• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Odwiedzamy budowę S7. Gotowa konstrukcja nośna mostu na Wiśle

Maciej Naskręt
28 maja 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejne kilometry ekspresówki do Warszawy gotowe

Na budowie drogi ekspresowej S7 z Gdańska do Elbląga zakończono realizację konstrukcji nośnej mostu na Wiśle. Teraz rozpoczną się tam prace wykończeniowe. 40-kilometrowa trasa ma być gotowa jesienią tego roku.



Czy oddanie drogi S7 ułatwi Ci podróże?

W poniedziałek zakończył się proces betonowania mostu w Kiezmarku - wykonywania konstrukcji nośnej obiektu. To oznacza zakończenie najtrudniejszego etapu prac na tym obiekcie. Przy tej okazji budowlańcy mogą również świętować. Ostatnie betonowanie obiektu znaczy tyle samo, co ulokowanie wiechy na budynku. Na wieczór na budowie zaplanowano małe uroczystości dla pracowników.

Ok. 140 tys. ton - tyle ważyć będzie most w Kiezmarku, który powstaje w ramach budowy drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga. By wykonać obiekt, prawie 5 tys. ciężarówek musiało dowieźć gotowy beton. Było to możliwe dzięki wybudowaniu w pobliżu budowanego mostu mieszalni kruszyw.

- Nowy most zostanie oddany do ruchu pod koniec kontraktu - w październiku 2018 r. - mówi Piotr Michalski, rzecznik prasowy gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowany wciąż obiekt ma 12 przęseł prawie 1000 m długości. Natomiast istniejący most na rzece Wiśle w Kiezmarku, po którym poruszają się obecnie kierowcy, zostanie przeznaczony do potrzeb ruchu lokalnego.

Nowa trasa w Kiezmarku pobiegnie nowym śladem. Istniejący most będzie obsługiwał ruch lokalny. Nowa trasa w Kiezmarku pobiegnie nowym śladem. Istniejący most będzie obsługiwał ruch lokalny.

Szybciej pojedziemy w czerwcu



Dobre wieści dla tych, którzy zamierzają latem pojechać przez Żuławy z lub do Trójmiasta. W czerwcu wykonawca powinien udostępnić kierowcom ok. 7 km odcinek ekspresówki - od końca obwodnicy południowej w Koszwałach do mostu w Kiezmarku. Dzięki temu będzie można zaoszczędzić nawet 10 minut.

To poprawi płynność i bezpieczeństwo ruchu na tej trasie do czasu uruchomienia w całości drogi ekspresowej S7 między Trójmiastem a Elblągiem.

Zakres prowadzonych prac. Zakres prowadzonych prac.

W 25 minut z Trójmiasta do Elbląga



Trwająca od 2015 roku budowa drogi ekspresowej z Gdańska do Elbląga została podzielona na dwa odcinki, z których każdy liczy po ok. 20 km. Inwestorem jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Pierwszy odcinek - z Koszwał do Nowego Dworu Gdańskiego - buduje czeska firma Metrostav, która dostanie za to 1,335 mld zł (netto), czyli ok. 66 mln zł za kilometr. Kolejny odcinek budowany przez Budimex, zaczyna się w Nowym Dworze Gdańskim, a kończy w Kazimierzowie pod Elblągiem. Tutaj kontrakt opiewa na 1,281 mld zł (netto), co daje 64 mln zł za kilometr.

Wysokie koszty budowy wynikają z trudnych warunków geologicznych na Żuławach, bowiem droga przebiegać będzie po gruntach podmokłych, które trzeba wzmacniać, a miejscami budować estakady.

Inwestycja ma być gotowa jesienią tego roku, ale pojawiają się sygnały, że może nastąpić to szybciej. Ciekawostką jest fakt, że dla generalnych wykonawców pracuje ok. pół tysiąca firm oferujących usługi, dostawy i prace budowlane.

Miejsca

Opinie (157) 4 zablokowane

  • ta (2)

    wszystko fajnie, tylko ten most ma inną długość, inną liczbę przęseł. nierzetelny artykul.

    • 0 0

    • (1)

      A jaką ma długość i ile przęseł?

      • 1 0

      • ta

        już poprawili, uff

        • 0 0

  • "Na wieczór na budowie zaplanowano małe uroczystości dla pracowników" - małe? Oj tu pan redaktor się myli..

    • 1 0

  • Tak patrze na wyniki sondy i mam wrażenie że na tym portalu siedza same słoiki :)

    • 1 5

  • Metrostav ładnie sobie poradził.

    • 1 1

  • 5 mld zł (netto) minimum dla wygody blachosmrodów zamiast inwestowac w kolej komunikacje kolejową!!! (1)

    Uruchomic szybkie połaczenia do Elbląga i dotowac by były tanie bilety!

    • 0 8

    • Jedno nie powinno wykluczać drugiego. Powinnismy mieć S6, S7, A1, S20 Gdynia-Chwaszczyno ORAZ często taktowaną kolej aglomeracyjną do Elbląga, Nowego Dworu, Malborka, Tczewa, Starogardu, Kościerzyny, Kartuz, Lęborka, Pucka i Władysławowa. Wtedy będzie można mówić o metropolii gdańskiej...

      • 2 0

  • witam

    więcej torów i kolei
    i żeby można było dojechać

    • 2 0

  • Zagorzały pisowiec (2)

    Dzięki bogu za pis nareszcie coś w tym kraju zmienia sie na lepsze. Popaprańcy z po noe zdążyli wszystkiego rozkraść i zepsuć .Brawo pis za wszystko!!!!!

    • 1 1

    • bzdura (1)

      umowa na budowę została podpisana w roku 2015 , czyli jeszcze za PO. Wówczas zabezpieczono środki finansowe krajowe i unijne. Teraz po prostu kończą budowę. Miarą tego co dla Pomorza zrobiło PiS jest zablokowanie przetargu na S 6 na odcinku od Sianowa do Bożego Pola Wielkiego. Jest to o tyle dziwne, że na odcinku Goleniów - Sianów droga S 6 powstaje . Tutaj jednak umowa została również podpisana za PO , też w roku 2015.

      • 1 1

      • Wszystko niby za PO a dopiero teraz wszystko się dzieję hahaha

        • 1 0

  • To nic nie da.

    Kierowcy z NE zablokują lewy pas jadąc 40km/h i tyle sobie pojedziecie.

    • 1 1

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Betonowanie ostatniego fragmentu mostu w Kiezmarku

    powinni poświęcic i nadać imie pana Lecha Kaczyńskiego, żeby pokazać tym gdańszczanom z po gdzie ich miejsce

    • 0 0

  • Oooo prosze ile weków sie cieszy

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane