczna gdy następuje zaraz po popełnieniu wykroczenia. Mandat, który przyjdzie po kilku tygodniach poza skutkami finansowymi nie ma właściwie żadnej innej roli przemawiającej do rozumu. Do niektórych ludzi może i nawet spóźniony mandat dotrze do rozumu, że bezpieczniej jest przestrzegać przepisów ale nawet oni w czasie tych kilku tygodni są nieświadomi tego, że powinni pokusić się o refleksję co do swojej jazdy.
- 11 15
-
2019-06-03 09:23
Gdyby refleksja działała, setki wypadków rocznie na obwodnicy dałyby do myślenia
Niestety na niektórych działa tylko strach. Dlatego mówi się tyle o wprowadzeniu tego systemu, żeby ludzie zwolnili.
Gdyby miasto chciało po prostu zarobić, nie mówili by nic o kamerach, tylko przez pierwszych parę tygodni wystawili by kilkaset tysięcy mandatów.- 10 2
-
2019-06-03 08:47
(1)
Dość często, gdy poruszam się po obwodnicy i jadę 110 km/h, to nawet nie doganiam pojazdów ciężarowych... Nikt mi nie powie, że jeżdżą przepisowo 90 km/h...
- 9 2
-
2019-06-03 11:46
dopuszczalna >3,5 t to 80:)
ale też 80 na liczniku to zazwyczaj ok. 70 w zależnosci od modelu.
większość ciężarówek jeździ 90-94k/h za to jeśli Ty jedziesz 110 i ich nie doganiasz, to masz naprawdę zepsuty prędkościomierz:D- 6 1
-
2019-06-03 08:12
nieudany piszemy łącznie (3)
- 13 2
-
2019-06-03 09:22
(2)
a ja piszę nie udany rozłącznie
- 4 9
-
2019-06-03 09:46
Najlepiej nie pisz wcale, albo w języku tylko dla Ciebie zrozumiałym. (1)
Skutek taki sam - nie wiadomo o co chodzi, ale wiadomo z kim mamy do czynienia.
- 8 1
-
2019-06-03 09:54
Nie pisz nie pisz rozłącznie, pisz nie pisz razem
- 1 5
-
2019-06-03 07:43
A ja zalecam lekturę raportu Policji na temat wypadków w 2018 (15)
Szczególnie część, która mówi o przyczynach wypadków (spoiler: jest to nadmierna prędkość). Oczywiście, raport dotyczy całej Polski, ale myślę, że trójmiescy kierowcy nie odbiegają od normy.
- 31 20
-
2019-06-03 21:57
Nadmierna predkosc jest przyczyna 100% wypadkow na calym swiecie.
- 1 1
-
2019-06-03 11:40
to przecież klasyk
policja zawsze wpisuje nadmierna prędkość, nie tylko wtedy, gdy nie miało to znaczenia, ale nawet wtedy, gdy nie miało miejsca. 'bo tak', 'bo pan musiał ponad 100 jechać, ja się na tym znam...' (autentyk, moja wina- zagapienie, ale rzeczywista prędkość 50-60 na 50) a w rzeczywistości zapewne dlatego, że wtedy mniej roboty jest.
- 7 4
-
2019-06-03 11:28
Niedostosowanie prędkości do warunków to nie jest to samo, co przekroczenie prędkości dopuszczalnej na danym odcinku. Policja takich badań nie prowadzi, są statystyki z wypadków z ofiarami śmiertelnymi, gdzie biegli określają prędkość pojazdu w trakcie zdarzenia. I okazuje się, że wcale tak często prędkość dopuszczalna nie jest przekroczona.
- 7 0
-
2019-06-03 10:17
Amok (2)
Na obwodnicy prawie wszyscy odbiegają od normy. Jedziesz 100 prawym pasem, a i tak zderzak dociska ci jakaś ciężarówka bo pan kierowca spieszy się na drugą fuchę.
- 20 2
-
2019-06-03 23:38
a ja jak sunę 150 to zaskakuje mnie, że czasem ktoś podjedzie od tyłu... (1)
ale problemem jest GWE i GPU, oni mają chyba jakiś kompleks lewego pasa
- 1 2
-
2019-06-11 08:29
Jezeli suniesz 150 to ty jestes problemem
bo lamiesz przepisy. To nie autostrada. Chociaz wyglada podobnie, ruch tu jest 10x wiekszy.
- 0 0
-
2019-06-03 07:55
Taaaa predkosc....... (8)
Oszywiscie ze przyczyna wiekszosci wypadkow wgl policji bedzie nademierna predkosc. Sprawa od razu staje sie jasna. Po co szukac faktycznej przyczyny, czy to dziura, moze plama oleju, moze zle wyprofilowany zakret albo jelen na autostradzie. Jakby jechal 15km/h to by sie nic nie stalo.
- 38 33
-
2019-06-03 16:53
(2)
no wlasnie prędkość zabija. Zimą jak jest śnieżyca wszyscy jada grzecznie 15km/h i wypadków jest dużo mniej!
- 4 1
-
2019-06-05 22:07
prędkość nie zabija, tylko nagła jej utrata
- 1 0
-
2019-06-03 22:42
Prędkość zabija?!? A nie kierowcy?
- 0 0
-
2019-06-03 08:19
Tak masz rację (4)
W Polsce każdy jeździ poniżej limitu, trzyma odległość, nie ścina ekspresówki z lewego pasa prosto w zjazd przed maską innych pojazdów, nie wyprzedza jak d**il, nie wjeżdża na przejście mimo, że inni kierowcy puszczają pieszych, respektuje wskazania sygnalizacji, nie wjeżdża na przejazd kolejowy i nie tkwi tam jak baran, nie ściga się autem tatusia po ulicach. W Polsce poprostu takie sytuacje nie mają miejsca wszyscy tacy grzeczni, tylko pecha mają stąd te statystyki, tak bezlitosne.
- 60 8
-
2019-06-03 12:35
Powinien byc obowiazek utrzymania na obwodnicy minimalnej predkosci 120 km/h (2)
a gdy i to nie pomoze to zwiekszyc do 150 km/h
- 1 9
-
2019-06-03 23:36
GWE nie dadzą rady (1)
oni po lewym pasie 90 do 100
- 1 0
-
2019-06-11 08:27
Na obwodnicy jest ograniczenie do 100 na calym gdynskim odcinku
wiec jazda 100 po lewym pasie nie powinna nikomu przeszkadzac...
- 1 0
-
2019-06-03 11:42
ale właśnie o to chodzi,
że przyczyny to wszystko to, co wymieniłeś, oprócz nadmiernej prędkości. ale wpisane jest zawsze nadmierna prędkość, choćbyś taranował celowo 3 inny samochód, przyczyną kolizji będzie nadmierna prędkość :D
- 10 2
-
2019-06-03 07:01
Świetnie. (32)
Niech jeszcze mierzą odstępy, bo do 2020 mam nadzieję w końcu wejdzie w życie ta zmiana, że siedzenie komuś na zderzaku kwalifikuje się do srogiego mandatu.
Polscy kierowcy to niestety w sporej części dzikie bydło bez szacunku dla życia i zdrowia swojego i innych uczestników ruchu.- 331 19
-
2019-06-03 07:04
Opinia wyróżniona
Szkoda, że więcej odcinków nie obejmie ten program. (14)
Czas zakończyć to szaleństwo. Polaka nic nie jest w stanie nauczyć jak tylko konkretne i zdecydowanie egzekwowanie prawa i nieuchronność kary.
Dodatkowo zainstalować taką kontrolę na głównych ciągach komunikacyjnych, Morska, Niepodległości, Grunwaldzka ...- 198 103
-
2019-06-04 16:17
Prawo, to nie kary..
- 0 0
-
2019-06-04 01:11
I odcinkowy pomiar prędkości dla rowerzystów poproszę.
Z limitem 10km/h
- 1 1
-
2019-06-03 16:22
Na wszystkich ulicach najlepiej! (1)
No tak jak ktoś nie da rady pojechać szybciej niz 70 to bedzie za tym zeby wszedzie były pomiary. Ale komu najbardziej przeszkadza komuś ze jedzie szybko chyba osobie ktora nie patrzy w lusterka i na chama chce sie w*bać na lewy pas ;)
- 1 4
-
2019-06-03 19:59
Skoro jadę prawym pasem, z maksymalnie dozwoloną prędkością, dojeżdżając do ciężarówki powinienem mieć raczej pewność, że lewy pas jest wolny. Patrzę w lusterko i nie widzę pojazdu uprzywilejowanego zatem zmieniam pas. I wali mnie, że zapierdzielasz 169 i musisz heblować. Sam wymuszasz taką sytuację. Oczywiście jakbyś puścił nogę z gazu, to byłoby ok, ale nie musiałeś wręcz przyspieszyć aby potem wychamować 1m za mną tępoto umysłowa.
- 5 1
-
2019-06-03 09:23
(6)
Nie tylko Polaka. Na zachodzie jakoś to działa i ludzie przestrzegają przepisów, między innymi poprzez surowe i nieuchronne kary. Czas na nasz dziki kraj.
- 23 3
-
2019-06-03 16:59
(1)
Na zachodzie ludzie są nauczeni trzymać się prawej strony a za jazdę lewym są mandaty
- 0 1
-
2019-06-03 19:54
No to się trzymaj, a nie siedzisz mi na zderzaku i mrugasz mi drogowymi. Przecież jadę lewym pasem z maksymalną dozwoloną prędkością i wyprzedzam tych z prawego pasa!
- 1 1
-
2019-06-03 10:45
Zauważ jedno... (3)
Od wielu, wielu lat wysokość mandatów jest na niezmiennym poziomie i wobec obecnej sytuacji Polaków (kiedy stopa życiowa się znacznie podwyższyła) są one żenująco niskie.
Obecna max. wysokość mandatu za jedno przewinienie to 500zł. Śmiech na sali...te 500zł było wysokie 15 lat temu, a nie teraz. Teraz powinno być przynajmniej 2000zł.Od wielu, wielu lat wysokość mandatów jest na niezmiennym poziomie i wobec obecnej sytuacji Polaków (kiedy stopa życiowa się znacznie podwyższyła) są one żenująco niskie.
Obecna max. wysokość mandatu za jedno przewinienie to 500zł. Śmiech na sali...te 500zł było wysokie 15 lat temu, a nie teraz. Teraz powinno być przynajmniej 2000zł. Wtedy Polak dwa razy by się zastanowił, aby nie popełnić wykroczenia.
No ale...żadna ekipa rządząca - ani SLD-UP, ani PO-PSL, ani PiS nie uchwaliło odpowiedniej ustawy niestety. A dlaczego? Bo bali się o utratę elektoratu po prostu! Polak nienawidzi być karanym i dlatego mógłby przestać popierać daną frakcję polityczną.- 19 8
-
2019-06-04 16:18
Znajdz mi kogos, kto lubi byc karany..chyba ze ty.
- 0 0
-
2019-06-03 13:14
PiS mógłby wprowadzić zależność od dochodu.
To by się jakoś szczególnie na ich elektoracie nie odbiło.- 5 4
-
2019-06-03 11:52
Masz rację niestety jesteśmy w mniejszości.
- 1 4
-
2019-06-03 07:55
Zainstalowane jest - tristar (2)
Ale nie działa...
- 18 4
-
2019-06-03 13:31
tristar (1)
nie miał na celu mierzenia odcinkowego prędkosci
- 6 1
-
2019-06-03 19:51
TriStar spokojnie może mierzyć prędkość, przejazd na czerwonym, czy wyłapywać gadających przez telefon. Jednak aby za te wykroczenia móc wystawić mandat, TriStar musiałby przejść na własność ITD. Takie chore mamy prawo i nikt nic z tym nie robi.
- 2 1
-
2019-06-03 09:53
(1)
Druga sprawa, że winne jest też trójmiasto.pl. Dlaczego nie są banowane konta kierowców, którzy podsyłają wam zdjęcia robione podczas jazdy. Lemingi zwalniają żeby porobić zdjęcia na portal. Zacznijcie od siebie!
- 21 2
-
2019-06-03 10:28
Yes!!!
wreszcie ktoś to zauważył, dzięki :) mam szatański pomysł - a może by tak po kolejnej publikacji filmiku z obwodnicy powiadomić drogówkę o stworzeniu potencjalnego zagrożenia na drodze? panowie redaktorzy? gramy w to? :)
codziennie zaglądam na wasz portal. te filmiki w wykonaniu "wajdów" i "felinich" komóry doprowadzają mnie do czarnej rozpaczy. zwłaszcza gdy stoje w korku gapiów na obwodnicy.- 16 1
-
2019-06-03 08:00
(5)
Codzienne patrole i po kłopocie
- 16 2
-
2019-06-04 16:22
I co one dadza? Bedzie wiecej ludzi jechac miastem, nie obwodnica..
- 0 0
-
2019-06-03 21:01
oc razy 10 podnieść i sprawdzać stan (1)
i załatwione
- 0 0
-
2019-06-04 16:22
Oc to zlikwidowac.
- 0 0
-
2019-06-03 10:08
Musiałoby ich być 10-20 (1)
- 2 1
-
2019-06-03 13:43
Tylko na początku
Potem by się ludzie przyzwyczaili, że nie warto.
- 1 0
-
2019-06-03 07:06
Na normalnej drodze tak.. (8)
Na obwodnicy pojedź za kimś w odległości 100m to zaraz ktoś tę przestrzeń wykorzysta. W godz. szczytu jechać odcinek pod. 120 to też czasami niemożliwość. Ale niech stawiają kamery, może ci nienormalne trochę ostudzą temperament.
- 30 4
-
2019-06-03 07:32
ale tu jest mowa o 2-3 metrach (7)
nie musi jechać za mną 100 metrów, jak to będzie 25 to już będę przeszczęśliwy
- 32 5
-
2019-06-03 09:24
(4)
Dokładnie! Choćby te 25 metrów na początek będzie ok.
- 10 2
-
2019-06-03 10:07
Przy 110 km/h 25 m to jakieś 0.6 s (3)
Gratuluję refleksu i szybkiej nogi przy awaryjnym hamowaniu.
- 14 1
-
2019-06-03 11:17
(2)
Czyli jednak 100 m jest bezpieczne , czyli na odcinku od autostrady do np. Armi krajowej na raz może się znajdować około 150 aut. Co zrobisz z pozostałym 1000 aut , wybudujesz parkingi poczekalnie przy bramkach???
- 4 6
-
2019-06-03 11:53
Niemcy jakoś sobie radzą. Przeciętny samochód ze 100 km/h hamuje na dystansie 45 metrów. (1)
Mowa o warunkach testowych do tego trzeba doliczyć przynajmniej 15 metrów.
- 4 2
-
2019-06-03 21:01
d**il i kłamca
po co takie brednie wypisujesz?
- 1 1
-
2019-06-03 08:32
(1)
To widocznie jeździsz jak mega kaleczniak skoro wiecznie masz kogoś na rufie
- 8 48
-
2019-06-03 09:26
Czyżbym znalazł d**ila?
Jeżeli jeździsz na rufie, sam jesteś kaleczniakiem...
- 24 4
Wszystkie opinie
-
2019-06-03 07:01
Świetnie. (32)
Niech jeszcze mierzą odstępy, bo do 2020 mam nadzieję w końcu wejdzie w życie ta zmiana, że siedzenie komuś na zderzaku kwalifikuje się do srogiego mandatu.
Polscy kierowcy to niestety w sporej części dzikie bydło bez szacunku dla życia i zdrowia swojego i innych uczestników ruchu.- 331 19
-
2019-06-03 07:04
Opinia wyróżniona
Szkoda, że więcej odcinków nie obejmie ten program. (14)
Czas zakończyć to szaleństwo. Polaka nic nie jest w stanie nauczyć jak tylko konkretne i zdecydowanie egzekwowanie prawa i nieuchronność kary.
Dodatkowo zainstalować taką kontrolę na głównych ciągach komunikacyjnych, Morska, Niepodległości, Grunwaldzka ...- 198 103
-
2019-06-03 07:55
Zainstalowane jest - tristar (2)
Ale nie działa...
- 18 4
-
2019-06-03 13:31
tristar (1)
nie miał na celu mierzenia odcinkowego prędkosci
- 6 1
-
2019-06-03 19:51
TriStar spokojnie może mierzyć prędkość, przejazd na czerwonym, czy wyłapywać gadających przez telefon. Jednak aby za te wykroczenia móc wystawić mandat, TriStar musiałby przejść na własność ITD. Takie chore mamy prawo i nikt nic z tym nie robi.
- 2 1
-
2019-06-03 09:23
(6)
Nie tylko Polaka. Na zachodzie jakoś to działa i ludzie przestrzegają przepisów, między innymi poprzez surowe i nieuchronne kary. Czas na nasz dziki kraj.
- 23 3
-
2019-06-03 10:45
Zauważ jedno... (3)
Od wielu, wielu lat wysokość mandatów jest na niezmiennym poziomie i wobec obecnej sytuacji Polaków (kiedy stopa życiowa się znacznie podwyższyła) są one żenująco niskie.
Obecna max. wysokość mandatu za jedno przewinienie to 500zł. Śmiech na sali...te 500zł było wysokie 15 lat temu, a nie teraz. Teraz powinno być przynajmniej 2000zł. Wtedy Polak dwa razy by się zastanowił, aby nie popełnić wykroczenia.
No ale...żadna ekipa rządząca - ani SLD-UP, ani PO-PSL, ani PiS nie uchwaliło odpowiedniej ustawy niestety. A dlaczego? Bo bali się o utratę elektoratu po prostu! Polak nienawidzi być karanym i dlatego mógłby przestać popierać daną frakcję polityczną.- 19 8
-
2019-06-03 11:52
Masz rację niestety jesteśmy w mniejszości.
- 1 4
-
2019-06-03 13:14
PiS mógłby wprowadzić zależność od dochodu.
To by się jakoś szczególnie na ich elektoracie nie odbiło.- 5 4
-
2019-06-04 16:18
Znajdz mi kogos, kto lubi byc karany..chyba ze ty.
- 0 0
-
2019-06-03 16:59
(1)
Na zachodzie ludzie są nauczeni trzymać się prawej strony a za jazdę lewym są mandaty
- 0 1
-
2019-06-03 19:54
No to się trzymaj, a nie siedzisz mi na zderzaku i mrugasz mi drogowymi. Przecież jadę lewym pasem z maksymalną dozwoloną prędkością i wyprzedzam tych z prawego pasa!
- 1 1
-
2019-06-03 16:22
Na wszystkich ulicach najlepiej! (1)
No tak jak ktoś nie da rady pojechać szybciej niz 70 to bedzie za tym zeby wszedzie były pomiary. Ale komu najbardziej przeszkadza komuś ze jedzie szybko chyba osobie ktora nie patrzy w lusterka i na chama chce sie w*bać na lewy pas ;)
- 1 4
-
2019-06-03 19:59
Skoro jadę prawym pasem, z maksymalnie dozwoloną prędkością, dojeżdżając do ciężarówki powinienem mieć raczej pewność, że lewy pas jest wolny. Patrzę w lusterko i nie widzę pojazdu uprzywilejowanego zatem zmieniam pas. I wali mnie, że zapierdzielasz 169 i musisz heblować. Sam wymuszasz taką sytuację. Oczywiście jakbyś puścił nogę z gazu, to byłoby ok, ale nie musiałeś wręcz przyspieszyć aby potem wychamować 1m za mną tępoto umysłowa.
- 5 1
-
2019-06-04 01:11
I odcinkowy pomiar prędkości dla rowerzystów poproszę.
Z limitem 10km/h
- 1 1
-
2019-06-04 16:17
Prawo, to nie kary..
- 0 0
-
2019-06-03 07:06
Na normalnej drodze tak.. (8)
Na obwodnicy pojedź za kimś w odległości 100m to zaraz ktoś tę przestrzeń wykorzysta. W godz. szczytu jechać odcinek pod. 120 to też czasami niemożliwość. Ale niech stawiają kamery, może ci nienormalne trochę ostudzą temperament.
- 30 4
-
2019-06-03 07:32
ale tu jest mowa o 2-3 metrach (7)
nie musi jechać za mną 100 metrów, jak to będzie 25 to już będę przeszczęśliwy
- 32 5
-
2019-06-03 08:32
(1)
To widocznie jeździsz jak mega kaleczniak skoro wiecznie masz kogoś na rufie
- 8 48
-
2019-06-03 09:26
Czyżbym znalazł d**ila?
Jeżeli jeździsz na rufie, sam jesteś kaleczniakiem...
- 24 4
-
2019-06-03 09:24
(4)
Dokładnie! Choćby te 25 metrów na początek będzie ok.
- 10 2
-
2019-06-03 10:07
Przy 110 km/h 25 m to jakieś 0.6 s (3)
Gratuluję refleksu i szybkiej nogi przy awaryjnym hamowaniu.
- 14 1
-
2019-06-03 11:17
(2)
Czyli jednak 100 m jest bezpieczne , czyli na odcinku od autostrady do np. Armi krajowej na raz może się znajdować około 150 aut. Co zrobisz z pozostałym 1000 aut , wybudujesz parkingi poczekalnie przy bramkach???
- 4 6
-
2019-06-03 11:53
Niemcy jakoś sobie radzą. Przeciętny samochód ze 100 km/h hamuje na dystansie 45 metrów. (1)
Mowa o warunkach testowych do tego trzeba doliczyć przynajmniej 15 metrów.
- 4 2
-
2019-06-03 21:01
d**il i kłamca
po co takie brednie wypisujesz?
- 1 1
-
2019-06-03 08:00
(5)
Codzienne patrole i po kłopocie
- 16 2
-
2019-06-03 10:08
Musiałoby ich być 10-20 (1)
- 2 1
-
2019-06-03 13:43
Tylko na początku
Potem by się ludzie przyzwyczaili, że nie warto.
- 1 0
-
2019-06-03 21:01
oc razy 10 podnieść i sprawdzać stan (1)
i załatwione
- 0 0
-
2019-06-04 16:22
Oc to zlikwidowac.
- 0 0
-
2019-06-04 16:22
I co one dadza? Bedzie wiecej ludzi jechac miastem, nie obwodnica..
- 0 0
-
2019-06-03 09:53
(1)
Druga sprawa, że winne jest też trójmiasto.pl. Dlaczego nie są banowane konta kierowców, którzy podsyłają wam zdjęcia robione podczas jazdy. Lemingi zwalniają żeby porobić zdjęcia na portal. Zacznijcie od siebie!
- 21 2
-
2019-06-03 10:28
Yes!!!
wreszcie ktoś to zauważył, dzięki :) mam szatański pomysł - a może by tak po kolejnej publikacji filmiku z obwodnicy powiadomić drogówkę o stworzeniu potencjalnego zagrożenia na drodze? panowie redaktorzy? gramy w to? :)
codziennie zaglądam na wasz portal. te filmiki w wykonaniu "wajdów" i "felinich" komóry doprowadzają mnie do czarnej rozpaczy. zwłaszcza gdy stoje w korku gapiów na obwodnicy.- 16 1
-
2019-06-03 07:02
BMW 750 il 400 koni zasilany lpg (39)
Bramki - Chylonia 12 minut.
- 90 191
-
2019-06-03 07:08
Wodorem (6)
Bylby w 5 min
- 45 1
-
2019-06-03 10:23
On co najwyżej mógłby siarkowodorem. (2)
- 11 0
-
2019-06-03 15:47
to słabo, ja dzisiaj 316i touring z pługiem i 20 kobiałkami kaszubskich truskawek miałem 2:15, jechałem polem (1)
chcesz się ścignąć?
- 12 1
-
2019-06-03 16:57
jak miło widzieć tysiące lemingów stojących w gigantycznym korku :)
tyle dróg Wam wybudowali...a nadal stoicie :)
- 2 2
-
2019-06-03 21:08
(2)
... w niebie
- 0 0
-
2019-06-03 23:39
(1)
jest jeszcze piekło i czyściec!
- 0 0
-
2019-07-31 21:27
Czyściec to wymysł zwodzicieli. Nie ma takiego miejsca. Poczytaj słowo Boże.
- 0 0
-
2019-06-03 07:18
Zapomniałes dodac że rozsądek i szacunek dla życia nie tylko swojego masz w poważaniu:) (2)
- 44 2
-
2019-06-03 11:54
Nie zapomniał ;] (1)
Ty natomiast nie masz pojęcia czym jest zdrowy, ani żaden inny rozsądek ;]
12 min = 1/5h = 0.2h
60km do przejechania w 0.2h to prędkość 300km/h ;]
A Ty (i powyższe lamusy) łyknęliście tekst tego gościa jak młode pelikany.- 12 1
-
2019-06-03 12:34
brawo
bramki - chylonia to ok 40 km, więc predkosc 200 km/h
- 12 0
-
2019-06-03 07:19
Tez robie taki wynik
w trojmiejskim dodatku do NFS
- 28 3
-
2019-06-03 08:18
Bramki w kasie tesco na chyloni
- 43 0
-
2019-06-03 08:20
(2)
Audi 80 TDI 90km bez lpg Bramki Chylonia 15 min więc twoja głupota w głowie idzie z dymem i tyle zysku
- 19 3
-
2019-06-03 08:24
dla takiego szrota jak tdi byłaby to ostatnia podróż:) (1)
- 12 12
-
2019-06-03 16:06
Nawet ciołku nie rozumiesz co czytasz
- 1 0
-
2019-06-03 08:45
(1)
W ciekawym środowisku się obracasz, że komuś to imponuje. Trochę prymitywne, chyba że jesteś jeszcze pryszczatym gimbusem, to wiadomo...pusto jeszcze we łbie.
- 38 1
-
2019-06-03 09:27
Proszę nie obrażać gimbusów.
Ich jara upalenie kapora pod tesco.
Chwalenie się przekroczeniem prędkości to głównie domena Januszy 40+.- 8 1
-
2019-06-03 09:48
Passeratii (2)
Ja w Passeratii zrobiłem to w 10min i 32sek. Także trenuj dalej dzieciaku.
- 13 2
-
2019-06-03 10:00
Tyle to ja moim Matizem robię cieniasy. (1)
- 14 1
-
2019-06-04 16:24
Ja z buta szybciej jestem..
- 0 0
-
2019-06-03 10:15
Zegarek ci się mocno spóźnia
- 2 0
-
2019-06-03 10:25
400KM w LPG? Żenada (5)
To jak byś się chwalił że masz dom z basenem ale basen dmuchany 1m średnicy.
- 22 5
-
2019-06-03 10:31
(1)
Stare mocne 20 letnie BMW i LPG to super sprawa.
- 7 7
-
2019-06-07 10:18
A wybrałeś już zakład pogrzebowy i miejsce na cmentarzu ?????
.
- 0 0
-
2019-06-03 11:17
Szczerze, to co w tym złego? (2)
Mocy nie traci, więc gdzie jest problem?
- 6 6
-
2019-06-03 13:27
To złego że jak tacy ktorych nie stać na takich co nie stać na taki samochód bóli pupa, (1)
że da się nim jeździć nie drożej niż ich passeratti w tedeiku
- 4 2
-
2019-06-03 13:45
Ale kogo nie stać na taki samochód?
Za 10 tysi masz bez problemu bejcę albo merca z 4 litrowym silnikiem...
- 5 0
-
2019-06-03 10:57
Lanosem
za młodu osiągałem podobne wyniki z górki Lanosik wyciągał 190km
18 min z centrum Pruszcza do Gdyni na Tatrzańską.
Dawno z tego wyrosłem!- 7 0
-
2019-06-03 11:05
10 minut da się zrobić :) Sprawdziłem
- 3 0
-
2019-06-03 11:38
BMW i LPG? (1)
Gołodupiec.
- 9 1
-
2019-06-03 15:50
raczej nowobogacki
- 0 1
-
2019-06-03 12:46
i na pewno jak każdy BMW-tłok nie używasz kierunków przy zmianie pasa
- 5 2
-
2019-06-03 16:19
Gaz jest do zapalniczek golasie finansowy!
- 4 2
-
2019-06-03 18:41
(2)
skoda superb 2.0 tdi 170 koni skrzynia dsg bramki nowe marzy --obłuże 47 minut w 2009 r
- 0 2
-
2019-06-03 22:02
(1)
VW Vento 1.9 TDI 90km Centrum Kwidzyna -> Gdynia Pustki - 50 min . :) 2017 :) Czerwiec , start ok 17.00 :)
- 0 1
-
2019-06-04 16:26
Lomianki-Cisowa, Lambo Ave, 2 godz, 20 min. I co?
- 0 2
-
2019-06-03 21:32
BMW
Będziesz Miał Wydatki
- 0 2
-
2019-06-04 01:12
+ kierowca IQ=33
- 0 0
-
2019-10-17 07:21
Król wsi
Taki trup w LPG jest czym sie chwalic :)))
- 0 0
-
2019-06-03 07:03
(9)
Samochodów przybywa z roku na rok a przepustowość obwodnicy jest niezmienna. Będzie tylko gorzej.
- 283 9
-
2019-06-03 07:07
(3)
No to trzeba dopasować styl jazdy do obowiązujących warunków a nie pędzić jak i**ota i zwalać winę na brak trzeciego pasa
- 36 10
-
2019-06-03 08:37
To prawda styl trzeba dopasować
ale i GDDKiA powinna się zabrać za rozbudowę obwodnicy, a nic się nie dzieje w tym temacie. Mysle o papierach, a nawet nie o samej budowie. OMT nie liczę, bo ona nie pomoże.
- 4 6
-
2019-06-03 08:41
(1)
Dokładnie. Kwestia bezpiecznej jazdy to przedewszystkim świadomość i wyobraźnia kierujących. Tutaj niestety jeszcze hamstwo i słomki z butów się pojawiają. Szkoda mi tych ludzi co biją pianę za kierownicą. Do wszystkich rozsądnych > nie zwracajcie na to uwagi ( oczywiście zachowując normy przepisów) a będzie się jeździło dużo lżej. Pozdro i szerokości :)
- 10 2
-
2019-06-03 12:01
Ham powiadasz. To ciekawe co piszesz .
- 1 0
-
2019-06-03 07:18
I dlatego trzeba grzać bez opamiętania ?
- 12 2
-
2019-06-03 07:36
Dlatego juz tam nie jeżdżę i przesiadłem się na rower (1)
- 7 3
-
2019-06-03 08:26
A niektórzy przesiedli się na rower
i dalej jeżdżą obwodnicą ;)
- 7 0
-
2019-06-03 08:38
kompletna bzdura. Nie potrafie zrozumieć takiego majaczenia. Naprawdę myślisz że będzie tylko gorzej ?! To po co wogóle wsiadaasz za kierownice.
- 0 6
-
2019-06-04 15:15
Siedza na zderzaku,zmieniaja pasy nie patrzac w lusterka to jest problem.Nawet jadac 150, jesli nikt nie zajedzie mi drogi nie bedzie problemu
- 0 0
-
2019-06-03 07:03
(7)
obwodnica jest za mocno obłożona i nic się z tym nie robi, nie budują nic nowego (strach co będzie za 5 lat) a tyle wypadków na tyle milionów aut rocznie, to nie jest jakaś plaga
- 155 22
-
2019-06-03 07:12
(4)
Obwodnica jest w pierwszej trójce najniebezpieczniejszych dróg w Polsce. Rocznie dochodzi tu do kilkunastu kolizji i wypadków na każdy kilometr jej długości.
- 12 3
-
2019-06-03 08:35
(3)
Jesteś w błędzie,bo właśnie na ten dodatkowy pas zjadą tiry i wydłużą się pasy do zjazdu z obwodnicy,a co za tym idzie będzie więcej możliwości ominięcia ćwoka jadącego 80 km lewym przez co blokuje ruch i powoduje zatory,które w konsekwencji prowadzą do nadmiernej agresywności oraz chęć nadrobienia straconego czasu w korku,a jak wiemy w dzisiejszych czasach każdy z nas goni za pieniędzmi i możliwością zarobienia ich jak najwięcej na co potrzebny czas.Więc wniosek jest prosty czas naszej kochanej obwodnicy już się skończył i tylko jej rozbudowa może cokolwiek zmienić i od razy napiszę,że nie jestem jakimś maniakiem prędkości a zwykłym zjadaczem chleba,któremu też na sercu leży bezpieczeństwo na drogach
- 8 16
-
2019-06-03 09:28
Wniosek? (1)
Oddaj prawo jazdy na komendę, bo widocznie testy psychologiczne zdałeś za łapówkę...
- 12 5
-
2019-06-04 16:32
Wniosek? Nic nie zrozumiales..
- 0 0
-
2019-06-04 16:31
Goni za pieniadzem? Ja dostaje przelewem i mam, nic nie musze gonic.
- 0 0
-
2019-06-03 07:35
dodatkowy pas jedynie zwiększy prędkość d**ili
- 18 7
-
2019-06-03 10:46
za kroki po wypadku odpowiadają inni kierowcy co od razu bawią się w reporterów i zamiast płynnie przejechać każdy zwalnia i nagrywa ... Bardzo ładnie proszę policjantów aby zaczęli wlepiać mandaty pseudo reporterzynom za stwarzanie zagrożenia na drodze !!!!
- 8 2
-
2019-06-03 07:05
Obwodnica metropolitarna (11)
OMT rozwiązała by po częściowo problem...
- 119 24
-
2019-06-03 08:14
Jakieś newsy w sprawie OMT? (2)
Bo miało być w czerwcu coś wiadomo, ale cisza..
- 8 0
-
2019-06-03 09:26
koment (1)
miał być przetarg w czerwcu
pozyjemy zobaczymy ...- 4 0
-
2019-06-03 15:16
ostatnio jak jadę obwodnicą to miejscowych numerów rejestracyjnych jest 20% może
reszta to centralna i południowa Polska. Zdarza się, że na 20 mijanych samochodów ani jeden nie jest z Trójmiasta.
- 2 0
-
2019-06-03 08:38
Niczego by nie rozwiązała (1)
- 7 7
-
2019-06-03 08:55
Popraw na:
"Dla mnie by niczego rozwiązała, bo mieszkam w Gdańsku"
- 3 3
-
2019-06-03 08:42
Dlaczego PiS zablokował budowanie tej drogi poprzez zabranie jej budżetu? (3)
Czy pani gwiazda PiS Fotyga, Horała i Sniadek cos zrobili dla regionu?
- 8 4
-
2019-06-03 09:29
koment (2)
PIS odblokował inwestycje właśnie
przez 7 lat inwstycje blokowali decyzje srodowiskowa co skończyło sie w NSA
ma być przetarg niedługo na dniach- 3 4
-
2019-06-03 10:05
tak odblokował ze zabrął finansowanie
- 2 2
-
2019-06-03 13:53
Kto blokował?
- 1 0
-
2019-06-03 09:33
problem czego? prędkości i i**otyzmu? (1)
daj spokój...
- 2 1
-
2019-06-03 13:12
Powiedz mi , jak to jest, dlaczego w Niemczech nie ma ograniczeń prędkości a wypadków jest mniej?
Odpowiem Ci Panie Bredzisz ... bo Autostrady nie pękają w szwach...
OMT odkorkuje Obwodnice co przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa.- 1 0
-
2019-06-03 07:05
jeżdżę szybko i bezpiecznie, niech wszyscy jeżdżą tak jak ja ! (4)
- 38 126
-
2019-06-03 07:50
wieje nudą od ciebie
- 14 3
-
2019-06-03 08:08
wszyscy mają dostować się do lewka:))?? (1)
- 7 7
-
2019-06-03 08:49
Łyknął trolla:-) LOL
- 6 3
-
2019-06-03 13:43
a coś ty batman czy bor.owik??? takich asów przechwalasów to pełne cmentarze
- 3 0
-
2019-06-03 07:07
Śmiechu warte (14)
Kamery powinny być na całym odcinku i to jak najszybciej! Stop szeryfom siedzącym na zderzakach!
- 264 48
-
2019-06-03 07:08
Jak jesteś lamą która prawo jazdy ma za kaczkę to nie umiesz jeździć.
- 11 53
-
2019-06-03 07:27
Dokładnie , (2)
odcinkowy pomiar prędkości od Chyloni do bramek i ograniczenie do 100 km/h. To nie jest tor wyścigowy i lepiej dojechać 2 minuty później ale dojechać bez korków
- 34 11
-
2019-06-03 10:27
(1)
Ja bym wprowadził zmienne ograniczenie prędkości znakami zmiennej treści. W godzinach szczytu 80km/h, w nocy 120, w normalnym ruchu 100km/h + odcinkowy pomiar na całej obwodnicy, kamery rejestrujące ciężarówki na lewym pasie co jakiś czas (np. co 200m?). Na instalacje wydamy miliony, ale po tygodniu się zwróci z kieszeni d**ili ;)
- 15 0
-
2019-06-03 17:47
Ok i wszyscy jadący tzw pierwszą trasę w życiu lewym pasem 70-80 km również mandaty.
- 3 1
-
2019-06-03 10:49
stop zawalidrogom (5)
jadacym lewym pasem 120 km/h
- 4 10
-
2019-06-03 11:07
Stop jadącym 125 dostawczakom i zawsze lewym pasem.
- 8 1
-
2019-06-03 11:12
Stop waritatom (3)
Prędkość przepisowa to 120 km/h, nie ma bata że na lewym pasie przepisy Cię nie dotyczą, jedziesz max 120 i kropka. Nie podoba się, to lataj samolotem.
- 16 3
-
2019-06-03 13:57
(2)
Prędkość przepisowa nie oznacza, że masz prawo jechać cały czas lewym pasem. Przepis nakazuje jechać maksymalnie blisko prawej krawędzi jezdni. W Niemczech nawet jak ktoś jedzie 200 km/h to jak jest wolne to i tak zjeżdża na prawy pas. Inaczej dostanie list z pozdrowieniami. Nikt nawet nie będzie go ścigał bo i po co.
- 7 1
-
2019-06-04 16:35
(1)
Zawsze na taki list mozna odpisac, nie?
- 0 0
-
2019-06-04 19:15
ale w euro :)
- 0 0
-
2019-06-03 11:00
Do tego te odcinki to jakiś żart. (2)
Chylonia - Kwiatkowskiego? Odcinek wiecznie zakorkowany ale nie z powodu wypadków. Po co tam mierzyć prędkość?
- 6 1
-
2019-06-03 11:11
(1)
Powinno być między każdym zjazdem. Na całym odcinku.
- 5 2
-
2019-06-03 17:49
I kamery u ciebie w łóżku czy sąsiadki nie stukasz jak żona w pracy.
- 1 1
-
2019-06-04 16:34
Kamery? A co w razie czego zatrzymaja, badz przesuna samochod?
- 0 0
-
2019-06-03 07:07
Droga ekspresowa - dobry żart (9)
Obwodnica już dawno nie jest drogą ekspresową i wg mnie powinien zmienić się jej status, np. na drogę krajową z prędkością maksymalną 100 km/h, i ograniczeniem do 70 km/h w pobliżu węzłów.
- 180 55
-
2019-06-03 07:25
moze lepiej 50 km/h albo tempo 30 wprowadżcie (2)
zapobiegliwy janusz
- 30 33
-
2019-06-03 07:32
Będzie to nieuchronna przyszłość tej drogi., jeśli brak inwestycji w obwodnicę się utrzyma.
- 18 2
-
2019-06-03 07:37
No właśnie jak większość użytkowników ma takie poglądy to nie ma się co dziwić, że jest wiecznie zakorkowana. Dla Januszy niech wprowadza min. Prędkość 200km/h
- 6 7
-
2019-06-03 08:18
(3)
Po co komu samochód który ma jechać najlepiej 30km/h by nie zrobił kolizji/wypadku , wróćmy do furmanek.
- 15 14
-
2019-06-03 11:18
Bo mieszkamy w mieście.
Po A1 śmigaj sobie 140 i nikt nie będzie miał pretensji.
- 6 6
-
2019-06-04 07:47
To nie chodzi o samochód tylko o pieszych żebyś ich nie zabił (1)
Sam napisałeś wszystko w temacie i dlatego trzeba chronić pieszych przed takimi jak ty.
- 0 2
-
2019-06-04 16:36
Gdzie masz pieszych na obwodnicy, mlotku?
- 0 0
-
2019-06-03 08:26
Super. Będzie można rowerem po niej jechać. (1)
- 15 1
-
2019-06-03 14:36
cała szóstka powinna być krajową, bo to obłęd jest jak jedzie rowerzysta i nagle nie ma nic, bo jest ekspresówka
- 2 2
-
2019-06-03 07:10
Jeżdżą barany więc są wypadki (8)
Jakość jazdy jest coraz gorszą, szkolenie nowych kierowców to dramat , nos w kierownicy to standard, lewy pas dla króla szos to standard, zamiast wziąść się i uczyć kultury jazdybrobi siebwieczne zakazy, nakazy ,kamery itp.
- 126 15
-
2019-06-03 08:22
Wziąć (1)
- 11 1
-
2019-06-04 16:37
Ale co?
- 0 0
-
2019-06-03 08:39
Kultura jazdy polega m.in. na tym, (2)
że jeździmy zgodnie z przepisami, w tym ograniczeniami prędkości.
Nie jestem 100% pewny, ale chyba na kursach mówią, żeby nie przekraczać dozwolonej prędkości? ;-)- 10 3
-
2019-06-03 17:51
Na tych samych kursach mówią o ruchu prawostronnym!!! Dacie i Skody 85/h lewy pas od startu do mety. Nie mówię o 150 i więcej!!
- 0 0
-
2019-06-04 16:37
Mi tak nie mowili..
- 0 0
-
2019-06-03 09:30
No przepraszam, ale pamiętasz, jak wyglądało szkolenie kiedyś?
Szczególnie tych miszczów kierownicy, co zdawali pod koniec PRL?
Toć to był śmiech na sali...- 2 7
-
2019-06-03 10:11
(1)
Nie w kierownicy a w telefonie! Piszą smsy jadąc dość szybko i latają jak barany od lewego do prawego
- 9 1
-
2019-06-03 17:56
Jeżdżę w pracy bardzo dużo i widok kierowców dostawczaków i TIR prowadzących auta kolanami z telefonem w ręku doprowadza mnie do szału.
- 0 1
-
2019-06-03 07:15
Pomiar tak ale gdzie (4)
Pomiar między Chylonia a Kwiatkowskiego jest bez sensu. Gdzie indziej jest najwięcej wypadków. Powinien być pomiędzy Osową a Kwiatkowskiego. Ale bez obwodnicy metropolitarnej niewiele to zmieni.
- 106 9
-
2019-06-03 08:54
pomiar tak ale nie predkosci tylko odleglosci miedzy samochodami taki jak na (2)
autobanh w de i kary takie jak w de za to wykroczenie i gwarantuje ze wypadkow nie bedzie.
- 7 2
-
2019-06-03 09:58
Ale inna jest odległośc jak jedziesz 100 km/h a inna jak jedziesz 50.. lub mniej (1)
A na obwodnicy coraz częściej jadąc prawym pasem ( czyli o zgrozo tym szybszym bo na lewym co chwila stają ) jadę 40..60 km/h zobacz co się dzieje po 15-stej i to bez wypadków
- 2 0
-
2019-06-03 11:19
Dlatego mierzy się czas a nie odległość.
- 3 1
-
2019-06-03 22:03
Pomiar powinien byc na kazdej polskiej drodze. Liczba wypadkow i ofiar drastycznie by zmalala, mozesz byc pewien.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.