- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (376 opinii)
- 2 Tak wybuchł pożar w Nowym Porcie (211 opinii)
- 3 "Bilet miejski" bez zniżek dla seniorów (113 opinii)
- 4 Utrudnienia na al. Niepodległości od wtorku (50 opinii)
- 5 Dlaczego szpetne kioski nie znikają z ulic? (254 opinie)
- 6 Niepełnosprawny: zostałem na lotnisku (361 opinii)
Odłownia dzików stanęła przy szkole. Wywózka niedopuszczalna, tylko odstrzał
Jedna z odłowni na dziki stanęła w podleśnej dzielnicy VII Dwór, tuż przy szkole podstawowej. - W domu słyszymy strzały, a podczas spaceru narażeni jesteśmy na widok zakrwawionej klatki. Tak nie powinno być - komentuje nasza czytelniczka.
- Odłownie - bardziej humanitarne rozwiązanie kwestii dzików w mieście?
- Strzelanie do dzików między domami i w sąsiedztwie szkoły
- Gdynia zamknęła odłownie, bo nie chce uśmiercać dzików
- Gdańsk odławia dziki, ale ich nie uśmierca?
- "Bardziej boję się strzałów niż dzików"
- Czy odłownia powstanie też na Chełmie?
Dlatego coraz częściej pojawiają się apele do samorządów o podjęcie stanowczych działań mających na celu zmniejszenie populacji dzików.
Decyzję w kwestii tego, w jaki sposób ograniczy się populację dzików, musi podjąć Rada Miasta. Obecnie możliwości są dwie: albo odstrzał dzików, albo odłów z natychmiastowym uśmierceniem. Efekt - dla dzika - w sumie ten sam. Alternatywy nie ma.
![Jak pozbyć się dzików z miast? Uśmiercenie to jedyna możliwość](https://s-trojmiasto.pl/zdj/c/n/2/3407/150x100/3407407__c_291_267_1219_853__kr.webp)
Odłownie - bardziej humanitarne rozwiązanie kwestii dzików w mieście?
Wiele osób nie godzi się na odstrzał dzików, uznając odłownie za bardziej humanitarne rozwiązanie. Zakładają, że zwierzęta, jak miało to miejsce jeszcze kilka lat temu, są z takich odłowni zabierane i wywożone np. do lasu.
- Na ulicy Michałowskiego w Gdańsku postawiono klatkę na dziki - relacjonuje pani Sylwia. - Rano, idąc na spacer z psem, zobaczyłam w klatce lochę z około siedmioma warchlakami. Bardzo zestresowane. Podjechał człowiek i powiedział, że mam stąd iść. Na moje pytanie, co zrobią z dzikami, powiedział, że zawiozą za Pruszcz Gdański. Odeszłam, ale niedaleko. Człowiek ten wybił wszystkie te dziki.
Strzelanie do dzików między domami i w sąsiedztwie szkoły
Nasza czytelniczka zwróciła się do Urzędu Miasta Gdańska z prośbą o wyjaśnienie tej sytuacji.
- Przekonywano mnie, że "miałam tylko wrażenie", że dziki zostały zastrzelone. Ja mam jednak zdjęcia krwi oraz "resztek" dzików. Poza tym klatka nadal tam stoi, więc nie sądzę, żeby myśliwy zabrał żywe zwierzęta samochodem - opowiada pani Sylwia. - Okłamano mnie, że wywieziono dziki, bo tak nie jest. Przynajmniej nie żywe. Poza tym zezwala się na strzelanie przy ulicy, gdzie ludzie chodzą do pracy, na spacer z psem, i gdzie znajduje się boisko szkoły szermierki. Zgłosiłam to na policję i otrzymałam odpowiedź, że jak ktoś ma pozwolenie, to sobie może strzelać nawet w centrum miasta. Jakim trzeba być degeneratem, żeby strzelać do złapanych w klatkę zwierząt, w dodatku w mieście?
Gdynia zamknęła odłownie, bo nie chce uśmiercać dzików
Za strzelaniem do dzików nie stała jednak degeneracja myśliwego, lecz przepisy sanitarne, które zobowiązują go do odstrzelenia odłowionych dzików. Ich relokacja, czyli wywóz, jest obecnie niemożliwa.
- Zakaz przemieszczania dzików obowiązuje na terytorium całej Polski od 30 sierpnia 2021 r. i został wprowadzony rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 10 sierpnia 2021 r. w sprawie środków podejmowanych w związku z wystąpieniem afrykańskiego pomoru świń - informuje Główny Inspektorat Weterynaryjny.
Dlatego skoro miasto stawia i użytkuje odłownie, to z zamiarem uśmiercenia dzików na miejscu.
Gdynia na przykład, mając świadomość konsekwencji funkcjonowania odłowni, swoje pozamykała.
- Gdynia ma aktualnie pięć odłowni stacjonarnych i jedną mobilną. Wszystkie pozostają zamknięte z uwagi na zakaz relokacji po odłowie - informuje Agata Grzegorczyk, rzecznik gdyńskiego magistratu. - Nie są wykorzystywane, bo zabijanie dzików zamkniętych w odłowniach w naszym przekonaniu jest niehumanitarne.
Gdańsk odławia dziki, ale ich nie uśmierca?
Jak zostało wspomniane, z prośbą o wyjaśnienie zajścia nasza czytelniczka zwróciła się do gdańskiego magistratu. Przedstawiciel Wydziału bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego uspokoił ją, że dzikom krzywda się nie stała, a odgłosy, które słyszała, towarzyszyły przemieszczeniu zwierząt, a nie ich egzekucji.
- Każdorazowo metodę wykonania działań redukcyjnych warunkuje szereg czynników, szczególnie pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa i uciążliwości podejmowanych czynności - czytamy w odpowiedzi, jaką dostała pani Sylwia. - W tym przypadku, ze względu na bliskość zabudowy mieszkalnej i wczesną porę dnia, wykonawca działań redukcyjnych zdecydował się na użycie metody odłowienia i transportu, które pomimo sprawienia wrażenia "wystrzału" i tak stanowią rozwiązanie najmniej uciążliwe pod kątem hałasu.
"Bardziej boję się strzałów niż dzików"
Gdański magistrat poinformował naszą czytelniczkę, że odłownia powstała w reakcji na znaczną liczbę zgłoszeń dotyczących "zagrożenia życia i zdrowia" przez mieszkańców okolicznych osiedli, wielokrotne monity dotyczące konieczności działań redukcyjnych wobec dzików ze strony Spółdzielni Mieszkaniowej "VII Dwór", Rady Dzielnicy VII Dwór czy podjętej 9 maja Uchwały nr XXV/2023 Rady Dzielnicy Strzyża wzywającą władze miasta do "pilnego rozwiązania problemu nadmiernej populacji dzików w dzielnicy Strzyża".
Pani Sylwia uważa jednak, że strzelanie do zwierząt w bliskim sąsiedztwie zabudowań mieszkalnych, kolei i szkolnego boiska to nie jest dobre rozwiązanie.
- Dziki mają blisko do lasu (kilkaset metrów) i zwykle przed porankiem tam wracają - komentuje czytelniczka. - Boję się teraz bardziej chodzić na spacer, niż boję się dzików. Pan myśliwy chyba nie wie, jak działa broń palna i że zdarza się rykoszet. Nie było żadnej informacji, że tego typu przedsięwzięcie będzie miało miejsce. Uważam, że to jest poniżej jakiegokolwiek poziomu w cywilizowanym kraju.
Czy odłownia powstanie też na Chełmie?
Konieczności uśmiercenia dzików po odłowieniu magistrat nie ukrył natomiast przed mieszkańcami Chełmu. Mając na uwadze, że zwierzęta będą odstrzeliwane, odłownia ma zostać ulokowana z zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa.
- Rozmawiałam o dzikach na terenie dzielnicy z odpowiednim wydziałem z Urzędu Miasta - poinformowała za pośrednictwem mediów społecznościowych Agnieszka Rezmer, przewodnicząca zarządu dzielnicy Chełm. - Prośba do mieszkańców, aby zgłaszać wizyty dzików do Straży Miejskiej, pod numer 986. W związku z afrykańskim pomorem świń nie ma możliwości wywożenia dzików, są odstrzeliwane, szukamy więc miejsca z dala od zabudowań na odłownię. Musi to być na tyle daleko, aby ludzie, szczególnie dzieci, nie oglądali odstrzału. Uprzedzając: teren musi być miejski. W Jarze Wilanowskim jest za dużo ludzi - była tam odłownia, ale nie sprawdziła się.
Opinie wybrane
-
2023-06-16 08:35
Odlownia ok (32)
Ale nie przy ludziach i zostawianie krwi. Coś komuś odwaliło prawdziwego nadleśnictwa już nie ma. Ludzie dokarmiaja. Rozsypując koło śmietników a później strach bo dziki.
- 181 70
-
2023-06-21 00:10
Co nie przy ludziach. Skoro bytują przy ludziach to jak mają je odstrzelić? Zaprosić na ostatnie pożegnanie do lasu? Jestescie niepoważni. Dziki stanowią zagrożenie. To jest dzikie zwierzę, nie wolnobytujący kot. Jest niebezpieczny i skoro jest problem z ich populacja to trzeba ją wyregulować.
Jak będzie potrzeba to sama dostarczę kukurydze, żeby zachęcić je do wejścia do odlowni i żeby ktoś zrobił z nimi porządek!- 0 0
-
2023-06-17 11:04
Ciagle tylko slysze, ze ludzie dokarmiają.
Nawet od centrum zarządzania kryzysowego na zgłoszenie, ze dzik biega na ulicy z dała od jakiegokolwiek lasu między dziećmi- odpowiedz: a co ja zrobię jakbludzie dokarmiają? No prześlesz kogoś, żeby zastrzelił, bo dla normalnych ludzi oczywistym jest, ze bardziej zagrażają dziki, a nie myśliwi.
Oczywiście nikt dzików nie dokarmia, chyba żeNawet od centrum zarządzania kryzysowego na zgłoszenie, ze dzik biega na ulicy z dała od jakiegokolwiek lasu między dziećmi- odpowiedz: a co ja zrobię jakbludzie dokarmiają? No prześlesz kogoś, żeby zastrzelił, bo dla normalnych ludzi oczywistym jest, ze bardziej zagrażają dziki, a nie myśliwi.
Oczywiście nikt dzików nie dokarmia, chyba że dokarmianiem nazwiemy sadzenie roślin w ogrodach. Problemem jest oczywiście tez to, że są problemy z wywożeniem śmieci i znajdują się wariaci dokarmiający dzikie koty, ale podciągać mało szkodliwe dziwactwa i niekompetencję firmy o celowe dokarmianie dzików ponad pół kilometra od granicy lasu to nie jest zwykle przegięcie i lenistwo, to po prostu bezczelność. I nie, na osiedlach pomiędzy moim a lasem tez nikt nie dokarmia dzików, urzędnicy znaleźli sobie głupią wymówkę.- 3 1
-
2023-06-17 08:46
Nadleśnictwo (2)
Nadleśnictwo nie dało rady więc Pani Prezydent Miasta Gdańska Aleksandra Dulkiewicz zatrudnia mordercę
- 3 4
-
2023-06-17 11:41
co ty człeku pitolisz (1)
jakiego mordercę ?
- 2 1
-
2023-06-21 00:11
Wybawcę człowieku! Wybawcę!
- 0 0
-
2023-06-17 01:07
jprdl
dziki żerują na trawnikach ktore są lepszym źródłem pożywienia niż sucha ściółka w lesie. Śmietniki i dokarmanie to jakiś nieistniejący wręcz nikły procent, wierzycie w mity.
- 4 0
-
2023-06-16 19:03
Zamknijmy sklepy mięsne!
Trzeba szybko zamknąć sklepy mięsne, przecież tam mogą wejsc wrażliwi ludzie i, nie daj Boże, bombelki. Sprawdźmy lodówki, czy nie ma tam mięsa!!!
- 7 2
-
2023-06-16 16:43
To jest chore ! (4)
Mordowanie zwierząt w bialy dzień wraz z mlodymi. XXI wiek. Niedobrze mi .
- 9 9
-
2023-06-17 07:26
(3)
Lepiej żeby ta sama locha z młodymi zaatakowała jakieś dziecko, prawda? Niedobrze mi.
- 8 4
-
2023-06-19 11:02
(1)
to pilnować dzieci, uważać i być świadomym otoczenia!
te odłownie jeszcze w takim miejscu to jakiś chory pomysł.
naprawdę jesteśmy największym pasożytem tego świata!- 0 0
-
2023-06-21 00:03
To bardzo dobry pomysł. Skoro jest tam odlownia to widocznie jest problem z dzikami w tym miejscu! Locha i 7warchlakow. One urosną i beda się rodzic kolejne dziki. To jest jedyne rozwiązanie, odstrzał dzików.
- 0 0
-
2023-06-17 11:40
mi też niedobrze jak to czytam
- 0 1
-
2023-06-16 11:34
krew o bobrze !! (1)
a schbowy na talerzu ci nie przeszkadza ? albo krwisty stek ?
Hipokryci- 17 5
-
2023-06-16 22:32
Nie bo tam
Swinka z usmiechem na twarzy oddala sie na kotleta
- 3 0
-
2023-06-16 10:28
(2)
Od dawna nikt nie zostawia resztek jedzenia ani przy śmietnikach, ani w okolicach domów. Przyczyną wychodzenia dzików poza tereny leśne jest ich nadmierna wycinka (zachęcam do spaceru i zapoznanie się z aktualnym wyglądem lasu), zwierzętom po prostu brakuje miejsca! Poza tym do tej pory odstrzał prowadzony był w lasach, które tym samym dziki
Od dawna nikt nie zostawia resztek jedzenia ani przy śmietnikach, ani w okolicach domów. Przyczyną wychodzenia dzików poza tereny leśne jest ich nadmierna wycinka (zachęcam do spaceru i zapoznanie się z aktualnym wyglądem lasu), zwierzętom po prostu brakuje miejsca! Poza tym do tej pory odstrzał prowadzony był w lasach, które tym samym dziki zaczęły odbierać jako teren mało bezpieczny, wiec przeniosły się w okolice zabudowań (to inteligentne zwierzęta). Okazało się, niestety, że tam jest jeszcze gorzej, bo odstrzał prowadzony jest na zasadach egzekucji (myśliwy nawet nabiegać się nie musi - smutne i żałosne).
- 15 18
-
2023-06-17 00:08
Akurat na tym osiedlu...
resztki jedzenia wcale nie muszą być zostawiane przed wiatami śmietnikowymi. Dziki doskonale opanowały umiejętność przewracania ryjem śmietników wolnostojacych przy chodnikach.
Mam taki jeden pod balkonem i codziennego wieczorową porą przychodzi do niego dzik, przewraca go, a potem buszuje w "smakołykach", które mu się wysypią z tego śmietnika....- 3 0
-
2023-06-16 11:35
Na pewno nie jest tak, że na osiedlu mają więcej lasu niż w lesie obok. Nawet przy tak przesadnej wycince jak teraz. Musiałby odróżniać drwala od np. sklepikarza i woleć przebywać tam gdzie sklapikarz. Chyba ze nie lubią dzwięków piły i harvestera bo myślą, że to dinozaur mięsożerny skradający się by je zleść.
- 10 0
-
2023-06-16 09:55
A ja tak nie uważam. Mógłbym nawet pomóc strzelać do tego cholerstwa.
- 16 16
-
2023-06-16 09:03
Przecież nię będą do nich strzelać na miejscy (2)
- 3 11
-
2023-06-17 08:52
Strzelają
- 1 0
-
2023-06-16 10:30
Przecież to robią
- 10 2
-
2023-06-16 09:02
To tam nie chodź, nie będziesz widział krwi. (3)
- 24 23
-
2023-06-16 23:31
A widziałeś tę szkołę na zdjęciu?
- 3 0
-
2023-06-16 10:05
To przeczy bioasekuracji (1)
Jeżeli tak mocno pilnujemy się przed ASF, to posoka kest jednym z wektorów roznoszenia.
- 16 0
-
2023-06-17 08:52
Asf to ściema
- 3 1
-
2023-06-16 08:51
(6)
Dokarmianie to tylko margines, dzikom wystarczą śmietniki, które nie mieszczą się w wiatach (wiwat 5 frakcji) oraz trawniki z łatwym dostępem do żarełka.
- 28 3
-
2023-06-16 09:54
(5)
Tylko że śmietniki to właśnie dokarmianie. Co za różnica czy ktoś swoje niedojedzonie pożywienie wywali do kosza i dzik sobie wezmie z kosza czy bezposrednio rzuci dzikowi na trawe... Winę ma model gospodarczy. Jedzenie w sklepach jest tanie i niedobre bo idą na ilość a nie na jakość. Powinno być lepsze i droższe. Ludzie kupują w nadmiarze i wyrzucają. Potem dziki to dojadają i się rozmnazają. Na końcu są wymagania by je odstrzelić. Przeciez to jest glupota ludzi.
- 12 13
-
2023-06-16 10:20
(4)
Ale kierując się taką logiką to oczywiście to jest to wina działalności człowieka, tyle że takie myślenie to pułapka, bo trzeba by zaorać całą cywilizację. Jeżeli mamy taką sytuację, która jest winą działalności człowieka, to również człowiek musi ją regulować, odstrzałem właśnie.
- 6 8
-
2023-06-16 11:26
(3)
Nie odstrzałem. To jest tak jakbyś napisał, że przed każdym skrzyżowaniem trzeba dodać gazu i mocno hamować i to jest ok. A że klocki się szybciej zuzywaja to trzeba produkowac wiecej klocków. A nie lepiej coś zmienić w modelu działania?
- 4 10
-
2023-06-16 11:42
(2)
Sorry, słaba analogia. Bardziej porównałbym to do zalania mieszkania. Trzeba usunąć wodę, a dopiero potem ponaprawiać tak aby zalania nie było ponownie. W tym momencie jesteśmy zalani dzikami w mieście, trzeba więc się ich pozbyć. A potem pilnować i zmieniać działanie tak aby nie wróciły one do miasta.
- 12 3
-
2023-06-16 14:08
(1)
Nie no, moja analogia była świetna i w punkt tylko nie skumales, że mi chodziło o to że "na przyszłość" albo ewentualnie "czemu do tego dopuściliśmy". Obecny problem jest i zniknie jak one same umrą i tyle. Mi nie przeszkadzają. Natomiast ty byś chiał zalewać w kolko mieszkanie. Przeciez zostalo zalane bo czlowiek nie uwazal - albo zle coś zamontował, albo mial za stary wąż, albo wąż nie przeszedl testu jakości i taki wypuscili na rynek.
- 2 6
-
2023-06-17 07:22
Pomyśl
Zanim umrą, to rozmnożą się, zalewając miasto. A co napiszesz, gdy taki dzik zaatakuje twoje dziecko? Też będziesz bronić decyzji, w której nie wolno pozbywać się tych zwierząt? Wtedy dopiero zaczną się krzyki i marsze wołających, że władze nie zrobiły nic, żeby pozbyć się dzików. Acha, nie masz dzieci? No właśnie, punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
- 6 1
-
2023-06-16 08:05
(81)
Coraz bardziej jestem zdania, że miasto powinno działać i się tym nie chwalić.
Jak coś w temacie dzików, słusznie robią, to nagle pojawią się takie panie Sylwie, wielkomiejskie, odrealnione, delikatesy które widzą tylko słodkie małe świnki i rzucają tekstami o zabranych domach i lasach. Dzików urodzonych i wychowanych w mieście jest za dużo, trzeba działać.- 623 193
-
2023-07-19 19:34
jeśli dobrze zrozumiałam, to Pani chce wybić wszystkie dzikie zwierzęta , zabetonować osiedla, najlepiej z lekcją pokazową dla dzieci - niech się uczą. drzewa też wyciąć, trawę wydepilować, bo tak ładnie. a wrażliwe osoby na Magadaskar. proszę mnie poprawić, czy dobrze zrozumiałam? Czy zawsze tak rozwiązuje Pani swoje problemy - zlecając innym morderstwo?
- 0 0
-
2023-06-16 23:07
Ludzi jest za dużo
I co mamy z tym zrobić?
- 2 0
-
2023-06-16 21:40
Jak za dużo to mordować ! (1)
Może zadać sobie trochę roboty i powywozić do lasu. Czyli jak ktoś stwierdzi, że jest za dużo ludzi to ich wszystkich wysłać do gazu ?
Kobieto, ogarnij się zanim Twoje życie będzie tyle warte co tych dzików...
Zabijać samice z młodymi ? To się nie mieści w głowie kulturalnych ludzi. Musi przyjść wojna, skoro ludzie tak zbydlęcieli...- 1 0
-
2023-06-21 00:25
Oczywiście, ze zabijać lochę z warchlakarni, bo za chwile warchlaki urosną. Rozmnożą sie i tez beda atakować
- 0 1
-
2023-06-16 20:39
Co za prymitywna osoba to pisze
Pewnie siedzi w tej swojej komunalce bez szkoły, zdradzana przez małżonka z kompleksami. To na dzikich niech się zemści los za jej parszywe, prymitywne życie. Tfuu
- 0 1
-
2023-06-16 14:42
Dziki
Poszły won do Putina!
- 0 3
-
2023-06-16 13:53
Ciebie powinni wyeliminować ty nieczuły durnu
- 1 2
-
2023-06-16 11:17
Czyńcie sobie świat podległy i alleluja! (4)
Jedno pytanie - ilu z was, komentujących tak żarliwie jakie to dziki są niebezpieczne zostało zaatakowanych przez dzika? Zaatakowanych i poturbowanych? Ilu z was widziało na żywo loszkę z młodymi, która was zaatakowała? Ten strach to werbalizacja tego co wam siedzi w głowie - jak czegoś nie rozumiem - odstrzelić albo rozjechać - łosia, lisa, wilka,
Jedno pytanie - ilu z was, komentujących tak żarliwie jakie to dziki są niebezpieczne zostało zaatakowanych przez dzika? Zaatakowanych i poturbowanych? Ilu z was widziało na żywo loszkę z młodymi, która was zaatakowała? Ten strach to werbalizacja tego co wam siedzi w głowie - jak czegoś nie rozumiem - odstrzelić albo rozjechać - łosia, lisa, wilka, dzika, borsuka, sarnę....
A w następnej kolejności czeka nas strzelanie do ptaków? - bo przecież jest ptasia grypa.
Drogie trójmiasto.pl i inne media - efekt swoich nagonek na dzikie zwierzęta macie w komentarzach do artykułu. Zdecydujcie się w końcu, którą stronę obieracie?- 7 3
-
2023-06-21 00:24
Ja byłam zaatakowana przez dziki kilkukrotnie. Częściowo z psem, dwa razy bez psa. Maz uciekał trzykrotnie. Z sąsiadami zdajemy sobie relacje, gdzie widzieliśmy i żeby teraz obrać inna droge. Przecież to jest nie do pomyślenia
- 0 0
-
2023-06-16 23:15
oni już obrali - wystarczy zobaczyć ilość zablokowanych pro-przyrodniczych komentarzy
- 1 1
-
2023-06-16 12:05
Mnie pogoniła locha z młodymi
Byłem na spacerze z psem, a ta akurat wylazła wraz z przychówkiem z krzaków. Na szczęście to był spokojny golden, więc nawet nie warknął, tylko położył uszy po sobie. Ale i tak nas pogoniła ze 30m, na szczęście odpuściła i wróciła do młodych. Naprawdę nie było to fajne doświadczenie.
- 6 0
-
2023-06-16 11:57
czekam na odstrzał braci w takim razie.
- 0 2
-
2023-06-16 11:01
Bezmyślni włodarze/ nadleśnictwo wystawiające tam klatkę (2)
Dzieciak zaczną się bawić i wejdą a także dzik, kto za to odpowie?
Kto odpowie jak strzelający się przewróci i kula dosięgnie dziecko ze szkoły albo rykoszetem?- 1 5
-
2023-06-16 11:36
(1)
To mi już "Misiem" zalatuje ...... "A gdyby tu nagle powstało przedszkole w przyszłości i wasz synek tedy przechodził w przyszłości".
- 8 0
-
2023-06-16 11:56
Ja szczupak, ja szczupak
Zaciągamy sieć :))
- 3 0
-
2023-06-16 09:26
ale wiesz ze panie Sylwie są tak autentyczne jak dzieci i młodzież z lat 90 pisząca listy do bravo (2)
- 10 3
-
2023-06-16 11:13
Ta Pani jest autentyczna, ma odwagę,, nie wypowiada się bez podpisu,
a listy do Bravo pisaliśmy kiedyś ale w latach 80-tych i jesteśmy autentyczni: mamy rodziny, już wnuki, niektórzy z nas już na emeryturze.
- 3 3
-
2023-06-16 10:01
Akurat w wypadku pani Sylwii, czytając komentarze na FB, gdzie ludzie w temacie dzików podpisują się z imienia i nazwiska, jestem w stanie uwierzyć w jej autentyczność.
- 6 0
-
2023-06-16 09:12
Idealny przykład POkemona Powskaie władze Gdańska maja oklamywac mieeszkancóa dla ich dobra tak jak okradaja ich dla ich dobra! (6)
Hipokryto dziki są 100 razy bardziej pożyteczne niz koty które sa tylko szkodnikami w miescie
- 7 9
-
2023-06-16 11:51
największym szkodnikiem w mieście są jego władze.
- 4 1
-
2023-06-16 11:27
No to teraz czekam jaki to pożytek 100 razy większy od kota jest z tego dzika.
Wertykulator ?
Utylizacja śmieci bio ?
Straszenie nimi dzieci aby po zmroku się nie pałętały po osiedlu ?
( jeszcze 97 proszę dopisać)- 6 1
-
2023-06-16 09:49
Koty szkodnikami???? Chcesz mieć plagę szczurów jak we Wrocławiu??? (3)
- 11 1
-
2023-06-16 10:09
Ty chyba wyrabiasz sobie zdanie o sposobach żywienia kotów miejskich (2)
na podstawie Przygód Kota Filemona
- 5 1
-
2023-06-21 00:21
We wrzeszczu kilka lat temu, ktoś wywiózł od nas koty. Były i nagle zniknely, bo komuś przeszkadzały. I zaczął się problem ze szczurami. Nie czuły zagrożenia, wiec się osiedliły. Deratyzację nie pomogły. Dopiero, gdy nowe koty się osiedliły szczury się wyniosły. Już nikomu nie przeszkadzają kociska
- 1 0
-
2023-06-16 11:54
Już sama obecność kotów w danej przestrzeni odstrasza gryzonie. W naturalny sposób uciekają z miejsc, w którym są potencjalnie polujące na nie drapieżniki.
- 4 0
-
2023-06-16 09:19
(2)
Ale komu to chcecie tłumaczyć. Te wszystkie panie Sylwie nie rozumieją prostych kwestii, tylko żyją w swoich zamkniętych światach dalekich od logicznej argumentacji. Ich jedyną reakcją na rzeczywistość są emocjonalne krzyki i tupanie nogami. Pojawiają się w internecie ze swoimi mądrościami i robieniem awantur, a tak naprawdę nic nie mogą poza
Ale komu to chcecie tłumaczyć. Te wszystkie panie Sylwie nie rozumieją prostych kwestii, tylko żyją w swoich zamkniętych światach dalekich od logicznej argumentacji. Ich jedyną reakcją na rzeczywistość są emocjonalne krzyki i tupanie nogami. Pojawiają się w internecie ze swoimi mądrościami i robieniem awantur, a tak naprawdę nic nie mogą poza pretensjami do wszystkich. Prawo stanowi o odstrzale, to jest robiony odstrzał. Prawo zakazuje wywozu, to się nie wywozi. Przecież to nie gminy uchwalają te przepisy, tylko ustawodawca (a kwestia ASF ma źródła w prawie europejskim), więc jak macie pretensje, to nie do urzędów miast i gmin jako wykonawców którym zapewniono takie możliwości, tylko organów i instytucji faktycznie za to odpowiedzialnych. Administracja nie może działać w oparciu o widzi mi się jakiejś pani Sylwii, która jak widać jest ekspertem w kwestiach etyki i strzelectwa :) Tak, myśliwy nie wie co to rykoszet posługując się bronią, a pani wie, bo się nie posługuje. Brzmi rozsądnie, co? Były zgłoszenia, jakaś część ludzi się boi, to nie - nagle wszyscy mają się odsunąć i wycofać, bo przyjechała pani Sylwia z aparatem i to skandal, bo jej Policja wyłożyła kawę na ławę, myśliwi ją oszukał i co najważniejsze: nie ma tabliczek RODO!
- 21 9
-
2023-06-16 11:55
RODO też jest prawem.
Aczkolwiek w Bulandzie obowiązuje tylko, żeby psiapsi i kuzynki miały ciepłe posadki w UODO. Sugeruję pomyśleć zanim następnym razem będziesz próbował przekonać o swoim wysokim iloczynie (bo iloraz to nie jest), bo jednym zdaniem zniszczyłeś tak rezolutną wypowiedź. Tacy to wykształceni z wielkich miast, a de facto wiejskie rezolutki.
- 0 1
-
2023-06-16 10:28
A jutro na protest bo prawo:
Zakazuje aborcji, organy państwa łamią konstytucję, a Unia każe z dnia na dzień zamknąć elektrownię i rozmieszczać przymusowo młodych Afrykanów. Takie podwójne standardy!
- 3 5
-
2023-06-16 08:48
Pani Sylwia szybko zmieni zdanie (3)
Pani Sylwia, kobieta o wielkim sercu i miłości do wszystkich zwierząt (czyt. psów i ew. kotów) zapewne szybko zmieni zdanie gdy owe dziki zaatakują lub też zabiją jej dziecko/męża lub też poturbują ją samą albo zniszczą jej auto bądź rozryją trawnik. Czyli jest aktywistką tak długo jak długo problem jej nie dotyczy.
- 39 17
-
2023-06-16 11:50
jasnowidz. Potrafi przewidzieć reakcję Pani Sylwii
mamusia szepce na Podlasiu?
- 5 3
-
2023-06-16 11:10
Za dużo tabletek albo za mało
Żyjemy z dzikami od 40-stu lat i żaden nas nie zaatakował, mieszkamy blisko lasu a nadal w Gdańsku
- 6 2
-
2023-06-16 09:17
Korki straszne, kierowców za dużo
Codziennie powodują wypadki. Do odstrzelenia. Wiem, że się nie zgadzasz, ale szybko zmienisz zdanie jak potrącą Ci dziecko lub rozjadą jakiś trawnik
- 17 10
-
2023-06-16 08:37
(2)
Tak, jak ja czytam o tym, że ludzie mieszkający w miastach od dziesięcioleci zabrali teren dzikom, które urodziły się kilka lat temu, to mnie nosi od śmiechu . Te dziki nie mają pojęcia, że np Morena była kiedyś łąkami. One sie rodzą w innej rzeczywistości, więc nie ma mowy o zabraniu im domu i miejsca do życia. Jest natomiast problem z karmieniem dzików przez ludzi w mieście. Dlatego dziki są w miastach.
- 38 12
-
2023-06-17 01:20
gadanie głupot
nikt nie dokarmia dzików, im wystarczy żyzny trawnik. Ludzie powtarzają głupoty bez myślenia jak Ania.
- 0 4
-
2023-06-16 09:31
a wycinki drzew które od kilku lat nabrały rozpędu rozumiem nie mają żadnego wpływu na dzikie zwierzęta? weź się zastanów co piszesz...
- 9 15
-
2023-06-16 08:28
Dokładnie, odstrzał jest konieczny. (15)
Właśnie przez tanie panie, które np. dokarmiają dziki i je oswajają,
- 49 17
-
2023-06-16 20:45
Prymitywne sa panskie poglady
Czas wracać do wariatkowa...
- 1 1
-
2023-06-16 08:41
(3)
Bambinizm i infantylizm.
Ostatnio na spacerze w parku i widziałem kobietę z wózkiem. Normalny widok powiecie.
Tyle, że w tym wózku było słychać szczekanie. Kobieta swojego psa ubrała w ubranka, pies leżał w wózku i jeździła z nim jak z dzieckiem.- 27 8
-
2023-06-16 11:08
I dobrze zrobiła, prawdopodobnie pies był chory albo stary niedołężny, na Zachodzie to normalny widok (1)
Nie masz pojęcia o czym mówisz, po co wtrącasz się w cudze życie? Niezadowolony ze swojego? Zgorzkniały?
żyj i daj żyć innym zamiast tutaj wylewać gorzkie żale.
My też z naszym chorym tak jeździliśmy.- 7 5
-
2023-06-16 11:49
może niech wróci tam, gdzie nie spotka się z tak "szokującym obyczajem".
człowiek wyjdzie z pgr. pgr z człowieka nigdy.
- 5 4
-
2023-06-16 11:04
i co z tego?
Rozumiem, że dla gdańszczanina prosto z Białegostoku to było szokujące. U was psy tylko przy budzie na 10 cm łańcuchu.
- 8 9
-
2023-06-16 08:46
A dlaczego nie odłów, badanie (9)
i wywóz? Dlaczego nie podawanie środków o charakterze antykoncepcyjnym tylko jakaś krwawa jatka przy szkole?
- 17 18
-
2023-06-21 00:16
Żeby zareagować szybko i skutecznie. Krwawa jatka to by była, gdyby dziki zaatakowały dzieci. To tylko odstrzał. Niezwykle potrzebny.
- 0 1
-
2023-06-16 11:06
Bo ci zza Buga
potrafią jedynie operować widłami i siekierami. Teraz bronią palną bo w końcu mamy 21 wiek.
- 3 3
-
2023-06-16 09:02
(6)
"Dlaczego nie podawanie środków o charakterze antykoncepcyjnym tylko jakaś krwawa jatka przy szkole?
Bo rozwiązać problem z nadmiarem dzików trzeba tu i teraz a nie za parę pokoleń. I krwawa jatka xDD, krwawa rzeźnia od razu.- 13 13
-
2023-06-16 10:23
A taka zakrwawiona klatka przy (5)
szkole to jak wygląda?
- 4 5
-
2023-06-21 00:17
A jak ma wyglądać? Jak zakrwawioną klatk. Zdjęcie powyżej, możesz obejrzeć jak jesteś ciekawy potrzebny jest ich odstrzał
- 0 0
-
2023-06-16 10:48
(3)
Odrobinę krwi, niedopatrzenie, krew pojawia się przy uśmierceniu zwierzęcia. Pewnie przy kolejnym czyszczeniu będzie usunięta.
- 3 8
-
2023-06-16 23:55
(1)
Jeżeli zakładamy, że dziki były chore na ASF to znaczy że na trawniku przy szkole ktoś zostawił zakażoną krew.
Mistrzostwo!!!- 2 2
-
2023-06-21 00:19
Mistrzem jesteś Ty. ASF nie synowi zagrożenia dla ludzi. Jesteśmy na ten wirus niewrażliwi
- 0 0
-
2023-06-16 11:09
Zapewniam , że nikt tej klatki nie wyczyści dopóki jej nie usunie stamtąd
- 4 2
-
2023-06-16 08:27
Wpełni się z Tobą zgadzam! Dziki żyjące w lesie przy spotkaniu z człowiekiem uciekają. Te żyjące w mieście
są problemem bo nie dają się przepłoszyć do lasu. Odłów i odstrzał to jedyna metoda na ten problem. Brak jest naturalnych wrogów w postaci watach wilków grasujących po osiedlach, więc musi być wykorzystany inny sposób.
- 46 9
-
2023-06-16 08:20
Nic nie ma o jakiś zabranych domach i lasach (28)
Nie można przebadać na obecność pomoru i wtedy jak zdrowe w lesie wypuścić, a nie masakrę robić?
- 34 57
-
2023-06-21 00:13
Masakrę robić? To są dziki, które nie zachowują się jak typowe dla swojego gatunku. Wyprowadziłam się z miasta na wieś. Wróciłam do miasta niestety na jakiś czas. Mieszkając na wsi nigdy w lesie dzika nie spotkałam. Unikają ludzi. W mieście zima spotykałam codziennie, teraz co około 2-3dni. To nie jest normalne, ani bezpieczne
- 0 1
-
2023-06-16 09:44
Moze jeszcze na wczasy odstresowujące wysłać? (1)
- 6 6
-
2023-06-16 11:04
Proszę jechać , na leczące brak wiedzy i wrażliwości
- 2 2
-
2023-06-16 08:40
relokować imigrantów ! (2)
oni są nam potrzebni
- 2 5
-
2023-06-16 08:49
Czyli mamy Cię wykopać z powrotem za Bug? (1)
- 9 4
-
2023-06-16 11:03
razem z prezydętką i tłustą wdową
- 9 2
-
2023-06-16 08:45
(1)
Nie, te dziki żyją w mieście, a nie w lesie. Dziki mają bardzo dobrą orientację w terenie i potrafią wrócić do miejsca bytowania nawet jeśli się je kilkaset kilometrów dalej wywiezie.
- 11 8
-
2023-06-16 10:58
Zyja w mieście bo każdy kawałek lasu lub pastwisk im zabierają czlowieku
- 6 8
-
2023-06-16 08:45
(1)
i kto za to zapłaci?
- 1 1
-
2023-06-16 08:56
Ty
- 3 3
-
2023-06-16 08:26
(17)
Jakieś panie Sylwie wskazuje na typ osoby, nie że tu jest taka wypowiedź. I nie nie można, te dziki są urodzone i wychowane w mieście, przystosowane do życia w nim Zaburzą leśny ekosystem a ostatecznie pewnie i tak do miasta wrócą.
- 53 11
-
2023-06-16 08:43
(1)
urodzone i wychowany w mieście...tak w szpitalu na zaspie się rodziły. Wchodzimy im z butami do ich domów przetrzebiając TPK, i inne lasy na oślep i kompletnie nie licząc sie własnie z ekosystemem, wywalamy śmieci gdzie popadnie ( w osiedlach gdzie za płotem jest kawałek zieleni to jest niestety standard) i potem wielkie zdziwienie że one próbują
urodzone i wychowany w mieście...tak w szpitalu na zaspie się rodziły. Wchodzimy im z butami do ich domów przetrzebiając TPK, i inne lasy na oślep i kompletnie nie licząc sie własnie z ekosystemem, wywalamy śmieci gdzie popadnie ( w osiedlach gdzie za płotem jest kawałek zieleni to jest niestety standard) i potem wielkie zdziwienie że one próbują sie jakoś w tym odnaleźć. Do ludzi poza szlakami w lesie też proponuje strzelać...a nie przepraszam- na to już jest zgoda jak jest tabliczka ' uwaga polowanie'. Także tak.
- 13 36
-
2023-06-16 08:49
To manipulacja czy głupota? Ręce opadają do ziemi jak czyta się wylew półprawda nasyconych mylnym postrzeganiem świata. Tak, z pewnością gdańskie nie rodziły się w gdańskich terenach zielonych, krzakach, pod balkonami bloków. Z pewnością nie żyją tutaj bo mają łatwiejszy dostęp do pożywienia a jako inteligentne stworzenia wybierają łatwiejsze
To manipulacja czy głupota? Ręce opadają do ziemi jak czyta się wylew półprawda nasyconych mylnym postrzeganiem świata. Tak, z pewnością gdańskie nie rodziły się w gdańskich terenach zielonych, krzakach, pod balkonami bloków. Z pewnością nie żyją tutaj bo mają łatwiejszy dostęp do pożywienia a jako inteligentne stworzenia wybierają łatwiejsze pożywienia.
Powodem jest paniczna ucieczka z drzewnego holocaustu, w końcu z dawnego TPK zostały tylko połacie gołej ziemi albo nowe osiedla deweloperskie. Po tej panicznej ucieczce oczywiście biedne i przestraszone nie mogą się w tym mieście odnaleźć i gdyby tylko mogły to wróciłyby do tego lasu.- 9 19
-
2023-06-16 08:42
Tutaj jest konkretna Pani Sylwia i (14)
konkretna wypowiedź. Dzik ma bardzo dużą zdolność dostosowywania się do środowiska (dlatego żyje też w mieście) - nie będzie dla niego problemem zakodowany przez tysiące lat w genach powrót do lasu. Przed ASF były przecież wywożone. Wracanie do miasta to raczej kwestia odległości wywozu. Skąd ta żądza krwi?
- 31 39
-
2023-06-18 08:22
Tam gdzie sa wywozone
Tez nie sa mile widziane. Wywozone byly kiedys do borow tucholskich i tamtejsi sie skarzyli, ze ich za duzo jest. Zreszta w miescie tez jest tego duzo za duzo. Nie maja zbytnio naturalnych wrogow to sie mnoza jak kroliki i cos z tym trzeba zrobic bo bezpieczne to to nie jest. Klatka to nie jest moze rozwianie idealne, ale lepszego chyba nie ma. Dobrze, ze chociaz w tej kwestii miasto cos robi.
- 1 1
-
2023-06-16 12:26
Człowiek tez ma zdolnosc do zmiany srodowiska co nie zmienia faktu ze taki norweg mieszkajacy w centrum oslo raczej nie poradzi
Sobie w wiosce dzungli
- 2 0
-
2023-06-16 08:44
(11)
Może i konkretna ale pięknie wpisująca się w stereotyp. I tak z pewnością będzie ważniejsza dla niego "pamięć genetyczna" niż przyzwyczajenia i nauki z życia. I żądza krwi? Chyba raczej żądza porządku i bezpieczeństwa w mieście.
- 27 19
-
2023-06-16 08:54
Mało humanitarny sposób (10)
zaprowadzania porządku, skoro są inne metody. Ponadto dziki to wciąż "potencjalne zagrożenie". Statystycznie rzecz ujmujmując realne zagrożenia porządku i bezpieczeństwa w mieście są inne.
- 14 23
-
2023-06-16 09:01
(9)
Podaj inne w obecnych przepisach prawnych oraz w przypadku dzików urodzonych w mieście. I jak najbardziej realne, dla porządku - trawniki i przewrócone śmietniki, dla bezpieczeństwa również, patrząc na ataki ludzi z psami. To również atak na zachowanie ludzi, którzy nie mogą spokojnie spacerować po mieście, tylko swoje zachowania muszą dostosowywać do leśnych, dzikich zwierząt.
- 24 9
-
2023-06-16 09:24
Środki o charakterze antykoncepcyjnym, (8)
środki odstraszające, apel o możliwość badania dzików i wtedy wypuszczania, zamykane wiaty śmietnikowe. Przepisy nie dopuszczają za to używania broni palnej przy budynkach. Ataki psów agresywnych na inne psy są o wiele częstsze niż ataki dzików a hulajnogi elektryczne na chodnikach to o wiele więcej wypadków. To w końcu to leśne , dzikie, czy miejskie zwierzęta...
- 16 13
-
2023-06-16 09:57
(7)
"Środki o charakterze antykoncepcyjnym, środki odstraszające, apel o możliwość badania dzików i wtedy wypuszczania, zamykane wiaty śmietnikowe." - te metody nie rozwiążą problemu tu i teraz, a trzeba go rozwiązać tu i teraz.
"Ataki psów agresywnych na inne psy są o wiele częstsze niż ataki dzików a hulajnogi elektryczne na chodnikach to o wiele więcej wypadków. " - czyli jeżeli mamy jakieś sytuacje zagrożenia dla bezpieczeństwa i porządku to możemy pozwalać na kolejne?- 13 6
-
2023-06-16 10:19
Czyli mamy strzelać do pitbulli (6)
i osobach na hulajnogach?
- 14 3
-
2023-06-17 01:17
tak
jestem za strzelaniem do pitbuli i ludzi na hulajnogach
- 0 1
-
2023-06-16 11:49
Do pitbulla bez smyczy i kagańca jak najbardziej.
- 5 0
-
2023-06-16 11:02
Brak logiki (1)
- 0 0
-
2023-06-16 11:46
spróbuj zrozumieć.
- 0 0
-
2023-06-16 10:47
(1)
W tych przypadkach są inne metody na te problemy, chociaż w przypadku pitbulli w grę wchodzi uśmiercanie. Strzela się do dzikich, leśnych zwierząt. Nie dziękuj, to oczywistości.
- 3 5
-
2023-06-16 11:03
szkoda, że do zdziczałych ludzi się nie strzela
a jak pierwsi powinni iść do deratyzacji. Jednak akcja Wisła bardzo Polsce zaszkodziła. No i nowi "bracia"
- 4 5
-
2023-06-16 08:41
VII dwór to osiedle w lesie! (31)
Mieszkam na VII dworze i każdy z mieszkańców jest już tak przyzwyczajony, że nawet ich nie zauważa.
Nawet lochy z młodymi nigdy nie wykazują się agresją..
Czasami zdarza się zobaczyć rozrzucone śmieci , ale co to za problem pozbierać i wrzucić z powrotem do kosza?
Osiedle znajduje się w otulinie lasu i naturalnym jest, żeMieszkam na VII dworze i każdy z mieszkańców jest już tak przyzwyczajony, że nawet ich nie zauważa.
Nawet lochy z młodymi nigdy nie wykazują się agresją..
Czasami zdarza się zobaczyć rozrzucone śmieci , ale co to za problem pozbierać i wrzucić z powrotem do kosza?
Osiedle znajduje się w otulinie lasu i naturalnym jest, że spotykane są tu dzikie zwierzęta.
Lisy, kuny, dziki, borsuki a nawet sowy to dla nas widok codzienny.
Mieszkańcy organizują nawet spacery sąsiedzkie śladem dzikich zwierząt!
To nie do pomyślenia, aby traktować te zwierzęta w tak okrutny sposób.
Miasto powinno znaleźć inny pomysł, na załagodzenie tego "problemu"- 262 236
-
2023-08-22 21:21
To straszne jak tak można,absurd wywozić tak ale nie zabijać
- 0 0
-
2023-06-18 22:20
Niestety to nie jest prawda. W piątek byłam na spacerze z psem i locha zaczęła na Nas biec.. tuż obok bloku na Rodakowskiego. Chciała mnie zaatakować. Do tej pory też raczej się dzikami nie przejmowałam, ale po tym incydencie boje się tam chodzić. A klatka do odławiania dzików stała zaraz przy wejściu do żłobka mojej córki. Kto w ogóle zezwolił, żeby stawiać klatkę tak blisko miejsca, gdzie przebywają dzieci.
- 1 0
-
2023-06-16 15:17
(3)
Polemizowałabym ze stwierdzeniami, że "mieszkańcy nie zauważają dzików" oraz że "lochy z młodymi nie wykazują agresji". Niejednokrotnie, widziałam ludzi w różnym wieku, zarówno dzieci, jak i osoby starsze, które były zmuszone do bardzo szybkiego odejścia z terenu spacerowego pomiędzy blokami, ponieważ locha czy młody odyniec starali się odpędzić
Polemizowałabym ze stwierdzeniami, że "mieszkańcy nie zauważają dzików" oraz że "lochy z młodymi nie wykazują agresji". Niejednokrotnie, widziałam ludzi w różnym wieku, zarówno dzieci, jak i osoby starsze, które były zmuszone do bardzo szybkiego odejścia z terenu spacerowego pomiędzy blokami, ponieważ locha czy młody odyniec starali się odpędzić człowieka. Problem owszem dotyczy głównie ludzi spacerujących z psami i to jak na ironię tych, którzy mają psy na smyczy. Osobiście zostałam zaatakowana przez dzika, więc bardzo uprzejmie proszę szanowna Panią o nie wygłaszanie opinii w sposób wskazujący jakoby wszyscy mieszkańcy podzielali Pani zdanie.
Jednocześnie zaznaczę, że również w moim odczuciu odstrzał dzików nie jest i nigdy nie będzie dobrym rozwiązaniem, pominę kwestię humanitaryzmu, ponieważ wydaje mi się ona oczywista, jednak dopóki banda niedouczonych mieszkańców będzie nadal wyrzucać jedzenie przez balkonu, czy do ogólnodostępnych koszy na śmieci (nie mylić z altanami śmietnikowymi) nic się w tej sprawie nie zmieni. Miasto ze swojej strony powinno raczej skupić się na tej kwestii, która jest przyczyną - wyrzucanych wszędzie śmieciach, a nie na leczeniu objawu i to w najprostszy z możliwych sposobów. Pod sztandarem ASF zabroniono wywozu dzików do innych rejonów to może warto pomyśleć o stosowaniu środków antykoncepcyjnych w paszach, aby ograniczyć populację?- 14 3
-
2023-06-18 08:28
??
Czemu wy na sile chcecie wciskac te dziki innym0? Nikt ich nie chce! Ich jest juz wszedzie za duzo
- 2 0
-
2023-06-16 17:30
(1)
W jakich paszach? Ty chcesz jeszcze to towarzystwo dokarmiać? Ogarnij się.
- 3 1
-
2023-06-16 23:31
Być może nie jest to wiedza powszechna, ale nadleśnictwo w lesie rozstawia specjalne paśniki dla dzikich zwierząt, być może słowo pasza wprowadziło osobę komentująca w błąd, może wyrażenie karma będzie prostsze dla przeciętnego odbiorcy. Wracając do meritum, w ramach pożywienia które i tak jest przygotowywane dla dzikiej zwierzyny możnaby wprowadzić antykoncepcję, tłumacząc aby tym razem nie było niedopowiedzeń - lek zapobiegający rozmnażaniu.
- 3 0
-
2023-06-16 15:03
Mamy pytanie
Gdyby byla by plaga szczurów, i wyłożono by trujące pułapki (bo na koty nie ma co liczyć), to byłoby niehumanitarne?
- 12 1
-
2023-06-16 12:12
Też mieszkam na tym osiedlu. Dziki z młodymi leżą obok placu zabaw. Tylko czekać aż będzie tragedia jak jakieś dziecko pobiegnie w stronę lochy. Wtedy będzie płacz. To naprawdę jest bardzo niebezpieczne. Strach wyjść z bloku.
- 15 4
-
2023-06-16 12:11
Widzę z okna te tabuny mieszkańców mojego osiedla idące śladami dzikich zwierząt. Po tym wszystkim się budzę i często nie mogę wyjść z domu bo ponad 20 dzików lata mi pod wejściem do klatki o każdej porze dnia i nocy.
- 9 3
-
2023-06-16 11:36
Czytelniczka (2)
O wrażliwym serduszku jest zapewne eko, vege, spinki z kukurydzy, materac ze słomy, bóbr po pępek
- 12 5
-
2023-06-16 14:24
(1)
Bóbr po pepek to lata temu mialy takie Miesne Anie dojczówki.
- 5 1
-
2023-06-17 20:54
I Oksany maładiece
- 0 0
-
2023-06-16 11:30
miasto, czyli kto? Ta żałosna kobieta?
- 4 4
-
2023-06-16 10:39
Wiesz że kiedyś wszędzie rosła puszcza?
- 3 3
-
2023-06-16 10:14
Mów za siebie (6)
Też mieszkam na tym osiedlu od urodzenia przeszło 50 lat i kiedyś dzik to była sensacja teraz to codzienność i to wcale nie miła. Rano idąc do pracy trzeba rozglądać się dookoła czy czasem skądś nie wyskoczą. Nikt na tym osiedlu z kim bym nie rozmawiał nie pogodził się z obecnością dzików. Sprzątanie po nich to robią tylko pracownicy
Też mieszkam na tym osiedlu od urodzenia przeszło 50 lat i kiedyś dzik to była sensacja teraz to codzienność i to wcale nie miła. Rano idąc do pracy trzeba rozglądać się dookoła czy czasem skądś nie wyskoczą. Nikt na tym osiedlu z kim bym nie rozmawiał nie pogodził się z obecnością dzików. Sprzątanie po nich to robią tylko pracownicy spółdzielni i też już mają tego serdecznie dosyć. A skoro nie ma innego sposobu na ten problem no cóż ja jestem zadowolony że wreszcie miasto zaczęło coś robić.
- 26 9
-
2023-06-16 11:31
(5)
Idąc do pracy rozglądasz się czy dzik zza rogu (czy tam z krzaków) nie wyskoczy? Całe osiedle tak robi?
- 8 10
-
2023-06-16 13:48
(1)
Tak właśnie robimy. O każdej porze dnia. Kiedyś bywały wieczorem a teraz przez calą dobę. 4 dorosłe plus 20 młodych.
- 7 0
-
2023-06-16 14:22
No bo faktycznie jest więcej. Z tym nie bede polemizowal, ale nie widze sensownej rozmowy ktora doporwadzila by do dobrych wnioskow dlaczego tak jest, że nagle ich tyle mamy tylko jakies radykalne pomysly. Ale zeby ze strachem po wlasnym osiedlu chodzic to ostatnio jak dresiarze byli epoke temu bylo.
- 3 6
-
2023-06-16 12:01
Nie wiem co robi osiedle. (2)
Ale jego mieszkańcy tak robią. Przynajmniej tych których znam i spotykam.Dzika można spotkać na całym terenie nie ma reguły A ostatnio i o każdej porze dnia. Nie ma co ironizować dziki w mieście są problemem.
- 19 1
-
2023-06-16 14:17
(1)
W parku regana i na plazy pewnie są, ale na osiedlu zupełnie obok lasu? Wy powinniście się z nimi kumplować, macie chate w jednej z najlepszych lokalizacji i dziwicie sie ze troche dzikow czy borsukow sie pojawia? Ja tam jezdze po tych lasach rowerem i tez spotykam rozne sytuacje ale zeby sie ich bac?! 2 razy warknął na mnie duży egzemplarz ale wystarczy dobrze tupnąć i temat z glowy.
- 5 9
-
2023-06-17 00:10
Taaaaa...
Tupnąć...
- 4 1
-
2023-06-16 09:42
Julia skoro tak piszesz to zabierz dziki do domu (1)
- 17 11
-
2023-06-17 15:02
Las to ich dom, który człowiek penetruje kolejnymi osiedlami
- 1 3
-
2023-06-16 09:14
20 lat temu uciekałem na płot szkoły po tym jak rzuciły się w moja stronę dziki
Ale mówisz że teraz kulturalne się zrobiły.
- 30 10
-
2023-06-16 09:06
Nie wiem dlaczego ta opinia została wyróżniona. To rada w stylu dajcie mi ludzi to zrobię.
- 10 8
-
2023-06-16 08:56
To chodź po osiedlu i zbieraj śmieci przy śmietnikach jak jesteś taka mądra/ (2)
- 22 19
-
2023-06-16 09:22
(1)
No przecież mówi, że tak robi. Weź lepiej swoje śmieci wrzucaj do śmietnika i zamykaj wiatę.
- 19 9
-
2023-06-17 07:26
Nie
Nie napisała że tak robi tylko że jak widać śmieci to można je pozbierać. To znaczy ja mogę ty możesz ale nigdzie nie jest napisane że ona może. Co do drugiej części postu masz rację.
- 2 2
-
2023-06-16 08:50
(1)
Dzięki Tobie, jak teraz usłyszę że ktoś mieszka na VII dworze to będę wyobrażał sobie Ace'a Venturę.
- 37 7
-
2023-06-16 09:24
Całe szczęście masz dobrą wyobraźnię i dzięki temu nie przyjdziesz między "dziwaków".
- 5 12
-
2023-06-16 08:50
A co mówią lekarze ?
- 23 14
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.