- 1 Solorz otworzył stację wodoru w Gdańsku (138 opinii)
- 2 Ponad 20 tys. zł za kurs taksówką (256 opinii)
- 3 Bursztynowy Ołtarz z nowymi elementami (87 opinii)
- 4 Będą trzy pasy na Obwodnicy Trójmiasta? (446 opinii)
- 5 Pili, zażywali narkotyki i wsiadali za kółko (89 opinii)
- 6 Rajska znowu deptakiem, ale tylko na chwilę (70 opinii)
Odwieszenia poboru do wojska chcą zwłaszcza ci, których on nie dotyczy
Dwoje na pięcioro dorosłych Polaków chce odwieszenia służby wojskowej - to wnioski płynące z sondażu United Surveys dla "Dziennika Gazety Prawnej" i RMF FM. Co ciekawe, największa liczba głosujących za poborem to osoby, których on nie dotyczy, czyli w wieku 50-69 lat.
I choć żołnierze zapowiadają, że powołań powinni spodziewać się raczej nieliczni cywile i to z reguły ci, którzy mają przydatne z punktu widzenia armii wykształcenie, to sam pomysł wzbudził spore kontrowersje.
Zdecydowana większość naszych czytelników uważa, że wspomniane ćwiczenia powinny być tylko dla chętnych:
A w przypadku otrzymania obowiązkowego wezwania, ponad 60 proc. osób głosujących "zrobiłoby wszystko", żeby się od nich wymigać:
Odwieszenia służby wojskowej chcą ci, których to nie dotyczy
W sondażu United Surveys dla "Dziennika Gazety Prawnej" i RMF FM wynika tymczasem, że... ponad połowa pytanych Polaków chciałaby powrotu obowiązkowej służby wojskowej.
DGP zwraca jednak uwagę, że "najbardziej "za" są ci, których już to nie dotyczy", czyli osoby w wieku 50-69 lat. Przywrócenia poboru chce też 40 proc. pytanych kobiet, z czego trzy na cztery pytane wskazały, że obejmować ma on ma wyłącznie mężczyzn.
Jak jednak zauważa DGP, im młodsi pytani, tym zmienia się ta proporcja: respondenci poniżej 29. roku życia częściej deklarowali, że pobór powinien dotyczyć obu płci.
Poparcie dla obowiązkowej służby wojskowej było także wyższe na wsiach (46 proc.) niż w dużych miastach (30 proc. pytanych).
Opinie (752) ponad 100 zablokowanych
-
2023-02-16 07:13
Opinia wyróżniona
(96)
Jak słyszę, że obowiązek jest dla mnie, ale już nie dla polityka czy urzędnika to ja dziękuję, postoje obok!
- 738 45
-
2023-04-24 11:41
tak jak syn Rzecznika Kremla Pieskowa
też nie zgłosił się do mobilizacji - straszył koneksjami
- 0 0
-
2023-02-16 18:57
(1)
Widzę że się machanie szabelkom po nas źle skończy.
- 0 1
-
2023-02-16 19:37
A po polsku możesz powtórzyć?
- 1 1
-
2023-02-16 18:26
Proszę pani, a on nie chce isć na szkolenie, to czemu ja mam isc?
Komentarz na poziomie podstawówki. Jest wojna. To, że jeszcze nie siedzisz w okopie to tylko dlatego, że ruscy są tak głupi, Ukraińcy obronili Kijów, a prezydent nie uciekł do Rumunii.
- 0 1
-
2023-02-16 15:20
(1)
Czy te ankiety nie robili agenci CIA oraz agenci Izraela dla których wzajemne wyniszczanie narodów z dala od ich terytoriów jest dla nich korzystne a nawet potrzebne ?.
- 0 2
-
2023-02-16 16:14
goje mają służyć ludowi wybranemu
Akwarelista myślał podobnie
- 0 2
-
2023-02-16 11:53
(10)
Dobrze. Kto obroni społeczeństwo, granic RP przed atakiem wroga ? Gdybys mógł, to tak konkretnie napisz kto cie obroni ?!
- 3 8
-
2023-02-16 12:11
Przepraszam, to na co idą miliardy z podatków? (9)
Gdzie WOT Macierewicza, że PiS chce teraz szkolić 38 letniego Nowaka i 47 letniego Kowalskiego? Gdzie armia zawodowa?
- 10 3
-
2023-02-16 12:57
(8)
Nadal brak konkretnej odpowiedzi. Każdy kraj potrzebuje armii. To Poprzednicy zlikwidowali jednostki wojskowe - czyli twoim zdaniem tutaj oszczędzili i zarobili wyprzedając państwowe mienie kupione z twoich podatków. Gdzie są te pieniądze? Nie chcesz o tym dyskutować. Jeszcze raz zapytam - kto cie obroni ?! Skup sie na tym !
- 4 5
-
2023-02-16 23:13
To Poprzednicy zlikwidowali jednostki wojskowe (1)
Ileż można powielać te brednie??? Nie likwidowali tylko scalali małe jednostki w większe. Likwidowali ew. niepotrzebne już koszary. W wyniku tych ruchów nie został zlikwidowany żaden żołnierski etat, więc po co to ciągłe pieprzenie bzdur?!
- 1 0
-
2023-02-17 11:38
Wtf ?! Nie potraficie napisać 2 zdań bez zaprzeczenia sobie? Co z wami jest? Tak, likwidowali niepotrzebne JW i zrobili na tym dobry biznes. Wszystko likwidowali co im było na dany dzien niepotrzebne. Etatów poleciało tez bardzo duzo. Po co to powtarzać ? Może dotrze do ciebie jak funkcjonował kraj za rządów dzisiejszej opozycji, a jak funkcjonuje teraz ? I to nie ja zacząłem tą polityczną przepychankę oskarżając obecny rząd, bo się należy.
- 0 0
-
2023-02-16 16:04
niech się bronią ci co kozacza - ja nie ma nic do gadania gdy podejmują decyzję więc wiesz , mogą się pie..ić , ja nie mam zamiaru płacić życiem za czyjąś głupotę ! to nie czasy średniowiecza choć wówczas walczono bardziej honorowo i nawet Król był na polu bitwy a nie w bunkrze daleko od pola walki
- 1 2
-
2023-02-16 13:24
Idź i zadaj to pytanie Macierewiczowi i Błaszczakowi, bo to oni przeżarli miliardy złotych które powinno iść na wojsko. (4)
Więc pytam raz jeszcze, po co WOT Macierewicza i gdzie regularne, dobrze uzbrojone wojsko za te miliardy złotych rocznie wydane przez osiem ostatnich lat?
- 5 2
-
2023-02-16 14:04
(2)
Czyli zgadzasz się ze mną, ze potrzebne jest szkolenie wojskowe dla obywateli, bo Polska armia i WOT, nie wystarczy do obrony przed atakiem wroga. No chyba ze najeźdźcom powiesz ze WOT miał cię chronić i idzcie walczyć z nimi ;) banda dzieciaków udających dorosłych.
- 2 4
-
2023-02-16 16:13
Nie (1)
Jest potrzebne przeszkolenie obywateli, bo to zwiększa bezpieczeństwo kraju. Zapewnia mięs... poborowych i zwiększa potencjał obronny :) Chyba przyznasz mi rację, że lepiej mieć 38 mln ludzi umiejących obsługiwać broń, mających jako takie pojęcie o fachu żołnierskim, niż mieć tylko 300 tyś zawodowych i wot. wot jest wsparciem dla zawodowych, a nie
Jest potrzebne przeszkolenie obywateli, bo to zwiększa bezpieczeństwo kraju. Zapewnia mięs... poborowych i zwiększa potencjał obronny :) Chyba przyznasz mi rację, że lepiej mieć 38 mln ludzi umiejących obsługiwać broń, mających jako takie pojęcie o fachu żołnierskim, niż mieć tylko 300 tyś zawodowych i wot. wot jest wsparciem dla zawodowych, a nie jednostką stricte bojową. Ta "banda dzieciaków udających dorosłych" w zawodach rozkłada zawodowców na łopatki, bo to w większości pasjonaci, którzy za swoją służbę dostają grosze
- 1 2
-
2023-02-16 17:33
Sorry ale nie rozumiem twojej odpowiedzi. Napisałem, ze jest potrzebne przeszkolenie wojskowe, a ty mi ze się nie zgadzasz ze mną, ale jest potrzebne przeszkolenie ;) Wot bym wykorzystał do szkolenia poborowych pod okiem oficerów armii polskiej. Ci co uważają, ze kraj obroni się samą armia czy WOTem jest dużym dzieciakiem udającym dorosłego ( ja
Sorry ale nie rozumiem twojej odpowiedzi. Napisałem, ze jest potrzebne przeszkolenie wojskowe, a ty mi ze się nie zgadzasz ze mną, ale jest potrzebne przeszkolenie ;) Wot bym wykorzystał do szkolenia poborowych pod okiem oficerów armii polskiej. Ci co uważają, ze kraj obroni się samą armia czy WOTem jest dużym dzieciakiem udającym dorosłego ( ja nie chce, bo nie ) Żołnierz przeszkolony nie będzie żadnym mięsem, ale ten bez szkolenia zapewne nim będzie, bo na cos bedzie się musiał przydać. Oczywiście ten cały pobór jest z d. Nie ma do tego warunków, konkretnego planu szkolenia, ale mieszanie w głowach jest. Dzisiejszy świat kredek i flamastrów.
- 1 1
-
2023-02-16 13:46
WOT ma inne zadania niż zawodowe wojsko
Zapoznaj się z tematem, zanim wypowiesz się publicznie, a nie opowiadasz bzdury
- 3 5
-
2023-02-16 10:56
Panie szym (4)
"Przywrócenia poboru chce też 40 proc. pytanych kobiet, z czego trzy na cztery pytane wskazały, że obejmować ma on ma wyłącznie mężczyzn"
Co za absurdalne manipulatorskie podsumowanie. A kogo mają wskazywać kobiety ? Kobiety, matki malych dzieci mają isc i mordowac inne kobiety i matki w wojnie ego jakiegos psychopatycznego faceta?"Przywrócenia poboru chce też 40 proc. pytanych kobiet, z czego trzy na cztery pytane wskazały, że obejmować ma on ma wyłącznie mężczyzn"
Co za absurdalne manipulatorskie podsumowanie. A kogo mają wskazywać kobiety ? Kobiety, matki malych dzieci mają isc i mordowac inne kobiety i matki w wojnie ego jakiegos psychopatycznego faceta? Wywolujecie wojny, nie potraficie panowac nad agresja i lubujecie sie w przemocy wobec slabszych takze kobiet i dzieci, to sobie sie w nich mordujcie i umierajcie.
Autor wstydzi sie podpisac pod tymi mizoginistycznymi dywagacjami imieniem i nazwiskiem ?- 4 21
-
2023-02-16 13:07
taaaa matki (3)
przy dzietności 1.3, to bardzo dużo tych matek. Zaznaczyć trzeba, że dziś kobieta pierwsze dziecko rodzi późno, bo w okolicach trzydziestki, a służba wojskowa obejmuje raczej młodszych ludzi. Deal with it feminiuńko
- 12 2
-
2023-02-16 17:41
To postaraj sie trochę incelu (2)
W niewoli nawet zwierzęta nie chcą sie rozmnażać. Uwazasz ze obrażanie kobiet, argument siły, przemoc domowa i piekło systemowe jakie zgotowano kobietom ( w tym przesladowanie w sądach rodzinnych) spowodują że kobiety nagle zechcą zakladac rodziny i tkwic jak niewolnice z oprawcami ? Wasz czas sie skonczył
A w wojnach które rozpętaliscie sami sobie gińcie- 3 3
-
2023-02-16 19:28
Niunio, nie narzekam na brak chętnych panienek XD (1)
O jakim obrażaniu mówisz i jakim argumencie siły? Jak Cię facet w domu tłucze, to tylko dlatego, że tak sobie wybrałaś. To systemowe piekło kobiet gdzie jest, bo z tego co wiem, to kobiety nigdy w historii nie miały lepiej i nigdy nie były tak uprzywilejowane, jak w dzisiejszej Polsce. Prześladowanie w sądach, to kobiety sprawiają mężczyznom. To
O jakim obrażaniu mówisz i jakim argumencie siły? Jak Cię facet w domu tłucze, to tylko dlatego, że tak sobie wybrałaś. To systemowe piekło kobiet gdzie jest, bo z tego co wiem, to kobiety nigdy w historii nie miały lepiej i nigdy nie były tak uprzywilejowane, jak w dzisiejszej Polsce. Prześladowanie w sądach, to kobiety sprawiają mężczyznom. To kobietom przeważnie przy rozwodzie przyznana jest pełna opieka i dodatkowo alimenty. Kobiety mogą izolować dziecko od ojca i nikt im nic nie zrobi. A wiesz dlaczego? Bo prawo nie jest równe dla obu płci. Współczuję Ci, że uważasz, że meżczyźni są oprawcami kobiet. Musisz być naprawdę skrzywdzoną i smutną osobą. Z taką nikt nie zechce założyć rodziny, nawet, gdyby była ostatnią osobą na świecie.
- 4 1
-
2023-02-16 21:50
.jpg się nie liczą piwniczniaku.
- 0 2
-
2023-02-16 10:40
Nie wiem
O jakich urzędnikach mówisz ale spora część pracowników "budżetówki", czyli też urzędnicy, ma wydane pracownicze karty mobilizacyjne i w razie czego to nie unikną jakiejś formy powołania. Co do polityków to wszystko zależy od ich godności...zawsze mogą uciec do Rumunii jak w 39.
- 3 7
-
2023-02-16 10:35
Właśnie (1)
Niech świecą przykładem wszyscy politycy i pokażą jak służą Ojczyźnie w szeregach armii.
Tylko, że oni niestety zgodnie z ustawą są zwolnieni z obowiàzku służby wojskowej a szkoda- 10 2
-
2023-02-16 15:58
Przepraszam ale zapytam
Dlaczego politycy mieli by ryzykować skoro na polityków wybraliście krętaczy, kombinatorów i złodziei?
Wy nawet nie potraficie powiązać przyczyny że skutkiem?
Chyba logiczne jest że to was wyślą i wy uwierzycie że walczycie dla siebie a nie za nich?- 3 0
-
2023-02-16 08:09
Polityk, urzędnik i ksiądz będą bronić, ale majątku zgromadzonego na zagranicznych kontach. (1)
Ty w kamasze i do okopu, oni zimne drinki na plaży w San Escobar.
- 25 5
-
2023-02-16 09:37
najlepszym przykladem tych europejskich wartosci jest nowy kandydat do UE, twardziele z gestapo chodza w malych grupach po miastach i "rekrutuja" nie patriotycznych obywateli na ulicy i zaciaga sila do samochodow a rodziny naczelnych i oligarchow za granica siedza, konta z mamona za granica juz gotowe w razie czego
- 4 6
-
2023-02-16 08:07
Żaden przeciętny urzędnik nie był nigdy zwolniony ze służby.
Chyba że mówimy np. o ministrach, wojewoda h czy prezydentach miast. To po pierwsze. Po drugie do wojska bierze się młodych ludzi. Urzędnikami wyższego szczebla zostają ludzie dojrzali. Wskaż mi choćby prezydenta miasta w Polsce poniżej trzydziestki. Nawet za komuny gdy armia liczyla 450 tysięcy do woja nie szedł kazdy a takiej armii nikt w Polsce nie zbuduje.
- 9 21
-
2023-02-16 07:34
(24)
Ja już zacząłem szukać pracy za granicą, mam nadzieję, że do końca roku uda mi się stąd wyjechać. Koniec płacenia na 500+, dodatkowe emerytury i inne patologie rozdzwnicze, niech beneficjenci programów socjalnych idą sobie do wojska. Mi ten kraj nic nie dał, nie zamierzam nadstawiać za niego karku.
- 93 15
-
2023-02-16 15:40
Spadaj putinowski czopku.
- 0 4
-
2023-02-16 12:58
no tak (1)
w końcu tylko za darmo się uczyłeś całe życie, do lekarza chodziłeś na nfz, służby mundurowe zapewniały bezpieczeństwo, za darmo możesz jeździć swoim gruzem po publicznych drogach, ale dalej p**dol, że nic nie dostałeś od "tenkraju". Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest to sfinansowane z podatków, jednak możesz korzystać z publicznych dóbr do
w końcu tylko za darmo się uczyłeś całe życie, do lekarza chodziłeś na nfz, służby mundurowe zapewniały bezpieczeństwo, za darmo możesz jeździć swoim gruzem po publicznych drogach, ale dalej p**dol, że nic nie dostałeś od "tenkraju". Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest to sfinansowane z podatków, jednak możesz korzystać z publicznych dóbr do woli. Co więcej, wydatki socjalne za granicą do której Ci tak tęskno są jeszcze większe, tak samo jak obciążenia podatkowe. Widać, że za granicą, to byłeś tylko na sitibrejku, czy innym last minyt
- 5 6
-
2023-02-16 23:35
sorry, ale przymusowe gnicie w kolchozie z waszym rozwydrzonym bylem i tepa baba ktora zarabia mniej niz miesieczne wyzywienie mojego psa to nie nauka tylko tortura
- 0 0
-
2023-02-16 09:42
(1)
Jedź jedź. Całe stado uchodźców już czeka na osła żeby na nich pracował.
- 9 17
-
2023-02-16 10:19
Zupełnie jak nasza bezrobotna patologia PiSowska, gdzie widzisz różnicę poza zarobkami?
- 16 1
-
2023-02-16 08:57
(4)
Powodzenia za granicą. Polecam bogatą Norwegię.
Ze swojej magisterki będziesz mógł tam zrobić origami.
Zobaczysz jak to fajnie być obywatelem trzeciej kategorii, traktowanym jako tania siła robocza.- 16 26
-
2023-02-16 10:49
(1)
Mam kilka ładnych lat doświadczenia na stanowisku kierowniczym i w zarządzaniu projektami. W Polsce też moja magisterka nie dała mi pracy. Przez darmowe szkolniatwo wyższe, każdy u nas ma bezwartościowego magistra.
- 9 9
-
2023-02-16 13:01
problemem nie jest to, że jest ono darmowe, tylko to, że przyjmują tam wszystkich jak leci, przez co zaniżany jest poziom edukacji.
- 5 2
-
2023-02-16 10:20
Dokładnie
Polacy są obywatelami trzeciej kategori bo drudzy są Arabii
- 3 15
-
2023-02-16 09:43
Noo.. tak, tutaj jesteś panem.. od wypłaty do wypłaty.
- 30 2
-
2023-02-16 08:25
(4)
w końcu, długo na to czekaliśmy. nikt płakać za tobą nie bedzie.
- 8 31
-
2023-02-16 16:02
a ty gdzie za granice ? do Lądka Zdrój ?
- 0 0
-
2023-02-16 09:02
O lekarzach też gadaliscie - niech jadą. (2)
Nauczycieli też pogoniliście i zastąpiliście księżmi. Niedługo nie będzie miał kto na was zasuwać.
- 43 8
-
2023-02-16 10:58
Bo oni myślą, że to kaczyński daje im swoje pieniądze. Trudno w to uwierzyć, ale prości ludzie naprawdę tak myślą. (1)
- 25 2
-
2023-02-16 11:36
Bo tak im wmawia Hanka Koreanka w TVP dezInfo.
PiS dał pieniądze, a tamci wam zabiorą!
- 13 2
-
2023-02-16 08:20
(8)
Bo za granicą nie płacisz głupich podatków itd. Cudze chwalicie swego nie znacie. Jedź i zobacz
- 26 40
-
2023-02-16 09:42
Nie słyszałem żeby na zachodzie robili takie wałki bezkarnie jak w Polsce. (4)
Wille dla ziomeczków, zawyżona sztucznie marża na paliwo, wysokie ceny ropy, gazu, węgla przy niskich cenach surowców na giełdach światowych, kupowanie maseczek bez atestu od kolegi narciarza, sprzedaż gruntów zakupionych od zaprzyjaźnionego proboszcza, produkcja makulatury wyborczej.. Tam politycy wylatują z rządu za mniejsze przewinienia, w
Wille dla ziomeczków, zawyżona sztucznie marża na paliwo, wysokie ceny ropy, gazu, węgla przy niskich cenach surowców na giełdach światowych, kupowanie maseczek bez atestu od kolegi narciarza, sprzedaż gruntów zakupionych od zaprzyjaźnionego proboszcza, produkcja makulatury wyborczej.. Tam politycy wylatują z rządu za mniejsze przewinienia, w Polsce śpiewają w TVPiS - nic się nie stało, Polacy nic się nie stało..
I co najważniejsze, tam podatki idą na to co powinny, nie na produkcję oligarchów jedynej słusznej partii i kupowanie głosów wyborczych niepracującej patologii.- 39 6
-
2023-02-16 12:50
to mało wiesz o zagranicy (3)
- 9 9
-
2023-02-16 13:21
Ty wiesz tyle, ile ci TVPiS powie. (2)
Bo najdalej za granicą, to byłeś za granicą Kolbud.
- 11 10
-
2023-02-16 15:12
Nie tvpis, tylko szwagier
"Frau Kanzlerin!" z dumą i szacunkiem. A wały takie kręcą, że teraz trzeba leopardy do ukrainy wysyłać.
- 3 2
-
2023-02-16 13:40
zabłysnąłeś jak chrząstka w salcesonie
- 6 3
-
2023-02-16 08:25
(2)
hehe, ciemny kodziarz tego nei rozumie. Tam nie dość że bedzie płacił na socjal dla arabów to jeszcze bedą nim pomiatac jak to emigrantem:))))
- 28 39
-
2023-02-16 09:03
Pomiatają tylko takimi jak ty - leniwych, bez jakiejkolwiek wiedzy, którzy czekają tylko na dodatki ale w ojro :)
- 24 4
-
2023-02-16 08:42
Byłeś, że wiesz? Czy powtarzasz narrację Hanki Koreanki z TVP dezInfo jak mantrę?
- 42 13
-
2023-02-16 07:34
(42)
To idź na urzędnika, polityka. Ja się nie uważam za gorszego bo byłem w wojsku.
- 25 95
-
2023-02-16 14:05
Nikt nie mówi że jesteś jakiś gorszy , problem polega na tym że powinniśmy być wszyscy równi wobec obowiązku wobec Ojczyzny . Gdyby politycy w razie zagrożenia musieli stanąć w jednym szeregu ze wszystkimi to może i zrobiliby więcej by tego zagrożenia uniknąć a przy wydawaniu rozkazów nie traktowali by żołnierzy jako siła żywa na polu bitwy . Jak
Nikt nie mówi że jesteś jakiś gorszy , problem polega na tym że powinniśmy być wszyscy równi wobec obowiązku wobec Ojczyzny . Gdyby politycy w razie zagrożenia musieli stanąć w jednym szeregu ze wszystkimi to może i zrobiliby więcej by tego zagrożenia uniknąć a przy wydawaniu rozkazów nie traktowali by żołnierzy jako siła żywa na polu bitwy . Jak widać z historii konfliktów często ta siła żywa staję się siłą martwą na skutek nierozważnych albo wręcz głupich rozkazów tych którzy w pierwszych szeregach stawać nie muszą . Nie rozumiem dlaczego np. poseł Jaki , Poręba ,Czarnecki , Szczerba , Joński Dziambor czy Kowalski nie mieliby stanąć w jednym szeregu ze mną i Tobą
- 13 0
-
2023-02-16 07:58
(34)
Wojsko ma kilka zalet. M.in. z niewyzbieranych ciamajd robi ogarniętych facetów i uczy się zbytnio ze sobą nie pieścić.
- 35 137
-
2023-02-17 03:11
Z mojego kolegi
Zrobiono człowieka niepełnosprawnego... Nie jestem pewien czy warto ryzykować
- 0 0
-
2023-02-16 17:00
Właśnie widać ilu męskich januszy z bebechami od browarów jest. Ociekają aż męskością po tym wojsku hahaha
- 3 0
-
2023-02-16 16:09
albo martwych
albo degeneruje jak kazde wiezienie
- 2 0
-
2023-02-16 14:53
Bzdura. Wojsko nikogo jeszcze nie wyprostowało.
- 4 2
-
2023-02-16 14:25
Be.ze.du.ra...
@Aldis, na bank nie byłeś szwejem.
- 3 0
-
2023-02-16 14:06
tam gdzie kończy się logika zaczyna się wojsko- znam to z własnego przymusowego obowiązku
- 9 0
-
2023-02-16 14:00
Buhaha (2)
Uczy ślepego wykonywania obowiązków. Nauczyć się tam możesz jak idealnie posłać łóżko i umyć kibel. Pewności siebie nie uczy tylko psychicznego buta, a jak kogoś taki zabije na wojnie albo zobaczy ciało w kawałkach o wraca i Nigdy do siebie dochodzi psychicznie!
Znasz kogoś normalnego który strzela w lep z karabinu drugiemu człowiekowi tylkoUczy ślepego wykonywania obowiązków. Nauczyć się tam możesz jak idealnie posłać łóżko i umyć kibel. Pewności siebie nie uczy tylko psychicznego buta, a jak kogoś taki zabije na wojnie albo zobaczy ciało w kawałkach o wraca i Nigdy do siebie dochodzi psychicznie!
Znasz kogoś normalnego który strzela w lep z karabinu drugiemu człowiekowi tylko dlatego że jego dowódca powiedział mu ze to wróg! I jest normalnym ojcem rodziny, przytula żonę, głaszcze dzieci i czyta im bajkę o koniu na dobranoc? Ludzie nie są maszynami!- 14 1
-
2023-02-16 14:32
Lep... to może być na muchy.
Łeb! Łbie.- 4 1
-
2023-02-16 14:06
Podstawą funkcjonowania wojska jest hierarchia, a więc wykonywanie rozkazów przełożonego
- 5 8
-
2023-02-16 09:00
(3)
A z niektórych ciamajd, które mimo ciamajdowatości mogłyby w cywilny sposób przysłużyć się narodowi zrobi wraki człowieka albo trupy bo śmiały nie wytrzymać nikomu niepotrzebnego nieludzkiego rygoru.
- 84 25
-
2023-02-16 12:29
(2)
chyba pomyliłeś to z więzieniem. Zajęcia z wychowania fizycznego czy porzadek w szafie to jest ten wymagający rygor? Żebyś wiedział że jest to potrzebne. Nie dlatego że porzadek w szafie jest istotny tylko dlatego żebyś wiedział że w wojsku się nie dyskutuje tylko wykonuje rozkazy. Bez hierarchii wojsko nie istnieje. Natomiast tłumaczenie zaczyna się od najprostszych rzeczy.
- 18 27
-
2023-02-16 16:09
syf czy wiezienie to to samo
chociaz wiezienie zdazylo sie nieco ucywilizowac i mozna podejmowac prace czy nauke.
- 6 1
-
2023-02-16 15:58
i tym sposobem wykazałeś, że jest to fantastyczne miejsce dla nierozgarniętych troli, które będą wykonywać a nie dyskutować z mało inteligentym przełożonym
- 11 5
-
2023-02-16 09:00
Aldis - a byłeś w wojsku? (18)
Tak jak w artykule, najwięcej do powiedzenia mają ci, których to nie dotyczy. Prawda o obowiązkowej słuzbie wojskowej jest taka, że uczyła pić, palić i znęcać się nad słabszymi.
- 75 17
-
2023-02-17 03:13
Dokładnie tak jak mówisz
- 0 0
-
2023-02-16 14:30
(1)
Kolejna bzdura... Jak uczyła? Jak nie miałeś charakteru i dałeś sobą pomiatać, albo potem na kimś się znęcałeś... to był tylko twój wybór.
Ja miałem wywalone na ich zabawy w obcinanie,nikomu po flachy nie latałem i nikogo też nie miałem potrzeby ćwiczyć.
Skoro uznałeś, że masz stalową kitę, to twój problem... mnie fantazje innych mogły co najwyżej wkurzyć.- 4 8
-
2023-02-16 15:54
Nie na każdej jednostce było identycznie.
U mnie panie twardziel robiłbyś pompki na suficie.
- 3 3
-
2023-02-16 09:44
Jak oni pili wódę ,ty zapewnień czytałeś jakieś rozprawy naukowe by zaraz po służbie wojskowej iść na uczelnie i kończyć (14)
W jakiem" anclu" tak było ? znęcanie się nad innymi to był prokurator wojskowy .
- 7 51
-
2023-02-16 14:54
To ty chyba nie byłeś w wojsku.
- 2 1
-
2023-02-16 10:17
Buhahahaha.. powtórz to wszystkim "kotom" które przeżyły "falę", ze mną włącznie. (12)
JW2254 1999-2000
- 45 8
-
2023-02-16 10:29
(7)
JW ileś tam. A jak ty juz przestales byc kotem to jak postepowales ? Ty jedyny byłeś wporzo? Teraz też narzekają na inflację na Pis ale wycigaja ręce po 500+ brali różne tarcze antykowidowe
- 12 34
-
2023-02-16 15:08
Zmien dilera
- 3 1
-
2023-02-16 11:35
Więc twierdzisz, że pieniądze na 500+ i wszelkiej maści tarcze.. (4)
.. pochodzą spod pierzyny naszczalnika państwa, datków Morawieckiego od sprzedanych od zaprzyjaźnionego proboszcza działek, dorzuca się Daniel z Pcimia z wynajmu tych trzydziestu ośmiu (na chwilę obecną) mieszkań w całym kraju, Szumowski zwrócił pieniądze za maseczki bez atestu od kolegi narciarza i respiratory widmo od handlarza bronią, Sasin oddał makulaturę wyborczą na skupie i dorzucił drobne 70mln, czy może jednak z podatków każdego ciężko pracującego Polaka?
- 22 5
-
2023-02-16 17:42
(2)
"...z podatków ciężko pracującego Polaka?"
To gdzie były pieniądze z podatków za rządów Tuska i Kopacz? Bez 500+ i różnych tarcz? Dinozaury zżarły?- 4 4
-
2023-02-16 21:47
Za Tuska też mieliśmy trzydzieści pięć nowych podatków zwanych dla niepoznaki opłatami i daninami?
#nowy wał? Inflację 19%? Drogie paliwo, węgiel, gaz przy niskich cenach surowców na giełdach światowych? Wysokie rachunki przy rekordowych zyskach Spółek Skarbu Państwa?
- 6 0
-
2023-02-16 21:28
Za Tuska i Kopacz było dwa razy mniej podatkow
I praktycznie zerowa inflacja. Nie były potrzebne tarcze na inflację, której nie było gamoniu.
- 7 1
-
2023-02-16 11:54
Tyle się napociłeś tą bazgraniną
ale nic na temat. Tu jest dyskusja o służbie wojskowej a nie trolowanie polityczne .
- 12 10
-
2023-02-16 10:55
Płacą podatki to biorą.
- 17 1
-
2023-02-16 10:26
I żyjesz (3)
- 7 40
-
2023-02-16 13:20
Tak, żyję. (1)
Tylko powiedz, do czego w życiu mnie się to przydało? Picie wódki na szklanki, jaranie petów (bo kto pali ten ma przerwę), fizyczne i psychiczne tortury, szorowanie kibla szczoteczką do zębów, mierzenie korytarza zapałką, albo wystrzelenie trzech naboi i rzut granatem ćwiczebnym?
- 23 5
-
2023-02-16 14:02
Nic się nie zmieniło prze 50lat
Mój ojciec robił dokładnie to samo w latach 70!
- 12 1
-
2023-02-16 12:59
żyje, ale po co mu było to doświadczenie?
hmm...
- 22 5
-
2023-02-16 09:01
Wow ale z ciebie twardziel
- 14 0
-
2023-02-16 08:55
Bajki
- 84 15
-
2023-02-16 07:56
A byłeś bo? Bo była obowiązkowa. (5)
- 73 4
-
2023-02-16 16:20
Skoro on był, to chce, żeby inni też byli... (4)
Takie to nasze...
- 14 2
-
2023-02-16 16:54
Słusznie. Mnie kiedyś ząb bolał to teraz... (2)
... chcę żeby wszystkich zęby bolały!
- 8 1
-
2023-02-16 17:07
Ty i inni. (1)
Widocznie inni dbają o zęby a Ty pewnie nawet nie myjesz.
- 2 8
-
2023-02-16 21:26
Nie zrozumiałeś.
- 4 1
-
2023-02-16 16:32
Skoro nie kradnę chcę, żeby inni nie kradli
- 7 6
Wszystkie opinie
-
2023-02-16 07:05
czyli jednak wojna blisko (6)
jeszcze kilka lat temu nikt nie widział na ulicy żołnierza czy wojskowego pojazdu. A od kilku lat to praktycznie główne wiadomości dnia.
- 32 50
-
2023-02-16 07:08
To socjotechnika przed wyborami (2)
Elektorat musi się bać i mieć wroga. A powszechne wojsko to wywalanie kasy w błoto.
- 33 9
-
2023-02-16 17:46
Sprzęt kupowany za Oceanem , a poliŃskie zakłady padają lub naboje produkują ? (1)
- 1 1
-
2023-02-16 23:16
Skoro nie potrafią produkować nic innego.. A nie, czekaj - ołtarze polowe całkiem dobre im wychodzą. Dalekiego zasięgu w technologii stealth.
- 0 1
-
2023-02-16 08:21
Bardzo blisko, wystarczy włączyć telewizor na TVP dezInfo i masz na wyciągnięcie ręki.
- 8 10
-
2023-02-16 16:13
Pokaz wacka itd.. to zdjecie nie przedstawia komisji z Gdanska (1)
Przymusowy pobor jest dobry dla totalitarnych krajow. Tyle.
reszta to zyczeniowe pseudoargumenty :P- 2 2
-
2023-02-16 19:38
Fajny ten szwedzki totalitaryzm :)
- 1 3
-
2023-02-16 07:06
(4)
Dwoje na pięcioro, to chyba nie połowa?
- 72 3
-
2023-02-16 07:28
Również dobrze można było napisać co trzecią osobą.......
- 11 0
-
2023-02-16 07:34
Czego Ty wymagasz od dziennikarzy? Chyba nie podstaw matematyki?
Zresztą, zobacz kto wykonał badania - jakaś instytucja danych wyssanych z palca. Jest z góry rozkaz, żeby wmówić Polakom, że wojsko jest fajne, to się robi... Za pół roku powtórzy się "badanie" i się dowiesz, że 99% Polaków chce przymusowej służby. Przerabiane to było z sondażami podczas covidu - wtedy też miałeś być w mniejszości i ciągle atakowany przez resztę społeczeństwa...
- 15 2
-
2023-02-16 08:13
I pewnie większość "za" to kobiety.
- 6 4
-
2023-02-16 09:00
W polskim prawie nie do końca połowa.....
- 0 1
-
2023-02-16 07:07
(9)
Ku chwale ojczyzny!
- 26 46
-
2023-02-16 07:15
Ku chwale pańszczyzny!
- 31 7
-
2023-02-16 07:45
Ojczyzny? (6)
Tylko zbieg okoliczności sprawił, że urodziłeś się w Polsce. Za co chcesz ginąć? Za majątki Obajtków, Morawieckich, Rydzyków?
- 26 13
-
2023-02-16 10:05
(4)
Wyprowadź sie
- 6 12
-
2023-02-16 10:17
Sam się wyprowadź i bierz takich jak ty ze sobą to nagle ten kraj stanie się normalny.
- 12 5
-
2023-02-16 10:46
A kto będzie pracował na twój socjal jak już wszyscy normalni wyjadą? (1)
- 5 4
-
2023-02-16 13:32
Jak wszyscy "normalni" wyjadą, to w końcu zostaną Polacy, a nie ojkofoby
- 3 3
-
2023-02-16 17:49
Do Tela Avive ?
- 0 1
-
2023-02-16 17:48
Niestety Nasze ulice ,nic się nie zmieniło .
- 0 1
-
2023-02-16 23:17
Bezapelacyjnie do samego końca
Mojego lub jej. Franz.
- 1 0
-
2023-02-16 07:08
Albo wszyscy jak w Izraelu i Korei Południowej albo tylko ochotnicy (10)
Inaczej to łamanie żyć młodym mężczyznom
- 142 22
-
2023-02-16 07:16
(1)
Życi sie nie łamie tylko obija :)
- 5 24
-
2023-02-16 08:52
To rzyć masz na myśli
Takich pseudomadrych to akurat na przymusowego ochotnika by się przydało :)
- 13 1
-
2023-02-16 07:23
Kazdy męzczyzna (5)
Powinien odbyć służbę wojskową.
- 13 49
-
2023-02-16 08:13
Każda kobieta też.
- 41 6
-
2023-02-16 08:29
(1)
Ci bez nóg albo rąk też? Skoro każdy?
- 8 13
-
2023-02-16 09:23
ale niemądry komentarz
proszę się zastanowić następnym razem przed napisaniem czegokolwiek
- 10 5
-
2023-02-16 16:06
(1)
po co ? biegać i przeklinać juz umiem
- 7 0
-
2023-02-16 16:12
A pić wódkę na szklanki?
- 4 0
-
2023-02-16 07:28
Siedzenie na garnuszku u rodziców łamie młodych mężczyzn a nie wojsko.
- 7 24
-
2023-02-16 13:35
Otyły Panie!
Średnia hawajska i ciepłe wygazowane piwo dla Ciebie
- 3 2
-
2023-02-16 07:10
Chcą odwieszenia ci co sami niechcą lub nie mogą iść :) (6)
"najbardziej "za" są ci, których już to nie dotyczy - i tyle w temacie :)
- 149 22
-
2023-02-16 07:25
No jak ?
Ojczyzna w niebezpieczeństwie a wy ?
- 3 27
-
2023-02-16 07:25
bojownicy 500+ i dziady (1)
- 31 7
-
2023-02-16 16:07
teraz są ci patolicka armia maryi - czyli jak w średniowieczu - zabijemy cię w imię Boga !
- 4 0
-
2023-02-16 08:24
Już nie masz wyboru (1)
Dostajesz wezwanie. Na komisję a później odrazy do jednostki
- 4 14
-
2023-02-16 14:06
Niewiesz to nie się nie wypowiadaj
- 3 0
-
2023-02-17 09:07
To tak jak z prawem - zakazem aborcji
Za zakazem głosują ci, których to wogole nie dotyczy, starsi ludzie, mężczyźni, księża
- 0 0
-
2023-02-16 07:11
To ci co tego chcą niech idą. (13)
Stare dziady i baby lepiej niech się pakują i państwa nie obciążają
- 90 37
-
2023-02-16 07:14
Gdyby głupota była lżejsza od powietrza (1)
Latał byś jak gołębica.
- 17 28
-
2023-02-16 07:59
Ty już odleciałeś.
- 20 5
-
2023-02-16 07:26
ale ty się smiejesz
w ustawie obronosciowej jest zapisane ze baby też w kamasze i w razie W jest zakaz przekraczania granic nawet przez kobiety z dziećmi. zobaczysz, będziemy mieli tu drugą rosieje...
- 8 7
-
2023-02-16 07:26
Młody (9)
Mają w woju rurkowe moro .
Dasz chyba radę ?- 10 21
-
2023-02-16 07:35
Z braku rzeczowych argumentów ośmieszyć przeciwnika, jakie to PiSowskie. (6)
Dlaczego ty się jeszcze nie zgłosiłeś na ochotnika w takim razie, panie samiec alfa?
Historia pokazała, że ci co najgłośniej krzyczą o patriotyzmie uciekają pierwsi.- 24 6
-
2023-02-16 08:25
POmyliłeś, (5)
to jest POwskie. Jak nie mają argumentów, POwcy nie tylko próbują ośmieszyć, ale oszukują czy POdle kłamią, jak z tym obrzydliwym spotem ostatnio.
- 7 18
-
2023-02-16 08:29
Którym? (4)
O sztucznie zawyżonej marży Orlenu na paliwo w całym 2022r?
O wysokich cenach paliwa, węgla, gazu przy niskich cenach surowców na giełdach światowych?
O wysokich rachunkach za prąd i gaz przy rekordowych zyskach Spółek Skarbu Państwa?
O willach dla ziomeczków Czarnka?
O sprzedaży Lotosu ruskim słupom z Węgier?- 15 10
-
2023-02-16 08:42
O dotacji 55 milionów dla barmana. (1)
- 7 3
-
2023-02-16 08:56
Lepsza dotacja 128 mkg dla spółki
Która ma 5 tys rocznego przychodu i 12 tys rocznej straty
- 2 3
-
2023-02-16 09:36
.. (1)
Widać, że już kompletnie masz wyprany mózg przez POstkomunistyczną propagandę. Można tobie wcisnąć do głowy największy i**otyzm. Szkoda, mojego czasu na dalszą polemikę, pewnie bezsensowną.
- 7 9
-
2023-02-16 10:23
Nooo tak, nie mówili w TVP dezInfo to nie istnieje XD
Jak to jest być koczkodałnem PiSowskim, klaskać uszami dla Prawych i ZPRawiedliwych i nie móc sobie rano spojrzeć w twarz w lustrze? Warte tych 60 kopiejek od wPiSu?
- 5 6
-
2023-02-16 08:01
Młody już jest jedną nogą na wylocie z tego łez padołu.
Bajo.....
- 4 4
-
2023-02-16 08:23
Marnujesz sie, powinienes standupy robic.
- 2 5
-
2023-02-16 07:11
Jak zwykle sentymenty starych grzybów (16)
Co to za chop co to we wojsku nie był. Kiedyś to było kur*a!!! No ale nic dziwnego, jak go peerelowskie wojo wyciągnęło z zapadłej wsi, nauczyło ciężarówką jeździć to nie skończył chodząc boso za pługiem na trzyhektarowej łojcowiźnie.
- 180 47
-
2023-02-16 07:23
W woju nauczyli mydła i pasty do butów używać.
To taki granatem od pługa oderwany dobrze wspomina te czasy.
- 64 6
-
2023-02-16 07:23
Ale pawia puściłeś. Gratuluję rodzicom wychowania, a właściwie jego braku. (1)
- 11 50
-
2023-02-16 07:50
Prawda kole w oczy.
- 37 5
-
2023-02-16 07:28
Larum graja (3)
A wy co ?
Tylko jakieś tam marsze pitolenie o Ojczyznie .
Czas się szkolić.- 2 27
-
2023-02-16 07:37
Za państwo pis nawet złamanego paznokcia nie oddam
- 33 8
-
2023-02-16 08:28
To dzwony na msze dzwonia, a nie na trwoge. Wylacz telewizor, bo juz omamy masz.
- 11 1
-
2023-02-16 15:50
To się szkol i nie zawracaj głowy normalnym ludziom
- 4 0
-
2023-02-16 07:32
Kiedyś każdy wiejski chłopak zaczynał gadkę "jak byłem w wojsku..." I faktycznie zabierali ich czasem raz do teatru a nawet do muzeum.
- 34 1
-
2023-02-16 08:33
Nie starych grzybów (5)
Tylko chodzi że małolatom wymanierowanym i platwusowatym przydałoby się trochę dyscypliny i wysiłku fizycznego. Ale młodych nie biorą do wojska. Tylko wezwania dostają osoby po 30
- 11 29
-
2023-02-16 10:16
traktowanie wojska jako jednostki wychowawczej to jakieś nieporozumienie (3)
od oświaty i wychowania jest szkoła, a nie mająca monopol na przemoc formacja mundurowa, w której jest miejsce tylko dla specjalistów ochotników. Pobór do wojska to relikt przeszłości i na szczęście nigdy nie wróci.
Zapamiętaj: z niewolnika nigdy nie zrobisz wojownika- 21 4
-
2023-02-16 13:14
Która szkoła wychowuje?!
Jak oni nie potrafią dobrze uczyć a co dopiero wychowywać. A rodzice co tu dużo mówić myślą że się samo wychowa. Byłeś z synem w kinie. Jeden bachor co chwilę puszczał pierdy, inny wierci się szelesci. A rodzice nic nie robią
- 4 2
-
2023-02-16 13:51
To niezły ten relikt
w Szwecji obowiązek, w Izraelu obowiązek
- 6 3
-
2023-02-16 17:02
Niewolnik jest potrzebny do...
Pewnego czasu...
- 2 1
-
2023-02-16 16:03
A Tobie słownik ortograficzny by się przydał. Każdemu według potrzeb.
- 1 1
-
2023-02-16 09:51
Lecz się
- 1 4
-
2023-02-16 17:07
do syfu zawsze pchały sie wieśniaki bo po wojsku to już chłopak mógł rozglądać sie za kobitą ale taką żeby robotna była
a w miastach to wszyscy unikali kamaszy jak mogli. Jak ktoś dał sie wcielić to uchodził za lokalną d**pe wołową. Szweja zawsze można było poznać na mieście nawet bez ancugu bo miał syfy na mordzie, czerwone łapy i wszystkiego sie bał. Acha jeszcze jedno , ciekawe czemu szweje tak sie cieszył jak szły do cywila. he he
- 5 1
-
2023-02-16 07:12
Równouprawienie. (14)
Kobiety walczą o swoje prawa i poglądy więc powinni być na równi z mężczyznami pobierani do wojska jak i działać w innych obszarach pracy niż tylko zakładane wysokie pozycje. Sprawdzilibyśmy jak bardzo im rzekomy 'szklany sufit' przeszkadza. Dalej Dziewczyny, pokażcie swoją moc.
- 128 31
-
2023-02-16 07:16
Tak jest np. w Izraelu
a u nas panienki nie pójdą bo hybryda...
Rozumiem że prius...- 32 10
-
2023-02-16 07:17
Ty w ogóle nie masz mocy w mózgu.
- 5 38
-
2023-02-16 07:29
Daj spokoj kobietom .
W kamasze marsz.
- 6 33
-
2023-02-16 08:30
A emerytura? (1)
Jakie racje przemawiają za obecnymi rozstrzygnięciami?
- 7 4
-
2023-02-16 17:09
Bycie w ciąży i zajmowanie się dziecmi
- 1 5
-
2023-02-16 08:50
Walczyć o prawa a mieć prawa to całkiem coś innego.
- 8 2
-
2023-02-16 09:48
sprawdź statystyki (2)
i dopiero się wypowiedz. Mam 2 znajome wojskowe, które same poszły do woja polskiego i nawet do beżowych na misje jeździły. Ale nie mam żadnego znajomego, który byłby chętny do wojska. Niestety kobiety w dzisiejszych czasach mają większe j...j... Gdyby w Polsce wybuchła wojna to by zostały tylko kobiety i zawodowa armia bo wszystkie rurki uciekły by za granicę.
- 9 26
-
2023-02-16 13:54
Przypominam, że Twoi znajomi, to nie cały naród. Ja znam kilkanaście osób, które poszły do wojska
- 5 0
-
2023-02-16 13:56
Statystyki mówią, że kobiety stanowią 20% WP
i zapewniam, że gdyby wojna wybuchła, to "rurki" by nie uciekły, bo w wypadku wojny granice są zamykane
- 3 2
-
2023-02-16 11:24
Kobieta sobie w tym wojsku poradzi lepiej od Ciebie chłopie.. pracuje wychowuje dzieci ogarnia chatę a ty co robisz?? Klepiesz komentarze na 3city i narzekasz bo tylko to wy niby mężczyźni teraz potraficie.. spodnie z krokiem w kolanach albo obcisłe że aż wymiotować się chce, pazury pomalowane, wydziargany i jestem pan i władca, a jakby dać wam broń do łapy to nie wiecie gdzie spust.. bronicie się przed wojskiem bo tam prawdziwego męstwa uczą.. ale wy ciamcie lamcie dalej się wyżywajcie na klawiaturze.. stąd czytaj jak na wstępie - kobieta sobie w wojsku poradzi 100 razy lepiej niż wy... menszczyzni z Bożej łaski..
- 9 21
-
2023-02-16 13:12
U nas w kraju dziewczyny już w podstawówce przynoszą zwolnienie na WF. Ty je chcesz wysłać do woja?
- 12 0
-
2023-02-16 17:45
Mizogini i alimenciarze na front (2)
Pokazcie jacy z was kozacy. Czy tylko do kobiet i dzieci potraficie skakac z łapami?
- 1 6
-
2023-02-16 19:46
Bezdzietne kobiety w następnej kolejności (1)
- 4 2
-
2023-02-16 23:24
I wszystkie kociary!
Oraz damy z joreczkami noszonymi na rękach.
- 1 0
-
2023-02-16 07:12
(8)
Ale dla wszystkich, do kobiet kule wolniej nie lataja. Mamy XXI w, chce sie wlasne koncowki, parytety, pelna rownowc to zapraszamy. Ciekawe czy nadal bedzie tyle chetnych do szczekania o dyskriminacji.
- 90 27
-
2023-02-16 07:30
Ty (2)
Jesteś mężczyzna?
- 5 23
-
2023-02-16 07:52
A ty kobieta? (1)
- 19 4
-
2023-02-16 09:01
Ja się identyfikuję jako śmigłowiec bojowy.
- 22 1
-
2023-02-16 08:51
(4)
Najpierw dajcie te prawa
- 4 4
-
2023-02-16 13:59
a których praw nie masz, a ma je mężczyzna? (3)
- 2 1
-
2023-02-16 14:59
Wiesz co to pay gap kolego? (2)
Kobiety zarabiają mniej niż większość mężczyzn bo muszą więcej czasu poświęcić dziecku datego tylko mężczyźni powinni iść do wojska.
- 1 13
-
2023-02-16 16:31
hahaha
Pay gap w Polsce prawie nie istnieje i jeśli już, to wynika on z tego, że mężczyzna wykonuje cięższą pracę. Chyba nie powiesz, że pani w okienku w UM, albo na słuchawce w call center ma dostawać takie samo wynagrodzenie jak facet pracujący przy konserwacji platformy wiertniczej, albo w kopal ni. Gadanie o dziecku, to już bujda na resorach i nawet nie chce mi się tłumaczyć takim odklejeńcom rzeczywistości.
- 6 1
-
2023-02-16 21:03
Pay gap dotyczy prywatnej sfery przedsiębiorstw, a on pytał o prawa stanowione przez państwo
- 1 0
-
2023-02-16 07:12
Powrót PRL (15)
Stare dziady chcą układać innym życie w kwestiach, które ich w ogóle nie dotyczą.
Tak samo jak z aborcją czy edukacją.- 141 43
-
2023-02-16 08:53
Przyszly dziad (1)
Też kiedyś będziesz takim dziadem i będziesz, próbował ułożyć życie młodym...
- 12 37
-
2023-02-16 10:31
Tak moze myslec tylko 'wybrane' pokolenie...
- 10 3
-
2023-02-16 09:28
Brednie, urodzisłeś się, żyjesz w społeczeństwie (8)
Masz obowiązki wobec najbliższych, społeczeństwa oraz narodu - czyli tych którzy odeszli i np. oddali życie byś mógł żyć i żreć, jak również przyszłych pokoleń (zostawić kraj wolnym).
- 16 28
-
2023-02-16 09:41
(5)
Szkoda tylko, że gdy według tej samej filozofii próbuje się dbać o nasze dziedzictwo przyrodnicze w Polsce w poczuciu obowiązku wobec przyszłych pokolen, to środowiska rządowe, "prawicowe i patriotyczne" zaczynają rozmowę od wyzywania od lewaków :)
- 26 7
-
2023-02-16 14:02
lasy gospodarcze nie są dziedzictwem przyrodniczym, a zasobem (4)
Wszystko zależy od tego, czy są one eksploatowane w zrównoważony sposób.
- 2 5
-
2023-02-16 14:46
(3)
Ale Puszcza i parki narodowe to nie las gospodarczy.
Za PiS nie dość, że nie powstał żaden nowy park narodowy, żadnego nie rozszerzono, bo są blokowane wszelkie inicjatywy w tym zakresie, to pierwszy raz w historii okrojono już istniejący.
A nawet nie zaczynajmy rozmowy o zatruciu Odry i zamiataniu tego tematu pod dywan. A to tylko wierzchołek góry lodowej - ta władza nienawidzi przyrody.- 7 3
-
2023-02-16 17:41
(1)
No właśnie gdzie ta rtęć w Odrze, juz wyparowala? Jak zniknęła rtęć temat zatrutejOdry tez zniknal. 2011 Bug tez był zatruty /wiedziales?/ ale za rządówTuska takich tematow nie poruszano .No bo i po co
- 1 5
-
2023-02-16 21:56
Mówisz o tej rtęci, której obecność w Odrze potwierdziły badania PAN?
Nie mówiła Danka Koreanka w TVP dezInfo? Czemu mnie to nie dziwi?
- 2 0
-
2023-02-16 19:55
Nie jestem ekspertem, ale w prawie polskim nie ma czegoś takiego, jak puszcza. A PO i koledzy to ile tych parków utworzyła, bo coś mi się wydaje, że ostatni PN utworzono z 20-30 lat temu ?
- 0 1
-
2023-02-16 10:24
Moje obowiązki spłacam wysokimi podatkami.
- 21 3
-
2023-02-16 10:29
wobec martwych nie mam obowiązków
nie żyją, nie mają potrzeb
- 10 5
-
2023-02-16 09:50
Zgłoś się do psychiatry
- 3 11
-
2023-02-16 18:05
(1)
Mam 50 lat i jestem za poborem(2 lata) :))))
- 0 5
-
2023-02-16 22:02
Za te dwa lata w sluzbach komunistycznego panstwa
To powinienies jescze raz odrobic dwa lata. Dla ruska miechem byc dwa lata.. no to żes blysnał.
- 1 1
-
2023-02-17 01:34
I zakazem sprzedaży aut spalinowych.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.