• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odręczne oznakowanie ostrzega o pieszych na jezdni. Czy kierowcy się do niego zastosują?

Krzysztof Koprowski
29 września 2023, godz. 10:00 
Opinie (153)
  • Oznakowanie poziomie wymalowane przez mieszkańców na ul. Źródlanej.
  • Oznakowanie poziomie wymalowane przez mieszkańców na ul. Źródlanej.
  • Oznakowanie poziomie wymalowane przez mieszkańców na ul. Źródlanej.
  • Oznakowanie poziomie wymalowane przez mieszkańców na ul. Źródlanej.

Mieszkańcy ul. ŹródlanejMapka na Jasieniu wyczekują poprawy bezpieczeństwa ruchu pieszego. W ostatnich tygodniach na jezdni pojawiło się prowizoryczne "oznakowanie" z użyciem farby w spreju. Wąska i kręta droga pozbawiona jest nawet chodnika, choć panuje tutaj wzmożony ruch aut. Urzędnicy proszą mieszkańców, aby uzbroili się w cierpliwość.



Jak oceniasz pomysł oznakowania na ul. Źródlanej?

Jeszcze kilka lat temu ul. Źródlana była peryferyjnie położoną drogą, z której korzystali nieliczni kierowcy.

Budowa nowych osiedli na Górnym Tarasie, a także domów w przyległych miejscowościach (m.in. Otomin, Sulmin czy Niestępowo) sprawiła, że droga stała się popularnym szlakiem, który potrafi się korkować - zwłaszcza gdy dojdzie do wstrzymania ruchu na pobliskiej obwodnicy Trójmiasta.

Nie należy się zatem dziwić mieszkańcom, że przestali się czuć bezpiecznie w sąsiedztwie własnych domostw i na jezdni w ostatnich tygodniach pojawiło się prowizoryczne oznakowanie poziomie:

  • przypominające o ograniczeniu prędkości do 30 km/h
  • ostrzegające o pieszych na jezdni
  • informujące o niebezpiecznym miejscu (wykrzyknik)



Mieszkańcy chcą zmian, urzędnicy sprawdzą organizację ruchu



- Nie mam pojęcia, kto umieścił te napisy na jezdni, ale na naszej ulicy zdecydowanie potrzebne są działania poprawiające bezpieczeństwo ruchu - mówi nam mieszkanka ul. Źródlanej. - Jeszcze kilka lat temu przejeżdżało tu raptem kilka aut na godzinę, a obecnie ruch pojazdów odbywa się bez przerwy, nawet nocą.
Z pytaniem o ewentualną poprawę oznakowania i dodatkowe elementy uspokojenia ruchu zwracamy się do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni:

- Na ul. Źródlanej obowiązuje Strefa Tempo 30, o czym kierowcy są informowania odpowiednimi znakami. Przeanalizujemy, czy wymagają one odnowienia lub uzupełnienia. Zabezpieczymy też obecne progi przed wymijaniem ich poboczem, którym mogą poruszać się również piesi - zapewnia Patryk Rosiński, rzecznik GZDiZ.

Chodnik wpisany na listę realizacji w przyszłości



Ponadto poprawie bezpieczeństwa ruchu służyć będzie powstające właśnie nowe oświetlenie uliczne. Chodnik, którym bardziej są zainteresowani mieszkańcy, również powstanie. Nie wiadomo jednak kiedy - urzędnicy unikają podawania konkretnych terminów.

- Ulica Źródlana znajduje się w programie budowy i modernizacji chodników w Gdańsku. Przewidziana forma realizacji inwestycji to chodnik jednostronny, na odcinku około 1800 m, wzdłuż ogrodów działkowych. Podanie terminu realizacji zadania będzie możliwe po przystąpieniu do wykonania dokumentacji projektowej - informuje Joanna Bieganowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Korek na Źródlanej (5 opinii)

2,5km korek na Źródlanej w Gdańsku do wjazdu na Stężycką . Wszystko z powodu korka na Obwodnicy . Zaraz będzie tam 10km korek bo stoi też Jabłoniowa .
2,5km korek na Źródlanej w Gdańsku do wjazdu na Stężycką . Wszystko z powodu korka na Obwodnicy . Zaraz będzie tam 10km korek bo stoi też Jabłoniowa .

Miejsca

Opinie (153) 3 zablokowane

Wszystkie opinie

  • A wystarczyło zapytać włodarza Gdyni o farbę...komedyja.

    • 10 7

  • Gdynia pożyczy Wam farbę, wystarczy się zgłosić do w-ce prezydenta.

    • 9 3

  • Samowola (5)

    To samowola wg prawa. Nie wolno stawiać swoich znaków i malować na publicznych drogach. Także mieszkańcy do ukarania

    • 18 20

    • (4)

      To nie są znaki

      • 10 5

      • Widze, że ktoś bez prawa jazdy (3)

        Bo zakładam, że gdyby było prawo jazdy to tematy byłyby znajome:

        https://letmegooglethat.com/?q=czy+linie+malowane+na+jezdni+to+tez+znaki

        Prosze kolego/kolezanko. Dokształć się proszę.

        • 3 8

        • Bzdura (2)

          doucz się.

          • 7 3

          • (1)

            Niestety niektórzy to wyjątkowo odporne przypadki na wiedze. Należysz do nich. Piszesz bzdura w żadne sposób nie uargumentowując swojego sposobu rozumienia. Mimo wszystko pozdrawiam

            • 2 6

            • I co, niby policja może teraz łapać tych przekraczających narysowaną 30tkę? Czy może taki malunek obowiązuje niektórych? A może jest to znak, który nie obowiązuje

              • 4 2

  • Opinia wyróżniona

    Teraz wychodzi (14)

    Brak jakichkolwiek dróg alternatywnych w górnym tarasie, najpierw wydają pełno pozwoleń na budowe ,a drogami i komunikacja miejska będziemy martwić się później

    • 123 14

    • Co to za brednie, odrób lekcje. (3)

      Proponuję zapoznać się ustawą Prawo Budowlane.
      Jeśli spełniasz wymogi określone w tej Ustawie (art. 35...), żadnej łaski ci nie robią, muszą wydać pozwolenie na budowę.
      Mają na to 65 dni (500 zł za każdy dzień zwłoki)

      • 16 8

      • Ale odpwiedni plan zagospodarowania juz by zadzialal (2)

        • 10 2

        • Taa, zwłaszcza na sąsiednie gminy, które by chętnie pościągały ludzi

          I oczywiście odszkodowania dla właścicieli terenu niech płaci kto inny niż pomysłodawca, prawda?

          • 3 4

        • Co to ma wspólnego z wydawaniem pozwolenia na budowę ?

          Kto mi zabroni budowy domu na mojej działce budowlanej?

          • 1 0

    • Nieogar jesteś

      I Troll

      • 5 4

    • (2)

      Na jakim gónym tarasie, chłopie? Na prowincji.

      • 4 11

      • Ta droga jest bliżej centrum niż Przymorze i Żabianka... (1)

        • 10 2

        • Trójmiasto to metropolia policentryczna z 4 centrami lokalnymi

          z których jedno to Wrzeszcz a inne to Sopot - więc tu solidnie pojechałeś...

          • 1 3

    • A wiesz kto handluje działkami na Górnym Tarasie? Wygooglaj (1)

      • 2 1

      • Morawiecka?

        • 6 3

    • Nikt nie zmusza do kupowania w takim miejscu

      W rozwiniętych krajach europejskich popyt na takie miejsca leży, więc się buduje w zasięgu cywilizacji

      • 3 7

    • "wydają pełno pozwoleń" - miasto nie może ich nie wydać (2)

      • 8 0

      • (1)

        ale moze budowac drogi, chodniki i pasy rowerowe

        • 5 3

        • Może i buduje, górny taras jest i tak w tym zakresie nadreprezentowany w stosunku do liczby mieszkańców

          Może (i musi) też zajmować się edukacją, kulturą, infrastrukturą inną niż drogowa i tysiącem innych rzeczy. Które może z punktu widzenia osoby przyspawanej do fotela samochodu są nieważne, ale też każdy może mieć swoje zdanie. Więc priorytet drogi do każdego pola, które ktoś irracjonalnie obrał za miejsce zamieszkania, obiektywnie może być na tyle niski, że fan iluzorycznej ciszy, iluzorycznego spokoju i faktycznych niższych cen nieruchomości (za cenę korków) może nie dożyć.

          • 3 2

  • Opinia wyróżniona

    Odpowiednie znaki informujące o strefie tempo dają tyle co nic. (15)

    Np. cała Guderskiego jest strefą tempo 30 - od Przywidzkiej do Świętokrzyskiej, a potrafią tam grzać w różnych miejscach grubo ponad 50. Na takich ulicach powinny być wymalowane znaki na jezdni, bo założę się że większość nawet nie zdaje sobie sprawy że jest w strefie tempo.

    • 33 10

    • Jeszcze gorzej ze strefą zamieszkania. Nikt pieszym nie ustępuje... (4)

      • 17 8

      • Jeszcze gorzej na prostym odcinku poza strefami i przejściami

        Pieszy wchodzi pod koła i ma pretensje

        • 8 7

      • To pieszy ma ustąpić (2)

        Coś ci się pomyliło w deklu.

        • 0 3

        • W strefie zamieszkania?

          Sam się walnij w ten pusty dekiel.

          • 0 0

        • W strefie ... pieszy korzysta z całej szerokości drogi i ma
          pierwszeństwo przed pojazdem oraz osobą poruszającą się przy użyciu urządzenia wspomagającego ruch.
          Dz. U. 2022 poz. 988 z dnia 28 kwietnia 2022 r.

          • 0 0

    • Projekt drogi, a nie znaki (2)

      Ograniczenia najłatwiej egzekwować zwężając drogę tak, by powyżej 30km/h ciężko było wyminąć samochód z naprzeciwka. Tak jak w Sopocie - wyniesione skrzyżowania, wąskie drogi, szerokie chodniki. Da się, tylko trzeba chcieć.

      • 11 1

      • Wystarczyło by regularne egzekwowanie tych przepisów przez odpowiednie organa.

        • 4 1

      • U nas drogi w strefie 30 są zazwyczaj znacznie szersze od zwykłych dróg. Najlepszym przykładem jest np. Abrahama albo Piecewska. Do tego niemal zero progów.

        • 1 3

    • Skoro za zamordowanie kobiety przez wyjeżdżającą z prawidłowo oznakowanej podporządkowanej (2)

      Zapadło uniewinnienie to myślisz, że tu ktoś byłby ukarany? Oznakowanie sobie, a podejście sobie

      • 6 6

      • Nie (1)

        Nie jechała prawidłowo

        • 4 1

        • Prawidłowo oznakowanej, a nie prawidłowo jadącej.

          • 1 0

    • Myśliwska dzwoniła (1)

      Pytała czy strefa 30 to w milach czy węzłach

      • 2 0

      • We wiorstach.

        • 0 0

    • Grzać grubo ponad 50 (1)

      Padlem i leżę i aie śmieje!

      • 0 0

      • Napisałem że ponad 50, bo tyle jest w mieście i jeśli nie wiesz że jesteś w strefie tempo, to powinieneś teoretycznie jechać 50. Więc nawet tych 50 się tam nie trzymają.

        • 1 0

  • (2)

    Ostatnie kilkaset metrów przed rondem to jest masakra, łata na łacie a i tak dziur pełno.

    • 13 1

    • Prawda, raz tam pojechałem, bo faktycznie jest nieco skrót ale po tym jednym razie sobie darowałem. Jak ktoś tam grzeje szybciej niż 30-40 to musi mieć coś z głową albo służbowy samochód.

      • 5 0

    • I dzięki temu chociaż trochę samochody muszą zwolnić. Tam prawie nikt nie przestrzega ograniczenia szybkości.

      • 1 0

  • Szpilek

    Kurcze myślałem z początku,że to 30 oznacza 30 potrąceń czyli rannych i zabitych na tej drodze.

    • 5 4

  • Bardzo ładne oznaczenia naturalistyczne, nie zakłócają harmonii przestrzeni powietrznej, doskonale komponują się z otaczającym ruralistycznym krajobrazem nie stając się niepotrzebną dominantą. Oznaczenia te przywołują na myśl czas letni okresu 1994-1998, gdy żółta farba była szczególnie popularna wśród lokalnych artystów oraz producentów opakowań kartonowych.

    • 12 1

  • takiego Bgangladeszu jak na południu Gdańska (13)

    to nie ma nigdzie. Chodnik powstanie ale nie wiadomo kiedy.

    • 41 4

    • Problem w tym, że tam jest kilka domow (5)

      Jest to na granicy miasta i tam mało ludzi mieszka. Miasto nie ma pieniędzy na większe inwestycje, a ty chcesz chodnika na 4 pieszych dziennie

      • 2 10

      • Ty głupi jesteś czy co ? Tam już jest pełno bloków i domów. Kiedyś tam można było rowerem śmignąć do otomina, dzisiaj jest pełno samochodów i zayczajnie niebezpiecznie. Było najpierw wybudować chodnik, poszerzyć, pas dla rowerów. Zrobić boczne połączenia ulicami a potem budować molochy jak Optima itp

        • 12 0

      • Zgadza się.

        • 2 1

      • Kwestia priorytetów. (1)

        Chodnik powinien powstać przed asfaltową drogą, po której jadą 4 samochody dziennie.

        • 2 3

        • 4 samochody to tam jada co 30 sekund, jestes oderwany od rzeczywistosci

          • 3 0

      • Przy Świętokrzyskiej i jabłoniowej pewnie wg Ciebie

        też jest kilka domów i mało ludzi mieszka, a sytuacja taka sama.

        • 5 0

    • (2)

      po co ci tam chodnik. to droga osiedlowa, a nie tor wyścigowy dla samochodziarzy

      • 0 9

      • To weź im to powiedz, bo coś nie zauważyli...

        • 4 0

      • To tym bardziej powinien być chodnik.

        Takiego czegoś, że jest ulica a nie ma chodników nie widziałem w zadnym innym mieście a tutaj to norma. Stąd porównamie do Bangladeszu, może z krzywdą dla tego kraju.

        • 4 0

    • W każdym mieście znajdziesz (1)

      dziesiątki takich miejsc, nie pisz bzdur

      • 1 2

      • Podaj te miasta. Bo ja w żadnym nie widziałem.

        • 3 0

    • pomyślałem o tym samym jadąc wczoraj wieczorem na skrzyżowaniu Podmiejska -Trakt na wysokości kanału Raduni

      Już był prawie zmierzch, samochody jadące z góry i pod górkę oślepiające siebie nawzajem, do tego środkiem mijały jakieś jednoślady. A żeby było weselej to na to tragiczne przejście-przejazd ładowali się na chama piesi a co gorsza rowerzyści z większa prędkością i bez oświetlenia lub z jakąś diodą na starej baterii, których kompletnie nie widać z pozycji kierowcy samochodu. Piszę że piesi na chama, nie dlatego że to moi wrogowie tylko zę ich po prostu nie widać po ciemku gdy naprzeciw stoi samochó z reflektorami bijącymi po oczach (duży spadek terenu). A ponieważ piesi naczytali się tym jakie to uprawnienia dostali z przechodzeniem przez jezdnię to niektórzy zatracili jakiekolwiek instynkty samozachowawcze i wkraczają na jezdnie bez zahcowania ostrożności i upewnienia się, że zostali dostrzeżeni.

      • 3 0

    • Tak naprawdę to całe pomorskie przypomina Bangladesz

      droga np. z Kolbud do Przywidza to jakiś dramat, strach jechać nawet terenówką

      • 2 0

  • Nie ma czegos takiego jak prowizoryczne oznakowanie, to bzdura (1)

    Natomiast za ten chaos drogowy odpowiadają urzędnicy z GZDIZ, którzy nie dostosowują i nie planują odpowiedniego układu drogowego do nowych osiedli, a i że starymi mają problem.

    • 29 4

    • Prowizoryczne

      bo pewnie jakiś wkurzony mieszkaniec wysprejował za swoje w swoim czasie

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane