• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ogromna reklama przy rafinerii. Lotos oszpecił wjazd do Gdańska?

Maciej Naskręt
22 maja 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

Gigantyczna reklama przed gdańską rafinerią.


Około dwóch tysięcy metrów kwadratowych powierzchni ma billboard reklamowy, jaki Grupa Lotos ustawiła przed swoją siedzibą w Gdańsku.



Wielkopowierzchniowa reklama ustawiona przy ul. Elbląskiej. Wielkopowierzchniowa reklama ustawiona przy ul. Elbląskiej.
Przy ul. Elbląskiej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku od kilku dni montowane było stalowe rusztowanie, liczące ok. 200 metrów długości i ok. 10 metrów wysokości. We wtorek zawisł na nim ogromny billboard reklamujący Grupę Lotos w kontekście zbliżającego się turnieju Euro 2012.

- Będzie to ogromna niespodzianka dla kierowców przyjeżdżających do Gdańska - mówił nam w poniedziałek Marcin Zachowicz, szef biura prasowego Grupy Lotos.

Postanowiliśmy przyjrzeć się konstrukcji z bliska we wtorek rano. Trwało już rozwieszanie ogromnej plandeki, na której widać kibiców. To pracownicy Grupy Lotos, którzy pozowali do zdjęcia z symbolami kibiców piłkarskich: szalikami, w koszulkach reprezentacji Polski. Pomiędzy nimi widnieją loga Grupy Lotos. Wielkopowierzchniowej reklamie przyświeca hasło: "Emocje do pełna".

Jak oceniasz ogromną reklamę przy ul. Elbląskiej?

Ci, którym reklama się nie podoba, muszą się pogodzić z jej obecnością. Po pierwsze: reklama stoi na terenie rafinerii. Po drugie: - Ustawienie jej zostało skonsultowane z Wydziałem Estetyzacji w Urzędzie Miejskim w Gdańsku - mówi Marcin Zachowicz.

Tak wielka reklama ustawiona na wjeździe do miasta budzi skrajne emocje. Z jednej strony pokazuje atmosferę miasta-gospodarza mistrzostw, które żyje turniejem, do którego przygotowywało się przez kilka lat. Z drugiej strony pokazuje, że jeśli chodzi o reklamy, to w Gdańsku można zrobić wszystko - nawet zaanektować przestrzeń publiczną przy drodze wiodącej ze stolicy na gigantyczny baner reklamowy.

Miejsca

  • ORLEN S.A. Gdańsk, Elbląska 135; Płock Chemików 7; Warszawa Bielańska 12

Opinie (287) ponad 10 zablokowanych

  • a może lepiej zająć się tymi obskurnymi bilbordami w centrum miasta, obklejonymi przystankami i tunelami, syfem na trawnikach i torowiskach...

    • 7 0

  • do nauki

    Panie Macieju - do szkoły albo na studia!!! żenada.
    Tak nie wytwoży PAn atmosfery przed EURO.
    Czy był Pan kiedyś na jakimś Euro lub MS?

    • 5 1

  • "Będzie to ogromna niespodzianka dla kierowców przyjeżdżających do Gdańska" (1)

    rzeczywiście wspaniała niespodzianka. Podobna jak zapach g.... koło stadionu.

    swoją drogą"Wydział Estetytyzacji" zgadzający się na śmietnik w przestrzeni publicznej to jak Ministerstwo Prawdy zajmujące się fałszowaniem informacji i Ministerstwo Miłości odpowiedzialne za egzekucje.
    Prawdziwy Wydział Estetyzacji zadbałby o estetykę i nigdy nie zaaprobowałby takiej ohydnej szmaty wprowadzającej atmosferę azjatyckiego jarmarku.

    • 3 6

    • szmaty???

      Mega-billboard jest pomysłowy, pokazuje, że firma dba też o pracowników, a nie tylko wypłaca im pensje za harówkę. Jest także SEZONOWY na czas Euro, co tylko ubarwia klimat podekscytowania (czyli tak jak być powinno, skoro jako miasto jesteśmy gospodarzami). Zastanów sie człowieku, kiedy napisałeś ostatnio pozytywny komentarz... odnoszę wrażenie, że należysz do gatunku malkontentów, którym nic się nie bedzie podobać nigdy! Żenada i wstyd to będzie jak przyjezdni turyści i kibice bedą widzieć takie skwaszone miny wiecznie nadętych i niezadowolonych gdańszczan. To dopiero będzie reklama na świat, jak nieprzyjaźni ludzie tu mieszkają... i będą mieli rację.

      • 2 0

  • obiektywizm

    nie ma to jak dobry obiektywny artykul, co nie Panie Naskret? Ostatni akapit szczegolnie mnie rozwalil - szczyty dziennikarstwa.

    • 5 2

  • Reklama

    zniknie po mistrzostwach. Konstrukcja nośna reklamy to rusztowanie osadzone na gruncie za pomocą beczek, zbiorników napełnionych wodą. Po jej zdementowaniu nikt nigdy nie będzie wiedział że cokolwiek tu stało. Brawo Lotos.

    • 8 1

  • Duża przesada w artykule..

    Lepiej taka jedna, zaprojektowana reklama, nawiązująca do mistrzostw, niż 1000 reklam jedna na drugiej miliona promocji sieci handlowych etc.

    A to też tworzy klimat mistrzostw, że piłka jest wszechobecna! I tak być powinno!

    • 7 1

  • Hejter.. (1)

    Po twarzy Pana Maćka widać, że jest zwykłym hejterem..
    I z zasady nic się nie będzie podobało.
    "To jest paskudne, nawet tego nie widziałem, ale z założenia jest paskudne"

    Haters gonna hate ! :D

    • 6 1

    • srejter

      fajsbukowy gamonie, po polsku mów, matka nie nauczyła się wysławiać

      • 0 1

  • ale syf!!!!

    Oszpecili nasze miasto - ciekawe kto to zrobił, jakaś firma pewnie zgarnęła kupę kasy w ustawionym przetargu!!!

    • 0 6

  • Rafineria jest firmą która najwięcej wpłaca z podatków do skarbca miasta. Dlatego im więcej zarobi tym lepiej dla nas. Przyznam, iż wolę jedną, konkretną a zarazem estetyczną reklamę niż billboardy w stylu klapki 4.99zł czy toster nie dla idiotów, wyrastające wszędzie tam gdzie zahaczę wzrokiem. Z drugiej strony skoro wpompowaliśmy tyle piniędzy w to Euro to wypadało by teraz na tym zarobić!

    • 3 0

  • Red. Naskręt chciał się wykazać i jak zwykle nie wyszło

    Bez przesady, reklama (bo to po prostu zwykła reklama) nie odbiega estetyką od innych rozwieszanych w Trójmieście, a przy niektórych to dzieło sztuki. Jest umieszczona na terenach pozamiejskich, ukazuje widownię podczas meczu, wiadomo, że z transparentami Lotosu, ale przecież to reklama tej firmy. Dobrze się wkomponowuje w aktualne wydarzenia, nie jest wulgarna, Lotos zwrócił się do miasta (chociaż nie musiał) o akceptację projektu, wszytko jest w porządku.
    Wniosek jest taki, że Pan Naskręt jest bardzo słabym redaktorem, i poprzez próbę wywołania skandalu którego nie ma chciał się naświetlić swojemu Szefowi pewnie po to, żeby ratować posadę lecz znowu nie wyszło. Współczuje Panu Panie Naskręt. Jest Pan powodem do wstydu dla portalu trojmiasto.pl

    • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane