- 1 Będzie 500+ dla małżeństw ze stażem? (520 opinii)
- 2 Zwężenie w centrum i remont we Wrzeszczu (256 opinii)
- 3 Wstrzymany przetarg na obwodnicę Witomina (160 opinii)
- 4 3,3 mln zł dla Sopotu na zbiorniki (23 opinie)
- 5 Koniec sporu o korty i "Górkę". Jest decyzja (106 opinii)
- 6 Pył węglowy nad Gdańskiem. Wyniki kontroli (163 opinie)
Ograniczenia w przewozie rowerów w autobusach
Na wniosek gdańskiej policji i po kontroli Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gdańsku we wszystkich autobusach BP Tour wprowadzono do odwołania zakaz przewożenia rowerów. Przyczyną wprowadzonych ograniczeń są niewłaściwe pasy mocujące jednoślady w kilku sprawdzonych wyrywkowo autobusach.
- Po kontroli policji firma BP Tour przestaje przewozić rowery w Gdańsku, a przy każdych drzwiach pojawił się stosowny piktogram - napisał czytelnik w Raporcie z Trójmiasta.
BP Tour obsługuje w Gdańsku ponad 30 linii autobusowych, głównie na obrzeżach miasta i w ościennych gminach, np. linię 117 między Sopotem a Jelitkowem, 122 z lotniska do Sopotu czy 126 z Wrzeszcza do Żukowa.
Gdy wiosną weszła w życie uchwała o nowych zasadach przewozu rowerów, autobusy, zarówno te należące do GAiT, jak i te z BP Tour, zostały wyposażone w uchwyty, wieszaki i pasy mocujące, do których pasażerowie mają obowiązek przypinać rowery w czasie jazdy.
Autobus w tunelu: Dokąd się spieszy?
Teraz okazało się, że pasy zamontowane w autobusach przewoźnika z Lublina nie nadają się do użytkowania. Wykazała to kontrola Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego oraz Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. Kontrolowano też autobusy GAiT, ale tam uchybień nie stwierdzono.
- Kontrolę przewoźników autobusowych, obsługujących linie komunikacyjne na terenie miasta Gdańska, przeprowadziliśmy już w czerwcu, po tym, jak zostaliśmy poinformowani na piśmie, iż w autobusach pojawiły się budzące niepokój urządzenia do mocowania rowerów - mówi Przemysław Gradomski, zastępca pomorskiego wojewódzkiego inspektora transportu drogowego. - W czerwcu skontrolowaliśmy prawie 50 autobusów. Inspektorzy podczas kontroli sprawdzali m.in pasy do mocowania rowerów, jeżeli takowe zostały zamontowane we wnętrzu autobusów. W siedmiu przypadkach kontrolerzy stwierdzili, że takie pasy posiadały uszkodzenia-przetarcia, które mogły wpłynąć na ich wytrzymałość, a sposób ich zamocowania powodował ingerencję w strukturę samego pasa, co wpłynęło na ich wytrzymałość. Inspektorzy nakazali zmianę sposobu montażu tak, aby nie dochodziło do ingerencji w ich strukturę, np. poprzez ich nitowanie. Pasy z uszkodzeniami nakazano wymienić.
Zgłoszenie o możliwych nieprawidłowościach wpłynęło też do Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. Jak mówi Karina Kamińska, rzecznik prasowy KMP w Gdańsku, funkcjonariusze przeprowadzili w związku z tą informacją kontrolę na bazie transportowej jednego autobusu, a podczas tej kontroli otrzymali informację, że wszystkie tego typu autobusy są wyposażone w ten sam sposób: pasy, którymi przypinane są rowery, miały nie posiadać żadnej specyfikacji czy homologacji.
Wskazywano też, że umiejscowienie punktów mocowania rowerów ogranicza dostęp do wyjścia ewakuacyjnego, a ewentualny przewóz roweru również ogranicza swobodny dostęp do wejścia/wyjścia do autobusu.
- W związku z ujawnionymi nieprawidłowościami policjanci wydali polecenie zakazu przewozu rowerów do czasu wyeliminowania nieprawidłowości i usunięcia oznaczeń o możliwości przewozu rowerów, co zostało przekazane kierownictwu i pracownikom firmy przewozowej obecnym przy kontroli - wyjaśnia Karina Kamińska.
Sprawy na razie nie chce komentować Zarząd Transportu Miejskiego, który czeka na oficjalne pismo od komendanta Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.
- Temat jest bardzo świeży, więc aby się do niego kompleksowo odnieść, najpierw muszę poznać szczegółowe stanowisko komendanta KMP. Później sprawę będziemy wyjaśniać też z samym przewoźnikiem. Do tego czasu prewencyjnie we wszystkich autobusach BP Tour wprowadzono zakaz przewożenia rowerów - mówi Sebastian Zomkowski, dyrektor ZTM w Gdańsku.
Kilkukrotnie próbowaliśmy skontaktować się z właścicielem firmy BP Tour, by poprosić o komentarz w tej sprawie. Niestety, bezskutecznie.
Opinie (513) ponad 20 zablokowanych
-
2020-08-04 09:45
(1)
Zamienię rower na bon turystyczny i dołożę gratis maseczkę z autografem premiera.
- 5 4
-
2020-08-04 09:49
Dołożę jeszcze przyłbice Juranda ze Spychowa.
- 3 0
-
2020-08-04 09:46
Zakazac wózków i pasażerom
i po kłopocie.
- 5 2
-
2020-08-04 09:50
Opinia (2)
Ok, jak zobaczę że wszyscy kierowcy przestrzegają przepisów, że wszyscy piesi przestrzegają przepisów, że drogi rowerowe i chodniki nie są budowane bez pomyślunku, że kierowcy autobusów i tramwajów w końcu nauczyli się korzystać z pojazdów, którymi dostarczają usług dla klientów, wtedy sam zacznę wyganiać z autobusu ludzi którzy wsiadają tam z bagażem, wszystkich rowerzystów, matki z wózkami, babcie z siatkami i ojców z piwami
- 7 11
-
2020-08-04 11:44
w autobusie nie jesteś rowerzystą tylko pasażerm z bagażem niedozwolonym (1)
Przez ustawodawcę zresztą tak jest w całej UE o czym informują deryktywy
- 2 2
-
2020-08-04 12:49
Nie powołuj się na istniejące dyrektywy UE
w tych kwestiach.
- 0 1
-
2020-08-04 09:53
Zakaz wożenia rowerów w auotobusach i tramwajach powienien być bezwzględny (1)
Wyganiajmy obcisłogacich ze środków transportu miejskiego sami
kupiłeś sobie rowerek jeden z drugim - to woź na nim swoje cztery litery
koniec terroru obcisłogacich- 19 17
-
2020-08-04 12:50
Ja cię wygonię. Od razu na policję za
zaczepienia rowerzystów.
- 1 4
-
2020-08-04 10:07
Z rowerem czy bez?
Próbowałem jechać autobusem z rowerem i mówię z doswiadczenia, zostawcie rower w domu bez niego o wiele wygodniej.
- 11 2
-
2020-08-04 10:10
Rowery powinny... (1)
... Prowadzić do likwidacji jeżeli nie połączeń autobusowych bądź tramwajowych, to przynajmniej poszczególnych kursów. W teorii. W praktyce Konieczna jest większa liczba kursów, aby przewieźć i cyklistę i jego rower. Tyle warta jest "komunikacja" rowerowa. Im więcej ścieżek rowerowych, tym więcej autobusów do wożenia cyklistów i ich pojazdów, w efekcie więcej buspasów i - ostatecznie - więcej korków.
- 7 11
-
2020-08-09 07:55
No wlaśnie!
- 0 0
-
2020-08-04 10:16
Dodatkowa opłata (1)
za przewóz i problem sam zniknie.
- 20 2
-
2020-08-04 10:32
TAK, opłata za bagaż! Za wózek, za siaty, za każdy kilogram masy powyżej 100 i za rower! Z tych pieniędzy na pewno się uzbiera ładna premia dla pana prezesa
- 4 4
-
2020-08-04 10:17
Naprawde
Roweru nie można a wózki z drącymi się bąbelkami to jeden na drugim stoi ze środkowymi drzwiami wyjść nie można
- 8 11
-
2020-08-04 10:25
A te śmieszne paski u przewoźnika GAiT są normalne? Policja chyba zartuje!
- 8 3
-
2020-08-04 10:25
Jestem mile zaskoczony, że w Gdańsku autobusy obsługuje Polska firma... (2)
Myślałem, że wszystko już wyprzedane Niemcom, ew Francuzom
- 9 15
-
2020-08-04 16:48
Wcale nie jestem zaskoczony, że nie znasz zasad pisowni języka polskiego.
- 0 1
-
2020-08-04 16:53
Bardzo bym chciał, aby sprzedano Gdańsk Niemcom. Jakiś normalny kraj przynajmniej, a nie Polsza z jej wiecznymi kłótniami, obłudą, wszędobylską religią, wojną popisowską, i zacofaniem mentalnym. Merkel hilfeeeeee
- 1 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.